Talisman Kinderziektes

Gebruikersavatar

Elmac
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 dec 2016 11:31
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Elmac »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ja, ook mail gehad. Download na VIN-nummer, vorige download van april stond nog op mijn Mac. Deze had verdacht dezelfde datum na unzippen, toch maar geprobeerd te installeren maar in de auto de melding dat er geen oudere versie over de huidige versie geïnstalleerd kon worden (en dus ook niet dezelfde versie, maar dat staat kennelijk niet in de standaard meldtekst).

Meteen maar weer een case geopend bij Renault, bedankt voor de mail inzake de RLINK update maar niet bedankt voor het verstrekken van dezelfde versie...

Heb nog een ander onopgelost probleem met RLINK, de stembegeleiding tettert overal doorheen, ook met volume op 0. Is alleen op te lossen door volume (nog) harder te zetten en dan weer terug naar 0. Maar na contact uit is 'tie de 0-stand weer vergeten.
Renault NL verwijst naar de dealer, maar die komt er ook niet uit, daar zitten geen RLINK-experts.

Verder eigenlijk geen klachten of kinderziektes meer, 35.000 km zijn voorbijgevlogen.
Talisman sedan Initiale Paris 160 EDC - mei 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Een mirakel... toch 1 punt van de m'n A4-lijst is (lijkt) opgelost. Dankzij hulp ook van een medeforummer:-) Na blijven klagen en steeds gevaarlijk zwabberend rijgedrag te hebben (bij regenweer ging de achterzijde echt alle kanten op, bij droog weer schudde de kont even heen en weer) lijkt eindelijk (sinds december dus) opgelost te zijn door een heruitlijning. Ik juig misschien al wat vroeg maar het verschil is nu al drastisch! Oef, maandag terug voor de rest...
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door brownie »

Knippie schreef:Heb vandaag van RNL begrepen dat er een workaround is voor de waardeloze Bluetooth verbinding. Deze workaround dient door de dealert te worden uitgevoerd.

Het was een antwoord op mijn klacht dat het onmogelijk is om een stabiele verbinding te hebben met 2 Bluetooth apparaten.. iemand hier bekend mee?
Ik heb vandaag mijn Talisman Estate de hele dag bij de dealer gehad ivm de eerste onderhoudsbeurt. Ik vroeg of er inderdaad een aanpassing of update was voor de bluetooth connection. Men zou dit controleren voor me. Bij ophalen Renault zeiden ze dat er niks over een BT update/verbetering bekend was. Mijn RLINK2 had al de nieuwste software zei men, maar die hou ik zelf up to date Afbeelding
Dus als iemand anders meer en duidelijkere info heb dan hoor ik het graag.


Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Verbaast me helemaal niks. Ben nog niet gebeld door mijn dealert. Op zich is dat normaal aangezien ik de minst proactieve dealer heb die er is. Moet altijd zelf overal achteraan bellen. Daarnaast ben ik al vaker door Rnl verkeerd geïnformeerd over dit soort zaken.

Het is echt ongelooflijk triest die club. Dat het ook allemaal maar kan vind ik belachelijk. Ga maandag weer eens bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fz1971
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jul 2017 22:02
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door fz1971 »

Ghia schreef:Een mirakel... toch 1 punt van de m'n A4-lijst is (lijkt) opgelost. Dankzij hulp ook van een medeforummer:-) Na blijven klagen en steeds gevaarlijk zwabberend rijgedrag te hebben (bij regenweer ging de achterzijde echt alle kanten op, bij droog weer schudde de kont even heen en weer) lijkt eindelijk (sinds december dus) opgelost te zijn door een heruitlijning. Ik juig misschien al wat vroeg maar het verschil is nu al drastisch! Oef, maandag terug voor de rest...

Hebben ze dat zelf bij de dealer gedaan? at voor uitlijning hebben ze uitgevoerd.Ga ik dan ook maar eens vragen.
Auto's:
Huidig: Renault Talisman Intense dCI110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 58
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door EagleForce »

Nou, mijn auto staat bij de dealer nu voor de vervanging (2e maal) van gehele versnellingsbak (automaat).
Begreep dat ze ook nu handgeschakelde auto's (Talisman) binnen kregen met hetzelfde euvel (whoop geluid). Die krijgen nieuwe koppeling hoorde ik.

Enfin, alle vertrouwen in dat ik morgen weer heerlijk rijd in mijn Talisman.
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

fz1971 schreef:
Ghia schreef:Een mirakel... toch 1 punt van de m'n A4-lijst is (lijkt) opgelost. Dankzij hulp ook van een medeforummer:-) Na blijven klagen en steeds gevaarlijk zwabberend rijgedrag te hebben (bij regenweer ging de achterzijde echt alle kanten op, bij droog weer schudde de kont even heen en weer) lijkt eindelijk (sinds december dus) opgelost te zijn door een heruitlijning. Ik juig misschien al wat vroeg maar het verschil is nu al drastisch! Oef, maandag terug voor de rest...

Hebben ze dat zelf bij de dealer gedaan? at voor uitlijning hebben ze uitgevoerd.Ga ik dan ook maar eens vragen.
Mijn dealer heeft geen uitlijnapparaat, de wagen gaar naar een extern bedrijf. Ik had direct door dat er iets niet klopte, in regenweer erg gevaarlijke situaties gehad en bij droog weer en slecht wegdek een zwalpende kont. Uiteindelijk heeft de garage de papieren doorgegeven met de voorschriften van RN, het uitlijnapparaat zou ook de velgen gestaan hebben (en niet op de banden). Nu al een drastische verandering. Laat staan bij regen dan. Nu is geen Ford Mondeo maar na zeer lange tijd rij ik nu weer met plezier erin (qua wegligging dan)
Ondanks al te klagen sinds december... Volgens de garage (van het uitlijnen) was er een kleine afwijking, ja hallo en nogal geen beetje!
Verder zie ik dat ook de achterbanden versleten zijn, benieuwd of ik ze kan claimen...
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Dat ze slecht zijn uitgelijnd is een feit. Mijn zomerbanden moesten met 20000km vervangen worden en waren niet mooi recht afgesleten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Mbt. de bluetooth problemen. Er schijnt hiervoor een update te komen binnenkort. 17 juli ga ik naar de dealert hiervoor. Houd jullie op de hoogte.
Kan overigens best zijn dat het allemaal volkomen kolder is, maar dit is info van RNL en de dealert..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nebur634
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2017 08:18
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door nebur634 »

Auto stond gisteren bij de dealer voor reguliere onderhoudsbeurt - eindelijk een keer geen gezeik....
Vanochtend heen gereden om hem op te halen. Kreeg de auto niet gestart omdat deze niet detecteerde dat ik het rempedaal intrapte (wat noodzakelijk is bij een automaat). Meerdere pogingen gewaagd. Nadat ik de dealer er maar bij haalde starten hij wel, maar nu met actief remsysteem storing... Uitgelezen, foutmelding ABS unit. Aangezien deze al keer vervangen is, maar weer wachten op Renault....
Nu gaan ze de camera vervangen!?

Leasemaatschappij laten weten dat ze hem terug mogen hebben, want na 11 storingen waarvan 5x volledige uitval in 30k km ben ik er wel klaar mee!
Talisman Intens, 1.6 EDC 150 PK

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Dan heb je best nog wel geluk gehad, ik zit minstens met de helft meer storigen op minder km's en helaas nog privé :(
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Verse
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 apr 2017 15:25
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Verse »

Als ik alles lees denk ik wel is, wat een rampenpakket is die talisman.

Maar ik heb er zelf ook 1, en heb tot op heden geen enkel probleem.
Mijn auto is van eind mei 2017, dus nu 13 maanden oud.
Ik weet niet of de problemen die jullie hebben, van een oudere talisman zijn?

Ik heb er in 13 maanden ruim 62000 probleemloze kilometers opzitten, ik mijn volgende auto zou zo maar weer een talisman kunnen zijn,

Groet Richard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Die van mij is ook van mei 2017. Gelukkig heb ik veel van de beschreven problemen ook niet. Ik denk dan ook dat er een serieus verschil is tussen de allereerste lichting en de 2e en 3e. Wel irriteer ik me kapot aan de waardeloze electronica, rlink en de instelling van zowel Renault als mijn dealer. Alles bij elkaar heb ik gewoon geen vertrouwen meer in het merk en de auto. Voor mij dus nooit meer een Renault.

Gelukkig rijden er genoeg probleemloze versies rond;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Vele merken gereden, hadden allemaal zo hun problemen.
Na de megane is dit de tweede renault.
Megane was 100% probleemloos.
Talisman heeft last van opstart problemen maar ik wordt heel goed geholpen door de dealer, en vind de auto een heerlijke wegliging hebben.
Volgende wordt ook zeker weer renault

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ik heb wel de hoofdprijs (productie 10/2015). Ondanks alle problemen en sommige langdurige oplossingen er van blijven er nieuwe issues komen.
Jammer, zeker gezien z'n prijs. RN nam deze week contact op, ze geven een extra korting van 5000euro op een nieuwe wagen. Op het eerste zicht fijn maar eingelijk is het een grap. Mijn talisman is 2jr gepasseerd. nog een 14000 krijg ik. En als ik een gelijkaardige wil van leg ik zomaar weer 15.000euro op. Gezien m'n km-stand een no-go (helaas). Een Espace lijkt me leuk maar dat is van de regen naar de drup vrees ik. Met m'n 31jr vind ik me te jong ervoor. Een Koleos zie ik wel zitten maar vind het net niet , mist opties wat ik nu wel heb. Een kennis van me staat ook geregeld bij de dealer (en dan denk je een Nissan te hebben voor de betrouwbaarheid ;) )
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Gewoon blijven rijden en verlengde garantie vragen
Inruilen is achteruit boeren geld trouwens voor iedere middenklasse auto

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Verlengde garantie heb ik al meerdere keren aangevraagd. Gaat niet, zelfs betalend.
Vind ik wel erg want in bv 5 jaar zal ik maar 60.000km hebben. Vanaf volgend jaar een andere wagen van het werk (van Transporter naar Touran (bah)) maar dan weet ik wel welke ik zal gebruiken.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 24
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Hans C »

Ghia, even iets zeggen aan je.
Bekijk de zaken eens nuchter, je koopt een nieuw model, is meestal iets mee mis. In dit geval veel mis. Als particulier zal ik nooit een nieuw model kopen, daar zitten altijd problems op. Met de Talismans die ik gereden heb was nie"ts mis.

Nu ben je ook al aan het zeiken over je toekomstige werk wagen, Touran (bah). Ik rij professioneel met de de Transporter en de Touran, allemaal de zwaarste motor uitvoeringen, hebben we nodig, maar die rijden echt lekker. Een Transporter is reeds naar het schroot verwezen, maar in ons beroep ga je koud naar volle gas en liefst nog rapper. 2 DSG bakken gewisseld op 30 wagens. De Touran is een heel goede wagen, hopelijk heb je het nieuwe model niet.

Beetje nadenken AUB, ik rij mijn 1e Renault, een Megane CC van 2005 die volgend jaar wordt ingeruild voor een CC van 2013, nog nooit een wagen gehad die zo betrouwbaar was als deze. in die 6 jaar dat ik hem heb volgende vervangen, veerpoten, deursensors L&R. Ben hel tevreden met de wagen en ik heb Rangerover, SAAB 9-5, 5 Volvos, Audi enz enz gehad. En alllemaal meer kosten als nu met mijn 13 jarig beestje.

Ben benieuwd naar je andwoord
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Hey Hans, ik bekijk de zaken zeer nuchter. Ik heb begrijp dat er een en ander kan mislopen met een nieuw model. Zelf zit ik in een sector die er mee te kampen kan maken. Zelf ben ik expert en deel van de ombudsdienst. Daar laat RN België en de dealer serieus wat steken vallen. Leuk te horen dat jouw bereden Talismans geen euvels vertoonden. Maar zoals je hier kan zien op het forum zijn er zat die problemen hebben/hadden.

Zeiken over de Touran zou ik het persoonlijk niet noemen, maar dat is eerder jouw perceptie. De Touran valt wat tegen (vandaar de bah uiteraard) zeker omdat initieel een A4 avant of C-klasse voorzien was. Als je natuurlijk van een mooi gelijnde Talisman in het weekend gaat naar een doos. Kan misshien begrijpen waarom ik deze wagen minder vind. Ieder z'n voorkeur dus. Heb zelf al 3 Transporters gehad (T5) waarvan maar 1 een defecte EGR-klep vertoonde (de laatste) en de eerste 2 alleen de lichtbalk van de nummerplaat waar vocht in kwam. Collega's met een T6 hebben wat meer issues. Voor de rest altijd tevreden geweest.

Nadenken doe ik zeker (al helemaal de laatste 2,5jr met de Talisman). Fijn te horen dat je goede ervaringen hebt met RN. Dan zou ik persoonlijk ook direct voor een RN gaan. Een oude oude is voor mij geen optie. Ik wil een nieuw model en neem de kinderziektes voor lief maar zoals in het eerste punt besproken is de manier van omgang, opvolging ed zeer belangrijk. De reden dat ik er nog mee rij is omdat ik nog hoop heb en er nog in geloof. Zeker nu helemaal na 7maand eindelijk het gevaarlijk weggedrag opgelost is ;)

Groeten
Gert-Jan.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nebur634
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2017 08:18
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door nebur634 »

Vanochtend mijn persoonlijke spullen uit de Talisman gehaald en de auto bij de dealer achter gelaten. Leasemaatschappij neemt de auto uit service - blij dat ik van dit onding af ben.. Nu even afwachten hoe de administratieve afhandeling er uit gaat zien, maar blij dat de leasemaatschappij er ook klaar mee is en nu ownership neemt...
Ben nog steeds erg gecharmeerd van de uitstraling van de Talisman en vind het ook echt jammer dat het apparaat kwalitatief zo ontzettend teleurstelt. Voor mij in ieder geval even geen RN meer..
Talisman Intens, 1.6 EDC 150 PK

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Bij ieder merk kun je het slecht treffen.
Maar als je least heb je meer keuzes.
Als prive rijder vind ik het geen probleem als de auto
Een keer naar de dealer moet voor een aanpassing.
Het rijgenot en de verschijning maken dat weer goed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ron_kiesling
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jun 2018 08:44
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door ron_kiesling »

Tjee, 73 pagina's al! Ik heb ze niet allemaal gelezen....
- rammelend / zuigend geluid uit motorruimte
- slecht ontvangst DAB radio, regelmatig zenders kwijt
- zeer traag reageren wieltje onder stuur om zenders te selecteren
- koppeling met carplay, eigenwijs, bij gebruik soms hele systeem down
- Kaarten niet up to date

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 58
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door EagleForce »

Ok, vandaag mijn Talisman opgehaald met de nieuwe (2e al) automatische versnellingsbak! Geluid weg en weer heerlijk comfortabel genieten van deze geweldige bak................ondanks de vervangingen die reeds gedaan zijn..........het comfort en de uitstraling maken dat voor MIJ weer goed.
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Gisteren auto opgehaald bij dealert na klachten over rammelende voortrein. Dealert gaat over 2 weken nieuwe stabilisator stang monteren. Grappige is dat de rammel nu weg is dus ik weet niet wat ze hebben gedaan maar ik krijg alsnog een nieuwe stang gemonteerd.

Is dit een bekend probleem bij de Talisman?
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Hier ook al vervangen. Hij rammelde hier bijna uiteen.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door TBiRD »

nebur634 schreef:Vanochtend mijn persoonlijke spullen uit de Talisman gehaald en de auto bij de dealer achter gelaten. Leasemaatschappij neemt de auto uit service - blij dat ik van dit onding af ben.. Nu even afwachten hoe de administratieve afhandeling er uit gaat zien, maar blij dat de leasemaatschappij er ook klaar mee is en nu ownership neemt...
Ben nog steeds erg gecharmeerd van de uitstraling van de Talisman en vind het ook echt jammer dat het apparaat kwalitatief zo ontzettend teleurstelt. Voor mij in ieder geval even geen RN meer..
Welke leasing?

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Stabilisatorstangen vervangen is jammer maar een tijdelijke oplossing. Het gerammel komt vroeg of laat terug. Mijn dealer vervangt ze een keer op de Talismannen welke al in aanmerking kwamen en verder smeert hij alle bewegende delen bij een beurt, en houd het rammelen op...
Zolang Renault geen oplossing aanbied is dit de enige oplossing.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ik vrees dat insmeren bij mij geen zin meer had. Ze waren echt op/versleten :O
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Ik heb het gerammel ook gehad en vooral in de winter. Stootrubbers ingevet en sindsdien rammelvrij. Praktisch onmogelijk dat stabilisatorstangen zo snel slijten. Ik heb veel auto’s gereden waarbij dit defect ging en herkende geluid totaal niet.

Ze kunnen net zo goed de koplampen vervangen want die zijn net zo defect als die stangen. Niet......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Dan zal ik wel een uitzondering gehad hebben ;) daar zat er duidelijk enorm veel speling op. Blij dat het terug een stuk stil(ler) is.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door brownie »

Knippie schreef:Mbt. de bluetooth problemen. Er schijnt hiervoor een update te komen binnenkort. 17 juli ga ik naar de dealert hiervoor. Houd jullie op de hoogte.
Kan overigens best zijn dat het allemaal volkomen kolder is, maar dit is info van RNL en de dealert..
Hou ons op de hoogte

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door rvdgaag »

Het zijn niet de stabilisator stangen die rammelen maar een reactie stangetje, mijn Espace heeft in 90K kilometer al 3x aan beide kanten nieuwe gekregen.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Stangetje kost 8 euro

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Bij mijn eerste beurt, een paar weken geleden, zijn ook de rubbers ingevet en allle bewegende delen preventief, en ook mijn Talisman is rammelvrij. Geen stangetjes welke lawaai maken. Ik ben enkel niet blij met de voorbanden. Die slijten zienderogen... heb nu 21.000 km en ze zijn zo goed als versleten.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 19
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door rvdgaag »

21K kilometer met aangedreven wielen op 18 of 19 inch is helemaal nog zo slecht niet. Het is wel verstandig als je je banden vervangen hebt om door een specialist je auto te laten uitlijnen. Dat kan enorm schelen in de slijtage en verbetert zeker nog het rijgedrag/stuurgedrag van je auto.

Laag profiel banden zoals 18/19 inch hebben lage wangen die heel stijf zijn, de band kan hierdoor weinig flexen en slijt hierdoor harder dan een flexibelere band zoals met 15/16/17 inch.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Destijds heb ik met m'n 20'' 37.000km gehaald.
Hier eerst bij 18.000km de voorbanden vv (probleem uitlijning RN) Maar merk helaas nu achteraan ook een snelle slijtage bij 24000km. Ik vermoed wel dat er ook minder profiel is dan vroeger?
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht