Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
@mechanic: verschil in verlichting was ook goed te merken. De xenon gaf mooi helder licht en de H7 ietwat gelig echter de opbrengst was minimaal. Lichthoogte stond bij de H7 lamp wel goed, uiteraard werkte de automatische verstelling niet bij die koplamp.Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 15
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 21 aug 2016 11:28
- Actief als: particulier
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
255000km? Onsterfelijk blok?
Ik word blij van wat ik hier lees. Ik kocht in augustus de cc van mijn vader over. Hij is van 2006, had toen 134000km en nu al 138000.
Ik ben super tevreden en hoop dat de mijne het ook tot 250000 trekt. Ik neem hem nu standaard, zelfs vaak voor verre verplaatsingen met de kindjes. Dat komt de levensduur van onze gezinswagen alleen maar ten goede.
De cc vind ik echt zalig rijden. Ik ben er al verliefd op sinds pa hem indertijd nieuw kocht, en kon de kans om deze over te kopen echt niet laten liggen.
Zaterdag reed ik nog eventjes met het dak open. Met kinderen op de achterbank is open rijden beperkt tot de zomer, maar als ik alleen ben zijn er geen grenzen.
Ik deel jullie genot. De blauwe van dit topic vind ik qua kleur wel echt prachtig. Altijd al een zwak gehad voor felblauwe auto's...
verstuurd op een doods moment...
Ik word blij van wat ik hier lees. Ik kocht in augustus de cc van mijn vader over. Hij is van 2006, had toen 134000km en nu al 138000.
Ik ben super tevreden en hoop dat de mijne het ook tot 250000 trekt. Ik neem hem nu standaard, zelfs vaak voor verre verplaatsingen met de kindjes. Dat komt de levensduur van onze gezinswagen alleen maar ten goede.
De cc vind ik echt zalig rijden. Ik ben er al verliefd op sinds pa hem indertijd nieuw kocht, en kon de kans om deze over te kopen echt niet laten liggen.
Zaterdag reed ik nog eventjes met het dak open. Met kinderen op de achterbank is open rijden beperkt tot de zomer, maar als ik alleen ben zijn er geen grenzen.
Ik deel jullie genot. De blauwe van dit topic vind ik qua kleur wel echt prachtig. Altijd al een zwak gehad voor felblauwe auto's...
verstuurd op een doods moment...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 23
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 17 jun 2016 14:36
- Actief als: particulier
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
De mijne, de blauwe van dit topic loopt nu al bijna tegen de 270.000 aan...still going strong. Heb hier best veel vergelijkingsmateriaal staan en moet zeggen dat de cc zich super houdt. Ook ik rijd nagenoeg altijd open....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 15
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 21 aug 2016 11:28
- Actief als: particulier
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Mijn cc staat buiten. Vannacht had het voor het eerst gevroren en omdat het raam van de deur geen omlijsting heeft, was dit een klein beetje aan het rubber vastgevroren. (De verticale kant)
Helpt vaseline, of wd40 of.... hier tegen?
verstuurd op een doods moment...
Helpt vaseline, of wd40 of.... hier tegen?
verstuurd op een doods moment...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 23
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 17 jun 2016 14:36
- Actief als: particulier
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Vaseline alleen de zuurvrije!! Wd40 helpt daar wel iets tegen maar niet voldoende...beter is bij bv Halfords of Brezan een rubberstick voor te halen.
He, maar als je zo weinig kilometers maakt, waarom kies je dan voor een CC diesel?
He, maar als je zo weinig kilometers maakt, waarom kies je dan voor een CC diesel?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 15
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 21 aug 2016 11:28
- Actief als: particulier
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
4000km op dik 2 maanden is toch al redelijk. Maar dat terzijde, ik heb een diesel genomen omdat de situatie zich daartoe leende.
Ik had als 2e auto een benzine. Mijn ouders kochten deze cc in 2006 splinternieuw. Ik leende hem regelmatig omdat ik echt gek was op deze auto. Door omstandigheden (ziekte) is mijn moeder thuis (niet meer aan het werk dus) en kwam de vraag of ik de gekoesterde en gekende cc wilde overkopen.
Er was dus keuze tussen benzine of diesel. Daarom probeer ik de lange stukken die ik anders met onze andere diesel deed, nu regelmatig eens met deze te doen. Dan maakt deze wat meer kms en gaat de andere wat langer mee
verstuurd op een doods moment...
Ik had als 2e auto een benzine. Mijn ouders kochten deze cc in 2006 splinternieuw. Ik leende hem regelmatig omdat ik echt gek was op deze auto. Door omstandigheden (ziekte) is mijn moeder thuis (niet meer aan het werk dus) en kwam de vraag of ik de gekoesterde en gekende cc wilde overkopen.
Er was dus keuze tussen benzine of diesel. Daarom probeer ik de lange stukken die ik anders met onze andere diesel deed, nu regelmatig eens met deze te doen. Dan maakt deze wat meer kms en gaat de andere wat langer mee
verstuurd op een doods moment...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 23
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 17 jun 2016 14:36
- Actief als: particulier
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Ja, ik maak dan iets meer kilometers maar sowieso ben ik een dieselrijder...ligt me beter dan benzine. Nu ben ik tegenstrijdig bezig want mijn andere cabrio is wel een benzine uitvoering...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 23
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 17 jun 2016 14:36
- Actief als: particulier
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Ik heb inderdaad bewust gekozen voor deze blauwe kleur en diesel. Een andere kleur had ik zeker niet gedaan want ik was een anti-renault man...het model vond ik altijd al mooi maar ja, durfde het nooit aan. Normaal koop ik een wagen tot zo'n 7000 euro binnen een half uur maar dit duurde 4 dagen. 2x proefrijden en dan ook nog test rijden in een zwarte CC 2 liter op G3 om het verschil te merken. De zwarte was het sowieso niet geworden qua kleur maar ook niet omdat het geen diesel is. Verder heb ik op de mijne alle opties en de zwarte slechts een paar...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 23
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 17 jun 2016 14:36
- Actief als: particulier
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Vandaag geprobeerd om de gloeistiften te vervangen en ik heb toch beslist veel gereedschap in de werkplaats met meerdere doppensets maar niet 1 dop 10 die ik op de gloeistift kan krijgen. Pijpsleutel lukt helaas ook niet, te kort. Waar kan ik lange dop 10 kopen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 19
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
- Actief als: particulier
- Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Gewoon in een auto-onderdelenhandel, ik heb er ongeveer 7€ voor betaald. Dopje van zo'n 5 cm lengte.
Gtn van ant zeetje, Hans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 10
- Berichten: 15971
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Forceer het niet,als het niet makkelijk los komt even laten weken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 23
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 17 jun 2016 14:36
- Actief als: particulier
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Ja, ik laat het sowieso inweken met WD40.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 19
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
- Actief als: particulier
- Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Bij mij zaten ze totaal niet vast, de nieuwe heb ik ook niet super vast gedraaid, vast met een tikje, los ging ook zo. En nu ben ik waarschijnlijk aan het zagen, maar vergeet die vod niet.
Met koffie en een peuk 1 uurtje werk zonder je te haasten
Met koffie en een peuk 1 uurtje werk zonder je te haasten
Gtn van ant zeetje, Hans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 10
- Berichten: 15971
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Weet de km-stand niet verder,en waar de auto vandaan komt.
Zo af en toe kwam er een auto binnen waar deze zo vast zaten dat bij de 1e poging de kop van de gloeier afbrak. Of dat een andere 'monteur' al eens een poging gedaan had en deze er al afgebroken in zat en doorgelust was naar een andere.
Das knap vervelend kan ik je zeggen..
Zo af en toe kwam er een auto binnen waar deze zo vast zaten dat bij de 1e poging de kop van de gloeier afbrak. Of dat een andere 'monteur' al eens een poging gedaan had en deze er al afgebroken in zat en doorgelust was naar een andere.
Das knap vervelend kan ik je zeggen..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 19
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
- Actief als: particulier
- Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Geluk gehad dus .....
Gtn van ant zeetje, Hans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 23
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 17 jun 2016 14:36
- Actief als: particulier
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Zojuist de gloeistiften vervangen, fluitje van een cent. Gisteren de hele dag in de WD40 laten weken en vanochtend soepeltjes los kunnen draaien. 1 erg slecht en 1 iets minder en de andere 2 redelijk...morgen bij koude start kijken wat hij doet.
Vodje heb ik niet gebruikt.
Vodje heb ik niet gebruikt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 10
- Berichten: 15971
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Goed dat het gelukt is.
Zal vast wat schelen met starten.
Zal vast wat schelen met starten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 23
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 17 jun 2016 14:36
- Actief als: particulier
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Ja, verwacht ik ook. Koude buitenstart was erg lang voorgloeien en service lampje ging branden. Bij warme motor snel starten en geen service lampje. Uit laten lezen en zat in voorgloeien...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 10
- Berichten: 15971
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Bij koud weer hoor je na koude start vaak al of er een gloeier slecht/defect is aan de motorloop.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 19
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
- Actief als: particulier
- Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Goed dat het gelukt is, en zo blijven we bezig
Mechanic, ik vond de wagen meer stinken
Mechanic, ik vond de wagen meer stinken
Gtn van ant zeetje, Hans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 2010
- Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
- Actief als: particulier
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Wij hebben sinds December 2016 een Cc uit 2008. Qua lichtopbrengst is de Xenon absoluut beter dan vergelijkbare halogeen.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 19
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
- Actief als: particulier
- Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Stil hier
Die van mij gaat en gaat, en gaat, no problemos
Die van mij gaat en gaat, en gaat, no problemos
Gtn van ant zeetje, Hans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 15
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 21 aug 2016 11:28
- Actief als: particulier
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
De mijne ook. Maar.... Eergisteren na een hoosbui, was de auto 's ochtends nat vanbinnen. De bekleding onder de mat, aan de passagierskant vanachter was nat. Iemand dat al meegemaakt? (Dak was uiteraard dicht)
Ik heb eens met de compressor in de gaatjes geblazen onder de auto, waar het regenwater volgens mij weg moet lopen maar het heeft nog niet geregend sinds toen.
De auto staat hier op de inrit wel altijd bergop geparkeerd. Als iemand tips heeft of zo zijn ze welkom
Verder blijft het een zalige auto. Wij hebben hem eigenlijk als 2e auto (niet als hoofdauto), maar ik betrap er me op dat ik hem, behalve als we met z'n vieren weggaan, echt altijd neem.
Ik heb eens met de compressor in de gaatjes geblazen onder de auto, waar het regenwater volgens mij weg moet lopen maar het heeft nog niet geregend sinds toen.
De auto staat hier op de inrit wel altijd bergop geparkeerd. Als iemand tips heeft of zo zijn ze welkom
Verder blijft het een zalige auto. Wij hebben hem eigenlijk als 2e auto (niet als hoofdauto), maar ik betrap er me op dat ik hem, behalve als we met z'n vieren weggaan, echt altijd neem.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 10
- Berichten: 15971
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Inderdaad de paravan afvoeren goed reinigen. Evt het klepje op het einde van de afwaterslang wegnemen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 19
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
- Actief als: particulier
- Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Leg eens iets duidelijker uit Mechanic, ik heb geen water binnen, tenzij van het instappen, maar dit lijkt me toch interessant. Hij wordt er niet jonger op.
Waar vind ik die klep en hoe krijg ik de paravan eraf om door te prikken?
Waar vind ik die klep en hoe krijg ik de paravan eraf om door te prikken?
Gtn van ant zeetje, Hans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 15
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 21 aug 2016 11:28
- Actief als: particulier
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Bedoel je dit stopje aan het uiteinde eraf halen? Ik denk dat hier het water langs wegloopt en heb dit dan ook uitgeblazen met de compressor. Ik ben echter compleet atechnisch, dus als ik verkeerd zit hoor ik het graag.
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 15
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 21 aug 2016 11:28
- Actief als: particulier
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Oei, met het maken van de foto zie ik dat het bij mij 'gaapt'. Aan de andere kant niet...
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 19
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
- Actief als: particulier
- Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
De uitloop van de airco ligt toch redelijk centraal?
Gtn van ant zeetje, Hans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 10
- Berichten: 15971
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Dat is enkel een montage dop van het spatscherm.
Na een regenbui lekkage binnen lijkt me niet met airco afvoer te maken te hebben.
Best even langs een garage om dit te reinigen dan maar.
Op het forum staan ook div how-to's voor deze klus.
Na een regenbui lekkage binnen lijkt me niet met airco afvoer te maken te hebben.
Best even langs een garage om dit te reinigen dan maar.
Op het forum staan ook div how-to's voor deze klus.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 19
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
- Actief als: particulier
- Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Ff zoeken dan, tkx
Gtn van ant zeetje, Hans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Goedendag,
Er zitten twee regenafvoerkanalen onder de parafen.
Wat te doen:
Demonteer de beide ruitenwisser armen. Tip, draai de moeren los maar laat ze een paar windingen zitten.
De armen zitten op een conische as dus door een beetje met de armen op en neer te bewegen komen ze wel los.
Dan de moeren eraf halen en de ruitenwisser-armen.
Zowel links als rechts zit er een plastic deeltje vast geklikt. Voorzichtig met een klein schroevendraaiertje los maken.
Rubber onderaan parafen losnemen.
Je kunt nu de paravaan wegnemen.
De afvoer aan de passagierszijde zie je nu zo zitten. Het uiteinde komt onder de autobuit.
Aan de bestuurderskant zit onder de ruitenwissermotor. De eindigd in de wielbak achter het binnenscherm.
Ik gebruik een trekveer om deze door de afvoer kanalen te duwen. Voorzichtig aan, dan gaat goed.
Ben je er doorheen, dan zet ik de sproeier met de tuinslang erop. Flink doorspuiten.
Om die aan de bestuurderskant te kun je het beste even de ruitenwisser motor losmaken.
Daarna alles weer terug bouwen.
Groet Martin.
Er zitten twee regenafvoerkanalen onder de parafen.
Wat te doen:
Demonteer de beide ruitenwisser armen. Tip, draai de moeren los maar laat ze een paar windingen zitten.
De armen zitten op een conische as dus door een beetje met de armen op en neer te bewegen komen ze wel los.
Dan de moeren eraf halen en de ruitenwisser-armen.
Zowel links als rechts zit er een plastic deeltje vast geklikt. Voorzichtig met een klein schroevendraaiertje los maken.
Rubber onderaan parafen losnemen.
Je kunt nu de paravaan wegnemen.
De afvoer aan de passagierszijde zie je nu zo zitten. Het uiteinde komt onder de autobuit.
Aan de bestuurderskant zit onder de ruitenwissermotor. De eindigd in de wielbak achter het binnenscherm.
Ik gebruik een trekveer om deze door de afvoer kanalen te duwen. Voorzichtig aan, dan gaat goed.
Ben je er doorheen, dan zet ik de sproeier met de tuinslang erop. Flink doorspuiten.
Om die aan de bestuurderskant te kun je het beste even de ruitenwisser motor losmaken.
Daarna alles weer terug bouwen.
Groet Martin.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 15
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 21 aug 2016 11:28
- Actief als: particulier
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Dat is helder.
Eens kijken of ik daaraan durf beginnen. Bedankt alleszins!
Eens kijken of ik daaraan durf beginnen. Bedankt alleszins!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 19
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
- Actief als: particulier
- Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Meer als duidelijk, binnenkort krijgt de CC hier toch eens een vertroetel moment, olie, filter, enz, neem ik dat eens gelijk mee.
Gtn van ant zeetje, Hans
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Als de CC onder een boom geparkeerd staat zal je dit wel een paar keer per jaar moeten doen.
Groet Martin
Groet Martin
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 15
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 21 aug 2016 11:28
- Actief als: particulier
Re: Review: Megane Cabrio 1.9 Dci 2004
Zo. Jullie info klopte inderdaad. Ze hebben de doorvoer in de garage (in september) vrij gemaakt en sindsdien is de auto niet meer nat geweest.
Vorige week de auto nog eens een (dure) grote beurt gegeven. Nieuwe olie, luchtfilter, dieselfilter (motor hield soms een beetje in, lijkt nu opgelost met de nieuwe filters) en nieuwe remblokken achter. Weer €500 armer..
2 weken geleden ging in met m'n vrouw naar München. Normaal doen we alle grote afstanden met de 5008, maar omdat de kinderen er nu niet bij waren, konden we de Cc nemen. Ik rij er elke dag mee, maar op zo een afstand wordt toch weer duidelijk wat voor een leuke auto dit is. De 1.9dci van 11 jaar oud staat nog steeds z'n mannetje. In Duitsland de cc op 150 waar geen werken waren en soms wat sneller. Gemiddeld verbruik: 5,8l/100km, meer dan een halve liter minder dan op z'n dagdagelijkse trajecten.
Ondanks de leeftijd heb ik niet de neiging naar iets nieuws (kleine zuinige Twingo of zo) te kijken. Deze auto wordt minder en minder waard en mag binnen x jaar geen stad meer in. Ik blijf ervan genieten. Nooit zal ik nog een 1.9 diesel bezitten, zoals de tendens nu is. Ik ga deze blijven rijden tot de automarkt zich helemaal aangepast heeft aan de nieuwe normen (en bv een elektrische wagen betaalbaar is). Nu is geen goed moment om om te schakelen denk ik.
Ook m'n andere auto die nu bijna 5 is (alle vorige auto's max 3 jaar gehad, ik breek nu dus records) ga ik trachten op te rijden om diezelfde reden. Tweedehands zakken de diesels keihard in waarde, best oprijden dus...
En van deze Cc, blijven genieten...
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Vorige week de auto nog eens een (dure) grote beurt gegeven. Nieuwe olie, luchtfilter, dieselfilter (motor hield soms een beetje in, lijkt nu opgelost met de nieuwe filters) en nieuwe remblokken achter. Weer €500 armer..
2 weken geleden ging in met m'n vrouw naar München. Normaal doen we alle grote afstanden met de 5008, maar omdat de kinderen er nu niet bij waren, konden we de Cc nemen. Ik rij er elke dag mee, maar op zo een afstand wordt toch weer duidelijk wat voor een leuke auto dit is. De 1.9dci van 11 jaar oud staat nog steeds z'n mannetje. In Duitsland de cc op 150 waar geen werken waren en soms wat sneller. Gemiddeld verbruik: 5,8l/100km, meer dan een halve liter minder dan op z'n dagdagelijkse trajecten.
Ondanks de leeftijd heb ik niet de neiging naar iets nieuws (kleine zuinige Twingo of zo) te kijken. Deze auto wordt minder en minder waard en mag binnen x jaar geen stad meer in. Ik blijf ervan genieten. Nooit zal ik nog een 1.9 diesel bezitten, zoals de tendens nu is. Ik ga deze blijven rijden tot de automarkt zich helemaal aangepast heeft aan de nieuwe normen (en bv een elektrische wagen betaalbaar is). Nu is geen goed moment om om te schakelen denk ik.
Ook m'n andere auto die nu bijna 5 is (alle vorige auto's max 3 jaar gehad, ik breek nu dus records) ga ik trachten op te rijden om diezelfde reden. Tweedehands zakken de diesels keihard in waarde, best oprijden dus...
En van deze Cc, blijven genieten...
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 508 Weergaves
-
Laatste bericht door Gijsbertus
-
- 6 Reacties
- 360 Weergaves
-
Laatste bericht door mission
-
- 4 Reacties
- 325 Weergaves
-
Laatste bericht door larsdijkstra 16v
-
- 1 Reacties
- 510 Weergaves
-
Laatste bericht door Hans C
-
- 0 Reacties
- 212 Weergaves
-
Laatste bericht door guidohenckens
-
- 5 Reacties
- 458 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic