slecht starten bij koude motor.


ap1
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 mei 2016 21:56
Actief als: particulier

Re: slecht starten bij koude motor.

Bericht door ap1 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Hmm topic starter heeft het over een elektrische brandstofpomp...........
Ont(be)luchting van een oude Solex die niet werkt doet de rest na een paar dagen

Welke Weber heb je genomen, de 34ict(d) ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Huufke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 17
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2021 13:47
Actief als: particulier

Re: slecht starten bij koude motor.

Bericht door Huufke »

Beste ap1,
topic starter is om te beginnen geen monteur.
Ik heb vroeger wel wat aan mijn zundappje gesleuteld, maar daar houd het op.
Naar aanleiding van wat de echte monteur zei over de Solex, ben ik op dit forum gaan vragen of iemand mij kan helpen om dit mee op te lossen.
Ik heb me daarna gefocust op de carburateur en pas later op of er wel benzine komt bij de carburateur.
Misschien was dat achteraf niet de slimste volgorde, maar het is zo gelopen.

de carburateur die ik heb besteld is een Weber met bestelnummer WEBER 15290.TRA met een extra knobbeltje voor de gasstang.

Ik denk er nu over om de Extra geplaatste elektrische brandstofpomp rechtstreeks op de Weber aan te sluiten en de originele mechanische brandstofpomp niet meer mee te laten doen. Weet iemand of dit kan werken ??
groet Arnold

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ap1
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 mei 2016 21:56
Actief als: particulier

Re: slecht starten bij koude motor.

Bericht door ap1 »

Elektrische brandstofpomp en de originele mechanische pomp samen in een leiding dat werkt nooit. De elektrische kan niet door of uit de mechanische brandstof aanvoeren naar je carburateur

Vandaar mijn vraag over de retour leiding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Huufke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 17
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2021 13:47
Actief als: particulier

Re: slecht starten bij koude motor.

Bericht door Huufke »

Hoi ap1,
Ik heb hem 3 jaar geleden gekocht met inderdaad vanaf de tank gezien in de aanvoerleiding eerst de extra elektrische pomp en de uitgaande leiding van de elektrische wordt dan de aanvoer van de originele mechanische. Vanaf de mechanische pomp loopt er een retourleiding terug naar de brandstoftank.
groet Arnold.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ap1
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 mei 2016 21:56
Actief als: particulier

Re: slecht starten bij koude motor.

Bericht door ap1 »

Omzeil de mechanische. Die zal wel al slecht geweest zijn toen je de bus kocht en nu helemaal niets meer doen
Of verwijder de elektrische en koop een nieuwe mechanische. Laatste zou ik zelf doen dat is het meest bedrijfs zekere

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Huufke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 17
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2021 13:47
Actief als: particulier

Re: slecht starten bij koude motor.

Bericht door Huufke »

ik begrijp het niet helemaal. Hoe past de retourleiding in dit verhaal ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ap1
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 mei 2016 21:56
Actief als: particulier

Re: slecht starten bij koude motor.

Bericht door ap1 »

Kort en snel voor de leek. Nu pompt de elektrische via de brandstof pomp de brandstof weer terug de tank in

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Huufke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 17
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2021 13:47
Actief als: particulier

Re: slecht starten bij koude motor.

Bericht door Huufke »

Oke, duidelijk.
bedankt
groet Arnold

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 526
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: slecht starten bij koude motor.

Bericht door maestro12 »

Het idee achter de elektrische is dat zeer waarschijnlijk de mechanische te weinig aanzuigkracht heeft (en dus versleten is) om dat te compenseren wordt dus nu de benzine nu 'elektrisch' naar de mechanische gebracht.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Huufke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 17
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2021 13:47
Actief als: particulier

Re: slecht starten bij koude motor.

Bericht door Huufke »

Ik denk ook dat dat de achterliggende gedachte is geweest.
Neemt niet weg dat ik wil proberen de nieuwe Weber eerst maar eens aan te sluiten met alleen de elektrische (die zit er nu toch al) en dan kijken wat hij doet.
groet Arnold.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ap1
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 145
Lid geworden op: 23 mei 2016 21:56
Actief als: particulier

Re: slecht starten bij koude motor.

Bericht door ap1 »

Er zijn goedkope en dure elektrische pompjes en sommige zijn geschikt om direct op de carburateur aangesloten te worden en sommige niet die dan toch een retour leiding nodig hebben

De hele goedkope lopen warm als ze zonder retour zitten en met tegen druk moeten werken als de vlotter de toevoer naar de carburateur afsluit

Als je het nu aansluit op de Weber is dat iets om in de gaten te houden zodat de Weber niet overstroomd of dat het pompje niet te heet wordt als de vlotter de druk kan tegenhouden

Nu succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: slecht starten bij koude motor.

Bericht door Valkenet »

Hoi Arnold,,

Je geeft aan dat er geen benzine uit aanvoerslang naar de electriche benzinepomp komt.
Dat kan dus wel kloppen.
De benzinepomp hangt hoger dan de benzinepomp en als de pomp niet werkt loopt de benzine terug de tank in.
Als je het wil controleren of de pomp werkt dan de benzineslang bij de carburateur losnemen en op contactsleutel op contact zetten.
Als het goed is gaat dan de electrische benzinepomp draaien en komt er benzine uit de losgenomen carburateurslang.

Je besteld nu wel een nieuwe carburateur, maar als er geen benzine in komt helpt een nieuwe carburateur ook niets.

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Huufke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 17
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2021 13:47
Actief als: particulier

Re: slecht starten bij koude motor.

Bericht door Huufke »

Het nieuwe jaar goed begonnen, een nieuwe benzineopvoerpomp en de nieuwe carburateur gemonteerd.
Meteen bij de eerste poging slaat de motor aan. Geweldig. nog wat kleine dingen bijwerken en dan kan hij er weer tegen.
Iedereen bedankt voor het meedenken. zonder jullie hulp had ik dit niet zelf kunnen doen.
groet Arnold.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: slecht starten bij koude motor.

Bericht door Valkenet »

Hoi Arnhold,

Top dat de Trafic weer loopt. Al heb ik we mijn twijfels of de carburateur echt vervangen had hoeven worden.
Als de monteur die er naar gekeken had nog niet eens constateert heeft dat er geen benzine in de carburateur kwam heb ik zo mijn twijfels.
Ik denk dat de Trafic met een nieuwe originele opvoerpomp prima had gereden.

Maar oké, hij kan er nu in ieder geval weer een poos mee verder.
Veel veilige km.

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Huufke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 17
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 nov 2021 13:47
Actief als: particulier

Re: slecht starten bij koude motor.

Bericht door Huufke »

Hoi Martin, soms gaan de dingen nu eenmaal zoals ze gaan.
Achteraf gezien had ikzelf ook eerst naar de brandstofvoorziening kunnen kijken voordat ik aan de carburateur begon.
Maar zoals gezegd, dat is achteraf. Voor nu ben ik blij dat mijn Renaultje weer gewoon start als ik het sleuteltje omdraai.
groet Arnold.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht