Talisman Kinderziektes

Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 30
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Thomas84 »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Denk dat dat bij lease anders is, mensen zitten een paar jaar aan een auto vast en meestal is de meegeven huurauto een klasse lager. Het gros wat voor onderhoud komt is lease tegenwoordig, deze hebben recht op een vervangende auto. Het is voor een dealer dan bijna niet te doen 20-30 vervangende auto's klaar te hebben staan. Het is namelijk niet te bedoeling demo's hiervoor in te zetten. Heb zelf bij een dealer gewerkt en daar hadden we 12 bruggen staan. Soms red je het met de auto's maar ook vaak niet. Deze werden dan gewoon gehuurd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door DHL »

Nu je het zegt... die vervangwagens komen niet van de Renault garage. Leasemaatschappijen zorgen daar dikwijls zelf voor. Is ook zolang geleden dat ik bij de dealer werkte :) Dan kwam men een vervangwagen afzetten voor de klant...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MrLeeeet
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2016 16:01
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MrLeeeet »

Nu zo'n 3 weken eigenaar van de Talisman. Over het rijgedrag en comfort ben ik zeer tevreden, echter laat de kwaliteit(scontrole) in mijn ogen te wensen over. Op 9 december heb ik een afspraak staan bij de dealer die dan hopelijk de volgende punten in orde maakt:

- Het achterste gedeelte van het panoramadak, het "vaste" gedeelte dus, maakt een vibrerend geluid. Uitermate vervelend wanneer de auto stationair draait of wanneer je met snelheden van boven de 100 rijdt.

- Eén van achterdeuren dient opnieuw afgesteld te worden. Momenteel sluit deze wel goed, maar steekt behoorlijk uit.

- In de rechter led unit aan de voorzijde, met de "C" vormgeving, zit vocht. Deze dient vervangen te worden.

- De achterlijke omleiding die door het R-Link 2 systeem gegenereerd worden. Mogelijk dat dit verholpen kan worden met een software update.

Al met al een zeer fijne auto, maar blijf het kwalijk vinden dat een auto van ruim 40K dit soort mankementen vertoond.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VcentB
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jun 2016 21:47
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door VcentB »

Iemand hier ook last van feit dat de bluetooth verbinding om de x tijd weg valt en dan ook weer daarna verbinding maakt. Hierdoor vallen bij mij af en toe telefoon gesprekken weg en gaan dan verder op mijn telefoon.

Renault NL geeft aan dat het helaas niet anders is ze geen oplossing hebben en ook niet weten of het bij de software update van einde jaar wel is opgelost. Inmiddels met nog een aantal punten die niet helemaal correct zijn aan mijn auto een klacht neergelegd bij de leasemaatschappij met de opmerking dat ik de auto niet meer hoef. Auto is vier weken oud waarvan 2 weken bij de dealer :( :(

helemaal gek wordt je ervan
Talisman Estate Intens :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Dat Bluetooth verbinding wegvalt heb ik ook maar niet altijd. Ik ben ook niet enthousiast over de brouwkwaliteit v d Talisman. Is voor mij de eerste maar ook laatste Renault ben ik bang. Model blijft wel fantastisch maar kwalitatief is het net niet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 1444
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door larsdijkstra 16v »

Wat voor klachten heb je dan VcentB dat je nu al de auto niet meer hoeft...?
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VcentB
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jun 2016 21:47
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door VcentB »

larsdijkstra 16v laat ik beginnen om te zeggen dat de auto gewoon heerlijk rijdt en ook genoeg bekijks heeft :).

in het kort wat ik tot nu toe met de auto heb gehad:
- 4 weken geleden auto opgehaald en direct bleek al dat het rechter achter portier niet open ging. Wegens andere afspraken moest ik weg en kon ik de week erna terug om dit te laten maken, ze hebben toen uit een andere Talisman het binnen werk van de deur vervangen en nu werkt dit naar behoren.

Punten die ik tegen kwam tijdens het rijden tussen afhalen en afspraak bij de dealer.
- Bestuurders portier sluit aan de bovenkant en bij het voorscherm niet goed aan.
- Veel irritant aanwezig motorgeluid in de auto komt van linkerkant onder het dashboard vandaan.
- Handsfree functie van de achterklep werkt nooit. Dit is voornamelijk irritant.
- De grootste ergernis is de bluetooth verbinding in de auto die om de x tijd verbreekt en dan weer verbind, zeker omdat ik voor mijn werk geregeld op de weg zit en dan veel bel. Gesprekken worden onderbroken en schakelen over naar de telefoon. Het feit dat Renault Nederland hiervan zegt niks te kunnen doen en ook aangeven dat ze bij de volgende software update niet weten of dit verholpen wordt geeft niet veel vertrouwen.

auto 4 weken in bezit waarvan hij 1.5 week bij de dealer heeft gestaan. Wat is er daadwerkelijk verholpen portier gaat weer open. En ze hebben aan de kant van de motor het beschadigde schutboord vervangen waardoor motor geluid weg zou moeten zijn :think: het is minder maar nog steeds aanwezig en ik heb er nu om de x tijd een tik bij gekregen lijkt wel vanuit zekeringen kastje te komen.

Bumper is er afgehaald achter om te kijken naar de sensor voor de handsfree functie in combinatie met de trekhaak. Dit in combinatie met de bluetooth verbinding waar ze in overleg met Renault Nederland dan 1.5 week over hebben gedaan, en niet kunnen verhelpen. Blijft nog staan dat de deur nog steeds niet goed is en de auto dus weer terug zal moeten.

al met al nog niet kunnen genieten van de auto en vandaar mijn opmerking richting de lease maatschappij. Klacht ligt nu weer bij Renault Nederland dus ik ben erg benieuwd wat de uitkomst zal zijn.
Talisman Estate Intens :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 1444
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door larsdijkstra 16v »

1,5 week is wat lang, maar ik weet dat het echt STERVENS druk is op dit moment, met veel afleveringen, doorloop van gepland onderhoud, ongepland binnenkomen van storingen en her en der zieke monteurs. Dat zal elders in het land niet anders zijn. Goed plannen is dan belangrijk maar ook heel lastig met alle ad hoc dingen, autos blijven dan soms wat langer staan om regelmatig aan gewerkt te worden
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
KooSIE
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 mei 2016 19:56
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door KooSIE »

Lexie schreef:Wow, ik heb zo een beetje alle opties wel geprobeerd om de dame het zwijgen op te leggen maar mij is dit helaas nog niet gelukt (behalve een baksteen, maar ja das dan weer net iets te rigoreus)

Mocht je je dit weer herinneren hoor ik dit uiteraard ontzettend graag. Heb voor nu maar gewoon het volledige navigatie geluid uit gezet met de volume knop maar mis hierdoor wel weer andere info.
Hallo Lexie,

Ik ben toen terug gegaan naar de dealer, en die heeft er (volgens hun) een nieuwe software update opgezet.
Sindsdien heb ik er geen last meer van. Misschien kunnen we ons versie nummer vergelijken om te zien of ik echt een hogere versie heb.
Dan zou jij voor dit probleem ook een vernieuwde versie kunnen krijgen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
KooSIE
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 mei 2016 19:56
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door KooSIE »

VcentB schreef:Springt bij de mede talsiman bestuurders hier ook steeds het Radio signaal?

- soms aantal seconden terug dan hoor ik twee keer hetzelfde.
- soms is het signaal ineens helemaal weg en moet ik opnieuw op de zender naam drukken

Ik wordt er een beetje gek van af en toe.

oh en wat ik ook nog heb is dat de verbinding met mijn telefoon ongeveer elke 20 minuten verbroken wordt en daarna weer gelijk verbind :( :(

Dit probleem herken ik ook alleen bij Digitale radio. Als ik een tunnel in rijd bv. de Benelux tunnel valt ie uit en kom ik uit de tunnel hoor ik inderdaad een seconde of 2 hetzelfde stukje.
Op bepaalde stukken van mijn dagelijkse route valt ie uit. altijd op de zelfde plaatsen. Waarschijnlijk word het signaal verstoort door joost mag weten wat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
KooSIE
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 mei 2016 19:56
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door KooSIE »

reinierb schreef:Ik ben mijn Talisman even kwijt gisterochtend teruggeschakeld naar zijn 2 en daar is de versnellingsbak nooit meer uit gekomen. Renault nederland gaat er een nieuwe in zetten.

De ruiten blijven gevoelig voor beslaan bij vocht nu is het wel dat ik elke dag zowat in het zwembad lig.

Hoi Reinierb,
/
Zou het niet zo zijn dat het komt door het openen van de klep? (ik heb het dan over de Sedan uitvoering)
Ik bedoel dat als het regent of geregent heeft en ik open de klep dan komt daar best wel veel water lang lopen dat zo je kofferbak inloopt.
Best wel slordig vind ik zelf. Misschien dat daardoor de kondensvorming komt.
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben? Ik probeer dit zoveel mogelijk te voorkomen door de klep tegen te houden en dan langzaam te openen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
KooSIE
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 mei 2016 19:56
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door KooSIE »

Poomen schreef:Ik weet niet of het een fout is, maar mijn adaptieve cruisecontrol gaat toch echt ver boven de opgegeven maximum van 140 km/h. Hoe is jullie ervaring daarmee?
Wat bedoel je hier precies mee? Als ik 170 rij (duitsland he!) en ik zet de cruisecontrol aan rijd ie echt 170 en niet harder.
of is die 140 km/h de max voor cruisen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
KooSIE
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 mei 2016 19:56
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door KooSIE »

wat ik nu weer heb is dat aan de rechterkant van m'n stuur het kleine stukje led strip kapot gaat. Mijn favoriete kleur is blauw. Die is nu stuk. Als ik 'm op roze zet word ie nu oranje omdat blauw kapot is.

Wat ook echt irrie is, is dat als je met je boodschappen aankomt lopen en je de klep opent met de keycard, boodschappen inlaad ,klep sluit en naar de bestuurderskant loopt . Dat dan de portier niet opengaat . Ik moet dan verplicht op de keycard drukken om te openen. pffff. heb ik daar dan keyless entry voor?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



b_2
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 nov 2016 08:35
Actief als: particulier

Talisman Kinderziektes

Bericht door b_2 »

Heb een sedan. Waardeloze achterklep om dicht te krijgen; of keihard dichtgooien via handgreep aan de binnenkant of vieze vingers...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

KooSIE schreef:
reinierb schreef:Ik ben mijn Talisman even kwijt gisterochtend teruggeschakeld naar zijn 2 en daar is de versnellingsbak nooit meer uit gekomen. Renault nederland gaat er een nieuwe in zetten.

De ruiten blijven gevoelig voor beslaan bij vocht nu is het wel dat ik elke dag zowat in het zwembad lig.

Hoi Reinierb,
/
Zou het niet zo zijn dat het komt door het openen van de klep? (ik heb het dan over de Sedan uitvoering)
Ik bedoel dat als het regent of geregent heeft en ik open de klep dan komt daar best wel veel water lang lopen dat zo je kofferbak inloopt.
Best wel slordig vind ik zelf. Misschien dat daardoor de kondensvorming komt.
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben? Ik probeer dit zoveel mogelijk te voorkomen door de klep tegen te houden en dan langzaam te openen.

Herkenbaar en heb ik mij ook over verbaasd. Loopt toch redelijk wat water zo de auto in inderdaad. Ik heb ook last van condens op het achterraam.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Bernardus
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2016 17:06
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Bernardus »

Sinds een 1,5 maandje eigenaar van een Talisman Grantour Intense. En sinds een maandje 2 waarschuwingen op mijn display:
- Oranje moersleutel, motorlampje en opmerking dat er iets met de luchtfilter is
- Soms wordt bovenstaande melding vergezeld van een rood "stop" logo met de opmerking "elektrische storing GEVAAR".

Heb mijn auto hiervoor binnengebracht. De dealer heeft hem uitgelezen maar wist eerst niet wat het probleem was. Analyse van de computer doorgestuurd naar Renault Brussel (hoofdkantoor België?), na een week het nieuws gekregen dat er een nieuwe software versie moet geïnstalleerd worden. Alleen, de software komt pas midden December uit. Tot dan dus heel de tijd een vervelend rood lampje met bijhorende pieptoon...

Verder heb ik een probleem dat mijn volledig telefoonboek niet wordt geladen (te veel contacten?). Bij mijn vorige auto (Ford Focus) was dit geen probleem.

Als laatste heb ik ook gezien dat mijn kofferdeksel iets dieper naar binnen zit dan de zijflanken. Ik weet niet als dat verholpen kan worden. Bij de volgende afspraak eens vragen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Bovenste gedeelte van mijn achterraam ontwasemd niet. Net alsof daar geen verwarming zit. Meer mensen die dit herkennen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 1444
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door larsdijkstra 16v »

KooSIE schreef:
Poomen schreef:Ik weet niet of het een fout is, maar mijn adaptieve cruisecontrol gaat toch echt ver boven de opgegeven maximum van 140 km/h. Hoe is jullie ervaring daarmee?
Wat bedoel je hier precies mee? Als ik 170 rij (duitsland he!) en ik zet de cruisecontrol aan rijd ie echt 170 en niet harder.
of is die 140 km/h de max voor cruisen?
140 is max bij ADAPTIEVE cruiscontrol. De gewone kan veel hoger
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 25631

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Verwijderd 25631 »

Ook voor ons de eerste en laatste Renault. Kwaliteitscontrole is echt ver onder de maat. We staan wellicht op het punt om te kijken naar een VAG auto waar we vandaan kwamen.

Eerdere gemelde problemen in de vorige posts:

- Auto heeft een enkele keer niet willen starten in de P stand. Rem moest hard ingetrapt worden om hem te kunnen starten.
- Bij aanpassen profiel gebeurt het regelmatig dat het profiel niet optimaal is afgesteld: stoel staat te ver naar achteren, HUD staat te ver naar onderen.
- Bij verstellen stoel een zeer vervelend slijtend geluid langs middenconsole.
- Radioontvangst is echt belabberd slecht in Zwolle e.o. DAB+ is bekend dat het nog niet overal 'oke' werkt, maar zelfs FM valt wel eens weg en stoort.
- Wat betreft de deukjes: elke Talisman in de showroom heeft in het dak de deukjes, maar ook de achterbumper rechts-midden heeft een lichte bobbel.

Nieuwe ontdekkingen:
- Stoel verstelt zich elke keer weer fout na wijzigen profiel.
- Bij benaderen auto gaat soms de auto niet eens los. Spiegels klappen uit maar als je je hand tussen de hendel steekt gebeurt er gewoon niks.
- Als de auto tussen de 2 en 3 schakelt (volgens mij), hoor je zo'n piepend geluidje bij het schakelen. Geen idee of dit van de motor is of vering. Dit gebeurt ook continu.
- Als je gas geeft hoor je de motor wel eens tegenwerken. Hij wil wel vol gas, maar neemt dan zelf initiatief om ineens in toeren te minderen. Dit gebeurt zelfs wanneer je al 20km/h rijdt. Het is maar heel kort maar je merkt het wel.

/
Gaat 22 januari naar de dealer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 43
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door DHL »

Dat piepje bij het schakelen... benzine uitvoering wellicht? Denk dat de meeste dit hebben. Espace had dit ook en heb het hier op het forum nog zien passeren.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 25631

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Verwijderd 25631 »

Benzine uitvoering automaat. Klopt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jordivos
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 okt 2016 12:15
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door jordivos »

Zoveel elende..

Is dit regelmaat of uitzondering?
Ik ben nog steeds in blije verwachting van mijn Talisman, maar als ik dit zo allemaal lees..

Overigens, deuren die niet goed sluiten en dergelijke. Het lijkt me dat ze dat bij de dealer zien voordat ze de auto uitleveren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TBiRD
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 jun 2016 18:38
Actief als: particulier

Re: RE: Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door TBiRD »

jordivos schreef:Zoveel elende..

Is dit regelmaat of uitzondering?
Ik ben nog steeds in blije verwachting van mijn Talisman, maar als ik dit zo allemaal lees..

Overigens, deuren die niet goed sluiten en dergelijke. Het lijkt me dat ze dat bij de dealer zien voordat ze de auto uitleveren?
Ik zou de mijne ook binnen een maandje moeten hebben. Heb er al niet te veel goede hoop meer op om een deftig exemplaar te krijgen als ik dit hier zo allemaal lees.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

majo-03
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 14:27
Actief als: particulier

Re: RE: Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door majo-03 »

TBiRD schreef:
jordivos schreef:Zoveel elende..

Is dit regelmaat of uitzondering?
Ik ben nog steeds in blije verwachting van mijn Talisman, maar als ik dit zo allemaal lees..

Overigens, deuren die niet goed sluiten en dergelijke. Het lijkt me dat ze dat bij de dealer zien voordat ze de auto uitleveren?
Ik zou de mijne ook binnen een maandje moeten hebben. Heb er al niet te veel goede hoop meer op om een deftig exemplaar te krijgen als ik dit hier zo allemaal lees.
Niet gek laten maken jongens !!
Natuurlijk moeten de problemen als genoemd serieus genomen worden door de dealers.

Wel zijn veel van de dingen die ik lees (met name multimedia en navigatie) ook sterk afhankelijk van de verwachting vooraf.
In mijn vorige en huidige auto (allebei VAG) heb ik een super geluidsinstallatie, ik hoorde tijdens de proefrit al dat de bose daar niet aan kan tippen.
Een VAG-auto is nou eenmaal niet te vergelijken met een Renault.

Vieze vette vingers op een glimmende omlijsting van de navigatie is natuurlijk niet als een kwaliteit issue aan te merken!!! Die glimmende omlijsting zat er in de showroom ook al op. Die vingers zitten ook op mijn iPhone, iPad, bier en wijnglazen en al het andere dat ik met vette vingers aanraak.

Bij al mijn nieuwe auto's besloegen de ruiten de eerste periode enorm, na langer gebruik neemt dit af.
Verwacht dat dit hier ook zo zal zijn, er staan op het internet allerlei schoonmaak trucjes om dit tegen te gaan.

Vindt wel dat er geen softwarematige beperkingen mogen zijn (bijv. uitvallen telefoon, omleidingen nav. die niet kloppen, etc.) deze hadden vooraf uitontwikkeld moeten zijn. Zelfde geldt voor scheef gehangen deuren, dat mag niet door de kwaliteitscontrole glippen.

Ook ik ben nog in afwachting van mijn auto, zie het nog steeds met veel enthousiasme en vertrouwen tegemoet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



guy janssens
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2013 05:21
Actief als: particulier
Locatie: Kieldrecht ( Beveren ) Belgie

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door guy janssens »

Wat een leuke auto om mee te rijden, elk nieuw model heeft zijn fouten ( ook bij de premium merken ). Al jaren rijd ik met renault en veel hangt af van de garage waar je de auto koopt. Als ze me vragen wat is een goede auto of welke auto zou jij kopen zeg ik van welke garage in je buurt ben je tevreden, koop daar een wagen maakt niet uit welk merk echt slechte auto's worden er niet meer gemaakt. Elke rit met de talisman is genieten, de stilte, het comfort ( ja er piept of kraakt al eens iets, koop een rolls dan heb je dit niet), het rijplezier, ..... Ik heb het nog al gezegd in dit forum, het leven is te kort om te zeuren, bekijk het positief, pluk de dag. Als je er echt niet mee kan leven lees dan de forums van de andere merken eens, der is altijd wel ergens iets te zeuren. Wens jullie veel veilige km 8)
Clio I 1,4i 80pk( 1995 - 1998 ) , Megane I 1,9d( 1998 - 2002 ) , Laguna II 1,9dci 108pk ( 2002 -2007 ), foutje Mondeo IV 1,8tdci 125pk ( 2007 - 2013 ), Megane III 1,5dci 110pk edc( 2013 - 2016 ), Talisman I 1,6t benzine 200pk( 2016 - 2018 ), Audi S6 avant 2018-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 1444
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: RE: Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door larsdijkstra 16v »

majo-03 schreef:
TBiRD schreef:
jordivos schreef:Zoveel elende..

Is dit regelmaat of uitzondering?
Ik ben nog steeds in blije verwachting van mijn Talisman, maar als ik dit zo allemaal lees..

Overigens, deuren die niet goed sluiten en dergelijke. Het lijkt me dat ze dat bij de dealer zien voordat ze de auto uitleveren?
Ik zou de mijne ook binnen een maandje moeten hebben. Heb er al niet te veel goede hoop meer op om een deftig exemplaar te krijgen als ik dit hier zo allemaal lees.
Niet gek laten maken jongens !!
Natuurlijk moeten de problemen als genoemd serieus genomen worden door de dealers.

Wel zijn veel van de dingen die ik lees (met name multimedia en navigatie) ook sterk afhankelijk van de verwachting vooraf.
In mijn vorige en huidige auto (allebei VAG) heb ik een super geluidsinstallatie, ik hoorde tijdens de proefrit al dat de bose daar niet aan kan tippen.
Een VAG-auto is nou eenmaal niet te vergelijken met een Renault.

Vieze vette vingers op een glimmende omlijsting van de navigatie is natuurlijk niet als een kwaliteit issue aan te merken!!! Die glimmende omlijsting zat er in de showroom ook al op. Die vingers zitten ook op mijn iPhone, iPad, bier en wijnglazen en al het andere dat ik met vette vingers aanraak.

Bij al mijn nieuwe auto's besloegen de ruiten de eerste periode enorm, na langer gebruik neemt dit af.
Verwacht dat dit hier ook zo zal zijn, er staan op het internet allerlei schoonmaak trucjes om dit tegen te gaan.

Vindt wel dat er geen softwarematige beperkingen mogen zijn (bijv. uitvallen telefoon, omleidingen nav. die niet kloppen, etc.) deze hadden vooraf uitontwikkeld moeten zijn. Zelfde geldt voor scheef gehangen deuren, dat mag niet door de kwaliteitscontrole glippen.

Ook ik ben nog in afwachting van mijn auto, zie het nog steeds met veel enthousiasme en vertrouwen tegemoet.
Goed gezegd! Wat bedoel je met dat een Renault niet te vergelijken is met een VAG?
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

majo-03
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 14:27
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door majo-03 »

larsdijkstra 16v schreef:
majo-03 schreef:
TBiRD schreef:
jordivos schreef:Zoveel elende..

Is dit regelmaat of uitzondering?
Ik ben nog steeds in blije verwachting van mijn Talisman, maar als ik dit zo allemaal lees..

Overigens, deuren die niet goed sluiten en dergelijke. Het lijkt me dat ze dat bij de dealer zien voordat ze de auto uitleveren?
Ik zou de mijne ook binnen een maandje moeten hebben. Heb er al niet te veel goede hoop meer op om een deftig exemplaar te krijgen als ik dit hier zo allemaal lees.
Niet gek laten maken jongens !!
Natuurlijk moeten de problemen als genoemd serieus genomen worden door de dealers.

Wel zijn veel van de dingen die ik lees (met name multimedia en navigatie) ook sterk afhankelijk van de verwachting vooraf.
In mijn vorige en huidige auto (allebei VAG) heb ik een super geluidsinstallatie, ik hoorde tijdens de proefrit al dat de bose daar niet aan kan tippen.
Een VAG-auto is nou eenmaal niet te vergelijken met een Renault.

Vieze vette vingers op een glimmende omlijsting van de navigatie is natuurlijk niet als een kwaliteit issue aan te merken!!! Die glimmende omlijsting zat er in de showroom ook al op. Die vingers zitten ook op mijn iPhone, iPad, bier en wijnglazen en al het andere dat ik met vette vingers aanraak.

Bij al mijn nieuwe auto's besloegen de ruiten de eerste periode enorm, na langer gebruik neemt dit af.
Verwacht dat dit hier ook zo zal zijn, er staan op het internet allerlei schoonmaak trucjes om dit tegen te gaan.

Vindt wel dat er geen softwarematige beperkingen mogen zijn (bijv. uitvallen telefoon, omleidingen nav. die niet kloppen, etc.) deze hadden vooraf uitontwikkeld moeten zijn. Zelfde geldt voor scheef gehangen deuren, dat mag niet door de kwaliteitscontrole glippen.

Ook ik ben nog in afwachting van mijn auto, zie het nog steeds met veel enthousiasme en vertrouwen tegemoet.
Goed gezegd! Wat bedoel je met dat een Renault niet te vergelijken is met een VAG?
Bedankt.

VAG = Volkswagen Automobile Group, dus Audi Volkswagen etc.
Stukken degelijker, stukken duurder!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



FatalZero
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 23
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 aug 2016 20:22
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door FatalZero »

Mwha daar ben ik het dus niet mee eens. Producten van het VAG concern doen het helemaal niet zo best in de diverse betrouwbaarheidsindexen.
Op een of andere manier denkt iedereen bij VW wel aan de onverwoestbare 1.9TDI maar veel minder aan het drama wat TSI en 1e Gen DSG heet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

majo-03
Lid
Lid
Posts in topic: 14
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 14:27
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door majo-03 »

Moet je gelijk geven, ook daar zitten soms minder betrouwbare tussen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 1444
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door larsdijkstra 16v »

majo-03 schreef:
larsdijkstra 16v schreef:
majo-03 schreef:
TBiRD schreef:
jordivos schreef:Zoveel elende..

Is dit regelmaat of uitzondering?
Ik ben nog steeds in blije verwachting van mijn Talisman, maar als ik dit zo allemaal lees..

Overigens, deuren die niet goed sluiten en dergelijke. Het lijkt me dat ze dat bij de dealer zien voordat ze de auto uitleveren?
Ik zou de mijne ook binnen een maandje moeten hebben. Heb er al niet te veel goede hoop meer op om een deftig exemplaar te krijgen als ik dit hier zo allemaal lees.
Niet gek laten maken jongens !!
Natuurlijk moeten de problemen als genoemd serieus genomen worden door de dealers.

Wel zijn veel van de dingen die ik lees (met name multimedia en navigatie) ook sterk afhankelijk van de verwachting vooraf.
In mijn vorige en huidige auto (allebei VAG) heb ik een super geluidsinstallatie, ik hoorde tijdens de proefrit al dat de bose daar niet aan kan tippen.
Een VAG-auto is nou eenmaal niet te vergelijken met een Renault.

Vieze vette vingers op een glimmende omlijsting van de navigatie is natuurlijk niet als een kwaliteit issue aan te merken!!! Die glimmende omlijsting zat er in de showroom ook al op. Die vingers zitten ook op mijn iPhone, iPad, bier en wijnglazen en al het andere dat ik met vette vingers aanraak.

Bij al mijn nieuwe auto's besloegen de ruiten de eerste periode enorm, na langer gebruik neemt dit af.
Verwacht dat dit hier ook zo zal zijn, er staan op het internet allerlei schoonmaak trucjes om dit tegen te gaan.

Vindt wel dat er geen softwarematige beperkingen mogen zijn (bijv. uitvallen telefoon, omleidingen nav. die niet kloppen, etc.) deze hadden vooraf uitontwikkeld moeten zijn. Zelfde geldt voor scheef gehangen deuren, dat mag niet door de kwaliteitscontrole glippen.

Ook ik ben nog in afwachting van mijn auto, zie het nog steeds met veel enthousiasme en vertrouwen tegemoet.
Goed gezegd! Wat bedoel je met dat een Renault niet te vergelijken is met een VAG?
Bedankt.

VAG = Volkswagen Automobile Group, dus Audi Volkswagen etc.
Stukken degelijker, stukken duurder!

Dat stukken degelijker is wel een fabeltje de laatste jaren bij VAG... Veel plezier met je Talisman Majo!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Ach ik zou zeggen doe je voordeel ermee. Ga kijken als de auto bij de dealer staat en controleer hem zelf op wat punten.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kdumbo
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 nov 2016 19:13
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Kdumbo »

Ik heb mijn Talisman (110 EDC) vrijdag opgehaald bij de dealer en heb inmiddels al 1200km op de teller. Na alle reviews gelezen te hebben bij het onderwerp "kinderziektes" begon ik een beetje spijt te krijgen van mijn bestelling. Dat was achteraf helemaal niet nodig. De auto heeft bijna al mijn verwachtingen overtroffen. Ik zeg bijna, omdat ik wel meer van de Bose surround sound had verwacht. Voor de rest een geweldige auto. De deuren hangen bij mij niet scheef. Mijn telefoon is nog geen enkele keer uitgevallen. De ruiten beslaan wel (net als bij elk ander auto). Radio is nog niet uitgevallen.

De proefrit had ik in een 130 pk versie gemaakt, maar heb i.v.m. de bijtelling voor een 110 pk versie gekozen. Hier heb ik totaal geen spijt van. De auto heeft voldoende 'pit' en heel stil (tot 140 km/u.....daarna is het motorgeluid wel duidelijk aanwezig).

Voor degene die nog aan het wachten zijn op hun Talisman....het is het wachten meer dan waard :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Nog meer mensen met dit probleem?

Bijrijderskant

Afbeelding

Bestuurderskant wel goed m.i.

Afbeelding

Motorkap links

Afbeelding

Rechts

Afbeelding

Begin zo langzamerhand beetje spijt van m'n keuze te krijgen want dit is onacceptabel voor 40k.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VcentB
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jun 2016 21:47
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door VcentB »

Dat met de deuren heb ik ook last van inmiddels officiële klacht via lease maatschappij bij Renault Nederland neergelegd
Talisman Estate Intens :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 1444
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door larsdijkstra 16v »

VcentB schreef:Dat met de deuren heb ik ook last van inmiddels officiële klacht via lease maatschappij bij Renault Nederland neergelegd
Neem aan dat je eerst met de dealer de onvolkomenheden bekeken hebt...? Een deal kan het geheel aardig goed voor je afhangen
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VcentB
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jun 2016 21:47
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door VcentB »

Hij moest terug naar carrosserie bedrijf waar dealer altijd gaat week gestaan niks verholpen waren er nog niet aan toe gekomen :lol: Dat met de andere kleine dingen neergelegd ook om ge kijken hoe oplossings gericht ze zijn voor klanten dus benieuwd
Talisman Estate Intens :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht