Beste
Hotmail gebruikers,

Wij geven op, we stoppen er mee uw contactverzoeken nog langer via hotmail email adressen te beantwoorden.

Reden:
Hotmail smijt alles van ons in de spammap, en niemand lijkt nog online(!) bij hotmail te kijken in de spammap.
De hoeveelheid werk en tijd die dit beantwoorden en wederom beantwoorden en nogmaals proberen te beantwoorden kost is gewoon te veel aan het worden.

Nadien zien we dat deze mensen ook nooit meer online komen, allicht in de veronderstelling dat wij hen nooit beantwoord hebben. Nog NOOIT echter hebben wij een contactverzoek NIET beantwoord (uitgesloten technische vragen, zoals aangegeven op het contactformulier)

Het spijt ons zeer, maar ook onze online-uren zijn beperkt, en deze tijd besteden we beter om het forum op peil te houden.

Als een bijproduct zijn nieuwe hotmail aanmeldingen gedurende een maand in elk geval (en mogelijk permanent) geblokkeerd.

Tip:
Gmail als het gratis moet blijven of gewoon uw eigen internetprovider email adres, wij verkopen namelijk geen email adressen en spammen doen we óók al niet.

Systeemupdate

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets

Marguerite
lid
lid
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Berichtdoor Marguerite » 07 apr 2019 21:03

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

En de R Link versie is nu 11.344?
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak en de gebruikelijke extraatjes 16-07-2018

WimK
Lid
Lid

Berichtdoor WimK » 07 apr 2019 21:28

Grand Scenic Bose Autom. (IV) (2018)

Tonny
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtdoor Tonny » 07 apr 2019 23:02

Dat klopt en de R-Link geeft dat ook aan, maar ik heb geen kaarten meer in het navigatiesysteem.
Rarara.

Theo-R-link
lid
lid

Berichtdoor Theo-R-link » 09 apr 2019 09:14

Ik zou de update opnieuw doen. tenslotte zijn het de kaarten die 'vernieuwd' worden. Ik heb een extra SD kaart gemaakt en ook die koopt zonder problemen.

Theo-R-link
lid
lid

Berichtdoor Theo-R-link » 09 apr 2019 09:14

Ik zou de update opnieuw doen. tenslotte zijn het de kaarten die 'vernieuwd' worden. Ik heb een extra SD kaart gemaakt en ook die koopt zonder problemen.

DeRoejeRenault
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtdoor DeRoejeRenault » 15 apr 2019 17:52

In eerste instantie was het mij niet gelukt om de update uit te voeren (verkeerde USB?) maar dat boeide mij niet omdat ik het navigatiesysteem toch niet gebruikte, maar opeens was de klok-aanduiding verdwenen en zag ik alleen streepjes. Toen alsnog de update gedaan en daardoor was het probleem verholpen. Let wel op: doe de update van ca. 20 minuten met draaiende motor en wanneer het TomTom logo verschijnt de motor uitzetten en de auto afsluiten. Bij mij bleef de radio gewoon doorspelen. Na anderhalf uur weer gaan kijken en toen bleek alles in orde te zijn. Dus neem je tijd er voor!

Theo-R-link
lid
lid

Berichtdoor Theo-R-link » 17 apr 2019 09:21

Vandaag zat ik in de auto, en er kwam weer een update. Tot 75% liep het normaal, dan kwam er mislukt. Ondertussen ben ik te weten gekomen dat mijn 'weer app' niet meer werkt, omdat Renault die niet meer aanbied. Maar mijn TomTomplaces zijn ook verdwenen, en daar zijn ze nu een oplossing voor aan het zoeken.

Theo-R-link
lid
lid

Berichtdoor Theo-R-link » 25 apr 2019 08:28

Gisteren telefoon, na veel over en weer gepraat, bericht gekregen dat TomTom Places en Weather uit Live Services is verwijderd, zogezegd door TomTom. Met Renault steeds iets MINDER.

Theo-R-link
lid
lid

Berichtdoor Theo-R-link » 26 apr 2019 08:43

Ik had gehoopt dat hier reacties zouden komen over het ontbreken van Weather en TomTomPlaces in Services. Maar blijkbaar gebruik ik alleen die Gadgets.

RenaultCaptur
lid
lid

Berichtdoor RenaultCaptur » 26 apr 2019 10:05

Opmerkelijk, bij mij werken beide opties nog.
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Theo-R-link
lid
lid

Berichtdoor Theo-R-link » 26 apr 2019 13:41

U bedoelt toch in SERVICES en daar vindt u nog Weather en TomTomPlaces? Indien er dit ook nog hebben, graag laten weten dan kan ik, opnieuw, contact opnemen met Renault.
02-17-systeemupdate (3).JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

HarmOtten
Donateur
Donateur

Berichtdoor HarmOtten » 26 apr 2019 17:47

@Theo-R-link,
Volgens mij is gewoon je [Tom Tom Live-services] verlopen.
Zie hier voor meer info, bij punt 4.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Theo-R-link
lid
lid

Berichtdoor Theo-R-link » 26 apr 2019 19:00

Neen, die loopt nog tot juni. Dat werd ook nog door Renault bevestigd. Maar aan uw reactie begrijp ik dat het bij u wel werkt, dat de dienst van Renault me dus belogen heeft. Bedankt.

HarmOtten
Donateur
Donateur

Berichtdoor HarmOtten » 26 apr 2019 22:12

@Theo-R-link,
Ik heb geen ZOE meer, maar het leek mij logisch dat [Tom Tom Live-services] hier voor verantwoordelijk was. Ik kan het ook mis hebben.
Het is soms onduidelijk waarom iets het opeens niet meer doet i.c.m. R-link, maar vaak heeft het gewoon met een verlopen abonnement te maken. Vandaar mijn suggestie en link naar alle mogelijke abonnementen.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Theo-R-link
lid
lid

Berichtdoor Theo-R-link » 11 mei 2019 14:31

Mijn Rlink Toolbox gaf braaf elke dag bij het opstarten van mijn computer: Je Rlink kaart is up to date. Maar uit ondervinding ga ik regelmatig naar de R-link Store, en daar kreeg ik dat er updates waren. Mijn SD kaart in de computer en ja hoor de update liep. Niet echt lang. Dan steek ik de SD kaart met update in de R-link. Na een goede vijf minuten is de update klaar, maar er is niets aan de nummer verandert. Maar ik heb ook geen kaarten meer. Voor mij geen probleem ik steek mijn andere SD kaart en ik heb terug kaarten.
Wanneer ik, terug thuis, de laptop opzet, zegt de toolbox dat er een update is. Dat is er een van seconden, waarvoor ik niet speciaal terug naar de auto ga. Bij de foto's: 1-voor de update, 2-tijdens de update, 3-de update is OK, niets verandert, maar ik heb wel geen kaarten meer. 4-mijn reserve kaart gestoken en alles is OK.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

groen_duiven
Lid
Lid

Berichtdoor groen_duiven » 14 mei 2019 22:23

Ik heb vandaag ook systeemupdate gedaan en heb nu identiek probleem als Theo-R-Link.
Systeem is geupdate naar 11.344.3198541.8059 en daarna geen kaart beschikbaar.

Doe ik sd-kaart in pc en log in op R-Link store en kijk bij Mijn producten -> Mijn apps beheren -> SD-kaart dan staat daar 6970 Mo/7458 Mo

Het lijkt dus alsof de kaart van Europa er nog wel opstaat. Wanneer ik die wil verwijderen dan lukt dat niet. Vink ik de kaart V1011 aan, dan krijg ik de melding dat er geen voldoende ruimte vrij is ...

En dat zou dus impliceren dat de kaart er dus nog is.

Heb ook vanavond van de sd-kaart via Win32DiskImager al een image gemaakt en deze op een andere SD-kaart geplaatst. Maar daar hetzelfde resultaat als hierboven beschreven.

Heeft iemand suggestie wat ik kan doen ?

groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.344.3198541-8059
Kaart: Europe V1015-9146

erik71
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtdoor erik71 » 15 mei 2019 01:09

Ook ik heb vandaag de Europe kaart aangeschaft. Systeem geupdate en kaart weer in de auto. Ruim half uur aan het updaten maar geen kaart van europa. Te weinig ruimte blijkt later. Maar ik kan de kaart van benelux niet verwijderen? Hoe kan ik dit doen?
Deze is niet uit te vinken in de store.Hoe doe ik dit?
Alvast bedankt.

Theo-R-link
lid
lid

Berichtdoor Theo-R-link » 15 mei 2019 06:43

Een immage maken heeft uiteraard geen zin, dan neem je ook de fouten over. Kijk eens of je met Rlink Explorer de Tomtom kaarten die op de SD staan kan kopieren naar een map op de computer. Lukt dat, dan, met Rlink Explorer een nieuw kaart maken.

erik71
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtdoor erik71 » 15 mei 2019 09:55

Maar aan de vrije ruimte op de sd kaart lijkt het wel of die erop staat. Benelux is toch niet zo groot met wat pois en stemmen. Dankjewel voor je antwoord.

Marguerite
lid
lid

Berichtdoor Marguerite » 15 mei 2019 10:34

Volgens mij kun je nooit een andere kaart downloaden dan de kaart die er bij aanschaf op stond.
Heb je BNL er op dan kun je niet Europa er bij zetten.
Dan is domweg te weinig ruimte.
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak en de gebruikelijke extraatjes 16-07-2018

erik71
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtdoor erik71 » 15 mei 2019 10:59

Heb net contact gehad met Renault Nederland. Ze gaan het uitzoeken....Als het er niet oppast zou ik de kaart niet kunnen aanschaffen volgens hun.
Dus ergens is er wat fout gegaan. Weet iemand waar ik dat Rlink Explorer kan vinden? Ga ik toch eens kijken waar ik die 8 gig gebruikt heb. Benelux is zo groot niet en die paar stemmen al helemaal niet.

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “R-Link”