TomTom go710 in plaats van travelpilot

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie

Topic author
sonja
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

TomTom go710 in plaats van travelpilot

Bericht door sonja »

Hoi
Ik heb momenteel ook een travelpilot in de auto met de benelux 2007 erop. Ik vind dit wel heel leuk maar niet echt praktisch omdat het schempje niet te lezen is. Tevens zit er een klein speakertje bij dat op de dashboard is geplakt, maar dat geeft zo'n wazig geluid dat dit niet te verstaan is. Nu wilde ik het eigenlijk proberen om dit op de boxen aan te sluiten, maar ik weet niet hoe. Ik weet dat er een versterker onder de stoel verstopt zit, met een aux aansluiting. Kan ik hier iets mee, zonder dat dit stoort met de radio/cd wisselaar die wel via de boxen gaat (ook display op dashbord). Anders zit ik er aan te denken aan een tomtom go. Maar deze heeft ook een externe speaker. Heeft iemand dit al eens op de speakers aangeloten, en hoe moet dit? Ook via de aux?
Graag hulp hierbij.

dank alvast
Sonja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Actief als: particulier

Bericht door Rossy »

Bij gebruik bvan een TomTom, Navman of een ander dergelijk apparaat is het niet direct nodig om een externe speaker te gebruiken of aan te sluiten op het aanwezige audio systeem, tenzij je zo ongeveer stokdoof bent.
De ingebouwde luidspreker van deze apparatuur is dusdanig goed en ook dusdanig te regelen dat het volume alle geluiden van de auto ruim kan overstemmen.
Een mogelijkheid om een dergelijk apparaat aan te sluiten op het aanwezige audio systeem kan een mediabox zijn.
Hiermee kan bijvoorbeeld een MP3 speler aangesloten worden op de AUX aansluiting.
Nadeel is dan wel dat dan alleen de instrukties van de navigatie door de luidsprekers komt en verder niets.
Helaas hebben deze navigatie apparaten geen aansluiting zoals carkits dat ze de radio op mute gooien zodra er een instruktie doorgegeven wordt.
Om toch muziek te kunnen luisteren wanneer de navigatie via een mediabox op het audio systeem is aangesloten, kan er een navigatiesysteem met ingebouwde MP3 speler gebruikt worden.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut