sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman


Topic author
Knippie
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Knippie »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

tja... ik zit er 4 jaar aan vast en het is geen groot drama gelukkig. Maar dit soort zaken irriteren me onwijs: basale techniek en dan zulke slechte kwaliteit. Auto is mooi, snel, motorisch prima. Ik kan gelukkig meer positieve zaken opnoemen dan negatieve, maar die negatieve zaken beïnvloeden wel mijn belevenis voor het grootste deel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Frankko »

Tall schreef:Een hurkend kind...vooraleer je ergens inparkeert of achteruit rijdt of welk manoeuvre je ook maakt, vergewis je jezelf er toch zeker wel van of er geen obstakels zijn? Ik snap er eerlijk gezegd niks van.
Dus parkeersensoren zijn een overbodige luxe? Toch waanzin dat dit systeem 2018 nog zaken over het hoofd ziet! Het is inderdaad een hulpmiddel maar je mag toch wel verwachten dat ie het ook doet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jefb
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 122
Lid geworden op: 03 feb 2017 11:15
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door jefb »

Overbodige luxe? Misschien, maar als het er op zit, mag je dan niet verwachten dat het degelijk werkt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Tall »

jefb schreef:Overbodige luxe? Misschien, maar als het er op zit, mag je dan niet verwachten dat het degelijk werkt?
Dat zeg ik niet, natuurlijk mag je dat verwachten, maar de schuld bij Renault leggen als je een paaltje raakt gaat voor mij toch een brug te ver.
Dan kan je, bij wijze van spreken, ook een blinde achter het stuur zetten.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 32
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Ghia »

Vandaag even de break van mn schoonouders gebruikt, je kan al raden wat natuurlijk. Ik merk dus ècht wel een veel betere baanvastheid. Echt vreemd want vroeger was me dit niet opgevallen. Ik krijg het gevoel dat ie echt zijwind gevoelig is en bij rechtuit rijden moet ik precies steeds corrigeren. Op een putdeksel rijden (tja want ik moet toch op m'n rijvak blijven?) Geeft steeds een vreemde zijwaartse duw. Maar om 'm nu voor weg te doen.. Heb net de 20.000km gehaald.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Knippie
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Knippie »

Beste Tall, ik leg de schuld niet bij Renault dat ik dat paaltje heb geraakt. Ik leg de schuld bij Renault dat ze mijn probleem met de waardeloze sensors na 2 maanden nog niet hebben opgelost. Ik hoop dat je die nuance wel ziet... Bij mijn vorige auto heb ik ook wel eens schade gereden, omdat ik zo zat te suffen dat de piepjes niet tot me doordrongen. Toen heb ik echt niet aan de bel getrokken hoor.

Tuurlijk gaan ze de schade nooit betalen, maar ik ga niet als een mak schaap zitten wachten hoe zij mij aan het lijntje houden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fz1971
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jul 2017 22:02
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door fz1971 »

Beste Ghia,

Ik weet precies wat jij bedoel. Ik heb dit namelijk ook. Ik heb het gevoel of dat de auto hobbelt of zwabbert. Je bent continue aan het corrigeren op de weg. Om moe van te worden, en dat wordt je ook.
Ben terug geweest naar de bandenboer om te laten kijken of er iets niet goed gegaan was met de bandenwissel naar winterbanden. Ze hebben de banden opnieuw gebalanceerd en ook uitgelijnd. Maar helaas ik merk geen verbetering. Ben ook naar een plaatselijke dealer gereden en die vroeg gelijk of er nieuwe winterbanden onder de auto zaten. De winterbanden zijn zachter en hebben grotere en langere profiel noppen onder de band. Daardoor gaan de banden een beetje schuiven over de weg. dat was zijn conclusie. Ik weet zelf niet wat ik ervan moet vinden.
Maar er rijden toch genoeg auto's met 19 Inch velgen en platte banden die geen enkel probleem hebben.
Ook mbt het windgevoeligheid kan ik je volgen. Het lijkt soms wel of je op een boot zit. Ik wist niet dat de auto zo windgevoelig was. Het lijkt ook soms wel of je met kapotte schokbrekers rijd. Zou het toch aan de 19inch velgen liggen?
Hebben nog meer mensen hier last van??

Mijn Talisman is van 11-2017. Sedan 110 DCi schakel.
Auto's:
Huidig: Renault Talisman Intense dCI110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door berenburg »

Na de laatste update van het onderstel geen problemen meer. Auto zwabbert niet meer. Zelfs met de stormen van de afgelopen tijd probleemloos.
Gaat de dealer ook een proefrit maken met je?
Bij mij rammelde de spoorstangen en sinds die vernieuwd zijn spoort de auto.
Kortom monteur mee bij een proefrit is aan te bevelen
Is overigens standaard bij mijn dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fz1971
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jul 2017 22:02
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door fz1971 »

@berenburg

Welke update heeft er dan plaatsgevonden aan het onderstel?
Is dat voor of achter gebeurd? welke datum is de auto?
Auto's:
Huidig: Renault Talisman Intense dCI110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door berenburg »

Auto is van februari 2016.
De update is in oktober gebeurt was een terugroep actie van Renault.
De voortrein is toen losgehaalt ivm vervanging te korte stelbouten.
Daarna opnieuw uitgelijnd en sinds die tijd rijd hij strak ook na de wissel van 19 zomerbanden naar 18 winterbanden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fz1971
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jul 2017 22:02
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door fz1971 »

mijn auto is van 11-2017 en heeft deze update mss al gekregen vanuit fabriek.
Auto's:
Huidig: Renault Talisman Intense dCI110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 7
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door MarcelP »

Ik heb vanmorgen de auto gebracht (22.800 km op de teller) en kreeg net een telefoontje dat de auto vandaag niet klaar is. De reden is dat de afstelling van de nieuwe radar niet was gelukt. De klacht die ik had was dat soms op de snelweg, terwijl je vrolijk rond tuft op de Cruise Control bij helder droog weer en 100 km/u het systeem spontaan uitviel. Even de snelweg af, auto uit en herstarten en het probleem leek opgelost. Het gaf mij een vermoeden van een software fout of te langzame CPU, maar kennelijk wordt de hardware vervangen. Ik zal straks wel eens informeren als ik langs fiets voor de leenauto. Weer een stuk elektronica dat het laat afweten? Hebben nog meer mensen deze problemen met de Cruise Control?
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 32
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Ghia »

@Berenburg en Fz1971: ik heb nu al 2 dealer die zeggen dat er niets aan de hand is maar ik merk het dus ècht wel. Bij de ene kreeg ik zelfs de opmerking "ik heb 170gereden en niet de baan afgeraakt". Tja fijn te horen dan.. Op goede asfalt is er geen probleem. Maar bv slecht wegdek of wegen in betonplaten (in BE veel) wordt je bijna wagen ziek. Je zou bijna zweren dat de 4control continu van links naar rechts rijd. Ik weet het niet meer , ben nu al zo ver om veel issues op te lossen maar dit... Zucht.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 32
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Domi1963 »

Hier ook niet geen wind gevoeligheid, geen wegenis problemen. Geen gezwabber of deining en dit met zomerbanden 19”.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Frankko »

Hier ook geen klachten. Onlangs hele stukken plankgas (ja ja 177km pu) gereden en ligt prima op de weg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Knippie
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Knippie »

De radar voor cruisecontrol werkt bij mij zoals het hoort. Alleen als er sneeuw op ligt valt ie uit. Had onlangs wel een leen kadjar mee en daar kapte hij ook ineens bij motregen.

Dat ze de hardware vervangen is volgens mij standaard bij Renault. Ze hebben bij mij ook enkele parkeersensoren vervangen. Heeft geen bal geholpen. Ik denk idd een te trage processor.

Vandaag parkeergarage uitgereden. Bij de uitgang het middelste nauwe pad genomen. Sensoren aan de zijkant deden niks. Althans ik hoorde en zag niets. Toen de boom openging, sloegen de voorsensoren rood uit. Er stond niks, reed niks... onbegrijpelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Frankko »

Software is inderdaad traaaaag. Ik heb regelmatig geen radiosignaal en navi zoekt zijn locatie. Duurt soms wel minuten voordat navi locatie weet en direct heb ik ook radio-ontvangst.

Is gewoon R-Link dat aan het opstarten is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Mils »

Ghia schreef:@Berenburg en Fz1971: ik heb nu al 2 dealer die zeggen dat er niets aan de hand is maar ik merk het dus ècht wel. Bij de ene kreeg ik zelfs de opmerking "ik heb 170gereden en niet de baan afgeraakt". Tja fijn te horen dan.. Op goede asfalt is er geen probleem. Maar bv slecht wegdek of wegen in betonplaten (in BE veel) wordt je bijna wagen ziek. Je zou bijna zweren dat de 4control continu van links naar rechts rijd. Ik weet het niet meer , ben nu al zo ver om veel issues op te lossen maar dit... Zucht.
Als het enkel bij "slechter wegdek" of oneffenheden is dan zou het bijna alleen aan de vering kunnen/moeten liggen...
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanDa
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2017 10:31
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door VanDa »

@Frankko,

Wat soms helpt is even alles uitschakelen en terug aanzetten.
Wanneer enkel de radio geen ontvangst heeft ( Bij DAB ) en je gaat naar je stations lukt het meestal dat hij terug zijn radiosignaal vind...
Renault Talisman Grandtour Intens 200 TCe EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lambocars
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2017 15:18
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door lambocars »

fz1971 schreef:Beste Ghia,

Ik weet precies wat jij bedoel. Ik heb dit namelijk ook. Ik heb het gevoel of dat de auto hobbelt of zwabbert. Je bent continue aan het corrigeren op de weg. Om moe van te worden, en dat wordt je ook.
Ben terug geweest naar de bandenboer om te laten kijken of er iets niet goed gegaan was met de bandenwissel naar winterbanden. Ze hebben de banden opnieuw gebalanceerd en ook uitgelijnd. Maar helaas ik merk geen verbetering. Ben ook naar een plaatselijke dealer gereden en die vroeg gelijk of er nieuwe winterbanden onder de auto zaten. De winterbanden zijn zachter en hebben grotere en langere profiel noppen onder de band. Daardoor gaan de banden een beetje schuiven over de weg. dat was zijn conclusie. Ik weet zelf niet wat ik ervan moet vinden.
Maar er rijden toch genoeg auto's met 19 Inch velgen en platte banden die geen enkel probleem hebben.
Ook mbt het windgevoeligheid kan ik je volgen. Het lijkt soms wel of je op een boot zit. Ik wist niet dat de auto zo windgevoelig was. Het lijkt ook soms wel of je met kapotte schokbrekers rijd. Zou het toch aan de 19inch velgen liggen?
Hebben nog meer mensen hier last van??

Mijn Talisman is van 11-2017. Sedan 110 DCi schakel.
Ik heb met laatste storm toch ook opgemerkt dat de Talisman serieus gevoelig is voor zijwind, ik heb wel maar 18" velgen, maar ook op winterbanden ... anders heb ik wel niet het gevoel dat de wagen niet vast op de weg ligt, ik moet niet continu corrigeren op de weg ... maar met de stormwind viel het me wel op dat ik meer moest opletten dan in mijn vorige wagens (en daar zat bvb een Espace, Grand Scenic en een S-Max in, dus niet echt 'lage' wagens)
Talisman Grandtour Intens dCi 130 EDC Intens - Sterzwart - zwart leder - 18" Duetto - Winter Pack - City Pack 2 - Cruising Pack 1 - Pano dak - 4Control

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Knippie
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Knippie »

Vannacht 5 graden vorst en nu zat er ijs aan de binnenkant van mijn voorraam??!! Is dit normaal? Heb dit nl echt nog nooit meegemaakt.

De systemen parkeerhulp en dodehoekwaarschuwing deden het niet meer. Rlink kon het niet meer aan om 1 nr verder te spoelen. Wat is het toch allemaal slecht en zo jammer vooral.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door berenburg »

Als je gister met vochtige kleren in de auto zat klopt dat
De slechte lucht sensor sluit de buiten toevoer af als hij aanspreekt is wel een lastige optie , recirculatie wordt nu door de sensor bepaalt ipv handmatig.
Kun je ondervangen door even de ontwaseming aanzetten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Knippie
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Knippie »

Ik had geen vochtige kleren en heb die slechte lucht sensor uit. Dit ding is idd ook een reden dat de ruiten binnen beslaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Frankko »

VanDa schreef:@Frankko,

Wat soms helpt is even alles uitschakelen en terug aanzetten.
Wanneer enkel de radio geen ontvangst heeft ( Bij DAB ) en je gaat naar je stations lukt het meestal dat hij terug zijn radiosignaal vind...
Ik heb geen navi radio en Bluetooth verbinding. Na 40sec heeft de navi ontvangst, maakt de Bluetooth verbinding en 10 sec later speelt de radio. Systeem moet gewoon opstarten. Ook kan ik geen zenders wisselen met de stuurbediening. Moet eerst via het scherm en dan werkt het wel.

Zal hem nogmaals eens resetten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Frankko »

Knippie schreef:Vannacht 5 graden vorst en nu zat er ijs aan de binnenkant van mijn voorraam??!! Is dit normaal? Heb dit nl echt nog nooit meegemaakt.

De systemen parkeerhulp en dodehoekwaarschuwing deden het niet meer. Rlink kon het niet meer aan om 1 nr verder te spoelen. Wat is het toch allemaal slecht en zo jammer vooral.
Heb je een sedan? Die van mij pakt regelmatig wat water. Bij het openen v d achterklep loopt er een hele straal de bak in bij mij. Als auto nat is en rij naar een slagboom om kaartje te trekken loopt er ook water naar binnen als ik het raam open. Soms is het hele bedieningspaneel in de deur nat. Eea verdampt in de winter slecht met vochtprobleem als gevolg.

Wat helpt is je raam insmeren met afwasmiddel en daarna goed droog vegen. Condens pakt dan niet meer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Knippie
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Knippie »

Neuh heb een station. Bij mij komt er niet overdreven veel water naar binnen, niet bij de achterklep en ook niet als ik het raam open. Deze bevriezing zat echt aan de onderkant van de voorruit. Zal vannacht weer eens kijken..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 32
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Ghia »

Vandaag even naar de dealer geweest. Heb het probleem van het zwabberen terug aangegeven. Daar wordt amper iets over gezegd (ze denken wss dat ik gek ben. Nu dat zou ook kunnen na al die tijd en euvels). 2 nieuwe voorbanden, uitlijning Ok, ServiceBulletin toegepast, toch vreemd gedrag. Als die nieuw was niet (of begin ik nu te twijfelen?) Terwijl ik daar was vroegen ze om de wagen binnen te brengen voor een update (deze werd niet verder besproken/kon men niet op antwoorden). Zelf heb ik de 2.2.190.200 kunnen installeren. Misschien bedoelen ze dit?

Als de wagen binnen is kaart ik nog even het (zeer) slecht aansluiten van de zwarte verticale sierlijsten v/d portieren alsook de chroomlijsten.
De losse logo's IP heb ik wel zelf vastgezet.

Wat een plezier toen ik deze ochtend in m'n *kuch*VW stapte en na 2min het ijs gewoon weggesmolten was van de spiegels.
Om na 4min kurkdroog zicht te hebben :) (En laat ik nu niet bepaald Pro- vag te zijn, integendeel).
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lambocars
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2017 15:18
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door lambocars »

Er moet toch veel veranderd zijn tussen de eerste productiemodellen en de huidige modellen als ik dit zo allemaal lees.
Mijn Talisman Grandtour is midden januari geleverd (waarschijnlijk ergens eind 2017 in elkaar gestoken dus) ... en zelfs met compleet dichtgevrozen voorruit en spiegels ben ik na 2 tot 3 minuten klaar om te vertrekken op mijn oprit ... mooi gesmolten allemaal dan.

Ook de stuurverwarming en zetelverwarming werkt prima (met lederen zetels is dat wel leuk als het 's morgens -6° is ... lol) ... het is wel zo dat de verwarmde zetels in mijn Volvo V60 ietsjes sneller opwarmden ... maar veel verschil is het niet.

Zelfs mijn automatisch achterklep werkt nog altijd perfect, voetje onder de bumper en hop ... zowel openen als sluiten werkt 99% van de keren, daar kan ik mee leven.

Ik heb geen enkel probleem met het opstarten van de R-Link, navigatie is snel 'online', de telefoon is verbonden voor ik de EDC in achteruit kan zetten ... enige wat ik vervelend vind is het feit dat je de 'sport' instelling telkens opnieuw moet bevestigen, maar dat is nu eenmaal zo ...

Tot nu toe helemaal tevreden over de wagen op zich ... de garage daarentegen is een totaal andere zaak ... ik denk dat ik maar eens een andere zal moeten zoeken voor mijn onderhoud te laten doen.
Talisman Grandtour Intens dCi 130 EDC Intens - Sterzwart - zwart leder - 18" Duetto - Winter Pack - City Pack 2 - Cruising Pack 1 - Pano dak - 4Control

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Knippie
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Knippie »

De mijne is van mei 2017 en dus ook niet echt een van de eerste. Enniewee, de bevriezing aan de binnenkant is nu te verklaren.. Er zit een piepklein gaatje in (steenslag) en ja daarom heen was het bevroren. Wat ik wel gek vind is dat bij deze kou de auto significant "anders" is. Meer gerammel links en rechts.. De deuren zitten ook echt vastgevroren.. Dit ben ik totaal niet gewend bij deze lage temperaturen...

Heb gister mijn leasemaatschappij gesproken en die hebben zoveel klachten over de Talisman, dat het voor hun echt geldt als een slechte auto. Ze kunnen er verder ook niks aan doen omdat veel problemen gerelateerd zijn aan kwaliteit van de gekozen spullen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Rcupra »

Het is zeer verschillend per Talisman. Mijn IP is een van de eerste lichting (jan 2016), maar ervaar ook geen enkel probleem door kou o.d. Echter, ik heb wel weer andere problemen gehad die anderen weer niet hebben/herkennen.

Vreemde jongens die Fransozen.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Knippie
lid
lid
Posts in topic: 39
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Knippie »

Tja en das ook gelijk het gekke waarom ik me bijv. wel druk kan blijven maken over die parkeersensoren.. het kan dus wel goed! Als er bij Renault nou ook echt een drive zou zijn om problemen op te lossen, dan kon ik er nog enigszins mee leven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 7
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door MarcelP »

Maandagmorgen de auto weggebracht voor een nieuwe radar. Maandagmiddag een berichtje dat deze nog niet klaar was. Gisteren helemaal geen bericht en vandaag tot nu toe ook nog niet... :shock: Ondanks dat de Talisman wat problemen heeft vind ik de vervangende Renault Clio veel minder rijden. Hoe lang kan het duren om het om te wisselen? Straks maar eens even bellen.
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 27
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door berenburg »

Het vreemde met de sensoren is dat easy park perfect werkt.
Ik heb het idee dat ze goed ingeregeld moeten worden
In het begin als ik door een verdieping in de weg reed remde de auto af nu niet meer.
Paaltje raken achter uit dan heb je hem niet gezien de camera heeft hem niet gezien en de sensoren niet
3x mis?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 32
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Ghia »

Ik heb ooit de easy parkassist gebruikt en al zelf moeten onderbreken. Ook ooit eens op 3cm (zijwaarts) van een lantaarnpaal geparkeerd.
Als er toen iemand achterin zat zou die de deur aan de andere zijde moeten nemen. Ik vertrouw het dus ook niet om 'm dan te laten parkeren om stoeprandeschade te vermijden.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 32
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Domi1963 »

Hier momenteel ook geen koude gerelateerde problemen. Ik heb nu net minder piepjes en kraakjes dan in de zomer???
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 32
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: sensoren, elektronica en andere irritaties Talisman

Bericht door Ghia »

De mijne is zowieso een rammelbak, maar de auto heeft er nu ook minder last van.
Verder ook een bevroren binnenruit (maar hadden m'n andere wagens ook)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht