TomTom kaartupdate.....

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 44
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door HenkRenting »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Ben na de update wel mooi al mijn kaarten kwijt.
Heb 2 SD kaartjes en hoewel ik ze beide kan updaten (er staat dan ook weer een map "Europe" op, ziet de auto niks. "Geen kaarten gevonden".
Vanmiddag maar weer es met Renault bellen. Wat een baggersysteem zeg...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Erike1
Lid
Lid
Posts in topic: 53
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 apr 2015 15:35
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Erike1 »

Als ik al de problemen lees, dan wacht ik nog wel even met updaten.
Het kan ook nooit eens soepel verlopen bij Renault.

Is het zo dat je na de update de kaart weer moet synchroniseren zodat de tomtom kaart er weer opstaat?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Bij mij liep op de computer alles vanzelf, maar in de auto gebeurde er niets. Dus waarschijnlijk niet geinstalleerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 44
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door HenkRenting »

Dat heeft bij mij helaas niet mogen baten @Erike1.
Zaterdag heeft mij Clio een paar uur bij de dealer gestaan om R-Link er compleet nieuw weer op te zetten...
Ik durf nu er dus ook weinig meer aan te doen. :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Erike1
Lid
Lid
Posts in topic: 53
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 apr 2015 15:35
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Erike1 »

Nooky schreef:Dat heeft bij mij helaas niet mogen baten @Erike1.
Zaterdag heeft mij Clio een paar uur bij de dealer gestaan om R-Link er compleet nieuw weer op te zetten...
Ik durf nu er dus ook weinig meer aan te doen. :(
Neem aan op kosten van Renault?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 44
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door HenkRenting »

Dat hoop ik ja!
Maar is lease, dus zie uberhaupt nooit een factuur...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Erike1
Lid
Lid
Posts in topic: 53
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 apr 2015 15:35
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Erike1 »

Ik durf bijna niet meer te updaten haha.

Hoe moeilijk kan het zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 44
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door HenkRenting »

En weer gaat Renault Nederland een nieuwe SD-kaart met Europa v10.05 naar de dealer sturen voor me.
Dat is dan de 3e ondertussen.

Ze geven zelf al aan deze dan vooral niet in de pc te stoppen.
Nou had ik dat de vorige keer ook niet gedaan en toen ging het ook al mis na alleen het bezoeken van de R-Link Store.
Ik blijf dus vooral ook maar weg van die hele site.
Hopelijk blijft deze kaart het dan wel doen.

Tesla stuurt complete updates voor remsystemen en nog veel meer over-the-air naar hun auto's en Renault lukt het nog niet eens een navigatiekaartje fatsoenlijk te updaten. Zucht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Noudje
Lid
Lid
Posts in topic: 91
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 mar 2017 16:10
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Noudje »

Noudje schreef:Na het inloggen in de R-Link store kreeg ik de melding dat er een verplichte update beschikbaar was voor het R-Link systeem. Op dat moment schakelde mijn computer de VPN-verbinding in en kreeg ik in de Store de melding: geen internet verbinding. VPN uitgeschakeld, opnieuw ingelogd in de Store en: er zijn geen updates beschikbaar !! Iemand enig idee hoe ik alsnog aan die verplichte update kom ?
Dit schreef ik vorige week. Vandaag zie ik op het scherm van de Rlink dat ik 2 berichten heb. 1 is het standaardbericht dat mijn telefoongegevens bijgewerkt zijn (standaardmelding als je je telefoon aansluit) . 2 meldt dat het systeem bijgewerkt is !! Ik heb vorige week tot 2 keer toe de SD kaart in mijn PC ingevoerd in de hoop dat ik alsnog een melding zou krijgen over de verplichte update. Nooit meer ontvangen en nu blijkt dus dat de update wel uitgevoerd is !! Renault en ICT: never a dull moment - on ne s'ennuie jamais !
Captur II Intens E-tech Hybrid 145 - two-tone blanc nacré/ noir étoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Noudje
Lid
Lid
Posts in topic: 91
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 mar 2017 16:10
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Noudje »

Vanochtend was mijn auto in zijn geheel verdwenen uit de RLink Store. Ik moest ' m volledig opnieuw invoeren. Zij er meer mensen die dit euvel ondervonden hebben ?
Captur II Intens E-tech Hybrid 145 - two-tone blanc nacré/ noir étoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

HenkRenting
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 44
Berichten: 121
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:06
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door HenkRenting »

Bij mij issie ook weg idd!
Kon je em gewoon toevoegen en heb je daarna nog dingen moeten doen of problemen gehad?

Ik ga voorlopig niks in die brakke R-Link store doen. Was laatst ook al al mijm navigatiekaarten kwijt....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mr Clio
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2016 11:17
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Mr Clio »

Hier ook de volledige inlog gegevens verdwenen .Het is allemaal wel een beetje zielig en vernederend voor Renault dit ronduit amateuristisch geknutsel. Het vervelende mede hierin is dat men de privé en identificatie nummers /gegevens blijkbaar laat rondwandelen of laat verdwijnen.Ik hoop voor de betalende klant dat deze gegevens niet in de verkeerde/criminele handen terecht komen .Dit zeker omdat je als klant zijnde door Renault verplicht bent om alles via dit kanaal in te voeren en af te nemen. Ook de laatste aangeleverde update en dus de huidige kaart versie uit november 2017 is een lachertje. Als klant zijnde loop ik niet achter maar bij Renault loop je dit zeker wel en dit is mede daardoor in en in triest. Ook al omdat dit probleem al vele jaren speelt zonder dat men echter blijkbaar de intentie of verplichting voelt om dit fatsoenlijk op te lossen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ns_joep
Lid
Lid
Posts in topic: 30
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 aug 2016 09:10
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door ns_joep »

Het (Renault) geklungel herken ik, ook op een ander probleem geven ze niet thuis. Zie onderwerp "Falende schakelindicator" hiervoor.
Maar wat ik van jullie wel eens zou willen weten is, krijg je in het R-Link scherm van de auto berichten over een (te downloaden) update? Zelf heb ik dat nog nooit gezien.
Verder wil ik mij aansluiten bij de opmerking dat € 149,- wel erg veel geld is voor een amper voorkomende kaartupdate!
Renault Clio E-Tech Full Hybrid 140 - R.S. Line
06-07-2022 : Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Ik heb nog nooit in de auto een verwittiging gezien, maar het zou ook mijn fout kunnen zijn. Op je scherm op de kaart komen vanboven 'opmerkingen' en ik klik daar bijna nooit op, het zou dus kunnen dat daar waarschuwingen komen. Maar ook de Rlink Toolbox geeft vaak dat je SD kaart up to date is, terwijl in de Rlink store een 'dringende update' staat. Dus elke week daar eens kijken helpt.
Wat de prijs van de kaarten betreft: er wordt hier vaak gezegd dat dit bij andere merken ook zo is, maar zijn die dan ook minstens zes maanden na TomTom?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Leo1959
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 37
Lid geworden op: 31 mar 2018 10:02
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Leo1959 »

Zojuist contact gehad met Renault Nl. De oplossing is heel simpel, r-link store openen, auto met chassisnummer opnieuw toevoegen eventueel met het serienummer van de r-link in de auto en allles werkt weer als vanouds! Probleem opgelost!
Renault twingo 3 expression 70pk, wit met striping
Renault Captur intens Tce140 EDC GPF, pack camera en pack navigatie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mr Clio
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2016 11:17
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Mr Clio »

@ Beste Leo1959,

Ik begrijp dat het lijkt alsof het niet veel voeten in de aarde heeft en de oplossing eenvoudig binnen handbereik lijkt.
Ik hoop natuurlijk dat je niet vaak je persoonlijke verzekeringsgegevens / rijbewijsnummer of paspoort gegevens achterlaat op websites die je gegevens kwijtraken dit opnieuw verlangen dit i.v.m eventuele identiteit diefstal. Ik weet het lijkt nu vergezocht maar als je het eenmaal meemaakt/gezien hebt weet je genoeg.
Een auto die op jou gegevens rondrijd of die overgeschreven is wil je niet mee maken
Vrg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Leo1959
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 37
Lid geworden op: 31 mar 2018 10:02
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Leo1959 »

Ik snap je wel maar hier hoef je alleen het chassis nummer van je auto in te geven! Dus ik zie het probleem niet. De inloggegevens zijn niet zoek alleen de auto is verwijderd
Renault twingo 3 expression 70pk, wit met striping
Renault Captur intens Tce140 EDC GPF, pack camera en pack navigatie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mr Clio
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2016 11:17
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Mr Clio »

VIN: VOERTUIGIDENTIFICATIENUMMER
VIN staat voor voertuigidentificatienummer. In de volksmond staat het ook wel bekend als chassisnummer of framenummer. Het voertuigidentificatienummer geeft ieder voertuig zijn eigen unieke identiteit. Je kunt het vergelijken met een vingerafdruk voor mensen. Iedere vingerafdruk is uniek en dat maakt ook ieder mens uniek. Het voertuigidentificatienummer doet exact hetzelfde, maar dan voor auto’s.



WAAR VIND JE HET VIN NUMMER?
Het VIN nummer is op verschillende plaatsen in de auto terug te vinden. Allereerst is het nummer (vanzelfsprekend) terug te vinden in het chassis/frame. Daarnaast kun je het nummer terugvinden op het dashboard. Wanneer je door de ruit heen kijkt kun je het nummer zien staan. Verder is het nummer ook te vinden op de sticker die aan de binnenkant van de deur zit aan de bestuurderskant. Als laatste kun je het nummer terugvinden in bijbehorende verzekeringspolissen, onderhoudsboekjes en eventuele andere rapporten.



DE VIN DECODER: HOE WERKT HET?
Het VIN nummer vertelt je veel meer dan je in eerste instantie denkt. Achter ieder VIN nummer schuilt veel informatie. Met behulp van een VIN decoder kun je deze informatie achterhalen. Maar welke informatie kun je achterhalen wanneer je gebruik maakt van de VIN decoder? Bepaalde letter en/of cijfercombinaties vertellen je meer over het bouwjaar, model, type, eigenschappen, land van herkomst en over welke eigenschappen de motor beschikt. Onderstaande afbeelding geeft weer welke letter en/of cijfercombinaties je voorzien van welke informatie.


Vaak is het stap voor stap de gegevens binnen halen en wanneer men het eenmaal compleet heeft de volgende stap te maken.
Dus wat mij betreft proberen te voorkomen dat je opnieuw de gegevens laat inladen door de website gecombineerd aan je adres gegevens .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

seegersj
Lid
Lid
Posts in topic: 53
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 feb 2014 00:49
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door seegersj »

Nou, ik was mijn auto ook kwijt. Helaas eindigt het opnieuw invoeren (Naam, chassisnr en Rlink nummer) met de boodschap: Technische fout.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

seegersj
Lid
Lid
Posts in topic: 53
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 feb 2014 00:49
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door seegersj »

In de herhaling lukte het wel. Pppfffftt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Noudje
Lid
Lid
Posts in topic: 91
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 mar 2017 16:10
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Noudje »

Het is niet moeilijk de gegevens opnieuw in te voeren, maar wat mij stoort is dat Renault op geen enkele wijze verklaart wat er gebeurd is. Een kort mailtje, een notitie bij het openen van de Rlink Store, you name it. Nee helemaal niets. Lak aan de klant. Bedroevend.
Captur II Intens E-tech Hybrid 145 - two-tone blanc nacré/ noir étoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cortrans
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door cortrans »

Theo-R-link schreef:Dat 'anderen' evenveel of meer vragen, is geen reden om dit van Rlink niet teveel te vinden. Maar de voornaamste klacht is niet de prijs, maar dat je, ondanks die prijs, nog zeer verouderde mappen krijgt. Is dat ook zo bij de anderen? Om niet te spreken over de vele problemen bij het installeren van nieuwe mappen of updates.
En wat denkt u van het omslachtige om alleen een kaart te kunnen kopen met een creditcard en dat je niet eens betalen met "iets" als Ideal, waar elke Nederlandse bank mee samen werkt???
Voor mij een reden om geen update's te kopen omdat ik weiger om een creditcard aan te schaffen.........
Ik hou er mijn Tomtom 6000 trucker met livetime kaart en file update's wel naast :dance:
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 122
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Marguerite »

NOS site heden:

Vorige maand kwam TomTom nog zeer negatief in het nieuws. Renault, Nissan en Mitsubishi maakten toen bekend dat ze in zee gaan met een concurrent van TomTom, techbedrijf Google. De drie stappen voor de boordcomputer over op de Android-software van Google.


:dance:
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cortrans
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door cortrans »

Marguerite schreef:NOS site heden:

Vorige maand kwam TomTom nog zeer negatief in het nieuws. Renault, Nissan en Mitsubishi maakten toen bekend dat ze in zee gaan met een concurrent van TomTom, techbedrijf Google. De drie stappen voor de boordcomputer over op de Android-software van Google.


:dance:
Tja, of dat een verbetering gaat geven?? Vergeet niet dat je dan helemaal je privacy kwijt bent......


Met vriendelijke groet,

Cor
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 122
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Marguerite »

Even navraag gedaan bij de dealer. Zij hebben nog geen flauw benul wat het voor de huidige Renaultrijders gaat betekenen.
Wij hebben een contract met Renault en niet met TomTom. Dus zij zullen voor oplossingen zorgen.
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wajime
Lid
Lid
Posts in topic: 89
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door wajime »

Ik vrees dat we nieuwe kaarten wel kunnen vergeten nu de deal met Google rond is. Nu heeft Renault waarschijnlijk helemaal geen reden meer om de R-Link kaarten te updaten.
________________________
Twingo 3 TCe 90 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wajime
Lid
Lid
Posts in topic: 89
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door wajime »

Renault en oplossingen, laat me niet lachen. Bij Renault komen er alleen maar problemen bij. Men moet zich diep schamen voor het R-Link product. Ik ga maar eens proberen of ik mijn geld terug kan krijgen, betaald voor 3 jaar updates en wat krijg je minimaal updates.
________________________
Twingo 3 TCe 90 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cortrans
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door cortrans »

wajime schreef:Ik vrees dat we nieuwe kaarten wel kunnen vergeten nu de deal met Google rond is. Nu heeft Renault waarschijnlijk helemaal geen reden meer om de R-Link kaarten te updaten.
Dit is gel*l natuurlijk..... het maakt voor het systeem namelijk totaal niets uit, wie de kaarten levert.
Renault zal de firmware zo schrijven dat al hun systemen (dus ook de R-link 2) overweg kunnen met de kaarten van Google (in de toekomst).
Voorlopig is TomTom nog de leverancier dus moet men zich nog steeds houden aan de afspraak die ze hebben met de kopers.
Voor dat de kaarten van Google geschikt zijn gemaakt voor Renault, zijn we wel een jaar verder gok ik......
Immers nu lopen we ook (minimaal een half jaar) achter de feiten aan qua kaart materiaal van TomTom, ik gok dat dat met de kaarten van Google niet anders zal worden, of ze moeten de R-link totaal aanpassen, zoals een mobiele telefoon of zo.
En dat zal Renault nooit doen, want dan zijn ze een grote inkomsten bron kwijt......
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wajime
Lid
Lid
Posts in topic: 89
Berichten: 95
Lid geworden op: 01 mar 2017 17:44
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door wajime »

cortrans schreef:
wajime schreef:Ik vrees dat we nieuwe kaarten wel kunnen vergeten nu de deal met Google rond is. Nu heeft Renault waarschijnlijk helemaal geen reden meer om de R-Link kaarten te updaten.
Dit is gel*l natuurlijk..... het maakt voor het systeem namelijk totaal niets uit, wie de kaarten levert.
Renault zal de firmware zo schrijven dat al hun systemen (dus ook de R-link 2) overweg kunnen met de kaarten van Google (in de toekomst).
Voorlopig is TomTom nog de leverancier dus moet men zich nog steeds houden aan de afspraak die ze hebben met de kopers.
Voor dat de kaarten van Google geschikt zijn gemaakt voor Renault, zijn we wel een jaar verder gok ik......
Immers nu lopen we ook (minimaal een half jaar) achter de feiten aan qua kaart materiaal van TomTom, ik gok dat dat met de kaarten van Google niet anders zal worden, of ze moeten de R-link totaal aanpassen, zoals een mobiele telefoon of zo.
En dat zal Renault nooit doen, want dan zijn ze een grote inkomsten bron kwijt......
Voorlopig zie ik nauwelijks verbetering in de firmware en ben ik zeer sceptisch over de kunde van de Renault programmeurs, daar komt bij dat we nu al 3 kaartupdates achter lopen. De navigatie gaat wel degelijk veranderen dat word Google Auto met Google maps als basis voor de auto en zal het hele R-Link gebeuren verdwijnen, wat wel als voordeel heeft dat de kaarten actueel zijn. Dat dit niet binnen een jaar zal plaats vinden is wel zeker het nieuwe Google systeem word pas vanaf 2021 ingevoerd.
Hier een link waar in dit ook gemeld word door Autoweek (https://www.autoweek.nl/nieuws/volgend- ... an-google/)
________________________
Twingo 3 TCe 90 Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cortrans
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door cortrans »

Maar mensen die nu (of volgend jaar) een kaart update kopen van 3 jaar kunnen nooit zomaar afgesloten worden voordat die 3 jaar ondersteuning voorbij is.
Ben benieuwd hoe Renault dit gaat oplossen dan?????


Met vriendelijke groet,

Cor
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Drie jaar ondersteuning, maar hoeveel updates is niet vastgelegd. Eén troost, het kan moeilijk slechter worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Noudje
Lid
Lid
Posts in topic: 91
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 mar 2017 16:10
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Noudje »

Het lukt mij al een paar uur niet om in te loggen in de Rlink store. Technische fout krijg ik te zien. Meer mensen hier last van ?
Captur II Intens E-tech Hybrid 145 - two-tone blanc nacré/ noir étoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mr Clio
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2016 11:17
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Mr Clio »

Alles is behoorlijk in de war daar maar ik krijg krijg wel een update melding. Ik denk overigens dat dit een oude update is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Noudje
Lid
Lid
Posts in topic: 91
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 mar 2017 16:10
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Noudje »

Zou zo maar een kaart update kunnen zijn. Het is zo langzamerhand wel tijd er voor. Misschien het systeem overbelast door de vele downloads ? Ik speculeer maar wat.
Captur II Intens E-tech Hybrid 145 - two-tone blanc nacré/ noir étoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mr Clio
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2016 11:17
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Mr Clio »

Ja maar dit is nog een V1000 versie en we zouden toch naar bv V1005 moeten gaan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Noudje
Lid
Lid
Posts in topic: 91
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 mar 2017 16:10
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Noudje »

Ja klopt, V1005 is de volgende. Overigens kan ik nog steeds niet inloggen.
Captur II Intens E-tech Hybrid 145 - two-tone blanc nacré/ noir étoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht