Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hmm topic starter heeft het over een elektrische brandstofpomp...........
Ont(be)luchting van een oude Solex die niet werkt doet de rest na een paar dagen
Beste ap1,
topic starter is om te beginnen geen monteur.
Ik heb vroeger wel wat aan mijn zundappje gesleuteld, maar daar houd het op.
Naar aanleiding van wat de echte monteur zei over de Solex, ben ik op dit forum gaan vragen of iemand mij kan helpen om dit mee op te lossen.
Ik heb me daarna gefocust op de carburateur en pas later op of er wel benzine komt bij de carburateur.
Misschien was dat achteraf niet de slimste volgorde, maar het is zo gelopen.
de carburateur die ik heb besteld is een Weber met bestelnummer WEBER 15290.TRA met een extra knobbeltje voor de gasstang.
Ik denk er nu over om de Extra geplaatste elektrische brandstofpomp rechtstreeks op de Weber aan te sluiten en de originele mechanische brandstofpomp niet meer mee te laten doen. Weet iemand of dit kan werken ??
groet Arnold
Elektrische brandstofpomp en de originele mechanische pomp samen in een leiding dat werkt nooit. De elektrische kan niet door of uit de mechanische brandstof aanvoeren naar je carburateur
Hoi ap1,
Ik heb hem 3 jaar geleden gekocht met inderdaad vanaf de tank gezien in de aanvoerleiding eerst de extra elektrische pomp en de uitgaande leiding van de elektrische wordt dan de aanvoer van de originele mechanische. Vanaf de mechanische pomp loopt er een retourleiding terug naar de brandstoftank.
groet Arnold.
Omzeil de mechanische. Die zal wel al slecht geweest zijn toen je de bus kocht en nu helemaal niets meer doen
Of verwijder de elektrische en koop een nieuwe mechanische. Laatste zou ik zelf doen dat is het meest bedrijfs zekere
Het idee achter de elektrische is dat zeer waarschijnlijk de mechanische te weinig aanzuigkracht heeft (en dus versleten is) om dat te compenseren wordt dus nu de benzine nu 'elektrisch' naar de mechanische gebracht.
Ik denk ook dat dat de achterliggende gedachte is geweest.
Neemt niet weg dat ik wil proberen de nieuwe Weber eerst maar eens aan te sluiten met alleen de elektrische (die zit er nu toch al) en dan kijken wat hij doet.
groet Arnold.
Er zijn goedkope en dure elektrische pompjes en sommige zijn geschikt om direct op de carburateur aangesloten te worden en sommige niet die dan toch een retour leiding nodig hebben
De hele goedkope lopen warm als ze zonder retour zitten en met tegen druk moeten werken als de vlotter de toevoer naar de carburateur afsluit
Als je het nu aansluit op de Weber is dat iets om in de gaten te houden zodat de Weber niet overstroomd of dat het pompje niet te heet wordt als de vlotter de druk kan tegenhouden
Je geeft aan dat er geen benzine uit aanvoerslang naar de electriche benzinepomp komt.
Dat kan dus wel kloppen.
De benzinepomp hangt hoger dan de benzinepomp en als de pomp niet werkt loopt de benzine terug de tank in.
Als je het wil controleren of de pomp werkt dan de benzineslang bij de carburateur losnemen en op contactsleutel op contact zetten.
Als het goed is gaat dan de electrische benzinepomp draaien en komt er benzine uit de losgenomen carburateurslang.
Je besteld nu wel een nieuwe carburateur, maar als er geen benzine in komt helpt een nieuwe carburateur ook niets.
Het nieuwe jaar goed begonnen, een nieuwe benzineopvoerpomp en de nieuwe carburateur gemonteerd.
Meteen bij de eerste poging slaat de motor aan. Geweldig. nog wat kleine dingen bijwerken en dan kan hij er weer tegen.
Iedereen bedankt voor het meedenken. zonder jullie hulp had ik dit niet zelf kunnen doen.
groet Arnold.
Top dat de Trafic weer loopt. Al heb ik we mijn twijfels of de carburateur echt vervangen had hoeven worden.
Als de monteur die er naar gekeken had nog niet eens constateert heeft dat er geen benzine in de carburateur kwam heb ik zo mijn twijfels.
Ik denk dat de Trafic met een nieuwe originele opvoerpomp prima had gereden.
Maar oké, hij kan er nu in ieder geval weer een poos mee verder.
Veel veilige km.
Hoi Martin, soms gaan de dingen nu eenmaal zoals ze gaan.
Achteraf gezien had ikzelf ook eerst naar de brandstofvoorziening kunnen kijken voordat ik aan de carburateur begon.
Maar zoals gezegd, dat is achteraf. Voor nu ben ik blij dat mijn Renaultje weer gewoon start als ik het sleuteltje omdraai.
groet Arnold.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo Forum.
Wij rijden al naar groot genoegen met een Espace 2.2 DCI maar die doet de laatste tijd gek.
Zijn aan het rijden en plots valt de motor uit.
Contact even uit, meteen weer starten en geen probleem de motor slaat weer aan en we kunnen...
Een paar weken in bezit nu, starten > lopen, maar als ik deze start als die koud is, dan maakt die een dieselend geluid. Na enkele tientallen meters rijden is het weg. Geen idee of dit een teken is van achterstallig onderhoud, of dat misschien - ik...
we hebben een oude Twingo met ruim 300.000 km op de teller. Sinds een tijd merk ik dat het schakelen erg moeizaam gaat. Als ik, bijvoorbeeld, naar de 3de versnelling wil gaat ie er gewoon niet in. Dan schakel ik naar vrij, koppeleing op en...
Drie weken geleden heb ik een Talisman 1.5 dCi uit 2017 gekocht. Afgelopen weekend begon de koppeling vreselijk te stinken. De koppeling en het vliegwiel zijn direct vervangen.
Ik heb hem net opgehaald, maar merk direct dat ik hem stroever...
Mijn Renault Laguna 2 uit 2006 met 2.0 16V op gas start wat moeilijk met koud weer. Zie bijgevoegde video voor voorbeeld. (excuus voor het gehijg, het was erg koud)
Dit heeft hij enkel als het koud is en hoe kouder hoe meer dit...