Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door Rcupra »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

bakicc schreef:Er is wel 1 nadeel vind ik, de lampjes gaan zonder fading aan/uit. Vind het wel mooier als het fade in/uit effect er is. Mocht iemand lampjes weten waarmee dit werkt, dan hou ik me aanbevolen.

Schijnt nog niet te kunnen bij LED of het moeten zeer dure speciale leds zijn met ingebouwde koelers o.d. Door het faden zou de LED te warm worden en schade toebrengen aan lamp c.q. armatuur.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fz1971
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jul 2017 22:02
Actief als: particulier

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door fz1971 »

Beste mensen,

Ik ben nieuw hier op forum en heb gelijk al een vraagje mbt deze subtiele model-update voor een Talisman.
Zelf heb ik de volgende Talisman besteld:

Talisman Energy dCI 110 INTENS 4D 81kW
Kleur Cassiopee grijs
Easy life pack
R-Link 2 met 8.7"scherm
LM 19 velgen Alizarine
Pack winter Intens

De auto zal worden geleverd door de leasemaatschappij in week 46-2017.

Nu ben ik erachter gekomen dat de 2 dubbele sieruitlaatstukken op de 110 dCI niet geleverd worden nu. Had een vraag gesteld aan een dealer die wel een 110dCI te koop had staan met deze sieruitlaatstukken waarom er onder deze de sieruitlaatstukken wel zaten. Had met het modeljaar of iets te maken (was een auto uit 01-2016). Er staan er een paar te koop op internet die ook deze sieruitlaatstukken eronder hebben. Zullen wel uit die periode komen.

Nu had ik gevraagd aan de verkoper van deze auto of hij misschien wist of er een optie was om toch deze eronder te krijgen bij mijn 110 dCI.
Hij wist dat niet en had Renault Nederland gebeld en deze had de verkoper verteld dat de sieruitlaatstukken vanaf nu standaard onder elk type Talisman zou komen te zitten vanaf de Intens model. Dus dan ook onder de 110 dCI.

Zelf kan ik er niets over terugvinden op internet mbt de subtiele wijzigingen van de Talisman alleen dat de speaker een beter afwerking hebben en de mistlampen nu ook LED zijn geworden.

Kan iemand hier nu al uitsluiting over geven?


grt
Auto's:
Huidig: Renault Talisman Intense dCI110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



onnok
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2017 18:48
Actief als: particulier

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door onnok »

Beste mensen,
Ook ik heb een talisman estate intens besteld. Deze zal 15 september uit de fabriek rollen.
Wat zijn precies alle "subtiele" wijzigingen? Bose systeem aanpassing, mistlampen led, las dat plastic interieur delen bekleed werden? Weet iemand alle aanpassingen die midden dit jaar op de talisman plaatsvinden?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rudi63
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 dec 2016 19:34
Actief als: particulier

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door Rudi63 »

Volgens het Duitse Talismanforum zouden de plastics onderkant dashboard, handschoenkastje en de 2 twee stukken op de middenconsole nu van zachter materiaal gemaakt zijn en hierdoor iets hoogwaardiger aanvoelen.
Talisman Grandtour 150Tce Intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door MFB »

Rudi63 schreef:Volgens het Duitse Talismanforum zouden de plastics onderkant dashboard, handschoenkastje en de 2 twee stukken op de middenconsole nu van zachter materiaal gemaakt zijn en hierdoor iets hoogwaardiger aanvoelen.
Als dat waar is ben ik een gelukkig man :)

Want dat was een van de weinige punten waar ik mij flink aan kon storen aan de Talisman.
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door Ghia »

dat zou inderdaad een hele verbetering zijn. Jammer dat ze het niet vroeger doorhadden.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door MFB »

Heb even bij onze ooster buren gekeken en er is al iemand die zijn "nieuwe" dashboard heeft geüpload. Hierbij de foto's :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



onnok
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 aug 2017 18:48
Actief als: particulier

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door onnok »

Lijkt op de foto's inderdaad iets ander materiaal, ben benieuwd hoe het in mijn uitvoering er uit komt te zien;
Talisman estate intens TCe 150 EDC
Gris Cassiopee
R-link 8,7 bose
Easy live pack
Pack safety


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Dullie2016
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2016 22:58
Actief als: particulier

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door Dullie2016 »

Dat onderste deel van het dashboard ziet er inderdaad beter uit en minder krasgevoelig maar nog niet zo mooi als in de nieuwe Koleos.....
Renault Talisman Estate Energy TCe 200 EDC Intens - Gris Cassiopée - Pack Rundleder Riviera Noir - Pack Winter Intens - Easy Life Pack - Renault R-Link 2 - Ruimtebesparend reservewiel - Verlichte instaplijsten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door berenburg »

Ik kan niet zeggen dat ik het mooi vind

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door larsdijkstra 16v »

berenburg schreef:Ik kan niet zeggen dat ik het mooi vind
Wat vind je niet mooi dan?
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door berenburg »

Vormgeving en kleurstelling

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



El-Salvador
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 apr 2015 20:01
Actief als: particulier

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door El-Salvador »

En nog steeds dat irritante stuk bij je rechterbeen......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door adinsx »

Is er al iemand die een Serie Signature Talisman gaat krijgen?
Ik heb nu twee offertes liggen bij de CFO om (70% kans) daarmee van het PON-merkenbeleid af te wijken.

1) Talisman Estate TCe150 Intens met wat opties (Bose, stoelverwarming, Easypakket)
2) Mégane IV Estate GT205 met de meeste opties (Bose, stoelverwarming, panodak, 18", etc.)

De Serie Signature biedt t.o.v. mijn op offerte aangeleverde Intens nagenoeg dezelfde uitrusting, alleen dan met leer. En, wat ik heel prettig vind ook met stoelventilatie. Althans, het staat niet in de brochure, maar volgens de dealer heeft de Serie Signature net als wanneer je een leer-optie neemt, stoelventilatie. Renault NL reageert niet, maar op een occasion (in Zeist staat er een) zie ik inderdaad in het interieur het stoelventilatieknopje.

Kortom is de vraag: Wel of geen stoelventilatie? Zo ja, dan laat ik de offerte aanpassen naar een SS. Zo nee, dan laat ik het de Intens blijven. De kleur leer heb ik namelijk nog wel wat twijfels over ;)
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rudi63
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 dec 2016 19:34
Actief als: particulier

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door Rudi63 »

Leder is altijd in combinatie met stoelventilatie, althans in Belgie. Op de foto (van een Serie Signature) zie de knopjes voor de stoelventilatie, dus ik denk dat je dealer het bij het rechte eind heeft.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Talisman Grandtour 150Tce Intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door adinsx »

Juist, die knopjes inderdaad. Lijkt er dus inderdaad op, ondanks dat het niet vermeld wordt in de prijslijst (daar staat de Serie Signature al wel in), dat er gewoon stoelventilatie is. Wat me dan wel meteen weer stoort is dat de knopjes links en rechts niet symmetrisch zijn. Althans, ik zou van buiten naar binnen links en rechts gelijk houden. Achja... ;)

Nu nog eens samenstellen (via leaseplandirect.nl is de SS ook samen te stellen), en kijken of wellicht de 19" er ook nog in passen.
Iets met 'steeds verder van huis raken' ;)
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door Tall »

adinsx, van muggenziften krijg je hartkwalen, wat dan weer kan leiden tot hartfalen ;-)
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door adinsx »

Klopt. En de mantel der liefde (Renault is met de paplepel ingegoten), moet nog wat meer dingetjes bedekken op de Talisman dan wel de Mégane t.o.v. een PON-merk, maar als het even lukt blijf ik lekker Renault rijden. ;)
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door Elmac »

Tall schreef:adinsx, van muggenziften krijg je hartkwalen, wat dan weer kan leiden tot hartfalen ;-)
haha, ik moet Adinsx wel gelijk geven hierin, symmetrisch was logischer geweest, maar als je als bestuurder van de ventilatie- en verwarming van de passagierstoel afblijft is het probleem opgelost!
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door berenburg »

Zeg gaan we nu Laurens corrigeren haha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door adinsx »

Zal het hem volgende week even zeggen op de persdag van de IAA ;)
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door Domi1963 »

Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door Ghia »

Netjes, hoewel ik niet zo'n fan ben van rode stiksels bij zwart leder.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mmunnik
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2015 23:50
Actief als: particulier

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door mmunnik »

Zou de zwarte hemebekleding ook beschikbaar worden op andere uitvoeringen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lambocars
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 41
Lid geworden op: 22 sep 2017 15:18
Actief als: particulier

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door lambocars »

Zwarte dakhemel vind ik dan weer echt geslaagd, jammer dat ze dat niet als optie aanboden toen ik besteld heb vorig jaar.
Talisman Grandtour Intens dCi 130 EDC Intens - Sterzwart - zwart leder - 18" Duetto - Winter Pack - City Pack 2 - Cruising Pack 1 - Pano dak - 4Control

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door Rcupra »

vraag me af of dezelfde GERTRAG 7DCT300 in de 1.8Tce zal worden gelegd als in de huidige 1.6Tce. Dit i.v.m. het maximaal koppel van 300nm opgegeven door GERTRAG.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door Domi1963 »

Volgens mij een aangepaste versie van de 7DCT300 want er circuleren geruchten dat voornoemde bak nu 320 NM zou aan kunnen.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door Domi1963 »

In de Belgische configurator is de nieuwe Talisman nu verkrijgbaar (voorlopig) in 3 versies:
1) Corporate edition
2) Limited 2
Beiden enkel beschikbaar met de gloednieuwe diesel, de 1.7 blue dCi van 150 pk.
3) de IP versie enkel verkrijgbaar met de nieuwe 1.8 - TCe 225 pk.
De nieuwe Espace krijgt daarentegen de nieuwe blue dCi 2.0 van respectievelijk 160 pk in de basisversies, en in IP versie 200 pk...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Subtiele modeljaar updates en nieuwe Série Signature Limousin voor Renault Talisman

Bericht door Ghia »

Ben benieuwd naar die 1.7dci zal ongetwijfeld wel zuiniger zijn dan de 1.6DCI160
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht