Rode Grand Scenic

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Socrates
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 447
Lid geworden op: 04 aug 2008 10:59

Rode Grand Scenic

Bericht door Socrates »

Ik zal me even voorstellen.

Mijn vorige auto, een Mercedes B-Klasse werd te klein door de komst van een tweeling. We konden de kinderzitjes alleen achterin kwijt en zagen de baby’s dus niet goed. Ik kon de Benz omruilen voor en Scenic uit de pool. Het is dus een leaseauto.

De Scenic was door een vertrekkende collega achtergelaten en had 16.000 km gereden. Het is een Grand Scenic 2.0 Tech-Line uit 2007 op LPG.

Wat op het eerste gezicht goed bevalt is de ruimte. De Scenic is merkbaar veel ruimer dan de B-Klasse. De tweelingkinderwagen kan er ruim in en er kunnen dan ook nog boodschappen bij, wat in de B niet kon.
Comfort is ook goed, de vering en het rijgedrag zijn erg comfortabel. Wel vaag, maar daar hou ik van. De zit is erg goed, de stoelen zijn met leer bekleed wat ze iets steviger maakt en dat zit lekker. Achterin is de hoofdruimte beperkt door het glazen dak.

Wat hebben we er allemaal opzitten, het is een Tech-Line dus de meeste zaken als keyless entry en verlichte portieren, electrische ramen etc zit er allemaal al op.
Als extra’s:

Xenonverlichting
Glazen dak
Carminat DVD navigatie inclusief bluetooth
Cabasse 4*40w inclusief MP3 6cd wisselaar
Apart te openen achterruit
Dakdragers
Trekhaak
Bagagenet
Reservewiel
Parkeerhulp voor en achter

Al met al aardig compleet. Eigenlijk wilde ik een automaat, maar ik moet zeggen dat de 6bak dermate soepel rijdt dat ik de automaat niet mis. Een collega heeft ’m wel en na een ritje met de ouderwetse 4-traps automaat denk ik dat je met de handgeschakelde 6bak beter af bent.

Brandstofverbruik is even wennen. De Scenic rijdt op LPG en er hangt een 55 liter bruto tank onder. Al met al is de actieradius op gas dus niet zo denderend, maar goed, daar kies je voor. Brandstofverbruik lijkt zo rond de 1 op 9 uit te komen.

De Scenic is voorzien van Cabasse en Carminat geintegreerde DVD navigatie met bluetooth, MP3 wisselaar en 4*40W stereo. En dat bevalt. Goed systeem. Systeem is goed geintegreerd. Navigatieaanwijzingen zijn superduidelijk met foto’s van de borden boven de snelweg. Geluidskwaliteit van de geintegreerde Bluetooth carkit is ook goed.
[/img]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Bericht door Pleiades »

En, rijd de Scénic beter dan de Mercedes?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Socrates
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 447
Lid geworden op: 04 aug 2008 10:59

Bericht door Socrates »

Ik vind van wel. Maar het is wel persoonlijk. Ik hou wel van lekker zacht deinend rijden en ik hoef niet gierend door bochten enzo. Het fijnste weggedrag vond ik in een amerikaanse SUV op vakantie.
De Benz reed trouwens wel strakker en nauwkeuriger, gaf ook meer vertrouwen. Ik ben benieuwd hoe ik de Scenic ga vinden als het een keertje glad is...
De Scenic is wel heerlijk comfortabel, wat ik eigenlijk altijd miste in de Benz. Wel worden kleine oneffenheden erg doorgegeven aan het interieur.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht