Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Ik zet ook eerst m'n handrem af maar krijg het nog.Sinds deze ochtend kraakt/sleept er iets als ik aan m'n stuur draai (sleepring airbag?)
Iemand dit al voorgehad?
Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Ik zet ook eerst m'n handrem af maar krijg het nog.Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Ik heb een dure originele wegklapbare trekhaak onder mijn Estate laten plaatsen waardoor ze de sensor naar de rechterzijkant (gezien van achteren) hebben verplaatst. 6 keer vd 10 gaat hij pas open naar fiks 4-5keer zwaaien met de benen. Allemaal leuk zo’n sensor maar ik druk tegenwoordig meestal op de knop boven de kentekenplaat. Renault dealer kan er niks aan doen.hvdb schreef:Wie heeft er meer informatie over het verplaatsen van de sensor voor het "open schoppen" van de kofferklep? Mijn dealer haalde verbaast z'n schouders op en zei dat hij van niets wist en dus ook niet kon uitvoeren. Eigenlijk opzoek naar een dealer die deze wijziging heeft uitgevoerd.NicolasL schreef:....quotepaultje72 schreef: ....quote
- Automatisch openen achterklep
Er is een vaste trekhaak gemonteerd.
Vanaf begin is dit een ramp. Bij een fris gewassen auto lukt het me 1 op 10 om automatisch met de voet te laten openen.
Als de auto vies is, helemaal niet. Ook de dealer lukt het niet om 'm te openen. "Hier is meer commentaar over, met name met trekhaak. Kunnen we helaas niets aan doen". is de reactie. Iemand dit toch goed opgelost? Bv. sensor verplaatsen?
Ik vind dit wel een groot gemis, hopelijk is dit op te lossen.
Maar zoals gezegd, verder geen enkele tekortkoming aan deze prachtige en fijne auto.
Ik heb ook een vaste trekhaak, maar mijn sensor voor de kofferklep werd voor aflevering al verplaatst naar de zijkant van de achterbumper. Na een grote check-up werd die ook bijgesteld waardoor ik quasi altijd de koffer open en dicht krijg met m'n voet. Zelfs in Oostenrijk met een pak sneeuw op en rond de wagen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Ja ik, het stuur kraakt zo gauw het kouder word. Staat deze week daarvoor voor de 2e keer bij de Renault dealer omdat de vorige keer ze in de middag niks konden horen, maar de temperatuur was toen een stuk hoger.Ghia schreef:Ik zet ook eerst m'n handrem af maar krijg het nog.
Sinds deze ochtend kraakt/sleept er iets als ik aan m'n stuur draai (sleepring airbag?)
Iemand dit al voorgehad?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
brownie schreef:Ik heb een dure originele wegklapbare trekhaak onder mijn Estate laten plaatsen waardoor ze de sensor naar de rechterzijkant (gezien van achteren) hebben verplaatst. 6 keer vd 10 gaat hij pas open naar fiks 4-5keer zwaaien met de benen. Allemaal leuk zo’n sensor maar ik druk tegenwoordig meestal op de knop boven de kentekenplaat. Renault dealer kan er niks aan doen.hvdb schreef:Wie heeft er meer informatie over het verplaatsen van de sensor voor het "open schoppen" van de kofferklep? Mijn dealer haalde verbaast z'n schouders op en zei dat hij van niets wist en dus ook niet kon uitvoeren. Eigenlijk opzoek naar een dealer die deze wijziging heeft uitgevoerd.NicolasL schreef:....quotepaultje72 schreef: ....quote
- Automatisch openen achterklep
Er is een vaste trekhaak gemonteerd.
Vanaf begin is dit een ramp. Bij een fris gewassen auto lukt het me 1 op 10 om automatisch met de voet te laten openen.
Als de auto vies is, helemaal niet. Ook de dealer lukt het niet om 'm te openen. "Hier is meer commentaar over, met name met trekhaak. Kunnen we helaas niets aan doen". is de reactie. Iemand dit toch goed opgelost? Bv. sensor verplaatsen?
Ik vind dit wel een groot gemis, hopelijk is dit op te lossen.
Maar zoals gezegd, verder geen enkele tekortkoming aan deze prachtige en fijne auto.
Ik heb ook een vaste trekhaak, maar mijn sensor voor de kofferklep werd voor aflevering al verplaatst naar de zijkant van de achterbumper. Na een grote check-up werd die ook bijgesteld waardoor ik quasi altijd de koffer open en dicht krijg met m'n voet. Zelfs in Oostenrijk met een pak sneeuw op en rond de wagen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Ik zit bij Bochane in Veenendaalhvdb schreef:brownie schreef:Ik heb een dure originele wegklapbare trekhaak onder mijn Estate laten plaatsen waardoor ze de sensor naar de rechterzijkant (gezien van achteren) hebben verplaatst. 6 keer vd 10 gaat hij pas open naar fiks 4-5keer zwaaien met de benen. Allemaal leuk zo’n sensor maar ik druk tegenwoordig meestal op de knop boven de kentekenplaat. Renault dealer kan er niks aan doen.hvdb schreef:Wie heeft er meer informatie over het verplaatsen van de sensor voor het "open schoppen" van de kofferklep? Mijn dealer haalde verbaast z'n schouders op en zei dat hij van niets wist en dus ook niet kon uitvoeren. Eigenlijk opzoek naar een dealer die deze wijziging heeft uitgevoerd.NicolasL schreef:....quotepaultje72 schreef: ....quote
- Automatisch openen achterklep
Er is een vaste trekhaak gemonteerd.
Vanaf begin is dit een ramp. Bij een fris gewassen auto lukt het me 1 op 10 om automatisch met de voet te laten openen.
Als de auto vies is, helemaal niet. Ook de dealer lukt het niet om 'm te openen. "Hier is meer commentaar over, met name met trekhaak. Kunnen we helaas niets aan doen". is de reactie. Iemand dit toch goed opgelost? Bv. sensor verplaatsen?
Ik vind dit wel een groot gemis, hopelijk is dit op te lossen.
Maar zoals gezegd, verder geen enkele tekortkoming aan deze prachtige en fijne auto.
Ik heb ook een vaste trekhaak, maar mijn sensor voor de kofferklep werd voor aflevering al verplaatst naar de zijkant van de achterbumper. Na een grote check-up werd die ook bijgesteld waardoor ik quasi altijd de koffer open en dicht krijg met m'n voet. Zelfs in Oostenrijk met een pak sneeuw op en rond de wagen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heb jij toevallig een dealer in Nederland? Ik heb namelijk ook de wegklapbare trekhaak onder de Estate.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Vind je dat snel bij 45.000 km? Bij mijn Talisman zat er al bij 4000 km een nieuwe automaat onderFatalZero schreef:Conclusie: versnellingsbak ‘mogelijk’ defect (na 45.000km, bizar snel). Er komt een nieuwe versnellingsbak in, blijkbaar is er nu een nieuwe versie ten opzichte van productiedatum december 2016
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Het betreft de EDC 7-traps van de TCe 200pk benzine motor.berenburg schreef:Betreft het de bak van de benzine of van de diesel?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Die bak staat gekend voor deze problemen. Ik vermoed dat er met de 6-traps van de diesels geen problemen zijn.FatalZero schreef:Het betreft de EDC 7-traps van de TCe 200pk benzine motor.berenburg schreef:Betreft het de bak van de benzine of van de diesel?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Zal eens nakijken welke versie ik heb. Switchen van radiozender duurt sec of 3 denk ik. En als ik de auto in de ochtend start kan ik niet wisselen via het stuur. Moet dan altijd eerst via het scherm en daarna werkt het wel. Maar bij lange na niet zo snel als bij de Kadjar.Knippie schreef:Ehh die info over de plaat heb ik ook na de update naar 2.2.18. Zenders wisselen vind ik mwah niet vloeiend, maar zeker niet langzaam.
Gek dat jij dat niet ervaart in je eigen auto na de update.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Niet alleen automaten, Volgende week gaat mijn diesel handbak naar de garage omdat ik nu sinds een halfjaar last heb van het euvel dat ik hem soms niet in de 1 en 2 kan krijgen.Ghia schreef:ik begin hier wel schrik te krijgen. Geleidelijk aan worden veel issues opgelost bij mijn Talisman. De afwerkingsfouten ed niet maar daar kan ik nog mee leven (rij nu ook al 2jr rond met scheve aansluitnaden enz.) Maar blijkbaar gaat er zeer veel automaten stuk. Nu heb ik 20k KM. Dus als er effectief een probleem is bij de bakken (en dat is bij andere merken ook zo (Getrag)) Dan ben ik wel serieus genaaid door m'n lage KM-stand per jaar :O
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hé, dit herken ik ook. Voordien kon ik gewoon scrollen via het stuur maar nu moet ik inderdaad eerst via het scherm gaan en blijft die "lang" nadenken vooralleer deze verzet van zender.Frankko schreef:Zal eens nakijken welke versie ik heb. Switchen van radiozender duurt sec of 3 denk ik. En als ik de auto in de ochtend start kan ik niet wisselen via het stuur. Moet dan altijd eerst via het scherm en daarna werkt het wel. Maar bij lange na niet zo snel als bij de Kadjar.Knippie schreef:Ehh die info over de plaat heb ik ook na de update naar 2.2.18. Zenders wisselen vind ik mwah niet vloeiend, maar zeker niet langzaam.
Gek dat jij dat niet ervaart in je eigen auto na de update.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Ik heb in mijn leven veel automaten gehad, Volvo, Rangerover, SAAB. Altijd heb ik ervaren dat , zeker bij koude temperaturen er 's morgens een schokje was bij de 1e keer inschakelen. Ik heb als het goed gaat dit weekend een XF-Sportbrake mee voor een weekend plezier. Ze verwachte serieuze min temperaturen, zal er eens op letten of die het ook doet. Dat slagschip past net niet in mijn garage en zal dus moeten buiten slapen.Domi1963 schreef:Ik heb nu al ruim 7000 km een nieuwe 7-traps automaat met een nieuwer type koppelingsplaten in mijn Talisman en ik klop af, deze doet het heel goed, behalve ‘s ochtends bij het in D plaatsen voel ik een lichte schok. Verder niets dan lof... hij schakelt boterzacht nu wat ik niet kon zeggen van de originele bak en dan nog gezwegen over het schraap geluid bij op en terug schakelen...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
same here, eerst volledige bak inclusief koppeling vervangen bij 35K. Bij 40K is enkel de koppeling vervangen door een nieuwer type. Schakelt nu prima voor Renault EDC maatstaven.Domi1963 schreef:Ik heb nu al ruim 7000 km een nieuwe 7-traps automaat met een nieuwer type koppelingsplaten in mijn Talisman en ik klop af, deze doet het heel goed, behalve ‘s ochtends bij het in D plaatsen voel ik een lichte schok. Verder niets dan lof... hij schakelt boterzacht nu wat ik niet kon zeggen van de originele bak en dan nog gezwegen over het schraap geluid bij op en terug schakelen...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Idd. Volgens mijn dealer is dat eerste schokje ook normaal. De bak staat koud en mijn Talisman slaapt ook buiten.Hans C schreef:Ik heb in mijn leven veel automaten gehad, Volvo, Rangerover, SAAB. Altijd heb ik ervaren dat , zeker bij koude temperaturen er 's morgens een schokje was bij de 1e keer inschakelen. Ik heb als het goed gaat dit weekend een XF-Sportbrake mee voor een weekend plezier. Ze verwachte serieuze min temperaturen, zal er eens op letten of die het ook doet. Dat slagschip past net niet in mijn garage en zal dus moeten buiten slapen.Domi1963 schreef:Ik heb nu al ruim 7000 km een nieuwe 7-traps automaat met een nieuwer type koppelingsplaten in mijn Talisman en ik klop af, deze doet het heel goed, behalve ‘s ochtends bij het in D plaatsen voel ik een lichte schok. Verder niets dan lof... hij schakelt boterzacht nu wat ik niet kon zeggen van de originele bak en dan nog gezwegen over het schraap geluid bij op en terug schakelen...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Ik heb een tce150 en mn automaat is al 2x vervangen op 17000km tijd. Blijkbaar zijn er slechte vervangingsversnellingsbakken geleverd geweest. De huidige doet het nu na 6000 km nog prima. De tce150 en tce 200 versnellingsbakken zijn trouwens hardwarematig identiek.jimmy-ilse schreef:getrag 7-traps zit ook in de 150 pk versie. die hebben blijkbaar minder problemen. of heb ik het verkeerd voor?
zou de bak dan niet te dicht tegen zijn limiet aandraaien? wat ik heel raar zou vinden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Het probleem van de koeling lijkt me aannemelijk. Ik vind dat zelfs mn nieuwe versie bak beter schakelt met dit koude weer.Domi1963 schreef:De 7- traps automaat zit in alle Renault versies met benzine motor. Behalve de nieuwe Megane IV-RS, die heeft een 6 - traps automaat aangezien die beschikt over 390 NM aan koppel en de GETRAG 6 bak kan 450 NM aan. Wat betreft de GETRAG 7- traps, deze kan maar 300 NM aan en de benzinemotor van de Talisman TCe 200 en de Megane IV- GT hebben respectievelijk 260 NM en 280 NM aan koppel en dat benaderd dicht het Maximum van 300 NM. Maar volgens ik al gehoord heb heeft 7DCT300, zoals de 7-traps bak van GETRAG noemt, de eerste versie nl. , een koelingsprobleem. Renault beschikt nu over een nieuwere versie welke sinds 2017 ingebouwd word, en deze zou die problemen niet meer hebben. De 6DCT450 van GETRAG zou deze problemen niet hebben. Het verschil tussen de 2 bovengenoemde bakken zit hem ook bij de koppelingen. De 7-traps heeft 2 droge koppelingsplaten en de 6- traps met 450 NM, heeft 2 natte koppelingen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Talisman Estate IP TCe 200 EDC
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Herkenbaar, ik zit ondertussen in m'n laaste jaar waarborg.jimmy-ilse schreef:hopelijk rijden er toch nog benzine modellen rond met een goede versnellingsbak. ze kunnen toch allemaal niet kapot gaan of slecht zijn?
zijn er veel gevallen gekend?
ik begin al schrik te krijgen. de mijne is van 21/10/2016 en heeft nog maar een 9000 km op de teller. gelukkig nog garantie. maar doe maar rond de 13k op een jaar. je zal altijd zien dat dan pas de bak de geest heeft na de garantie.
buiten het schokje bij koude motor ben ik tevreden van de bak. schakelt goed op en af. het vertrekken heb ik niet altijd onder de knie. de ene keer vertrekt hij vliegensvlug en de andere keer wil je oversteken en sta je te wachten voor de paarden willen vertrekken.
ben toch benieuwd binnen 2 weken. na aanhalen bij dealer van het schokje willen ze hem reprogrammeren. baat het niet, schaad het niet. is toch onder garantie en is door erkend dealer gedaan als het misgaat.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut