Talisman Kinderziektes


mrchivas
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 jun 2017 08:05
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door mrchivas »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

berenburg schreef:Welk type hand of automaat?
Diesel benzine?
Bouwjaar?
Km stand?
Intens 110 DCi - Handgeschakeld - Mrt 2017 - 71000 (eerste vervanging koppelingscilinder oktober 2018 - ong. 55000 km)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Mijn Talisman heeft ook enige problemen nu:
-Krakende chauffeurs stoel aan de linker zijde
-R-Link 2 valt af en toe uit.
-Wagen vertrekt met een schok, zowel in D als in R. Het meeste in R. En dit in de rij standen comfort en sport. In neutral is het minder en in ecomodus bijna niets. Onlangs stond ik geparkeerd aan het UZ-Gent op straat tussen 2 andere wagens op straat. Ik wil vertrekken in R en geef licht gas. De wagen vertrekt niet, maar de motor klimt naar 1500 à 2000 rpm. Om dan met een ruwe schok te vertrekken. Resultaat: ik heb hierdoor het achterstaande voertuig geraakt. Gelukkig was er niets aan die wagen, maar mijn bumper is serieus beschadigt.
- de vervangen versnellingsbak heeft weer kuren. Soms rijd ik aan constante snelheid op een baan of snelweg, beslist de bak plots ff omhoog te schakelen voor een 10 tal seconden en schakelt dan weer terug?!?!?!
-Banden versleten bij 25.000 km: linksvoor kaal en rechtsvoor nog 3 mm profiel...
-De ventilator van de verwarming/airco maakt een fluitend geluid bij lage snelheden. Zeer irritant.
Ik heb mijn dealer van dit alles op de hoogte gesteld en hij op zijn beurt Renault BeLux.
Ik verhaal alles op Renault ook de schade aan mijn bumper moeten ze op hun nemen.
Nu kreeg ik onlangs een mail van de dealer dat ik mij een expert moet aanstellen welke contact moet opnemen met de heer Hervé Naegels, verantwoordelijke Renault België. En dit om mijn voertuig te checken op conformiteit. Ik weiger dit. De problemen zijn er en moeten opgelost worden!!! De kosten van de expert zijn voor Renault.
Wat denken jullie? Expert of niet??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jakke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 nov 2017 00:29
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Jakke »

De krakende stoel van de chauffeur heb ik ondertussen ook. Ook linksachter trouwens. Ik heb vernomen dat er voor mij, inzake de gecrashte R-Link, weinig hoop is. Ik heb het klein model scherm en daar mogen geen nieuwe modules worden ingebouwd zolang er geen nieuwe software is... Ondertussen heb ik dus geen R-Link. Geen radio, geen navigatie, geen handsfree, geen USB-poorten, ....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Mooi, hee van Renault...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dolfke3D
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 mar 2019 02:58
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Dolfke3D »

mrchivas schreef:
berenburg schreef:Welk type hand of automaat?
Diesel benzine?
Bouwjaar?
Km stand?
Intens 110 DCi - Handgeschakeld - Mrt 2017 - 71000 (eerste vervanging koppelingscilinder oktober 2018 - ong. 55000 km)

Als je Jakke zijn bericht leest tot vanonder dan zie je staan dat ie met volgende rijd.
1.6 benzine 150pk EDCbak
Renault Talisman Grandtour 1.332cc S-EDITION TCe 160 EDC GPF Komeetblauw ... vanaf 12 april 2019

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Berenburg vroeg de specs aan Mrchivas en die heeft inmiddels gereageerd.. over goed lezen gesproken..;-)

Voordat ik mijn Talisman in de vernieling reed, merkte ik ook al dat de stoel niet meer lekker zat. Stond op mijn lijst om naar te laten kijken. Ben gelukkig van het gezeik af. Volgende week krijg ik mijn nieuwe V60.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Begint het nieuwe gezeik hihi
Chinees blik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Gewoon wachten op de talisman met verlengsnoer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Haha ja er zal best iets mis mee zijn. Lees net een dubbeltest op autoweek.nl Kia vs Talisman. Hier wordt de Talisman ook (deels onterecht over bijv. 4 control) gefileerd. Zonde.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Tja het is maar net wat je mooi vind
Je ziet wel dat veel merken het model beginnen te imiteren

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Knippie schreef:Haha ja er zal best iets mis mee zijn. Lees net een dubbeltest op autoweek.nl Kia vs Talisman. Hier wordt de Talisman ook (deels onterecht over bijv. 4 control) gefileerd. Zonde.
@Knippie: enkel het geld is Chinees, niet het blik :-)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Ik weet het. Gewoon gebouwd in Zweden. En nee ik ben absoluut niet objectief m.b.t. Volvo, maar toch verwacht ik nu 4 jaar lang zonder gedoe te rijden... Maar idd smaken verschillen. Nou vind ik de Talisman ook nog steeds een schitterende auto om te zien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Ik hoop het voor U want V60 is een pak duurder dan de Talisman. Maar gezien de reputatie van Volvo denk ik dat je op beide oren kan slapen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 23
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MarcelP »

Gisteren een kleine mijlpaal! Voor de 1.000e keer heb ik een parkeerplaats opgezocht, de auto uitgezet, even de deur opengedaan, een paar minuten gewacht en de auto weer gestart om de uitvallende adaptive cruise-control te resetten. Op de snelweg gebruik ik dat vrijwel constant. Maar regelmatig, terwijl je rustig voorthobbelt op 120 km/h op een heldere, droge, zonnige dag met niet al te veel verkeer valt het systeem zomaar ineens uit.

Ik heb inmiddels alle fasen doorlopen (ontkenning :naughty: , boosheid :discuss: , tegenactie :pray: , verdriet :cry2: , acceptatie :thumb: ) dus ik kan er nu mee leven, maar vrolijk wordt je er niet van...
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dolfke3D
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 mar 2019 02:58
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Dolfke3D »

Beste ..
Sinds vrijdag rijd ik eindelijk rond met mijn mooie komeetblauwe Talisman Grandtour S-Edition TCe 160 EDC GPF met de 1.332 benzinemotor.
Heb al een goede 300km gereden tot nu, en moet zeggen WAUW!
Zo smooth dat die automaat rijd is niet van deze tijd.. allee ja ik zou het niet echt weten of alle automaten zo werken maar zo vlekkeloos schakelen kan ik met de hand nooit en ik ben er nochtans goed in.
De benzine tankmeter staat ongeveer in de helft nu.. er gaat maar max 47 liter in dit model dus ik hoop er 550-650 kilometer per tankbeurt mee te rijden.
Ik zet hem constant in comfort mode en start/stop systeem kan ik met een knop op console afzetten want dat ergert me een beetje.
Kwestie van gewoonte misschien.
Ik vind de compacte motor wel mooi ronken, zonder synthesizer geluiden dan wel te verstaan.
Vanaf 120-130 komen de decibels stilletjes aanzetten maar is de wagen nog redelijk stil van binnen, nee tis geen top Passat van 50k die fluisterstil is maar komt al redelijk in de buurt.
Digitale radio valt goed mee tot Zeeland, vele posten zonder onderbreking behalve dan effe in de Vlaketunnel.
Bose surround 13 speakers valt wat tegen, ik mis volle bassen en vanaf 90 decibels begint het geluid al te misvormen, zit er eigenlijk wel ergens een subwoofer voor die extra 500 euro die ik neertelde.
Niet te spreken van die faderopties en bass/treble opties, jank jank.
Bij de inschijving zie ik met misnoegen dat de vrouw van de verzekering 159gr uitstoot opgaf en daar zal ik door de vadertje staat worden voor afgerekend met 1000 euro ingebruiksstellingstaks ipv 500eur voor 129gr. uitstoot en dat voor euro6 normen, dieven.

Na wat te spelen met de auto al direct ondervonden dat er geen elektrische koffer is, helemaal manueel openen en sluiten met hand... damn die filmpjes van al die talismannen lieten uitschijnen dat dit vanaf de duurdere modellen standard was en met de PI versie met de voet bewegen om koffer te openen... nada dus.
Nog zoiets, geen ijskastje of koelende berging in mijn middenvak console.. is gewoon een klein bakje waar je zelf geen flesje cola van 50cc in kwijt kan en daarbovenop een klein prutsdoosje voor klein geld of iets heel kleins.
Dus twee keer teleurgesteld eigenlijk, terwijl nochtans nergens deze opties zijn te verkrijgen.. ze staan zelfs niet op de lijst van de verschillende wagens.. raar.. in vele filmpjes zie je de mensen pochen met hun elektrische koffers en binnenruimtes etc...
tja, voor bijna 5.000 euro meer heb je dan die paar dingen extra mee en geventileerde zetels en een paar usb stekkers voor de achterste rij.
Is een beetje misleidend eigenlijk als je teveel auto reviews bekijkt, en het waren meestal geen PI versies.
Wat betreft optrekken via de automatische snelheidsregelaar moet ik zeggen dat dit het eco-rijden wat onderdrukt door het bruusk optrekken stijgt het verbruik enorm natuurlijk...

Je duwt even op de 0 van snelheidsregelaar af.. je gaat die camion of opa voorbij en je duwt op knopje 'R' en na een seconde rekenen gaat ie er als een speer vandoor. joehoe..

De Pure Vision LED lichten van de wagen staan op auto ingesteld, makkelijk alles gaat vanzelf.
Met de ruitenwissers net hetzelfde.. begint te regenen en hupla sensor regelt alles zelfs de variabele snelheid past ie aan.

De spiegels laten veel zien vind ik... heel veel zelf.. tot diep in de dode hoek kan je kijken. Dan heet het eigenlijk niet mee dode hoek maar soit.
R-Link is een hele hap maar valt wel mee vind ik..
Geen haperende en trage schermen.

Voor de rest ga ik eerst nog wat duizenden kilometers eten van de weg alvorens ik hier een update neerpen.

Software-uitgave 8.0.32.306
Nav-Info 9.12.155.735851
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Talisman Grandtour 1.332cc S-EDITION TCe 160 EDC GPF Komeetblauw ... vanaf 12 april 2019

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Ik rijd zelf in een talisman grandtour IP, en de motor welke jij koos, zou ik zeker al niet nemen. Heb je al eens goed de wagen bekeken?? De grootte?? Ik heb de 1.6 TCe van 200 pk en vind deze al te klein. Dat motortje moet zwoegen als je er met 5 man in zit. En jij hebt dan gekozen voor een 1.300 cc? Dat molentje gaat nog meer afzien. Ik overweeg om mijn Talisman te verkopen en voor de 2.0 dCi te gaan. Ik weet ik zal rond de 1200€ inschrijving betalen maar dat heb ik er voor over. Ik verbruik nu 7,7 liter euro 95 gemiddeld en ben het beu om 2 keer per week te moeten gaan tanken... En reken maar dat de uwe ook rond de 7 liter zal draaien. Wat uw inschrijvings taks betreft, heeft Uw verzekering u goe liggen. Ze hebben U getaxeerd op de WLTP norm, maar deze is nog niet van kracht in België. Ze moeten U taxeren op de NEDC norm tot 2020!! Ik heb de 1.6 TCe en heb maar een 300€ inschrijving betaald en rijtaks is dit jaar 248€.
Succes met Uw Talisman en hoop dat je zo fier gaat blijven over Uw 7-traps automaat. Bij mij zit er al een 2de in en deze is ook niet 100%...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Ik zag dat U de S-Edition hebt genomen. Als U voor het optie pack “city 2” had gekozen, dan had U wel een elektrische achterklep gehad. En als U de elektronische dual airco hebt, dan hebt u in de middenconsole onder de armsteun vooraan een klepje waar wel een gekoeld vak zit, en daar kan heus een halve liter cola of waterfles in. :-)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Aller eerst gefeliciteerd met uw mooi auto!
Vele fijne kilometers gewenst.
Zelf rij ik reeds sinds dec 2016 en 60k km
Met de talisman geheel tevreden rond.
160 pk is voldoende voor het huidige verkeer.
Ik had hiervoor de 110 pk megane grandtour
Die had daar ook genoeg aan.
Jammer dat je wat opties mist die je wel graag had gehad
Lijkt me een communicate probleem met de verkoper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Van mij ook veel succes met de wagen gewenst en vele veilige kilometers. Het is een prachtige kleur allesinds.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dolfke3D
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 mar 2019 02:58
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Dolfke3D »

Domi1963 schreef:Ik rijd zelf in een talisman grandtour IP, en de motor welke jij koos, zou ik zeker al niet nemen. Heb je al eens goed de wagen bekeken?? De grootte?? Ik heb de 1.6 TCe van 200 pk en vind deze al te klein. Dat motortje moet zwoegen als je er met 5 man in zit. En jij hebt dan gekozen voor een 1.300 cc? Dat molentje gaat nog meer afzien. Ik overweeg om mijn Talisman te verkopen en voor de 2.0 dCi te gaan. Ik weet ik zal rond de 1200€ inschrijving betalen maar dat heb ik er voor over. Ik verbruik nu 7,7 liter euro 95 gemiddeld en ben het beu om 2 keer per week te moeten gaan tanken... En reken maar dat de uwe ook rond de 7 liter zal draaien. Wat uw inschrijvings taks betreft, heeft Uw verzekering u goe liggen. Ze hebben U getaxeerd op de WLTP norm, maar deze is nog niet van kracht in België. Ze moeten U taxeren op de NEDC norm tot 2020!! Ik heb de 1.6 TCe en heb maar een 300€ inschrijving betaald en rijtaks is dit jaar 248€.
Succes met Uw Talisman en hoop dat je zo fier gaat blijven over Uw 7-traps automaat. Bij mij zit er al een 2de in en deze is ook niet 100%...
Bij mij zijn de kids bijna allemaal de deur uit, ik heb 6 kinderen waarvan af en toe een enkele nog meerijd van bijna 20 jaar, de rest heeft hun eigen vervoer.
Bij mij was het kiezen tussen de berline of de grandtour louter voor af en toe op het strand te gaan vissen zodat al mijn visgerief inclusief elektrische viskar erin zou passen.
Ik heb zelf de plastieken kofferbak van 70 euro erin laten zetten om de boel makkelijk proper te houden.
Nu alleen nog de rubberen/metalen drempel bijkopen, zie dat daar een hele grote drempel op is die snel kan beschadigd raken door sleurwerk van en naar de kofferruimte.
Ik ben net updates aan het doen op een lege stick van 16gb maar denk dat alles al uptodate is tot en met dec2017.. dus veel zal er nog niet moeten worden gedaan.
Ik vind de R-Link store maar beperkt, staat niet veel in ...

Weten jullie nog extra tips?
Renault Talisman Grandtour 1.332cc S-EDITION TCe 160 EDC GPF Komeetblauw ... vanaf 12 april 2019

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dolfke3D
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 mar 2019 02:58
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Dolfke3D »

Domi1963 schreef:Ik zag dat U de S-Edition hebt genomen. Als U voor het optie pack “city 2” had gekozen, dan had U wel een elektrische achterklep gehad. En als U de elektronische dual airco hebt, dan hebt u in de middenconsole onder de armsteun vooraan een klepje waar wel een gekoeld vak zit, en daar kan heus een halve liter cola of waterfles in. :-)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Beste, bedankt voor je inbreng.. ik heb de automatische airco ja, maar mijn bakje is iets van 20 op 20 cm, geheel toe... je kan niets anders open krijgen.. zal alleen zijn voor dubbele airco zoals je zegt... gemiste kans..
Renault Talisman Grandtour 1.332cc S-EDITION TCe 160 EDC GPF Komeetblauw ... vanaf 12 april 2019

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dolfke3D
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 mar 2019 02:58
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Dolfke3D »

Ahja, ik ben gaan tanken en heb hem helemaal vol gedaan en daarna nog 2 keer extra gepompt tot ie afklikte...
geen probleem op deze manier, ging bijna 41 liter benzine 98loodvrij in.. na 333km staat de wijzer van de benzinetank in de helft exact.
Hoop er toch een dikke 600km mee te rijden elke keer..
Renault Talisman Grandtour 1.332cc S-EDITION TCe 160 EDC GPF Komeetblauw ... vanaf 12 april 2019

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

Proficiat en vele veilige kilometers gewenst !
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dolfke3D
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 mar 2019 02:58
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Dolfke3D »

Ik heb iets gevonden wat ik raar vind...
hmmm nergens iets te vinden bij alle wagens in alle optie uitvoeringen..
nergens geen dubbele airco te vinden of koelvak
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Talisman Grandtour 1.332cc S-EDITION TCe 160 EDC GPF Komeetblauw ... vanaf 12 april 2019

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Het koelvak zit wel goed verscholen hoor met een klepje en een drukknop er op. Ik heb ook moeten zoeken eer ik het gevonden had.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dolfke3D
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 mar 2019 02:58
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Dolfke3D »

Domi1963 schreef:Het koelvak zit wel goed verscholen hoor met een klepje en een drukknop er op. Ik heb ook moeten zoeken eer ik het gevonden had.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Niks klepje... gewoon 4 wanden (zonder spleet) en een uitsparing-gaatje voor de armsteun sluitknop... dus ofwel zijn ze het vergeten te plaatsen bij de fabricage ofwel maken ze het niet meer ofwel zit het in een model anders dan s-edition of PI vanaf 2018-2019...
Renault Talisman Grandtour 1.332cc S-EDITION TCe 160 EDC GPF Komeetblauw ... vanaf 12 april 2019

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dolfke3D
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 mar 2019 02:58
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Dolfke3D »

Wel ander goed nieuws, waar het ene tegenslaat komt het andere weer tegemoet.
Normaal heb je alleen maar geventileerde zetels bij Paris Initiale.. raad eens, mijn s-edition heeft voor beide voorzetels blauwe lampjes naast de rode voor stoelverwarming die dus werken... je hebt 2 standen, zet ze aan en je hoort ventilatie achter je rug...
Handig om die lederen zetels af te koelen in de zomermaanden.
Toch weer een lichtpuntje dat weer een smile op mijn face tovert.
Renault Talisman Grandtour 1.332cc S-EDITION TCe 160 EDC GPF Komeetblauw ... vanaf 12 april 2019

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door adinsx »

Iemand die deze Talisman Estate TCe150 Intens kent in Enschede?
https://www.munsterhuisrenault.nl/voorr ... 887008584/

Zoals eerder al eens gepost voor mijn broertje aan het (mee)zoeken naar een mooie Talisman Estate Intens. Ook al wat opties in Duitsland bekeken, maar na het opzoeken van de 2017/2018 brochure zag ik al snel dat veel dingen op de Duitse Intens niet standaard zijn zoals donkere ramen, 4Control, etc. Zelfs Bose moet vaak ontbreken bij de Duitse modellen, en tja, dan is het prijsverschil niet eens heel aantrekkelijk.

We zoeken specifiek naar een model van na mei 2017 i.v.m. Rlink 3.3.* firmware en dus Carplay. Liefst zwart of het donkere grijs zoals in Enschede met als het even kan een lage km-stand, TCe150/TCe200 en onder de 30k €. ;)

Tips?

Die in Enschede lijkt aantrekkelijke, maar wellicht kent iemand de auto.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Domi1963 schreef:Mijn Talisman heeft ook enige problemen nu:
-Krakende chauffeurs stoel aan de linker zijde
-R-Link 2 valt af en toe uit.
-Wagen vertrekt met een schok, zowel in D als in R. Het meeste in R. En dit in de rij standen comfort en sport. In neutral is het minder en in ecomodus bijna niets. Onlangs stond ik geparkeerd aan het UZ-Gent op straat tussen 2 andere wagens op straat. Ik wil vertrekken in R en geef licht gas. De wagen vertrekt niet, maar de motor klimt naar 1500 à 2000 rpm. Om dan met een ruwe schok te vertrekken. Resultaat: ik heb hierdoor het achterstaande voertuig geraakt. Gelukkig was er niets aan die wagen, maar mijn bumper is serieus beschadigt.
- de vervangen versnellingsbak heeft weer kuren. Soms rijd ik aan constante snelheid op een baan of snelweg, beslist de bak plots ff omhoog te schakelen voor een 10 tal seconden en schakelt dan weer terug?!?!?!
-Banden versleten bij 25.000 km: linksvoor kaal en rechtsvoor nog 3 mm profiel...
-De ventilator van de verwarming/airco maakt een fluitend geluid bij lage snelheden. Zeer irritant.
Ik heb mijn dealer van dit alles op de hoogte gesteld en hij op zijn beurt Renault BeLux.
Ik verhaal alles op Renault ook de schade aan mijn bumper moeten ze op hun nemen.
Nu kreeg ik onlangs een mail van de dealer dat ik mij een expert moet aanstellen welke contact moet opnemen met de heer Hervé Naegels, verantwoordelijke Renault België. En dit om mijn voertuig te checken op conformiteit. Ik weiger dit. De problemen zijn er en moeten opgelost worden!!! De kosten van de expert zijn voor Renault.
Wat denken jullie? Expert of niet??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bon! Gisteren 25 april had ik dus afspraak bij de dealer samen met een jurist-expert van Renault + mijn dealer + een door mij aangestelde auto expert. Wel deze laatst genoemde en mijn dealer hebben goed werk geleverd. Alle kosten zijn voor RENAULT BeLux met uitzondering van de banden, maar ik krijg er toch 2 nieuwe voor de prijs van 1.
1) krakende chauffeursstoel is meteen opgelost: er stond een bout los van de rail waardoor deze kon bewegen. Beide stoelen hebben een rondje bouten vast zetten gehad = opgelost.
2) R- Link 2 valt soms uit = aan software update 7.xx.xxx
3) De wagen vertrekt soms met een schok in R wat mijn achterbumper beschadigt heeft. = een nieuwe bumper op kosten van Renault. Dan het schokken. Dit word niet veroorzaakt door de bak, maar wel door de handremmodule welke bevel geeft aan de bak om te zeggen: nu mag je vertrekken. Module is tijdelijk uitgeschakeld nu en wonderbaarlijk vertrekt de wagen nu boterzacht zowel in D als in R zonder dat je de handrem manueel moet afzetten. Deze module wordt ook vervangen.
4) Dan word de versnellingsbak opnieuw geprogrammeerd omdat hij soms nutteloos schakeld.
5) De 2 voorste banden worden vervangen op mijn kosten maar ik krijg 2 banden naar keuze voor de prijs van 1. Ik heb gekozen voor de Michelins Premacy 3 ZP prijs 218€ all in. Dan volgt er een uitlijning vooraan ook op kosten van Renault, maar de uitlijning zal,anders uitgevoerd worden dan volgens de specs van Renault, en dit op aanraden van mijn expert die door dit te doen al goeie resultaten heeft gehaald op andere wagens. Mijn achterbanden zijn gemeten en hebben nog 75% van hun profiel, slijten gelijkmatig en daar wordt afgebleven. De expert heeft mij ook even apart genomen en mij gezegd als de nieuwe voorbanden weer zo vroeg slijten, dus als ik na 20.000 km na montage 2,3 mm profiel meet, moet ik hem opnieuw contacteren en word de voorste 4control uit elkaar gehaald, maar hij suggereert dat met een goeie uitlijning volgens zijn maatvoeringen, de banden minder vlug zullen slijten.
6) De ventilator van de airco/verwarming maakt een fluitend geluid = het deksel welke het interieur filter herbergt is kapot en langsdaar word valse lucht opgezogen wat het fluiten veroorzaakt = wordt vervangen, en is nu tijdelijk met ducktape dichtgeplakt en heb nu geen last meer van fluitende vogels in mijn airco...
7) de kosten van mijn expert zijn ook voor Renault BeLux.
De expert en mijn dealer hebben vooral voor de nieuwe achterbumper hun beste beentje voorgezet. En ik ben weer blij dat het mij buiten de banden niets gaat kosten. :naughty:
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

Goed voor jou! :thumb: Triest en zielig van Renault om het zo ver laten te komen voor ze aktie ondernemen.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dolfke3D
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 mar 2019 02:58
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Dolfke3D »

Ik denk dat als je dealer een topmecanicien heeft die alle Renaults uit zijn broekzak kent dat je dan sowieso minder zorgen hebt om een probleem uit te leggen. Ik ben benieuwd naar de 18 inch banden hoelang dev oorste het gaan uithouden.. Bij mijn Lodgy heb ik ze vervangen op 55.000km en had nog net 1.7 profiel
Renault Talisman Grandtour 1.332cc S-EDITION TCe 160 EDC GPF Komeetblauw ... vanaf 12 april 2019

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 25631

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Verwijderd 25631 »

Inmiddels hebben wij Renault Nederland gebeld n.a.v. onze zeer ernstige klachten met onze automaatbak. Dealer zegt het probleem niet op te kunnen lossen, ze hadden mij betreft op zijn minst verder moeten zoeken naar het probleem. Koppeling/bak nu 3x vervangen maar blijft ontzettend slecht wegrijden. Van het niet wegtrekken tot aan slippende banden. Hopelijk haalt dit wat uit...

(en voor dit alles reed 'ie perfect, op een bijgeluid van de automaatbak na waarna dealer direct al zei: vervangen). 1e probleem opgelost, 2e probleem nog altijd aanwezig. En dit alles met 60.000KM. Bizar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dolfke3D
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 mar 2019 02:58
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Dolfke3D »

De vraag is of het wel aan de automaat ligt of eerder aan goed afgestelde software die uptodate is
Renault Talisman Grandtour 1.332cc S-EDITION TCe 160 EDC GPF Komeetblauw ... vanaf 12 april 2019

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

De software is het probleem niet. Het zijn die rotte 7 traps automaten die niks waard zijn. De 6 traps is nagenoeg perfect. Ik hoop voor U Dolfke dat je er niet mee te maken krijgt. Bij mij zit er ook al een 2de bak onder en nieuwe koppelingen. Ik heb tot op heden nog geen tot weinig last, buiten dat de bak soms eens schakelt wanneer niet nodig is. De nieuwe bak zit er nu al 24.000 km onder...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door adinsx »

Het is ook erg afhankelijk of je veel file rijdt, dus waar de automaat veel moet koppelen / ontkoppelen.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dolfke3D
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 mar 2019 02:58
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Dolfke3D »

Tja, de mijne is nog spiksplinternieuw he, kan er nog niets negatiefs over ervaren totnutoe.. maar hoop dat die dingen bij me wegblijven, ben een middelmatige chauffeur, dus rustig optrekken en zuinig proberen te rijden door zo weinig mogelijk te remmen.
Ben er 54 en mijn gemiddelde op de snelweg is op cruise altijd 126-128 km/u... af en toe als er wat slakken tussen hangen durf ik wel eens weg zoeven om wat verderop terug rechts te rijden zoals het hoort.
Ik erger me aan sjonnies die denken dat ze kunnen rijden maar uiteindelijk kost hun naftbeurt en gans de auto handenvol geld door hun roekeloos gedrag maar dat is hun zaak.. ik erger me alleen aan hun kutgedrag.
Vroeg of laat heeft dan nog 1 op 10 prijs door in een ongeluk mee verzeild te geraken, tja..
Net het zelfde over de meeste 80 plussers, als je tegen 70-80km/u de snelweg moet nemen om even gedag te zeggen amper 2 gemeentes verder, pak dan de elektrische fiets he.
Pfff..of laat u vervoeren maar zelf een of meerdere levens riskeren door hun niet attent genoeg rijgedrag jaagt me de stuipen op het lijf...
Ik vind dat ze de wetgeving moeten aanpassen, indien senioren niet genoeg actief op de baan (minder als 5000km/jaar) vanaf 70 jaar om de 3 jaar verplicht verversen van theorie en een verplichte test ivm visualisatie zoals de lichten en borden en ogen laten nazien.
Alle jaren sterven er heel veel old-timers een gewisse dood door hun eigen overmoed en ego dat ze het nog allemaal aan kunnen.
Maar de statistieken vertellen anders natuurlijk.

Heu we zijn hier aan het afwijken, waar ging het weer over... ahja de EDC versnellingsbak.
Renault Talisman Grandtour 1.332cc S-EDITION TCe 160 EDC GPF Komeetblauw ... vanaf 12 april 2019

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht