Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
mrchivas schreef:Wat nu bij mij voorkomt is dat mijn R-link spontaan uit gaat tijdens het rijden (ongeveer 30 sec.) en daarna weer aan. Geen idee waar dat weer vandaan komt..
Mijn unit is daarvoor al ooit vervangen geweest maar hij heeft het ondertussen nog een keer of 5 gedaan. Ik vermoed dat je één van de vroege modellen hebt met 2.xxx software. Daar zit trage hardware in die niet krachtig genoeg is om soms alles te kunnen bolwerken. In de loop van 2017 zijn er nieuwe hardware revisies gekomen en deze kunnen ook Android auto bv gebruiken.
is bij nu deze week ook gebeurt. voor de eerste keer. aan net rijden en ineens een zwart scherm. na een tijd nog altijd niks. ik duwde eens op alle knoppen en toen ik op de knop AUTO voor de verwarming duwde, schoot hij aan. zal toevallig geweest zijn vrees ik.
als ze de unit vervangen hebben TBIRD, kunnen ze dan geen moderne hardware installeren?
Voorheen Renault Talisman Grandtour intense 1.6 tce
Nu Toyota Rav4 2020 hybrid Premium plus
mrchivas schreef:Wat nu bij mij voorkomt is dat mijn R-link spontaan uit gaat tijdens het rijden (ongeveer 30 sec.) en daarna weer aan. Geen idee waar dat weer vandaan komt..
Heb ik de afgelopen weken ook al een paar keer gehad, daarvoor nooit. Over 10k km weer een reguliere beurt, dan maar even naar laten kijken.
jimmy-ilse schreef:is bij nu deze week ook gebeurt. voor de eerste keer. aan net rijden en ineens een zwart scherm. na een tijd nog altijd niks. ik duwde eens op alle knoppen en toen ik op de knop AUTO voor de verwarming duwde, schoot hij aan. zal toevallig geweest zijn vrees ik.
als ze de unit vervangen hebben TBIRD, kunnen ze dan geen moderne hardware installeren?
Blijkbaar installeren ze dezelfde hardware revisie terug. Ik trek het me allemaal niet meer aan. Nog 2 jaar en ik ben er van af. Zolang dat hij rijd en niet stilvalt is het ok.
Vanmorgen natuurlijk even de ramen helemaal ijsvrij gemaakt en bij -3 C op pad. Ik zag ineens allemaal druppels aan de binnenkant van het raam omlaag glijden terwijl de ruit aan het opwarmen was. Dat heb ik eigenlijk alleen heel vroeger in mijn eerste auto meegemaakt, een gammele Opel Kadett C die aan alle kanten lek was, maar niet meer in een moderne auto. Het zat voornamelijk rond het gedeelte midden bovenin waarin de camera's en radar en dergelijke zitten. Weer een nieuwe interessante feature.
Ene probleem is nog niet opgelost of het volgende probleem heeft zich alweer gemeld. Sinds vandaag werkt de verlichting van stuurwiel, knoppen van auto inparkeren, stoelverwarming e.d. en passagiers-achter ramen niet meer... alle andere verlichting werkt wel, ook die van de bediening van ramen, spiegels e.d. aan bestuurders kant.
Zekering of groter probleem?
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1
Ik heb de kleine diesel en heb nog geen problemen ondervonden. Ik merk wel dat het stop/ start systeem wat minder vaak werkt met het koude weer. Ik zie ook geen aanleiding om dat uit te zetten. Ik herken het in ieder geval ook niet.
Inclusief plaatsen (was nog best wat werk). Schijnbaar zijn deze accu's zwaarder vanwege stop/start systeem dus een stuk duurder als de gemiddelde Heuts accu's. Daarnaast gaan de accu's af fabriek niet lang mee (ca. 3 jaar) omdat deze zwaar belast zouden worden door alle elektronica.Vanmorgen accu laten vervangen. Was op het randje van dood. Alle issues zijn nu opgelost.
Hopelijk blijft het voorlopig hierbij.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1
Rcupra schreef:Net auto middels startkabels weer aan de praat gekregen. Accu dus idd op. Morgenvroeg wordt ie vervangen. Kosten 260 euro. Accu is 3 jaar oud :S
Hier hetzelfde gehad op 22/01. Accu vervangen. Zag een nieuwsbericht op AutoWeek dat een onverklaarbaar groot aantal Renault diesels (alle typen) ineens met dit probleem kampten afgelopen week....
Als de batterij op zou zijn dan zouden de spiegels toch ook niet openklappen? Dit gebeurd volgens mij als de sleutel gedetecteerd wordt. Mijn slechter wordende batterij gaf als euvel dat steeds vaker in beeld kwam "kaart niet gedetecteerd" oid. In mijn vorige auto heb ik nog nooit de batterij van de afstandbediening vervangen....
In principe heb je gelijk, maar toen bij mij de batterij op was deed ie precies hetzelfde. Zag geen melding in het display dus heb de batt. vervangen. Daarna was alles weer ok... Ik moest na een jaar idd de batt. vervangen. Heb ik ook nog nooit meegemaakt.. maar ik heb heel veel nieuwe ervaringen opgedaan in 2 jaar Renault..
Nadat ik mijn eigen Talisman tce 200 totall loss heb gereden, rij ik nu (tijdelijk) in een 110 pk Diesel. Deze komt uit 2018. Wel instapmodel, maar ach wat een prut allemaal. Alle issues die hier voorbij zijn gekomen zitten in deze auto: Rammels in de ophanging, nav kaarten uit 2015, slechte DAB+ en ga zo maar door. Ok, ik heb Carplay en dat vind ik boven verwachting toch wel geinig.
De bekende druppel is daar. Sinds deze week bij flink doorrijden, begint de koppeling door te slippen en bereikt de motor niet zijn max. koppel/pk meer. Toerental schiet alle kanten uit totdat ik de melding krijg 'oververhitting automatische transmissie' waarna ie uit versnelling schiet en vol het rood in gaat. Na gas los pakt de bak een versnelling en rijdt de auto schokkend door. Pas bij rustig rijden kalmeert de boel en herpakt de bak zich weer. Rampzalig. Ik heb al 2x nieuwe bak en koppeling gekregen en rijgedrag van de bak bleef dramatisch. Nu dit erbij betekent klaar met de Talisman. Ik ga op zoek naar iets anders nadat ie morgen voor de 20x weer naar de dealert gaat. Triest en jammer tegelijk.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1
rcupra,
hou ons eens op de hoogte wat de uitleg deze keer is. rij ook met de PH1 talisman rond en heb ongeveer dezelfde problemen gehad die jij nu doorlopen hebt. waaronder de derde koppeling en andere versnellingsbak.
ik heb natuurlijk wel de 150 pk versie en rij zelf niet zo vlug door. buiten het sprongetje soms bij vertrekken , schakelt die nu nog altijd boterzacht. juist heel traag om van D naar R te gaan. is soms irritant in de stad om rap ergens in te parkeren
Voorheen Renault Talisman Grandtour intense 1.6 tce
Nu Toyota Rav4 2020 hybrid Premium plus
Sprongetje en van d naar r heb ik ook. Ook bij drempel overrijden heeft de bak geen benul welke versnelling te kiezen met als gevolg hoge toren alvorens aan te grijpen. Is al vanaf het begin. Is echt slechtste automaat wat ik ooit heb gereden.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1
Begrijp het niet zo goed. Die bak zit in verschillende andere modellen en merken. Hebben die dan geen problemen?
In de nieuwe 1.8 en 1.3 liggen ze ook. Hebben die de nukkige vertrek en de rest dan ook?
Naar ik meen ligt deze zelfs in verschillende bmw-modellen.
Voorheen Renault Talisman Grandtour intense 1.6 tce
Nu Toyota Rav4 2020 hybrid Premium plus
Moet wel eerlijk zijn. Deze bak die er nu onderzit is naar mijn gevoel beter dan vorige. Maar anderzijds, ik heb er nog maar 8000 km mee gereden.
Maar de andere had na 6000 km al geluid bij overgang 3 naar 4.
Deze schakelt veel zachter.
Rij over het algemeen heel rustig. Juist de dag na installatie van de nieuwe boite, moest ik in Duitsland zijn.
Daar heeft hij toch een rond de 180 gedaan. Maar dat had ik ook rap gehad.
Voorheen Renault Talisman Grandtour intense 1.6 tce
Nu Toyota Rav4 2020 hybrid Premium plus
Dealert geeft aan dat koppeling op is. Dit is de derde koppeling in 3 jaar en 60k. Onacceptabel. Dealert snapt er niks van hoewel monteur vanmorgen aangaf dat deze bakken/koppelingen niet de beste zijn. Krijg nu wederom nieuwe koppeling. Begonnen nog over mogelijke slijtage door chiptuning maar wilden daar verder geen oorzaak aan binden. Netjes van dealert.
Heb nu verzocht ter compensatie van alle leed, om extra jaar fabrieksgarantie. Na eerste emotie nog eens nagedacht en wil toch de auto nog niet opgeven. Zeg ik nu maar wellicht bij een volgens mankement dat ik er weer anders over denk :S.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1
Slechte bakken? Ik twijfel daaraan. Ik denk dat aan die bakken weinig mankeert .
In feite zijn dit ver doorgedreven manuele die nog steeds door een koppeling worden bediend. Weliswaar een dubbele, maar het blijft een manuele.
Ik blijf erbij: het is zuiver de software aansturing die ze niet goed krijgen.
Eigenlijk een kleine schande. En de meeste garagisten staan ook machteloos.
Wat mij het meeste ergert is ergens toekomen en in achteruit zetten. Je bent al wortel geschoten eer hij aanstalten maakt. En duw je op de gas, staat het symbool van je stuur in je hoofd.
Heb toch al betere tatoeages gezien.
Voorheen Renault Talisman Grandtour intense 1.6 tce
Nu Toyota Rav4 2020 hybrid Premium plus
TBiRD schreef:Bij mij werkt sinds een paar dagen de keyless entry niet meer. Spiegels klappen wel nog open maar als ik aan de deur kom gebeurt er niks.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Hier idem. Valt me op dat het vaak bij nat vriesweer is.
TBiRD schreef:Bij mij werkt sinds een paar dagen de keyless entry niet meer. Spiegels klappen wel nog open maar als ik aan de deur kom gebeurt er niks.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Hier idem. Valt me op dat het vaak bij nat vriesweer is.
Had dit vd week ook 2x, bij voorportier reageerde de auto niet, hand tussen handgreep op achterportier deed de truc.
(viel idd op dat binnenkant handgreep nat/vochtig was (door het weer uiteraard)) Waarom achter wel werkt dan geen idee, maar was tot 2 x toe op dezelfde dag.
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016
jimmy-ilse schreef:Slechte bakken? Ik twijfel daaraan. Ik denk dat aan die bakken weinig mankeert .
In feite zijn dit ver doorgedreven manuele die nog steeds door een koppeling worden bediend. Weliswaar een dubbele, maar het blijft een manuele.
Ik blijf erbij: het is zuiver de software aansturing die ze niet goed krijgen.
Eigenlijk een kleine schande. En de meeste garagisten staan ook machteloos.
Wat mij het meeste ergert is ergens toekomen en in achteruit zetten. Je bent al wortel geschoten eer hij aanstalten maakt. En duw je op de gas, staat het symbool van je stuur in je hoofd.
Heb toch al betere tatoeages gezien.
Bij mij vd week bij mijn Talisman IP 200 EDC de complete koppeling vervangen van de automaatbak.
Renault Talisman Estate Initiale Paris TCe 200 EDC
Verstuurd vanaf mijn Oneplus 6 met Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Goedendag
Ik overweeg een Talisman diesel station.
Budget tot 20000 en Max 160000km
Moet ook een caravan trekken.
Bij voorkeur een model onder de 1450kg
2e en 3e staat een V60 of een C-klasse.
Ik heb mij al enigszins ingelezen maar heb nog enkele...
Vraagprijs: € 600
Foto's:
Set winterbanden voor talisman, 18 inch intens velgen, uitstekende staat, niets van schade. Profieldiepte banden tussen de 7 en 8 mm. Worden verkocht om dat de talisman vervangen is door een grand scenic.
Ik heb een phase 1 Talisman en kan goedkoop aan complete set facelift portiergrepen komen. Die hebben van die mooie LED verlichting aan d e onderkant. Ze lijken op de foto's compatibel, ook de stekker lijkt hetzelfde, is ook maar 2-aderige...
De hoofdzekering bij de auto van mijn schoonzoon is gesprongen. Nu kost deze zekering bij de dealer in België €211,= excl BTW. Ik heb dus een overbrugging gemaakt voor een maxi steekzekering van 70Amp. Die springt zodra hij wil starten. Voor ik de...
Ik ben jammergenoeg voor mijzelf nogal een pietlut als het om mijn Renault gaat ik heb deze Talisman tweede hands gekocht. De vorige eigenaar was niet erg zuinig vind ik. Aan de beschadigde Duetto velg 18 inch kan ik niet wennen. Wie kan mij helpen...