Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zo weer 700 kms gebromd vandaag.
Meeste lak zit er nog op...
Dank voor de tip van het Engelse forum Jeffrey71.
Kan helpen in de discussie met Renault die ongetwijfeld gaat volgen.
En ook aan alle anderen bedankt voor het meedenken!
Morgen even de dealer proberen aan te doen. Die wilden het lak probleem uiteraard live even zien.
Misschien dat ik zo doorrij tot 60k om te zien of er nog meer shit met de lak ontstaat.
Sta nu op rond de 47K en de kilometers vliegen er momenteel op.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat
Laat weten wat de dealer erover zegt wil je? Interesseert me eigenlijk wel. Ze zullen wel niet moeilijk doen over de herstelling maar het sneue is dat een herstelling altijd een herstelling blijft met alle risico's vandien...
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Vandaag bij de competente en altijd vriendelijk Cappie dokter van Kesteren geweest.
Duidelijk geval van een lak probleem(pje) dat opgelost moet worden was de conclusie.
Ik mag een afspraak bij de spuiter (laten) maken wanneer mij dat uitkomt.
De dealer gaf tevens aan RN te gaan informeren over hetgeen in dit topic is gemeld over blaasvorming.
Ik heb aangegeven t.z.t. het lak probleem te willen combineren met de 60k beurt.
Dat heeft (mede) als voordeel dat ik ook nog even kan kijken of het bij dit ene blaasje blijft of niet.
Ben zelf trouwens nog niet overtuigd van een structureel lak probleem.
Ik vond dat verhaal van die Engelse mevrouw n.l. wat wazig. En dat geval in Duitsland was slechts 1 plekje.
We gaan het zien in de komende maanden!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat
Helemaal mee eens Huite: als er een structureel lakprobleem zou zijn met de Captur (of andere Renault types) zou je er veel meer over lezen/horen en zou het al veel eerder aan de orde zijn gekomen. Het Engelse verhaal is inderdaad nogal vreemd, de foto's zijn in ieder geval niet erg overtuigend, maar het is kennelijk door RN UK netjes afgehandeld.
Die 60000 beurt is over een maand of drie denk ik als je in dit tempo door blijft rijden?!
Geen idee hoelang die 60k precies duurt.
Misschien haal ik deze wel niet vanwege een overstap in een Captur diesel.
Probaat middel om van mijn (huidige!) lakprobleem af te komen...
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat
Als belg snap ik niet dat je zoveel kilometers maakt met een benzine. Er is vooreerst het prijsverschil aan de pomp en dan heb je ook nog het minder verbruik van zo'n diesel. Weegt niet op tov de hogere aanschafprijs. En als laatste, maar dat is persoonlijk, vind ik die dieseltjes veel leuker rijden. Met zo'n Captur diesel moet 4.5 l goed mogelijk zijn denk ik.
Als ik het goed begrijp word je in Nederland wel zwaarder belast op een diesel?
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Concreet betaal ik voor m'n benzine Capppie nu 480 euro motorrijtuigen belasting per jaar. Op diesel zou dan 1048 euro worden. En diesel is voor een particulier in NL dus bijna niet meer interessant.
Dat maakt dat ook de inruilprijs van zo'n diesel relatief laag is.
Kortom je moet flink wat rijden (>30K) óf diesel liefhebber zijn om als particulier nog voor een diesel te kiezen.
Zakelijk gebruik is een ander verhaal.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat
als je de foto van die Franse Captur ziet zou je denken dat deze een zoutwaterbad heeft genomen. Zoveel zoutaanslag lijkt er te zien te zijn. Er wordt ook gevraagd of de berijder misschien aan de kust woont of in een sneeuwgebied. Probleem lijkt daar specifiek in de slotvanger te zitten.
@huite: diesel/benzine. Ik heb - gebaseerd op 25.000 per jaar - de keuze voor diesel gemaakt. Ook vanwege de amechtige 3-cilinder (rijden daarmee lijkt op hardlopen met je hand voor je mond). Blijk nu na minder dan 6 maanden de 15.000 al voorbij te zijn (moet onderhand bewust de SAAB ook eens van zijn plaats halen). De diesel is veel soepeler te rijden. En ik moet er 8 jaar mee doen, dus ik vind de eventuele volgende koper niet zo interessant.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250
@avdb55
Goed om te horen dat de diesel jouw goed bevalt!
Heb met de 3 cilinder trouwens weinig problemen m.u.v. gat in de koppelkromme tussen de 60 en de plusminus 75 in de 5e versnelling. Dit zou eruit te halen moeten zijn.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat
Voor de 2e maal roest boven de handgreep op de achterklep,de captur is van 2013 en de eerste keer was 2017 en nu weer op de zelfde plaats,12 jaar garantie op plaatwerk dus verwacht van Renault dat ook deze keer alles goed komt.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Er zit roest op de trommel rem tussen de randen ( zit te denken om hem te spuiten)
Iemand ervaring er mee,moet ik hem helemaal demonteren of afplakken en spuiten.
Of worden je remmen dan te warm