Systeemupdate

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Systeemupdate

Bericht door Marguerite »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

En de R Link versie is nu 11.344?
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



WimK
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 dec 2018 13:33
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door WimK »

Grand Scenic Bose Autom. (IV) (2018)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Tonny
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2014 18:47
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Tonny »

Dat klopt en de R-Link geeft dat ook aan, maar ik heb geen kaarten meer in het navigatiesysteem.
Rarara.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Ik zou de update opnieuw doen. tenslotte zijn het de kaarten die 'vernieuwd' worden. Ik heb een extra SD kaart gemaakt en ook die koopt zonder problemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Ik zou de update opnieuw doen. tenslotte zijn het de kaarten die 'vernieuwd' worden. Ik heb een extra SD kaart gemaakt en ook die koopt zonder problemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



DeRoejeRenault
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2018 16:23
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door DeRoejeRenault »

In eerste instantie was het mij niet gelukt om de update uit te voeren (verkeerde USB?) maar dat boeide mij niet omdat ik het navigatiesysteem toch niet gebruikte, maar opeens was de klok-aanduiding verdwenen en zag ik alleen streepjes. Toen alsnog de update gedaan en daardoor was het probleem verholpen. Let wel op: doe de update van ca. 20 minuten met draaiende motor en wanneer het TomTom logo verschijnt de motor uitzetten en de auto afsluiten. Bij mij bleef de radio gewoon doorspelen. Na anderhalf uur weer gaan kijken en toen bleek alles in orde te zijn. Dus neem je tijd er voor!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Vandaag zat ik in de auto, en er kwam weer een update. Tot 75% liep het normaal, dan kwam er mislukt. Ondertussen ben ik te weten gekomen dat mijn 'weer app' niet meer werkt, omdat Renault die niet meer aanbied. Maar mijn TomTomplaces zijn ook verdwenen, en daar zijn ze nu een oplossing voor aan het zoeken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Gisteren telefoon, na veel over en weer gepraat, bericht gekregen dat TomTom Places en Weather uit Live Services is verwijderd, zogezegd door TomTom. Met Renault steeds iets MINDER.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Ik had gehoopt dat hier reacties zouden komen over het ontbreken van Weather en TomTomPlaces in Services. Maar blijkbaar gebruik ik alleen die Gadgets.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RenaultCaptur
Lid
Lid
Posts in topic: 24
Berichten: 328
Lid geworden op: 12 jun 2015 17:53
Actief als: particulier
Locatie: Numansdorp

Re: Systeemupdate

Bericht door RenaultCaptur »

Opmerkelijk, bij mij werken beide opties nog.
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

U bedoelt toch in SERVICES en daar vindt u nog Weather en TomTomPlaces? Indien er dit ook nog hebben, graag laten weten dan kan ik, opnieuw, contact opnemen met Renault.
02-17-systeemupdate (3).JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 34
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Systeemupdate

Bericht door HarmOtten »

@Theo-R-link,
Volgens mij is gewoon je [Tom Tom Live-services] verlopen.
Zie hier voor meer info, bij punt 4.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Neen, die loopt nog tot juni. Dat werd ook nog door Renault bevestigd. Maar aan uw reactie begrijp ik dat het bij u wel werkt, dat de dienst van Renault me dus belogen heeft. Bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 34
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Systeemupdate

Bericht door HarmOtten »

@Theo-R-link,
Ik heb geen ZOE meer, maar het leek mij logisch dat [Tom Tom Live-services] hier voor verantwoordelijk was. Ik kan het ook mis hebben.
Het is soms onduidelijk waarom iets het opeens niet meer doet i.c.m. R-link, maar vaak heeft het gewoon met een verlopen abonnement te maken. Vandaar mijn suggestie en link naar alle mogelijke abonnementen.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Mijn Rlink Toolbox gaf braaf elke dag bij het opstarten van mijn computer: Je Rlink kaart is up to date. Maar uit ondervinding ga ik regelmatig naar de R-link Store, en daar kreeg ik dat er updates waren. Mijn SD kaart in de computer en ja hoor de update liep. Niet echt lang. Dan steek ik de SD kaart met update in de R-link. Na een goede vijf minuten is de update klaar, maar er is niets aan de nummer verandert. Maar ik heb ook geen kaarten meer. Voor mij geen probleem ik steek mijn andere SD kaart en ik heb terug kaarten.
Wanneer ik, terug thuis, de laptop opzet, zegt de toolbox dat er een update is. Dat is er een van seconden, waarvoor ik niet speciaal terug naar de auto ga. Bij de foto's: 1-voor de update, 2-tijdens de update, 3-de update is OK, niets verandert, maar ik heb wel geen kaarten meer. 4-mijn reserve kaart gestoken en alles is OK.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door groen_duiven »

Ik heb vandaag ook systeemupdate gedaan en heb nu identiek probleem als Theo-R-Link.
Systeem is geupdate naar 11.344.3198541.8059 en daarna geen kaart beschikbaar.

Doe ik sd-kaart in pc en log in op R-Link store en kijk bij Mijn producten -> Mijn apps beheren -> SD-kaart dan staat daar 6970 Mo/7458 Mo

Het lijkt dus alsof de kaart van Europa er nog wel opstaat. Wanneer ik die wil verwijderen dan lukt dat niet. Vink ik de kaart V1011 aan, dan krijg ik de melding dat er geen voldoende ruimte vrij is ...

En dat zou dus impliceren dat de kaart er dus nog is.

Heb ook vanavond van de sd-kaart via Win32DiskImager al een image gemaakt en deze op een andere SD-kaart geplaatst. Maar daar hetzelfde resultaat als hierboven beschreven.

Heeft iemand suggestie wat ik kan doen ?

groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



erik71
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 aug 2018 17:41
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door erik71 »

Ook ik heb vandaag de Europe kaart aangeschaft. Systeem geupdate en kaart weer in de auto. Ruim half uur aan het updaten maar geen kaart van europa. Te weinig ruimte blijkt later. Maar ik kan de kaart van benelux niet verwijderen? Hoe kan ik dit doen?
Deze is niet uit te vinken in de store.Hoe doe ik dit?
Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Een immage maken heeft uiteraard geen zin, dan neem je ook de fouten over. Kijk eens of je met Rlink Explorer de Tomtom kaarten die op de SD staan kan kopieren naar een map op de computer. Lukt dat, dan, met Rlink Explorer een nieuw kaart maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



erik71
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 aug 2018 17:41
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door erik71 »

Maar aan de vrije ruimte op de sd kaart lijkt het wel of die erop staat. Benelux is toch niet zo groot met wat pois en stemmen. Dankjewel voor je antwoord.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Systeemupdate

Bericht door Marguerite »

Volgens mij kun je nooit een andere kaart downloaden dan de kaart die er bij aanschaf op stond.
Heb je BNL er op dan kun je niet Europa er bij zetten.
Dan is domweg te weinig ruimte.
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



erik71
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 aug 2018 17:41
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door erik71 »

Heb net contact gehad met Renault Nederland. Ze gaan het uitzoeken....Als het er niet oppast zou ik de kaart niet kunnen aanschaffen volgens hun.
Dus ergens is er wat fout gegaan. Weet iemand waar ik dat Rlink Explorer kan vinden? Ga ik toch eens kijken waar ik die 8 gig gebruikt heb. Benelux is zo groot niet en die paar stemmen al helemaal niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

l'Histoire d'O
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 mar 2011 08:51
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door l'Histoire d'O »

groen_duiven schreef:Ik heb vandaag ook systeemupdate gedaan en heb nu identiek probleem als Theo-R-Link.
Systeem is geupdate naar 11.344.3198541.8059 en daarna geen kaart beschikbaar.

Doe ik sd-kaart in pc en log in op R-Link store en kijk bij Mijn producten -> Mijn apps beheren -> SD-kaart dan staat daar 6970 Mo/7458 Mo

Het lijkt dus alsof de kaart van Europa er nog wel opstaat. Wanneer ik die wil verwijderen dan lukt dat niet. Vink ik de kaart V1011 aan, dan krijg ik de melding dat er geen voldoende ruimte vrij is ...

En dat zou dus impliceren dat de kaart er dus nog is.

Heb ook vanavond van de sd-kaart via Win32DiskImager al een image gemaakt en deze op een andere SD-kaart geplaatst. Maar daar hetzelfde resultaat als hierboven beschreven.

Heeft iemand suggestie wat ik kan doen ?

groen_duiven
Ik heb dit ook al eens gehad en ben toen e.e.a gaan uitzoeken en navragen, dit heeft dit opgeleverd:

1. Open de R-Link Toolbox, klik op [Instellingen] en kies daarna in het tabblad Backup voor de optie [Geen backup] en bevestig uw keuze
2. Klik daarna in de R-Link Toolbox via [Instellingen] en kies in het menu Cache voor [Cache verwijderen] en bevestig uw keuze
3. Ga naar uw My Renault-account en kies voor [R-Link] in het gele menu zodat u op de R-Link store uitkomt. Selecteer via Mijn producten / Mijn apps beheren / op de regel SD-kaart de button “Bijwerken”

WANNEER DE KAART IS AANGEVINKT:
4. De-selecteer het aangevinkte selectievakje voor de kaart, klik daarna op [Synchroniseren]
5. Ga naar de R-Link Toolbox en klik op “Start mijn downloads”
6. Wacht tot u de melding krijgt dat het downloaden klaar is, dit wordt aangegeven met een groen vinkje met de tekst “Uw SD-geheugenkaart is bijgewerkt/up-to-date”
7. Ga terug naar de R-Link store op uw My Renault-account en selecteer via Mijn Producten / Mijn apps beheren / en kies op de SD-kaart-regel voor de “Kaart van Europa” selecteer deze en klik op [Synchroniseren]
Regel 8 en 9 kan ik niet met zekerheid zeggen of deze nodig zijn
8. Ga nu naar de R-Link Toolbox en klik op “Start mijn downloads”
9. Herhaal stap 6
10. Stop de SD-kaart in het R-Link systeem van uw Renault en download nu de kaart
11. U kunt via Menu / Systeem / Status en Informatie / Versie-informatie de kaartversie verifiëren die nu op het R-Link systeem staat

Wanneer de kaartversie die werd weergegeven niet juist is, ga dan terug naar het R-Link systeem via Menu / Navigatie / Instellingen / Kaart wijzigen en kies hier de gewenste kaart. Herhaal dan stap 11 om de kaartversie te verifiëren.

WANNEER DE KAART IS UITGEVINKT:

4. Zet een vinkje in het selectievakje voor de betreffende kaart en klik daarna op [Synchroniseren]
5. Ga naar de R-Link Toolbox en klik op “Start mijn downloads”
6. Wacht tot u de melding krijgt dat het downloaden klaar is, dit wordt aangegeven met een groen vinkje met de tekst “Uw SD-geheugenkaart is bijgewerkt/up-to-date”
7. Stop de SD-kaart in het R-Link systeem van uw Renault en download nu de kaart
8. U kunt via Menu / Systeem / Status en Informatie / Versie-informatie de kaartversie verifiëren die nu op het R-Link systeem staat

Wanneer de kaartversie die werd weergegeven niet de juiste is, ga dan terug naar het R-Link systeem via Menu / Navigatie / Instellingen / Kaart wijzigen en kies hier de gewenste kaart.

Het eerste gedeelte met betrekking tot het verwijderen van het cachegeheugen van de R-Link Toolbox is erg belangrijk. De Toolbox zal geen nieuwe bestanden downloaden wanneer deze al eens werd gedownload en dus in het cachegeheugen staat. Daarom adviseren wij u bij elke nieuwe updatepoging eerst het cachegeheugen te deleten.

Misschien dat dit het probleem oplost
Dauphine-Gordini - R5TL - 2x R14TL - R11TL - R11GTX - R21GTL - R21TL - Clio RL - 2x Twingo - Clio Chicane - Modus Dynamique - Clio3 - Scenic3 TC3 130 Sélection Business Sport - Clio4 0,9 TCe Dynamique - Captur Energy TCe 90 Dynamique - Captur TCe 120 Initiale Paris - Captur 1.3 TCe 155pk EditionOne.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



erik71
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 aug 2018 17:41
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door erik71 »

Dankjewel, ik ga het dalijk uitproberen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door groen_duiven »

L'Histoire d'O: Ik heb vanmorgen eerst maar de Renault dealer gebeld. Van de monteur kreeg ik document toegestuurd met hetzelfde stappenplan.
Omdat ik op werk was en daar op de computer geen r-link toolbox staat, heb ik daar R-link toolbox geïnstalleerd

Hiermee heb ik eigenlijk al diverse stappen overgeslagen, want er is geen data in de cache.
Probleem blijft bestaan.

Vervolgens Renault NL gebeld.
Als een van de eerste opmerkingen kreeg ik te horen dat versie 8059 helemaal niet kan en dat dit 8056 als nummer had moeten hebben.....

Heb tevens aangegeven dat ik toolbox ook op schone pc heb geïnstalleerd en dus dat de stappen/info van de dealer dan niet uit te voeren zijn, maar dat probleem er nog is.
Mijn probleem heeft hoge prioriteit gekregen.


Net ook maar even op mijn thuiscomputer begonnen met stappenplan.
Via Verkenner zie ik trouwens dat de map Cache niet geleegd wordt, maar dat de inhoud blijft staan.
Daar in R-Link de kaart is uitgevinkt dat deel van stappenplan gevolgd. Na aanvinken van de kaart 1011 en synchroniseren, kom ik even later weer in deze lijst terecht en staat er weer de melding dat ik de kaart niet kan plaatsen ivm ruimtegebrek.

Zelfde stappen nogmaals uitgevoerd door via de verkenner de Cache-map handmathig ye legen. Maar geeft hetzelfde resultaat,

Had ik de update maar niet gedaan, want ik ben de week van Hemelvaart op vakantie naar Italië met de auto :-(
Heb vanavond maar vast een TomTom go950 uit de kast gehaald en deze voorzien van het laatste materiaal, want mogelijk moet die op de voorruit naar Italië

groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



erik71
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 aug 2018 17:41
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door erik71 »

Ook bij mij blijft het probleem van te weinig schijfruimte bestaan. Inmiddels wel R-Link Explorer geinstalleerd en ik zie dat mijn vrije ruimte 6.3 gig is van de 8 gig. Dus van te weinig ruimte is eigenlijk geen sprake maar de R-Link store ziet maar 1600 mb vrije ruimte en niet de 6300. Het lijkt wel ofdat de Store helemaal niet ziet wat de daadwerkelijke vrije ruimte is. Ik ga binnen een paar dagen wat horen van Renault Nederland is mij toegezegt...word vervolgt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

l'Histoire d'O
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 mar 2011 08:51
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door l'Histoire d'O »

groen_duiven schreef:L'Histoire d'O: Ik heb vanmorgen eerst maar de Renault dealer gebeld. Van de monteur kreeg ik document toegestuurd met hetzelfde stappenplan.
Omdat ik op werk was en daar op de computer geen r-link toolbox staat, heb ik daar R-link toolbox geïnstalleerd

Hiermee heb ik eigenlijk al diverse stappen overgeslagen, want er is geen data in de cache.
Probleem blijft bestaan.

Vervolgens Renault NL gebeld.
Als een van de eerste opmerkingen kreeg ik te horen dat versie 8059 helemaal niet kan en dat dit 8056 als nummer had moeten hebben.....

Heb tevens aangegeven dat ik toolbox ook op schone pc heb geïnstalleerd en dus dat de stappen/info van de dealer dan niet uit te voeren zijn, maar dat probleem er nog is.
Mijn probleem heeft hoge prioriteit gekregen.


Net ook maar even op mijn thuiscomputer begonnen met stappenplan.
Via Verkenner zie ik trouwens dat de map Cache niet geleegd wordt, maar dat de inhoud blijft staan.
Daar in R-Link de kaart is uitgevinkt dat deel van stappenplan gevolgd. Na aanvinken van de kaart 1011 en synchroniseren, kom ik even later weer in deze lijst terecht en staat er weer de melding dat ik de kaart niet kan plaatsen ivm ruimtegebrek.

Zelfde stappen nogmaals uitgevoerd door via de verkenner de Cache-map handmathig ye legen. Maar geeft hetzelfde resultaat,

Had ik de update maar niet gedaan, want ik ben de week van Hemelvaart op vakantie naar Italië met de auto :-(
Heb vanavond maar vast een TomTom go950 uit de kast gehaald en deze voorzien van het laatste materiaal, want mogelijk moet die op de voorruit naar Italië

groen_duiven
Ja dat is balen. Ervaring met RLink en ook Garmin (motor gps) heeft mij geleerd zeker een maand voor noodzakelijk gebruik niet updaten als het niet echt nodig is. Dan maar met een iets oudere kaart rijden. Zoveel verschil is er toch niet.
Succes en ik hoop dat het opgelost wordt.
P.S. bij mij geeft het systeem in de auto aan "update mislukt" maar alles werkt wel en 8056 is bij mij ook overschreven naar 8059 dus zeg het maar
Dauphine-Gordini - R5TL - 2x R14TL - R11TL - R11GTX - R21GTL - R21TL - Clio RL - 2x Twingo - Clio Chicane - Modus Dynamique - Clio3 - Scenic3 TC3 130 Sélection Business Sport - Clio4 0,9 TCe Dynamique - Captur Energy TCe 90 Dynamique - Captur TCe 120 Initiale Paris - Captur 1.3 TCe 155pk EditionOne.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ALBU
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 okt 2007 16:46

Re: Systeemupdate

Bericht door ALBU »

Ik heb de installatie van de update vandaag gedaan maar heb geen idee wat er gewijzigd is. Ik heb nu versie 8059. Alles werkt in ieder geval nog wel!
Renault Captur TCe 120 EDC Xmod. Two tone Gris Casiopée/Noir. 29-09-2016/18-02-2022
Renault Captur Edition One E-TECH Plugin Hybrid 18-02-2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



evx
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jan 2014 09:40
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door evx »

Vandaag opnieuw een melding op mijn R-Link dat er een noodzakelijke update is voor het systeem.
En dat de software opnieuw via de easyconnect portal te downloaden is
Dit keer geen bericht dat dit voor een bepaalde datum gedaan zou moeten zijn (zoals bij het GPS WNRO probleem)

Vanavond update gedownload,op een USB stick geplaatst en de installeerd op mijn Rlink
En het systeem is nu geupdate
* van 11.344.3064886-8056 (tbv WNRO)
* naar 11.344.3198541-8059

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

EVX heb jij R-Link 2 dan, ik Rlink 1, kreeg gewoon een update langs SD kaart.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



evx
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jan 2014 09:40
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door evx »

@Theo

Noppe, ik heb net als jij (en iedereen in dit deel van het forum) een RLink1 systeem
Maar ook deze update (11.344.3198541-8059) wordt blijkbaar (net als de 6 april update) via de easy connect portal aangeboden.
=> https://easyconnect.renault.nl/software-upgrade/r-link

Hopelijk blijft Renault updates voor Rlink1 op deze manier aanbieden, want deze is veel vriendelijker ingebruik dan via de Rlink toolbox.
Het zou nog mooier zijn als de kaartupdates ook op deze manier gaan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Met jouw hoop ben ik akkoord (alles via USB), maar raar dat ik hem langs SD kreeg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



evx
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jan 2014 09:40
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door evx »

Ik heb de rlink toolbox op moment niet eens op mijn PC geinstalleeerd staan.
En ook op de rlink store ben ik al maanden niet meer aangelogged
Ik volg dit forum en als ik hier lees dat er een update is, is het me vroeg genoeg om eens aan te loggen

Maar ik kreeg nu gisteren de melding voor deze update via een bericht op mijn Rlink zelf

Wellicht dat Renault de toekomstige updates op de oude en nieuwe methode gaat uitrollen
1.jpg
2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ALBU
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 okt 2007 16:46

Re: Systeemupdate

Bericht door ALBU »

Ik heb de update ook via de sd kaart gedaan, vandaag gekeken op het easy connect portal maar daar staat alleen de update 11-344 dus die van 6 april.
Er zit vermoedelijk toch verschil tussen de r-link 1 systemen, ik krijg ook nooit een bericht op mijn scherm in de auto.
Renault Captur TCe 120 EDC Xmod. Two tone Gris Casiopée/Noir. 29-09-2016/18-02-2022
Renault Captur Edition One E-TECH Plugin Hybrid 18-02-2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



evx
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jan 2014 09:40
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door evx »

De update op de easy connect portal is toch echt de meest recente (11.344.3198541-8059) die jij via de SDkaart hebt
Voor de update van 6 april, stond er destijds op de portal uitdrukkelijk bij dat deze voor 6 april uitgevoerd moet worden.
Nu staat er geen datum bij, alleen melding "update noodzakelijk"

Ik kreeg het bericht op mijn Rlink, pas gisteravond toen ik naar huis reed
Lees dat jij je Rlink eerder die dag geupdate hebt. Vermoed dat als je dat niet had gedaan, je ook een dergelijk bericht op je Rlink had gekregen

Overigens de april update was ook versie 11.344
Het verschil zit hem in de laatste cijfers
De april update was 11.344.3064886-8056
De huidige update is 11.344.3198541-8059

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ALBU
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 okt 2007 16:46

Re: Systeemupdate

Bericht door ALBU »

Bij de volgende update zal ik even afwachten of ik dan inderdaad de boodschap op mijn scherm in de auto krijg. Ze geven inderdaad alleen maar
11-344 aan is dus niet handig om te zien of het om een nieuwe update gaat.
Renault Captur TCe 120 EDC Xmod. Two tone Gris Casiopée/Noir. 29-09-2016/18-02-2022
Renault Captur Edition One E-TECH Plugin Hybrid 18-02-2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bruce the Boss
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2019 07:31
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Bruce the Boss »

Ik heb mijn versie van de R Link ook eens gecheckt en ik heb ook versie 11.344.3064886-8056 maar mijn systeem geeft niet aan dat er een update is (moet je dat ergens instellen?).

Als ik naar de R-Link store ga geeft hij aan dat er een update is maar dan dat de nieuwe versie 11.332 is (een oudere versie dus).
Moet ik deze nu toch installeren of wat gaat hier fout?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in