Talisman Kinderziektes

Gebruikersavatar

Gert-Jan Verzee
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 apr 2017 09:15
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Gert-Jan Verzee »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Sorry dat ik het zeg Ghia, maar met jou problemen had ik die auto allang bij de dealer neer gezet met de sleutels erbij. Zo kan en mag een auto nooit geleverd worden. Is er geen mogelijkheid om deze in te leveren en een andere te nemen? Het gaat nota bene om een IP.
Renault Talisman - Intens TCe 200 sedan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Is al van in het begin aangegeven geweest. Ik had zelfs voorgesteld om met plezier terug een nieuwe te bestellen.
Rekeninghoudend met een zware kater erbij maar de voorstellen waren ècht niet goed te noemen. Had ik destijds maar direct Testaankoop/rechtsbijstand ingeschakeld. Met (toen al) al die euvels zouden ze wel iets moeten gedaan hebben. Maar ik wou destijds niet lastig zijn..ik ben er ver mee gekomen. Verder hoop ik nog op een definitieve oplossing voor het kraken van de ophanging achteraan.
Het is idd een IP maar ach wat een marketing, beter is ie niet. Het was een Mondeo Vignale of deze. Nu tot op heden probeer ik me te overtuigen dat de Mondeo geen betere keus was (had de voorloper). Maar nu is het duidelijk dat (mijn) Talisman een hopeloos geval is. (Even Pro-Renault - wat ziet ie er super uit tov een Mondeo :D en dat zeg ik als verstokte Fordfanaat). Ik geef 'm steeds nieuwe kansen maar ach. Wat zinloos blijkbaar.

Mvg,
Gert-Jan (Ghia)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Kraken achter is nu bij mij opgelost na vervanging van dempers, aandraaien van alle bouten en invetten cruciale zaken. Hopelijk blijft dat zo.

Ik vind de auto ook erg mooi en vergeef m daarom steeds weer de tekortkomingen.... maar veel vertrouwen in de auto is er niet.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Domi1963
lid
lid
Posts in topic: 167
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:04
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Domi1963 »

Ghia, jij moet juist de goede dealer vinden. En wat RN BeLux betreft heb je dan ook geen problemen mee. En als de Techline moet komen vraag achter Pascal, die neemt zijn job serieus. Hij verzorgt ook jouw regio, hij doet gans Vlaanderen. Hij kent zelfs Uw dealer in Tielt...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gert-Jan Verzee
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 apr 2017 09:15
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Gert-Jan Verzee »

Ghia schreef:Is al van in het begin aangegeven geweest. Ik had zelfs voorgesteld om met plezier terug een nieuwe te bestellen.
Rekeninghoudend met een zware kater erbij maar de voorstellen waren ècht niet goed te noemen. Had ik destijds maar direct Testaankoop/rechtsbijstand ingeschakeld. Met (toen al) al die euvels zouden ze wel iets moeten gedaan hebben. Maar ik wou destijds niet lastig zijn..ik ben er ver mee gekomen. Verder hoop ik nog op een definitieve oplossing voor het kraken van de ophanging achteraan.
Het is idd een IP maar ach wat een marketing, beter is ie niet. Het was een Mondeo Vignale of deze. Nu tot op heden probeer ik me te overtuigen dat de Mondeo geen betere keus was (had de voorloper). Maar nu is het duidelijk dat (mijn) Talisman een hopeloos geval is. (Even Pro-Renault - wat ziet ie er super uit tov een Mondeo :D en dat zeg ik als verstokte Fordfanaat). Ik geef 'm steeds nieuwe kansen maar ach. Wat zinloos blijkbaar.

Mvg,
Gert-Jan (Ghia)
Hee een naamgenoot dat is altijd leuk :D maar wat een drama met de auto. Het is heel jammer dat de dealer niet wat coulanter is, of dat ze de problemen behoorlijk verhelpen als inruil financieel niet haalbaar is. Tuurlijkhet is een prachtige wagen om te zien, maar het moet ook goed en degelijk rijden, piepjes kraakjes en bonkjes horen daar niet bij. En een andere dealer proberen zoals Domi adviseert?

Ik vindt zelf een Ford Mondeo ook een mooie auto, beetje druk interieur maar dat is persoonlijk. Maar misschien had je dan ook wel een maandag ochtend auto gehad :fp:

Mvg,
Gert-Jan
Renault Talisman - Intens TCe 200 sedan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 28
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MFB »

Knippie schreef:Speling rempedaal heb ik ook.. van links naar rechts. Schijnt geen kwaad te kunnen. De bluetooth is idd ook een dingetje omdat hij continue wegvalt en opnieuw synchroniseert. Maar er is nog geen gesprek weggevallen hierdoor... apart
Rempedaal ga ik wel melden, want waarom het rempedaal wel en de koppeling en gaspedaal niet. Lijkt mij dat ze allemaal vast moeten zitten.

Qua bluetooth kan ik er geen vinger achter krijgen waardoor het komt. Soms heb ik hele ritten geen issues en soms zie ik hem een paar keer de verbinding verliezen. Niet het grootste issue, want wat je zegt gesprekken vallen niet weg.
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Ben benieuwd wat je dealert zegt over het rempedaal...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 28
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MFB »

Knippie schreef:Ben benieuwd wat je dealert zegt over het rempedaal...
Ik moet er de 15e heen voor winterbanden wissel (leasemij verplicht mij bij de dealer te doen), eens zien wat ze erover te zeggen hebben. Of dat we een afspraak plannen om het gehele lijstje eens door te nemen.

Ik moet zeggen dat de issues die ik heb erg weinig zijn tegenover de genoemde issues hier van sommige.
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VanDa
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2017 10:31
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door VanDa »

Frankko schreef:Onlangs met 4 collega’s gecarpoold en zet er 1 af welke achterin zat. Ze stapt uit en alarm gordel ontgrendeld blijft loeien.

Ik lach er maar om maar wel als een boer met kiespijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
@Frankko

Het alarm van de gordel kan je resetten/uitzetten door op de rechterknop aan het stuur te klikken.
Dan gaat ook de rode waarschuwing op het dashboard uit.
Renault Talisman Grandtour Intens 200 TCe EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Bedankt voor de tip!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 28
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MFB »

Kinderziekte is misschien een wat groot woord, maar heb het volgende en mogelijk herkennen jullie het.

Bij het aansluiten van een iphone aan een usb kabel krijg je carplay. Dat is natuurlijk heel mooi, maar ik gebruik voor mijn audio een SD-Card in de auto. Als je carplay aangesloten hebt is de keuze voor een SD-card of USB stick niet meer mogelijk. Herkenbaar? Of is dit nog te tackelen, behalve geen carplay gebruiken :D
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MarcelP
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 23
Berichten: 104
Lid geworden op: 11 apr 2017 14:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MarcelP »

Volgens mij niet te tackelen en super irritant. Temeer omdat ook gelijk de Media van de iPhone spontaan begint te spelen, dat heb ik ook nog niet uit kunnen zetten ergens.
Talisman Estate 110 EDC Intense - Beige Dune - 8.7" Bose - Pack Winter Intense - Easy Life Pack - Pack Cruising :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

MFB, wat was de reactie op de speling in het rempedaal??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 28
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MFB »

Knippie schreef:MFB, wat was de reactie op de speling in het rempedaal??
Ik moet er voor terug komen. Ze vonden het wel vreemd, en gaan een nieuwe afspraak plannen in combinatie met de a-stijl die ook niet goed aansluit.
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

ok, thanks... dan ga ik ook maar weer een afspraak maken om alle irritaties en kwalen te laten fixen.. Moet wel zeggen dat ik nog nooit zo vaak bij een dealert ben geweest met een (nieuwe) auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 28
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MFB »

Knippie schreef:ok, thanks... dan ga ik ook maar weer een afspraak maken om alle irritaties en kwalen te laten fixen.. Moet wel zeggen dat ik nog nooit zo vaak bij een dealert ben geweest met een (nieuwe) auto.
Laat ik het afkloppen...

Ben nu de eerste keer geweest aangezien ik toch winterbanden moest hebben. En onze leasemaatschappij dit verplicht via de dealer te doen. Juich ik wel toe, want hiervoor moest ik altijd naar Kwik-Fit en die hebben al een keer een velg gesloopt bij een wissel.

Wil niet zeggen dat alles vlekkeloos is, maar dit betreft metname R-Link gerelateerde punten. De rammels heb ik zelf opgelost... al is dat ook wel te wijten aan onzorgvuldige eindcontrole :fp:
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Moet zeggen dat de update mijn DAB problemen heeft opgelost. Nu bij het starten gewoon ontvangst en verspringt bijna niet meer van digitaal naar analoog. Systeem reageert ook sneller alleen valt de Bluetooth nog steeds geregeld weg met alle meldingen van dien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Ik heb niet veel verandering. Het is iets beter maar nog steeds overwegend "geen signaal" melding.
Als ik naar de radio wil luisteren ben ik verplicht om over te schakelen naar FM.
Beetje jammer..
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mrsmit01
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 59
Lid geworden op: 29 jan 2016 16:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door mrsmit01 »

Nu het weer kouder word heb mag ik weer een nieuw probleem aan mijn lijstje toevoegen. Sinds vorige week start mijn auto niet wanneer hij in de eerste versnelling staat. Het lijkt alsof de startmotor iets niet rond kan trekken en de motor daardoor niet aanslaat. Op het display verschijnt alleen de melding 'tractiecontrole automatisch' Wanneer ik de auto in zijn vrij zet en dan op de start/stop knop druk doet hij het wel. Overigens had ik ook weer de 'start/stop functie controleren' melding gisteren. Dat doet hij ook standaard als het begint te vriezen.... Volgende week maar wéér een afspraak maken met de dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Ik heb ook weer een probleem. De kleur v d sfeerverlichting heb ik op blauw staan en gaat iedere keer weer terug naar wit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Gaat lekker met onze talismannen. Bij mij werkt een deel van stoelmassage niet meer. Dealer moet gehele binnenwerk vervangen... kosten 750 euro ex btw en montage. Hele stoel moet er uit. Lange leve garantie :S
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Garantie kost ze veel geld en imago
Ik heb ook voor de verlengde garantie gekozen
Altijd slim bij een nieuw model

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



NicolasL
Lid
Lid
Posts in topic: 8
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 sep 2017 10:35
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door NicolasL »

Ik heb mijn dealer ondertussen voor de zoveelste keer een waslijst bezorgd met alle gebreken, foutmeldingen en zaken die al na enkele weken stuk zijn (versterker Bose-systeem en speaker, massagefunctie, ...) en zij gaan nu een dossier openen hieromtrent bij Renault België. Na ettelijke maanden vol frustraties en meerdere garagebezoeken waarbij ik de wagen moest achterlaten, is de maat vol.

Benieuwd welk voorstel er op tafel gaat komen nu...
Renault Talisman Intens 130 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mrchivas
lid
lid
Posts in topic: 20
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 jun 2017 08:05
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door mrchivas »

Auto Collega's, horen jullie ook een hoog piepgeluid (uit de moterkap) als de auto uitgezet wordt en je naast de auto staat? deze piepgeluid duurt ongeveer 10 seconden. Het lijkt te komen vanuit de koplampen (maar het komt uit het midden onder de motorkap). Dealer geeft aan dat het standaard is bij de TM. Vraag mij dus af of jullie ook het geluid horen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Een fluit/pieptoon? Ja lijkt me normaal hoor :) Daarna hoor je precies een relais afslaan. Lijkt me prima :)
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

Is volkomen normaal hoor.
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Tall
lid
lid
Posts in topic: 42
Berichten: 168
Lid geworden op: 16 jul 2017 13:36
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Tall »

Is al generaties zo.
Renault Talisman grandtour 225 pk Initiale Paris 2021 Highland Grey

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Ik ben niet zo snel uit de auto

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jumpman
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 aug 2016 13:43
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Jumpman »

Heb ik ook, irritant geluid. Maar verder heb ik er nog niet veel aandacht aangeschonken.
Talisman Limousine 130dCi Intens, Blanc Glacier, Panorama Dak, Pack Easy Park Assist, R-Link 2 8,7" incl. Bose, 19" Alizarine, Wegklapbare trekhaak, Zwarte plastidip spiegels. sinds 11/08/2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nebur634
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2017 08:18
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door nebur634 »

Hallo allemaal,

ook ik rij inmiddels 15.000 km in een Renault Talisman intens 1.6 Benzine met Boze upgrade. Beviel me prima, totdat:
- Het rechter portier bij bepaalde bas frequenties enorm begon te trillen;
- De ruitenwisser sensor onder de 100 km/u bij miezerregen vond dat ik vooral handmatig de regenwissers aan moest zetten;
- DAB+ gewoon stopt met functioneren en pas na willekeurige tijd (vaak meer dan 2 ur) weer gaat werken.

Maar het ergste is nog dat op een ochtend ik in de auto stap en in chronologische volgorde de foutmeldingen kreeg: stuurbekrachtiging storing, ESC storing, AUtomatisch Remmen uitgeschakeld. Hiervoor is hij naar de dealer en ze zijn nu samen met Renault Nederland al 3 weken in overleg. Ze dachten in eerste instantie dat het de ABS unit betrof dus deze vervangen. Ik kreeg het bericht dat de auto klaar was om op gehaald te worden, stap in, druk op start en krijg EXACT dezelfde storingen weer...

Gaat lekker zo dus :(

Mijn eerste Renault ooit, en als het zo door gaat, waarschijnlijk ook de laatste (jammer genoeg moet ik nog 135k / 4 jaar van de leasemaatschappij...)

Groeten, Ruben
Talisman Intens, 1.6 EDC 150 PK

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Zo ging t bij mij ook. Van best tevreden naar ellende en nu is het prima want je leert er mee leven. Bass probleem heb ik ook gehad en hebben de speaker vervangen. Leek mij al sterk dat ie defect zou zijn maar goed. Uiteindelijk rammelde hij nog harder dan voorheen dus weer retour. Tja das niet goed.....kit tussen de deurkaart en deurbak was de oplossing. Ruitenwisser sensor is ronduit slecht. Bent er continu mee aan het spelen. Nog nooit gehad bij andere merken en kan anno 2017 echt niet.

DAB ellende is grotendeels opgelost door extra massapunt en update. Heb nu bij starten nog 2 x p week geen signaal waar dit eerder standaard was. Moest eerst 6 handelingen verrichten voordat je ging rijden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Ik vind het zo jammer dat de dealers apatisch afwachten tot je met een klacht komt, er is een database loop bij een beurt die even door ipv de klant iedere keer terug te laten komen.
Bij mij alle klachten opgelost, maar daar wel 6x voor bij de dealer geweest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frankko
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 348
Lid geworden op: 11 aug 2016 20:26
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Frankko »

Bekende piep systeem. Scheelt een hoop werk maar waardeloos voor je klanttevredenheid.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nebur634
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 13
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2017 08:18
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door nebur634 »

nebur634 schreef:Hallo allemaal,

ook ik rij inmiddels 15.000 km in een Renault Talisman intens 1.6 Benzine met Boze upgrade. Beviel me prima, totdat:
- Het rechter portier bij bepaalde bas frequenties enorm begon te trillen;
- De ruitenwisser sensor onder de 100 km/u bij miezerregen vond dat ik vooral handmatig de regenwissers aan moest zetten;
- DAB+ gewoon stopt met functioneren en pas na willekeurige tijd (vaak meer dan 2 ur) weer gaat werken.

Maar het ergste is nog dat op een ochtend ik in de auto stap en in chronologische volgorde de foutmeldingen kreeg: stuurbekrachtiging storing, ESC storing, AUtomatisch Remmen uitgeschakeld. Hiervoor is hij naar de dealer en ze zijn nu samen met Renault Nederland al 3 weken in overleg. Ze dachten in eerste instantie dat het de ABS unit betrof dus deze vervangen. Ik kreeg het bericht dat de auto klaar was om op gehaald te worden, stap in, druk op start en krijg EXACT dezelfde storingen weer...

Gaat lekker zo dus :(

Mijn eerste Renault ooit, en als het zo door gaat, waarschijnlijk ook de laatste (jammer genoeg moet ik nog 135k / 4 jaar van de leasemaatschappij...)

Groeten, Ruben
Ik zag nog even de verschillende threads op dit forum een beetje door te bladeren en las dat een aantal punten helaas wat vaker voorkomen. Vooral het DAB+ probleem en de ervaring met de ruitenwissersensor lijkt een vaste eigenschap van de Talisman te zijn.
Nu las ik ook dat het aansluiten van een smartphone via USB kabel voor wat afwijkend gedrag zorgt. Nu maakte ik sinds kort gebruik van Android Auto en ik moet eerlijk zeggen dat vanaf dat moment de verschijnselen met DAB+ en de storing in stuurbekrachtiging, ESC en actieve remmen opdoken.. HEt lijkt mij dat dat twee afzonderlijke systemen zouden moeten zijn... Of zit daar toch een causaal verband? De dealer gaf namelijk aan dat e.e.a. getest was toen ik de auto kwam ophalen en ik start de auto pas nádat ik m'n smartphone had aangesloten op de USB kabel.. Iemand gedachten hierbij?
Talisman Intens, 1.6 EDC 150 PK

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Ik zou het eens een paar dagen zonder de smartphone proberen om te ontdekken of dat verandering geeft

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ghia
lid
lid
Posts in topic: 229
Berichten: 762
Lid geworden op: 15 apr 2017 11:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ghia »

Mijn smartphone is nooit aangesloten en krijg gelijkaardige vreemde storingen/meldingen.
Dus dit kunnen we alvast uitsluiten.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht