Systeemupdate

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets

erik71
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 aug 2018 17:41
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door erik71 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Heb net contact gehad met Renault Nederland. Ze gaan het uitzoeken....Als het er niet oppast zou ik de kaart niet kunnen aanschaffen volgens hun.
Dus ergens is er wat fout gegaan. Weet iemand waar ik dat Rlink Explorer kan vinden? Ga ik toch eens kijken waar ik die 8 gig gebruikt heb. Benelux is zo groot niet en die paar stemmen al helemaal niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

l'Histoire d'O
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 mar 2011 08:51
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door l'Histoire d'O »

groen_duiven schreef:Ik heb vandaag ook systeemupdate gedaan en heb nu identiek probleem als Theo-R-Link.
Systeem is geupdate naar 11.344.3198541.8059 en daarna geen kaart beschikbaar.

Doe ik sd-kaart in pc en log in op R-Link store en kijk bij Mijn producten -> Mijn apps beheren -> SD-kaart dan staat daar 6970 Mo/7458 Mo

Het lijkt dus alsof de kaart van Europa er nog wel opstaat. Wanneer ik die wil verwijderen dan lukt dat niet. Vink ik de kaart V1011 aan, dan krijg ik de melding dat er geen voldoende ruimte vrij is ...

En dat zou dus impliceren dat de kaart er dus nog is.

Heb ook vanavond van de sd-kaart via Win32DiskImager al een image gemaakt en deze op een andere SD-kaart geplaatst. Maar daar hetzelfde resultaat als hierboven beschreven.

Heeft iemand suggestie wat ik kan doen ?

groen_duiven
Ik heb dit ook al eens gehad en ben toen e.e.a gaan uitzoeken en navragen, dit heeft dit opgeleverd:

1. Open de R-Link Toolbox, klik op [Instellingen] en kies daarna in het tabblad Backup voor de optie [Geen backup] en bevestig uw keuze
2. Klik daarna in de R-Link Toolbox via [Instellingen] en kies in het menu Cache voor [Cache verwijderen] en bevestig uw keuze
3. Ga naar uw My Renault-account en kies voor [R-Link] in het gele menu zodat u op de R-Link store uitkomt. Selecteer via Mijn producten / Mijn apps beheren / op de regel SD-kaart de button “Bijwerken”

WANNEER DE KAART IS AANGEVINKT:
4. De-selecteer het aangevinkte selectievakje voor de kaart, klik daarna op [Synchroniseren]
5. Ga naar de R-Link Toolbox en klik op “Start mijn downloads”
6. Wacht tot u de melding krijgt dat het downloaden klaar is, dit wordt aangegeven met een groen vinkje met de tekst “Uw SD-geheugenkaart is bijgewerkt/up-to-date”
7. Ga terug naar de R-Link store op uw My Renault-account en selecteer via Mijn Producten / Mijn apps beheren / en kies op de SD-kaart-regel voor de “Kaart van Europa” selecteer deze en klik op [Synchroniseren]
Regel 8 en 9 kan ik niet met zekerheid zeggen of deze nodig zijn
8. Ga nu naar de R-Link Toolbox en klik op “Start mijn downloads”
9. Herhaal stap 6
10. Stop de SD-kaart in het R-Link systeem van uw Renault en download nu de kaart
11. U kunt via Menu / Systeem / Status en Informatie / Versie-informatie de kaartversie verifiëren die nu op het R-Link systeem staat

Wanneer de kaartversie die werd weergegeven niet juist is, ga dan terug naar het R-Link systeem via Menu / Navigatie / Instellingen / Kaart wijzigen en kies hier de gewenste kaart. Herhaal dan stap 11 om de kaartversie te verifiëren.

WANNEER DE KAART IS UITGEVINKT:

4. Zet een vinkje in het selectievakje voor de betreffende kaart en klik daarna op [Synchroniseren]
5. Ga naar de R-Link Toolbox en klik op “Start mijn downloads”
6. Wacht tot u de melding krijgt dat het downloaden klaar is, dit wordt aangegeven met een groen vinkje met de tekst “Uw SD-geheugenkaart is bijgewerkt/up-to-date”
7. Stop de SD-kaart in het R-Link systeem van uw Renault en download nu de kaart
8. U kunt via Menu / Systeem / Status en Informatie / Versie-informatie de kaartversie verifiëren die nu op het R-Link systeem staat

Wanneer de kaartversie die werd weergegeven niet de juiste is, ga dan terug naar het R-Link systeem via Menu / Navigatie / Instellingen / Kaart wijzigen en kies hier de gewenste kaart.

Het eerste gedeelte met betrekking tot het verwijderen van het cachegeheugen van de R-Link Toolbox is erg belangrijk. De Toolbox zal geen nieuwe bestanden downloaden wanneer deze al eens werd gedownload en dus in het cachegeheugen staat. Daarom adviseren wij u bij elke nieuwe updatepoging eerst het cachegeheugen te deleten.

Misschien dat dit het probleem oplost
Dauphine-Gordini - R5TL - 2x R14TL - R11TL - R11GTX - R21GTL - R21TL - Clio RL - 2x Twingo - Clio Chicane - Modus Dynamique - Clio3 - Scenic3 TC3 130 Sélection Business Sport - Clio4 0,9 TCe Dynamique - Captur Energy TCe 90 Dynamique - Captur TCe 120 Initiale Paris - Captur 1.3 TCe 155pk EditionOne.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



erik71
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 aug 2018 17:41
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door erik71 »

Dankjewel, ik ga het dalijk uitproberen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door groen_duiven »

L'Histoire d'O: Ik heb vanmorgen eerst maar de Renault dealer gebeld. Van de monteur kreeg ik document toegestuurd met hetzelfde stappenplan.
Omdat ik op werk was en daar op de computer geen r-link toolbox staat, heb ik daar R-link toolbox geïnstalleerd

Hiermee heb ik eigenlijk al diverse stappen overgeslagen, want er is geen data in de cache.
Probleem blijft bestaan.

Vervolgens Renault NL gebeld.
Als een van de eerste opmerkingen kreeg ik te horen dat versie 8059 helemaal niet kan en dat dit 8056 als nummer had moeten hebben.....

Heb tevens aangegeven dat ik toolbox ook op schone pc heb geïnstalleerd en dus dat de stappen/info van de dealer dan niet uit te voeren zijn, maar dat probleem er nog is.
Mijn probleem heeft hoge prioriteit gekregen.


Net ook maar even op mijn thuiscomputer begonnen met stappenplan.
Via Verkenner zie ik trouwens dat de map Cache niet geleegd wordt, maar dat de inhoud blijft staan.
Daar in R-Link de kaart is uitgevinkt dat deel van stappenplan gevolgd. Na aanvinken van de kaart 1011 en synchroniseren, kom ik even later weer in deze lijst terecht en staat er weer de melding dat ik de kaart niet kan plaatsen ivm ruimtegebrek.

Zelfde stappen nogmaals uitgevoerd door via de verkenner de Cache-map handmathig ye legen. Maar geeft hetzelfde resultaat,

Had ik de update maar niet gedaan, want ik ben de week van Hemelvaart op vakantie naar Italië met de auto :-(
Heb vanavond maar vast een TomTom go950 uit de kast gehaald en deze voorzien van het laatste materiaal, want mogelijk moet die op de voorruit naar Italië

groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



erik71
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 aug 2018 17:41
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door erik71 »

Ook bij mij blijft het probleem van te weinig schijfruimte bestaan. Inmiddels wel R-Link Explorer geinstalleerd en ik zie dat mijn vrije ruimte 6.3 gig is van de 8 gig. Dus van te weinig ruimte is eigenlijk geen sprake maar de R-Link store ziet maar 1600 mb vrije ruimte en niet de 6300. Het lijkt wel ofdat de Store helemaal niet ziet wat de daadwerkelijke vrije ruimte is. Ik ga binnen een paar dagen wat horen van Renault Nederland is mij toegezegt...word vervolgt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

l'Histoire d'O
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 mar 2011 08:51
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door l'Histoire d'O »

groen_duiven schreef:L'Histoire d'O: Ik heb vanmorgen eerst maar de Renault dealer gebeld. Van de monteur kreeg ik document toegestuurd met hetzelfde stappenplan.
Omdat ik op werk was en daar op de computer geen r-link toolbox staat, heb ik daar R-link toolbox geïnstalleerd

Hiermee heb ik eigenlijk al diverse stappen overgeslagen, want er is geen data in de cache.
Probleem blijft bestaan.

Vervolgens Renault NL gebeld.
Als een van de eerste opmerkingen kreeg ik te horen dat versie 8059 helemaal niet kan en dat dit 8056 als nummer had moeten hebben.....

Heb tevens aangegeven dat ik toolbox ook op schone pc heb geïnstalleerd en dus dat de stappen/info van de dealer dan niet uit te voeren zijn, maar dat probleem er nog is.
Mijn probleem heeft hoge prioriteit gekregen.


Net ook maar even op mijn thuiscomputer begonnen met stappenplan.
Via Verkenner zie ik trouwens dat de map Cache niet geleegd wordt, maar dat de inhoud blijft staan.
Daar in R-Link de kaart is uitgevinkt dat deel van stappenplan gevolgd. Na aanvinken van de kaart 1011 en synchroniseren, kom ik even later weer in deze lijst terecht en staat er weer de melding dat ik de kaart niet kan plaatsen ivm ruimtegebrek.

Zelfde stappen nogmaals uitgevoerd door via de verkenner de Cache-map handmathig ye legen. Maar geeft hetzelfde resultaat,

Had ik de update maar niet gedaan, want ik ben de week van Hemelvaart op vakantie naar Italië met de auto :-(
Heb vanavond maar vast een TomTom go950 uit de kast gehaald en deze voorzien van het laatste materiaal, want mogelijk moet die op de voorruit naar Italië

groen_duiven
Ja dat is balen. Ervaring met RLink en ook Garmin (motor gps) heeft mij geleerd zeker een maand voor noodzakelijk gebruik niet updaten als het niet echt nodig is. Dan maar met een iets oudere kaart rijden. Zoveel verschil is er toch niet.
Succes en ik hoop dat het opgelost wordt.
P.S. bij mij geeft het systeem in de auto aan "update mislukt" maar alles werkt wel en 8056 is bij mij ook overschreven naar 8059 dus zeg het maar
Dauphine-Gordini - R5TL - 2x R14TL - R11TL - R11GTX - R21GTL - R21TL - Clio RL - 2x Twingo - Clio Chicane - Modus Dynamique - Clio3 - Scenic3 TC3 130 Sélection Business Sport - Clio4 0,9 TCe Dynamique - Captur Energy TCe 90 Dynamique - Captur TCe 120 Initiale Paris - Captur 1.3 TCe 155pk EditionOne.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ALBU
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 okt 2007 16:46

Re: Systeemupdate

Bericht door ALBU »

Ik heb de installatie van de update vandaag gedaan maar heb geen idee wat er gewijzigd is. Ik heb nu versie 8059. Alles werkt in ieder geval nog wel!
Renault Captur TCe 120 EDC Xmod. Two tone Gris Casiopée/Noir. 29-09-2016/18-02-2022
Renault Captur Edition One E-TECH Plugin Hybrid 18-02-2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



evx
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2014 09:40
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door evx »

Vandaag opnieuw een melding op mijn R-Link dat er een noodzakelijke update is voor het systeem.
En dat de software opnieuw via de easyconnect portal te downloaden is
Dit keer geen bericht dat dit voor een bepaalde datum gedaan zou moeten zijn (zoals bij het GPS WNRO probleem)

Vanavond update gedownload,op een USB stick geplaatst en de installeerd op mijn Rlink
En het systeem is nu geupdate
* van 11.344.3064886-8056 (tbv WNRO)
* naar 11.344.3198541-8059

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

EVX heb jij R-Link 2 dan, ik Rlink 1, kreeg gewoon een update langs SD kaart.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



evx
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2014 09:40
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door evx »

@Theo

Noppe, ik heb net als jij (en iedereen in dit deel van het forum) een RLink1 systeem
Maar ook deze update (11.344.3198541-8059) wordt blijkbaar (net als de 6 april update) via de easy connect portal aangeboden.
=> https://easyconnect.renault.nl/software-upgrade/r-link

Hopelijk blijft Renault updates voor Rlink1 op deze manier aanbieden, want deze is veel vriendelijker ingebruik dan via de Rlink toolbox.
Het zou nog mooier zijn als de kaartupdates ook op deze manier gaan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Met jouw hoop ben ik akkoord (alles via USB), maar raar dat ik hem langs SD kreeg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



evx
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2014 09:40
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door evx »

Ik heb de rlink toolbox op moment niet eens op mijn PC geinstalleeerd staan.
En ook op de rlink store ben ik al maanden niet meer aangelogged
Ik volg dit forum en als ik hier lees dat er een update is, is het me vroeg genoeg om eens aan te loggen

Maar ik kreeg nu gisteren de melding voor deze update via een bericht op mijn Rlink zelf

Wellicht dat Renault de toekomstige updates op de oude en nieuwe methode gaat uitrollen
1.jpg
2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ALBU
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 okt 2007 16:46

Re: Systeemupdate

Bericht door ALBU »

Ik heb de update ook via de sd kaart gedaan, vandaag gekeken op het easy connect portal maar daar staat alleen de update 11-344 dus die van 6 april.
Er zit vermoedelijk toch verschil tussen de r-link 1 systemen, ik krijg ook nooit een bericht op mijn scherm in de auto.
Renault Captur TCe 120 EDC Xmod. Two tone Gris Casiopée/Noir. 29-09-2016/18-02-2022
Renault Captur Edition One E-TECH Plugin Hybrid 18-02-2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



evx
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 jan 2014 09:40
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door evx »

De update op de easy connect portal is toch echt de meest recente (11.344.3198541-8059) die jij via de SDkaart hebt
Voor de update van 6 april, stond er destijds op de portal uitdrukkelijk bij dat deze voor 6 april uitgevoerd moet worden.
Nu staat er geen datum bij, alleen melding "update noodzakelijk"

Ik kreeg het bericht op mijn Rlink, pas gisteravond toen ik naar huis reed
Lees dat jij je Rlink eerder die dag geupdate hebt. Vermoed dat als je dat niet had gedaan, je ook een dergelijk bericht op je Rlink had gekregen

Overigens de april update was ook versie 11.344
Het verschil zit hem in de laatste cijfers
De april update was 11.344.3064886-8056
De huidige update is 11.344.3198541-8059

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ALBU
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 okt 2007 16:46

Re: Systeemupdate

Bericht door ALBU »

Bij de volgende update zal ik even afwachten of ik dan inderdaad de boodschap op mijn scherm in de auto krijg. Ze geven inderdaad alleen maar
11-344 aan is dus niet handig om te zien of het om een nieuwe update gaat.
Renault Captur TCe 120 EDC Xmod. Two tone Gris Casiopée/Noir. 29-09-2016/18-02-2022
Renault Captur Edition One E-TECH Plugin Hybrid 18-02-2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bruce the Boss
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2019 07:31
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Bruce the Boss »

Ik heb mijn versie van de R Link ook eens gecheckt en ik heb ook versie 11.344.3064886-8056 maar mijn systeem geeft niet aan dat er een update is (moet je dat ergens instellen?).

Als ik naar de R-Link store ga geeft hij aan dat er een update is maar dan dat de nieuwe versie 11.332 is (een oudere versie dus).
Moet ik deze nu toch installeren of wat gaat hier fout?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Ik heb ook nog nooit een waarschuwing in de auto gekregen, behalve voor 6 april.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ALBU
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 okt 2007 16:46

Re: Systeemupdate

Bericht door ALBU »

Bruce the Boss versie 332 kan je inderdaad installeren is dan 8059
Renault Captur TCe 120 EDC Xmod. Two tone Gris Casiopée/Noir. 29-09-2016/18-02-2022
Renault Captur Edition One E-TECH Plugin Hybrid 18-02-2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bruce the Boss
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 74
Lid geworden op: 18 apr 2019 07:31
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Bruce the Boss »

ALBU schreef:Bruce the Boss versie 332 kan je inderdaad installeren is dan 8059
Het is gelukt. We zijn weer up to date.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mamu
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 sep 2013 15:39
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door mamu »

Geen melding in de Captur, toch even de easyconnect site gechecked met het chassisnummer. En inderdaad een download beschikbaar.
"De volgende update downloaden: versie 11.344
Uit te voeren met een USB-stick - Gebruik NIET de SD-kaart van uw R-LINK toestel. "
De installatiegids van deze site gevolgd, USB stick gebruikt, een half uurtje in de auto en update gelukt. Na het herstarten van het systeem kwam ook de europa kaart weer terug. Versie was 11.344.xxxx.8056 en is nu 11.344.xxxxx.8059

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Systeemupdate

Bericht door Marguerite »

Toch belachelijk dat je dit niet te horen krijgt, anders dan via dit forum.
Melding in de auto zou standaard moeten zijn!
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Wat is easy connect? Waar vind ik dat?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Systeemupdate

Bericht door Marguerite »

Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Volgens die easy connect moest ik ook een update doen, het duurde lang in de auto, en even kwam weer geen kaarten gevonden, maar dat herstelde zich. ik nam dus een foto voor en na, en er is niets veranderd. Hierbij foto van 11 mei na de update langs SD en dan na de update met de USB.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

l'Histoire d'O
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 mar 2011 08:51
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door l'Histoire d'O »

Marguerite schreef:Toch belachelijk dat je dit niet te horen krijgt, anders dan via dit forum.
Melding in de auto zou standaard moeten zijn!
inderdaad helemaal mee eens. Tevens zou het Renault sieren niet alleen aan te geven: update 11.344 maar het hele nummer, zodat je kunt controleren of je deze al hebt en misschien ook handig om er een datum bij te zetten.
Zal helaas wel te moeilijk zijn voor Renault.
Ik kreeg via controle van RLink store de melding dat er een update was en heb het via de SD kaart gedaan. Duurde heel lang en in de auto kreeg ik de melding Update mislukt, maar wel het nieuwe nummer dus ??????
Dauphine-Gordini - R5TL - 2x R14TL - R11TL - R11GTX - R21GTL - R21TL - Clio RL - 2x Twingo - Clio Chicane - Modus Dynamique - Clio3 - Scenic3 TC3 130 Sélection Business Sport - Clio4 0,9 TCe Dynamique - Captur Energy TCe 90 Dynamique - Captur TCe 120 Initiale Paris - Captur 1.3 TCe 155pk EditionOne.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door groen_duiven »

Update van mijn zijde.

Daar ik morgen op vakanntie ga en wel een kaart wil hebben, woensdag eerst de dealer gebeld en toch mar een nieuwe SD-kaart besteld.
Later die dag werd ik gebeld door Renault Nederland , zij gaven ook aan dat probleem in de sd-kaart zit, zij headden opdracht gegeven om een nieuwe sd-kaart te versturen naar de dealer.

Deze heb ik zojuist opgehaald, ik hoefde niets te betalen.
Op de SD-kaart staat:Europe R-Link Evolution Map version 10.15

Kaart in de auto gedaan en weer werkende kaart. Ook in systeem nagekeken en ik heb inderdaad kaart 10.15

Tijens naar huis rijden nog geen werkende tomtomservices (en dus ook geen verkeersinfo). Vermoed dat dit pas weer operationeel is na aansluiten SD-kaart in de laptop en er contact is met R-Link.

Inmiddels SD-kaart in laptop en in R-Link zie ik bij Mijnproducten ->Mijn Apps beheren nu 2 SD-kaarten staan, Er staat geen versienummer bij de kaart, wel de grootte 4.518 Mo

Hoop dat de services het dan ook weer doen. En anders komt dat wel na mijn vakantie...


groen_duiven
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Dat easy connect schijnt altijd te zeggen dat er een update is. Nu weer 11.344 ik denk dat ik die al gedaan heb. Probleem is misschien dat ik een desktop en een laptop heb, en daarbij nog eens dat mijn vorige laptop gesneuveld is. Ik weet niet in hoeverre de computer belangrijk is, of de auto

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Relic
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jun 2018 10:44
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Relic »

groen_duiven schreef:Update van mijn zijde.

Daar ik morgen op vakanntie ga en wel een kaart wil hebben, woensdag eerst de dealer gebeld en toch mar een nieuwe SD-kaart besteld.
Later die dag werd ik gebeld door Renault Nederland , zij gaven ook aan dat probleem in de sd-kaart zit, zij headden opdracht gegeven om een nieuwe sd-kaart te versturen naar de dealer.

Deze heb ik zojuist opgehaald, ik hoefde niets te betalen.
Op de SD-kaart staat:Europe R-Link Evolution Map version 10.15

Kaart in de auto gedaan en weer werkende kaart. Ook in systeem nagekeken en ik heb inderdaad kaart 10.15

Tijens naar huis rijden nog geen werkende tomtomservices (en dus ook geen verkeersinfo). Vermoed dat dit pas weer operationeel is na aansluiten SD-kaart in de laptop en er contact is met R-Link.

Inmiddels SD-kaart in laptop en in R-Link zie ik bij Mijnproducten ->Mijn Apps beheren nu 2 SD-kaarten staan, Er staat geen versienummer bij de kaart, wel de grootte 4.518 Mo

Hoop dat de services het dan ook weer doen. En anders komt dat wel na mijn vakantie...


groen_duiven
ik geloof dat de nieuwe versie 11.344.xxxxx.8059 wordt gekoppeld met de nieuwe 10.15 kaart. Vandaag heb ik de nieuwe kaart in r-link gestopt en krijg een popup of ik de software wil updaten. Ik heb nee gedrukt want er staat helemaal geen info over.
ik heb nog steed 11.344.xxxxx.8056. Ik vermoed de nieuwe 11.344.xxxxx.8059 wordt alleen via SD kaart geüpdatet. Kan iemand dat bevestigen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Mijn TomTom services verlopen over 6 dagen. Ik heb dat nog nooit zelf bijbesteld altijd bij de dealer laten doen. De laatste keer vroeg hij echter voor één jaar, meer dan Renault vraagt voor drie jaar. Hoe werkt dat? Moet je SD in de computer zitten of wordt dat ineens in de auto aangepast?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Sinds ik mijn Kangoo en dus Rlink heb (2014) maak ik bij elke nieuwe kaart, of systeemupdate, een kopie van mijn SD kaart. Toen ik de grote update van 6 april langs USB deed, gaf de geplaatste SD kaart geen kaarten meer. Gelukkig kon ik met mijn kopie verder doen.
Toen ik echter op de SD kaart, waarmee ik geen kaarten meer kreeg met Rlink explorer een kopie wilde maken lukte dat plots niet meer. Ik heb alles geprobeerd, ook de kaart formatteren, maar ik krijg er geen nieuw kopie op. Ergste is, dat nu mijn 'TomTom services' zijn verlopen, en ik vrees dat dit, zoals gewoonlijk bij Rlink, ook problemen gaat geven. Wat is de oplossing???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Blijkbaar vond iedereen mijn vraag dom, of wist het ook niet, maar voor Live services moet de SD kaart niet in de computer. Ik kreeg wel 'activeren' en dat duurde lang, dus belde ik naar Renault. Ze zegden dat dit 72 uur kon duren. Vijf minuten later was het klaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Clio_Carel
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 jul 2018 21:58
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Clio_Carel »

https://easyconnect.renault.nl/software-upgrade/r-link

Easyconnect link blijft bij mij ook aangeven dat er een update is, In maart een update gedaan en afgelopen week ook weer een update gedaan. Kan na een paar maanden, maar dat er nu 2 dagen later weer een update klaar staat gaat er bij mij niet in.

Dus maar even op zoek gegaan naar versienummers. Heb nu versie 11.344.3198541-8059 en is volgens mij de nieuwste als ik de berichten hierboven mag geloven.

Wat me wel opviel is dat er een oude TomTom kaart actief is v1005.v8811
Dit zou V1011.vxxxx moeten zijn.

Dus even de stick met kopie kaartmateriaal in de PC en R-Link toolbox aangeslingerd: "Je R-Link-geheugenkaart is up-to-date."
R-link store https://nl.rlinkstore.com/nl/update geeft wel aan dat er een update klaar staat (kaart v1011). Na kiezen voor update komt de melding: "De service is tijdelijk niet beschikbaar, probeer het later opnieuw"
Doe ik dit met de Chrome browser ipv Firefox gaat er wel wat draaien in de R-Link toolbox. Draait nu al ruim een uur en er gebeurd verder weinig, cache directory blijft ook leeg.

Is dit echt een tijdelijk probleem of is deze service nooit beschikbaar?

Voor zover ik me kan herinneren heb ik deze 1011 kaartupdate in aug 2018 aangevinkt in de R-Link store toen ik mijn huidige auto net een maandje had.
Ben altijd in de veronderstelling geweest dat deze kaart ook op het kaartje van de auto stond tot ik vandaag op zoek was naar versienummers.

Meest vreemde is dat ik afgelopen week nog wel een kaartupdate binnen gekregen heb, zal wel een update op de 1005 kaart geweest zijn, deze heeft momenteel subversie v8811.

Kaart update die in de R-Link store klaar staat heeft versie 1011.9022.

Edit
Heb overigens niet de indruk met oud kaartmateriaal rond te rijden.
Reed toen ik de auto net had regelmatig door het weiland volgens Tommie.

Wellicht geeft het infoscherm geen goede info versie informatie door, zou kunnen komen door gebruik eigen SD-Card.
Originele van Renault al vrij snel vervangen door een generieke vanwege foutmeldingen in de R-Link toolbox en geen zin / tijd om dit te regelen met de Renault helpdesk.

Is de versie op een andere manier te controleren?

Overigens wel zeer tevreden met het R-link / TomTom systeem op het updaten na dan.
Is toch niet meer van deze tijd dat je met kaartjes en sticks heen en weer moet lopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Als je door weiland rijdt, en er is al een weg, dan is je Kaartversie verouderd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

joop captur
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 nov 2015 21:25
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door joop captur »

Theo-R-link schreef:Als je door weiland rijdt, en er is al een weg, dan is je Kaartversie verouderd.
:think: en andersom? :think: :dance:
:fotoplease2: per 13-9-2017 CAPTUR TCe 1.2 EDC Intens :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Clio_Carel
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 36
Lid geworden op: 22 jul 2018 21:58
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Clio_Carel »

Theo-R-link schreef:Als je door weiland rijdt, en er is al een weg, dan is je Kaartversie verouderd.
Heb juist niet de indruk dat ik met oud kaartmateriaal rondrijdt, eerste weken dat ik de wagen had dus wel.
V1011 staat ook aangevinkt op de SD-Card in de Rlink store.

Auto geeft echter kaartversie 1005 aan, volgens mij klopt dit niet en is er wel degelijk recenter kaartmateriaal aanwezig. Maar hoe kan ik dit controleren? Zie op jouw screendumps versie 1000 staan, neem aan dat dit ook niet klopt?

Oorzaak zou het gebruik van een eigen SD-kaart kunnen zijn.

Ga toch maar eens bellen met de helpdesk om het niet up te daten Renault kaartje te laten vervangen.

Overigens vind het R-Link / TomTom systeem elke bron wel OK. Al duw je een USB stick in de Android Auto aansluiting vind die nog de kaarten en gaat ze laden. Been there done that :mrgreen:

Weet echter zeker dat ik recent kaartmateriaal heb, zijn onlangs veel wijzigingen geweest in de wegen in mijn buurt (ondertunneling A9) en ook de verbreding van de A1 na Baarn wordt correct weergegeven.

Irriteert me dat het versienummer niet juist wordt weergegeven en ook de R-Link store aangeeft dat de update niet verwerkt kan worden.
Moet gewoon kloppen 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Ik rij inderdaad nog met versie 1000 aangekocht in April 2018 en ik ga die niet updaten zolang ik geen problemen heb. Ik rij maar 6.000 km per jaar, dus per km wordt mijn kaart wel veel duurder dan voor iemand die bv. 20.000 km per jaar rijdt.
Als er echt veranderingen zijn zal ik dat snel merken, want ik rij bijna altijd dezelfde trajecten. En de snelheid kan niet juist zijn, zelfs met de laatste nieuw kaarten, want die verandert elke week. En terwijl wel elk werkje of file onmiddellijk wordt opgemerkt door TomTom services, schijnen ze dat voor de snelheden niet te kunnen. Logisch, dan kocht iedereen maar om de drie jaar kaarten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in