Systeemupdate

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Eric H »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

R-Toolbox installeren, deze wordt na de installatie bij het opstarten van de computer automatisch geladen en staat dan rechtsonder in beeld als icon.
Daarna het geheugenkaartje plaatsen en de toolbox gaat automatisch het kaartje vinden, dan naar " my renault " in het linker rijtje "R-link" aanklikken, in het rijtje wat daar weer onder zit op "updates" klikken.
Rechts in het venster staat dan de update en selecteer deze om hem te downloaden en op het kaartje te installeren. Als het meteen goed gaat is hij eerst rond de 10 min aan het downloaden en daarna 10 min installeren. Je krijgt dan vanzelf de melding zodra het klaar is. Maar mocht dit 10 sec duren dat is het natuurlijk niet goed gegaan! Laat het venster op je computer waar de update zichtbaar staat gewoon open staan en verwijder even het kaartje en plaats hem opnieuw in de reader en kijk wat er bij de "update" gebeurd. Of je moet de update nog een keer aanvinken of hij doet dit nu automatisch en zie je de download in beeld verschijnen.
Hopelijk lukt het je nu wel.
Gr.
Eric H
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

messagedj
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 aug 2014 13:14
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door messagedj »

thnx voor jullie aanwijzingen. ik heb het nogmaals geprobeerd,

maar hier, op mijn macbook air pro blijft hij zeggen De service is tijdelijk niet beschikbaar, probeer het later opnieuw bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mouw
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 61
Lid geworden op: 13 dec 2013 14:37
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door mouw »

Op mijn windows computer met chrome dezelfde mededeling. Met Internet Explorer werkte het wel direct. Daarna met R-Link op de SD gezet. Auto staat nu te updaten duurt lang.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 54
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Systeemupdate

Bericht door Huite »

Zou lachen zijn als het wat met de gebruikte browser van doen heeft... :doh:
Ik gebruik overigens W7 met Firefox en met de werkwijze van Captured ging het verder zonder problemen.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Eric H »

Ik gebruikte windows 8 met google chrome !
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Eric H »

Ik denk laat ik nog is bij my renault naar updates kijken, heb een paar dagen geleden de Verplichte update 3.18 gedaan ( zie mijn eerdere berichten op deze topic ) geeft R-Link alsnog door dat er een verplichte update staat maar nu zonder ook maar iets van informatie daarbij. R-Link is echt even van slag met deze drukke tijden.
En nu 3 min later is deze update melding weer weg. Trouwens ik sprak pasgeleden iemand die na het updaten naar V3.18 problemen heeft gekregen met het af en toe onverwachts uitvallen van zijn navigatie! Is dit ook bij iemand bekend ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 54
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Systeemupdate

Bericht door Huite »

Bij mijn vrouw's Clio valt de R-Link navi ook soms weg.
Daar zit de 318 echter nog niet op... :think:

En bij mij staat "jouw" update ook klaar terwijl ik de 318 er ook al op heb.
Zie ik trouwens niet als negatief hoor. Misschien zat er nog een klein foutje in de 318 (die het bij mij overigens prima doet).

Grappig!
Bij het in MyRenault controleren van de gereedstaande updates zag ik m'n aanstaande dieseltje al in de lijst staan :dance:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 36
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Systeemupdate

Bericht door MartijnEV »

Ik gebruik voor MyRenault altijd Firefox als browser , zowel op Mac als op Windhoos. Die browser zou goed moeten werken met MyRenault/R-Link Toolbox
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 29
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Systeemupdate

Bericht door GertjanVB »

Gisteren gelukt te updaten volgens de opgegeven methode met Os X met Safari. Idd wel veelvuldig "services niet bereikbaar" maar na veel volharding toch de updates ( R-Link, systeem en verse laadpunten) binnen. Het is zo dat de website heel traag opbouwd (servertje staat bij hoofd van de afdeling thuis denk ik :-) ) en we willen heel graag doorklikken natuurlijk, maar de site even de tijd geven te laden en nog even wat extra wachttijd voor je klikt lijkt mij de methode.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

messagedj
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 aug 2014 13:14
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door messagedj »

hij is bezig met updaten.

eerst op myrenault op update geklikt, toen pas R-link Toolbox gestart, en hij startte de download... precies omgekeerd zoals eerder beschreven....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Systeemupdate

Bericht door Marguerite »

Zijn jullie allemaal aan t updaten??
Krijg steeds deze melding: De service is tijdelijk niet beschikbaar, probeer het later opnieuw bedankt.
??
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 54
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Systeemupdate

Bericht door Huite »

Stug volhouden... :?
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2013 00:30
Actief als: particulier
Locatie: Midden NL

Re: Systeemupdate

Bericht door EjT64 »

Ik ben niet blij. En wel hierom:

week of twee geleden kreeg ik via Myrenault een berichtje dat mijn auto in aanmerking kwam voor een terugroep actie. Meteen de garage gebeld, het was een update van R-link die alleen de garage kon doen, ik kon op 18 december bij hen terecht. Ondertussen stond er in Myrenault bij R-link nog een melding van een update: 11.271. Ik dacht die doe ik zelf wel, kaartje in de mac en meteen stond hij al op 99% en binnen een paar minuten was de update binnen, kaartje in de auto en in no time de boel ge-update. Hoewel... kijkend naar de versie nummering was er niets veranderd. Ik had voor deze update versie 3.17, en dat had ik na de update ook! Ondanks dat R-link op het display liet zien "Systeemupdate update geïnstalleerd"...

Ok, dacht ik, de volgende dag zou de garage de update doen, het zal wel goed komen... Hoe naïef kun je zijn.
Ik bracht de auto bij de garage, ze zouden ongeveer een klein uurtje nodig hebben. Kom ik na tweeënhalf uur terug, waren ze nog bezig! Volgens een medewerker verliep de installatie meestal vlekkeloos, maar sommige auto's deden wat lastig. Die van mij deed dus lastig. Na nog een half uur wachten hadden ze de update klaar. Deze update zorgde voor een stabielere tomtom en betere radio ontvangst, aldus de garage.

Kom ik bij mijn auto, doet de keyless entry het niet. Goed, waarschijnlijk heeft de monteur de auto met de afstandsbediening op slot gedaan, geen probleem, want dat zou gereset worden als ik zou gaan rijden met de kaart in de gleuf. Maar bij thuiskomst blijkt de auto niet meer vanzelf op slot te gaan... Ook was me opgevallen dat in de regenbui de ruitenwissers amper reageerden op het gevoeligheidsdraaidingetje. En dat na het starten eerst de radio aanging en daarna vanzelf overschakelde op usb stick...
Toen ik keek welke versie ik nu had viel mijn bek open: nog steeds 3.17!!
Er leek dus niets te zijn geïnstalleerd.

De dagen erna natuurlijk wilde ik opnieuw naar de garage gaan, maar het was weekend dus geen monteurs en bovendien was het keyless entry probleem verdwenen nadat ik nog een keer met de kaart erin heb rondgereden.
Komt er 20 december een nieuwe update binnen via Rlink toolbox. Dat eerst dan maar doen, kaartje er in, staat de mac meer dan een half uur te downloaden. Daarna kaartje in de auto, en na ca. 25 minuten update geslaagd. En ja hoor, daar is dan versie 3.18!

Is hiermee iets verbeterd? Het keyless entry probleem was al verdwenen, maar ik heb nog steeds wel dat de usb stick wordt verkozen boven de radio. Dat vind ik niet van een orde dat ik daarvoor terug moet, dat komt later nog wel eens.
Maar wat ik erger vind: Gisteren ging de motor niet meer uit! Na zes keer de start/stop knop indrukken bleef hij gewoon aan. Pas nadat ik de knop seconden lang had ingedrukt ging de motor uit.

Kortom, ik ben niet blij. Ik heb vanaf maart tot nu nooit een probleem gehad met de Captur, maar na deze idiote updates heeft de auto opeens kuren.

En dan komt er nu net een melding binnen van wéér een verplichte update...
Wat nu weer?!
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 54
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Systeemupdate

Bericht door Huite »

Naar mijn mening kunnen de problemen met je keyless entry en het niet uit kunnen zetten van de motor niets te maken hebben met het "gedoe" rondom de R-Link software. Dat zijn voor zover ik weet 2 gescheiden werelden.
Dus die R-Link update die voor je klaarstaat kun je er gewoon opzetten.

Met de resterende problemen teruggaan naar de dealer. Moet op te lossen zijn!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2013 00:30
Actief als: particulier
Locatie: Midden NL

Re: Systeemupdate

Bericht door EjT64 »

Ik weet natuurlijk ook niet hoe het zit, maar ik betwijfel of deze problemen los staan van de updates.
Lees het berichtje maar van forumlid Nela van 12 december in dit draadje: precies dezelfde symptomen die ik had na de update!
Hoe toevallig is dat?
Misschien leest Nela nog mee? Zijn de problemen opgelost?
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

nela
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 jan 2014 15:11
Actief als: particulier
Locatie: Ede

Re: Systeemupdate

Bericht door nela »

Af en toe geeft het afsluiten van de auto nog een probleem. Ik kijk nu altijd achterom of de auto op sluit gaat. De ruitenwissers werken nu goed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

In de auto zie ik dat ik de laatste maand 2 updates heb gedaan, maar sta nog steeds op 317!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 36
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Re: Systeemupdate

Bericht door MartijnEV »

Nieuwe Update stond vandaag klaar. Ik had al 3.18, dus ben benieuwd wat dit is. Staat nu op de SD kaart, straks even in de auto stap 2 uitvoeren.
Moest overigens twee keer het updateproces starten, de eerste keer had de server het te druk??
ImageUploadedByTapatalk1419681336.693151.jpg
ImageUploadedByTapatalk1419681364.394707.jpg
ImageUploadedByTapatalk1419681378.212763.jpg
ImageUploadedByTapatalk1419681393.765292.jpg
ImageUploadedByTapatalk1419681411.435234.jpg
ImageUploadedByTapatalk1419681428.887154.jpg
ImageUploadedByTapatalk1419681440.804713.jpg
ImageUploadedByTapatalk1419681458.874977.jpg
ImageUploadedByTapatalk1419681471.092479.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

R-link.jpg
Dat is ons R-link Store blad
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 36
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Systeemupdate

Bericht door MartijnEV »

Zojuist de SD kaart in de auto gestoken. Gebeurde niets... Echter, wel deze melding: zie foto.

Is deze update dan Over The Air gegaan?
Vreemd. In Versie-Informatie nog steeds 11.318.1700774-5014.....
ImageUploadedByTapatalk1419683702.894894.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Eric H »

Bij mij is bij de 3.18 update die alles bij elkaar met downloaden via de laptop en installeren in de auto ruim 40 min duurde gebeurd en volgens mij zijn er 2 functie's bijgekomen op de R-Link en dat is een app die nu laat zien hoe je signaal en ontvangst van het internet verbinding is en ook een app die aangeeft hoeveel satellieten de gps gevonden heeft.
Volgens mj heb ik deze 2 niet voor de 3.18 gezien.
Mocht dit niet juist zijn en dat ik ze al die tijd over het hoofd gezien heb dan horen wij dat graag en heb ik het wel juist dan heb je een aandachtspunt om te kijken of de 3.18 goed geinstalleerd is.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 14612

Re: Systeemupdate

Bericht door Verwijderd 14612 »

Beide functie's waren er al vóór de update, dus daar zit het verschil niet in.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HarmOtten
Donateur
Donateur
Posts in topic: 34
Berichten: 1175
Lid geworden op: 27 okt 2013 23:03
Actief als: particulier
Locatie: Noord-Limburg

Re: Systeemupdate

Bericht door HarmOtten »

@Eric H,
Deze twee Apps waren er voor versie 11.318 van R-Link ook al. Zover ik weet zelfs al vanaf het begin.
Het enige verschil dat ik heb kunnen ontdekken na 11.318 is: zie mijn vorige bericht.
ZOE (Q210) rijder van 05-2013 t/m 03-2019. (08-2017 batterij ge-upgrade naar 41kWh)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Eric H »

Oke bedankt dan had ik zover nog niet gekeken voor die tijd.
Er is nog iets wat me opvalt na de 3.18 update en dat is dat als de verlichting op automatisch staat dat het dimlicht nu een stuk eerder aangaat dan daarvoor, daarvoor vond ik het zelf nog te lang duren voordat hij automatisch op dimlicht ging.
Nu vanmiddag rond 16.00 scheen hier het zonnetje nog volop maar ging hij toch al naar dimlicht toe en dat was op dat moment echt zeker nog niet nodig.
Nog iemand hier die dat is opgevallen?
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

nela
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 37
Lid geworden op: 22 jan 2014 15:11
Actief als: particulier
Locatie: Ede

Re: Systeemupdate

Bericht door nela »

Gisteren kreeg ik de melding dat er 2 updates waren. SD in de pc maar helaas de server was niet bereikbaar van Renault. Probeer het een andere keer was de melding. Vandaag weer een poging gedaan. Krijg nu de melding dat er geen updates zijn. Zo houd Renault ons lekker bezig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 154
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Theo-R-link »

Bij mij al tien keer zo. Na de feestdagen naar de dealer, moet die het maar oplossen. Maar wat als mijn wagen uit garantie is?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 34
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Systeemupdate

Bericht door Marguerite »

@ nela, @ Theo-R-link

bij mij idem dito......
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 54
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Systeemupdate

Bericht door Huite »

Misschien dan toch maar eens wat klachten over het (niet) updaten gaan deponeren bij Renault NL :?:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Reneetje
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 mar 2014 14:01
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door Reneetje »

Hier ging het prima. Alleen loste het mijn kofferbakprobleempje (ging niet meer) niet op. Vandaag ff langs de Renaultboer geweest en die heeft een complete software update gedaan. Kleppie gaat weer open en de start-stop lijkt ook beter te werken.
We zullen t meemaken
Renault Captur TCe 90 Dynamique. Two-tone Gris Casiopee / Noir, bekleding Gris/Gris Tropique. Pack Look Exterieur Noir, privacy Glass, Park City Camera, Pack Look Interieur Turquoise, Dorpel beschermers, Achter bumper beschermer, Stoel verwarming, Matten Turquoise

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 54
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Systeemupdate

Bericht door Huite »

Zoals vaker gezegd zal een update van je R-Link niet alle eventuele software problemen in een Captur oplossen.
Dan is toch echt nog even de hulp van een (deskundige) Renault dealer nodig!

Maar mooi dat jou brommert nu weer doet wat hij moet doen :thumb:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

lvanoort
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 5
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 okt 2014 22:12

Re: Systeemupdate

Bericht door lvanoort »

Hier de laatste update in één keer gelukt. Zie ook geen verschillen....
Groet Leontine


Zoe Intens zwart vanaf 27-10-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mwes
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 apr 2014 08:20
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door mwes »

Dit is mijn eerste Renault. Maar als ik dit tranendal lees denk ik toch echt mijn laatste. Bij mijn voorgaande auto's nooit van die knullige vage storingen gehad en ook niet gezien.
Update's, auto's die niet aan of uit gaan, niet willen starten, zich moeten resetten, navigatie die uitvalt, radio,s met storingen, etc etc.
Laten wij nu eens allemaal eerlijk zijn op dit forum............ DIT IS TOCH ECHT ALLEMAAL ONACCEPTABEL EN NIET MEER VAN DEZE TIJD !
* Renault Grand Scénic TCe 130 Energy, Série Limitée R-Cinema, 7/2014*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 36
Berichten: 1548
Lid geworden op: 09 aug 2013 09:04
Actief als: particulier
Contacteer:

Systeemupdate

Bericht door MartijnEV »

Ik vrees dat we dit niet alleen bij Renault maar de komende jaren ook bij vele andere autofabrikanten gaan zien: de wereld van automobielen er een van van oudsher zorgvuldig ontwikkelde, en (meestal) degelijk gebouwde producten met een zeer zorgvuldig voorbereidingstraject, onder strenge internationale regelgeving, met jarenlange testfase alvorens een nieuw model op de markt komt. Deze wereld moet zich nu verenigen met de wereld van de (outsourced) IT voor eindgebruikersapplicaties: onzorgvuldige, onvolledige development trajecten, zonder enige regelgeving, waar onder commerciële druk softwarecode aanelkaar wordt geflanst door vaak slecht opgeleide of minimaal gemanagede programmeurs, en software op de markt wordt gebracht die nog niet af is en slecht is getest. Hopelijk verbetert dit zich de komende jaren want de Auto2.0 kan niet meer zonder eindgebruikerssoftware, maar dat is gedoemd te mislukken als dit issue niet wordt opgelost.
Vreemd genoeg gaat het met insourced (zelfontwikkelde IT), of Automotive specifieke IT, zoals die door vele autofabrikanten wordt ingekocht bij bijv. Bosch of Delphi, wél heel goed: denk aan veiligheidssystemen, tractiecontrole, etc. Hopelijk leert de generieke IT business snel te werken zoals de Automotive IT gewend is te werken.
Kortom: het is niet Renault te verwijten, en zeker niet de Zoe, een zeer goed ontwikkeld product.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 54
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Systeemupdate

Bericht door Huite »

Ben het helemaal met MartijnEV eens.
Daar komt nog bij dat fora een wat vertekend beeld van de werkelijkheid geven.
Mensen zonder klachten melden zich namelijk niet of minder.
En liever een oplosbare software storing dan die ellende die je bij bijvoorbeeld VW/Audi meemaakt met nokkenaskettingen en versnellingsbakken. Zeker in combinatie met een arrogante importeur (Pon) die nog steeds doet alsof er geen structurele problemen zijn.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 29
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Systeemupdate

Bericht door GertjanVB »

Voor de balans even een reactie.
Zoals MartijnEV aangeeft heb ook ik geen probleem met mijn ZOE. In tegendeel, het is een genoegen om in te rijden en een betrouwbaar vervoermiddel voor mij en mijn hele familie.
Zoals Huite aangeeft, komen we in eerste instantie om onze problemen, die we dan toch hebben, opgelost te zien. Lofzangen zul je niet al te vaak tegenkomen.
Irritant zijn terugkerende en schijnbaar onoplosbare kwesties zeker. Daarvoor zit je in dit R-Link forum wel helemaal op de goede plaats ;-)
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mwes
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 apr 2014 08:20
Actief als: particulier

Re: Systeemupdate

Bericht door mwes »

De liefde voor het merk zit er wel heel diep geworteld als ik voorgaande reacties lees.
Wat moet er in hemelsnaam gebeuren om iets kritischer te worden?

Er is er maar één verantwoordelijk en dat is diegene die het product verkoopt, nl Renaul zelf.
Je kan en mag je als merk nooit verschuilen achter slecht ontwikkelde software die je zelf inkoopt!
* Renault Grand Scénic TCe 130 Energy, Série Limitée R-Cinema, 7/2014*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in