Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Mijn klacht aan de klantendienst:'talisman' - de; m; meervoud: talismans, talismannen - geluk brengend en onheil afwerend.
Eind 2017 kocht ik bij garage Sander in Kapellen een bloedmooie Talisman in de fantastische kleur 'nacré'. Tweedehands met 10 km op de teller. Al snel kwam ik tot de vaststelling dat de DAB voor geen meter werkte. Een gekend probleem zo bleek. Extra antenne plaatsen en probleem opgelost. Eind 2018 ergens word ik tijdens het opschakelen (automaat) een raar geluid waar. Gezien het geluid erger wordt en de wagen begint te schokken ga ik langs bij garage Sander. Koppeling kapot. Moet vervangen worden. Ook een gekend probleem bij de EDCbak zo blijkt. Afspraak gemaakt en opnieuw huiswaarts. Ik woon in Aarschot trouwens. Telkens een rit van ongeveer 1.5 uur (enkel). De dag van de afspraak opnieuw naar Kapellen. Ik meld dat ik ondertussen ook problemen ervaar met de electronica. De rlink valt gewoon uit en start 5 minuten later weer op. Deuren ontgrendelen niet en dienen met de knop op de afstandsbediening los gemaakt te worden. 2 dagen later mag ik mijn wagen opnieuw gaan halen. Koppeling gemaakt maar rlink gecrasht. Niets aan te doen. Er moet een nieuwe module in. Die noch in Belgie, noch in Frankrijk in stock is en dus besteld moet worden. Ondertussen: geen radio, geen navi, geen handsfree, geen usb poorten, geen temperatuursaanduiding... Een leuke en vooral erg stille rit van 1.5 uur opnieuw naar huis. En nu komt het. In april vertrek ik op skivakantie naar het verre Oostenrijk. Onnodig te zeggen dat ik hoop dat de rlink daartegen opnieuw functioneert. Ik rijd NIET naar Oostenrijk zonder radio, zonder navi, zonder, zonder, zonder, ... Ik mag hopen dat u, indien mijn wagen niet op tijd klaar geraakt, mij een waardig alternatief kan bieden. Het is mij ondertussen wel duidelijk dat, in mijn geval althans, de naam 'Talisman' wel erg ongelukkig gekozen is! Ik sta dan ook meer dan open voor een compensatie voor al de prul en miserie die ik al gehad met mijn nacré Talisman. De meeste km's die ik heb gereden zijn van thuis naar de garage en terug! Ik stel voor dat mijn garantieperiode wordt verlengd met minstens 3 jaar!! Ik hoop zo spoedig mogelijk een antwoord van u te mogen ontvangen. Ik vermeld er even bij dat uw concessiehouder garage Sander een dikke pluim verdient. Zeker Eric, hoofd van het werkhuis. Die man moet het maar doen om mij telkens het slechte nieuws te brengen. En toch blijft die zijn opperste best doen om mij als klant met een glimlach op mijn gezicht te laten vertrekken. Chapeau. Die man verdient een standbeeld. Echt waar.
Wordt het misschien eens geen tijd dat u een lijst maakt van de fabricagefouten aan de modellen Talisman? En dan een terugroepactie op poten zet? Ieder ander zichzelf respecterend automerk MOET dit toch al overwogen hebben...
Een erg misnoegde Renault-rijder,
Jan Van Eyken
1.6 benzine 150pk EDCbak