Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Twee opmerkingen:
1. Ik las afgelopen week iets over Ford auto's die geleverd werden met een 4 jaar oude kaart. Renault lijkt niet uniek.
2. Op de Rlink website staat opeens een nieuwe kaart terwijl de met V1000 vermelde kaart verdwenen is. De nieuwe kaart is 4.518 Mo groot. Helaas geen versie nummer vermeld. Weet iemand nog de grootte van de V1000 kaart?
Gr. Jo
seegersj schreef:Twee opmerkingen:
1. Ik las afgelopen week iets over Ford auto's die geleverd werden met een 4 jaar oude kaart. Renault lijkt niet uniek.
2. Op de Rlink website staat opeens een nieuwe kaart terwijl de met V1000 vermelde kaart verdwenen is. De nieuwe kaart is 4.518 Mo groot. Helaas geen versie nummer vermeld. Weet iemand nog de grootte van de V1000 kaart?
Gr. Jo
1. Renault is zeker niet uniek met geen, late en dure updates, het is ook schandalig dat automerken daar mee weg komen je betaald vaak fors voor de navigatie optie.
2. Inderdaad het versie nummer is weer weg, in een mail van een aantal maanden geleden liepen ze zichzelf op de borst te kloppen dat het een verbetering was door dat de kaartversie er achter vermeld stond maar dat is nu dus al weer weg. Het blijven toch een stel idioten daar in Frankrijk.
Da's R-Link 1 toch, neem ik aan?
Als ik inlog krijg ik een melding van updates en als ik doorklik zie ik een update naar v1000 klaar staan. Dat gaan we niet doen, want ik heb nu een kaart met v1005 (van dealer gekregen).
Op de SD kaart zie ik nu alleen kaart v1000 (met versienummer) aangevinkt staan.
Geen andere kaarten (al dan niet aangevinkt).
Gaat weer lekker dus.
Mss moet ik eerst "updaten" via de R-Link Store naar v1000 (downgraden dus in feite) voordat ik v1010 aangeboden krijg?
Kregen jullie een updatemelding toen je inlogde in de R-Link Store of heb je het zelf moeten ontdekken?
Ik krijg al een hele tijd een update aangeboden voor een landenkaart. Die is nu verdwenen. Ik ontving nog wel de melding van een update.
Zo meteen ga ik mijn SD-kaart weer backuppen en de nieuwe kaart installeren.
PS Er staat nog altijd geen versie nummer bij de aangeboden nieuwe kaart.
Mijn download ging bij 99% fout. Daarna een sync uitgevoerd met de nieuwe kaart. Download opnieuw gestart. Dit ging goed.
Na een backup gemaakt te hebben SD-kaart in auto gestoken. Er werd eerst een update uitgevoerd en daarna bleek de kaart Europa op 10.5 te staan. Toch wel een deceptie.
Rlink 1! Begon vanochtend automatisch te downloaden in de app op mijn pc. Na downloaden de sd-card in de pc gestopt, waarna de kaart werd bijgewerkt. Duurde beide plm 12 minuten.
Helaas zie ik alleen maar deze mededeling al 1 1/2 week in mijn scherm als ik de 'verplichte' systeem update wil doen.
De service is tijdelijk niet beschikbaar, probeer het later opnieuw.
Ook bij het synchroniseren van mijn nieuwe kaart die idd bij mijn producten staat krijg ik dit te lezen. Klantrelaties gebeld, die altijd reageren als of dit een nieuw verschijnsel is terwijl ik het de afgelopen 4 jaar al meerdere keren heb gehad, en die gaan het bekijken. Binnen 5 werkdagen kan ik een antwoord verwachten.....
De "nieuwe" kaartversie v1010 v8935 is er eindelijk ... zonder problemen gedownload en teruggeplaatst in de wagen, zoals hier al opgemerkt staat die in "mijn produkten" maar zonder versieaanduiding.
Wanneer het sd kaartje wordt aangesloten op de PC via RlinkToolbox begint het downloaden automatisch
Ik heb geen PC maar een iMac.
Denk ook zolang de ‘verplichte update’ niet geïnstalleerd kan worden dat de kaartupdate ook niet lukt. Service blijft ‘niet beschikbaar probeer het later opnieuw’. Stop nu even na een hele middag gefrustreerd bezig te zijn geweest.
JurJo schreef:Helaas zie ik alleen maar deze mededeling al 1 1/2 week in mijn scherm als ik de 'verplichte' systeem update wil doen.
De service is tijdelijk niet beschikbaar, probeer het later opnieuw.
Ook bij het synchroniseren van mijn nieuwe kaart die idd bij mijn producten staat krijg ik dit te lezen. Klantrelaties gebeld, die altijd reageren als of dit een nieuw verschijnsel is terwijl ik het de afgelopen 4 jaar al meerdere keren heb gehad, en die gaan het bekijken. Binnen 5 werkdagen kan ik een antwoord verwachten.....
Dit heb ik ook bij elke update. En nu dus al een aantal weken. Ik heb het een beetje opgegeven met de R-link.
Voor de mensen die problemen hebben met service tijdelijk niet beschikbaar:
Als eens geprobeerd de auto helemaal af te melden op de Rlink website en daarna nieuw aanmelden?
Ik heb in het verleden ook zo'n probleem gehad en meen dat dat toen de oplossing was.
Gr. Jo
Ik heb vanavond een nieuw account aangemaakt en moest daarbij mijn auto opnieuw aanmelden waardoor mijn oude account automatisch werd verwijderd.
Allemaal tevergeefs geweest.
Net update gedraaid voor de Clio. Nou liep ik wel een versie achter met updaten alleen nu zie ik versie Europe V1005.V8811 staan en niet v1010.xxxx. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Rlinkstore geeft aan dat ik helemaal up-to-date ben.
Vr. Gr.
Marcel
Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2
ik heb ook al jaren dat abonnement. Het lukt nog steeds niet. Nog steeds is de server niet beschikbaar. Lijkt mij toch sterk dat ik naar een andere computer moet om te proberen. Er zijn toch meer mensen met een iMac
MaHeDu schreef:Net update gedraaid voor de Clio. Nou liep ik wel een versie achter met updaten alleen nu zie ik versie Europe V1005.V8811 staan en niet v1010.xxxx. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Rlinkstore geeft aan dat ik helemaal up-to-date ben.
De kaart die in de Rlinkstore staat is groot 4.518 Mo. Er staat geen versienr bij.
Het rijtje met kaarten en versienummers is überhaupt helemaal verdwenen. In het verleden zag ik bijvoorbeeld de kaarten 985, 990 e.d. staan. Nu niet meer.
Nog een keer systeem bijgewerkt nog steeds geen V1010,xxxx
Mijn abonnement verloopt over 415 dagen
Vr. Gr.
Marcel
Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2
Bij mij geen problemen.
Update gedaan.
SD in de auto. Daar eerste melding over software update, na herstart nieuwe kaart en dat is V1010
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05
Ik heb de update ook uitgevoerd, en ook kaart 1011, om precies te zijn v1011.v9022
Je moet je weinig aantrekken van de meldingen die je krijgt over welke update enzo, want hier klopt niets van.....
Zorg dat Rlink geinstalleerd is, en doe de sd-kaart in je pc (eventueel opnieuw opstarten)
Dit is de melding als ik kijk bij mijn producten in de r-link store en dan kies voor Mijn apps beheren.
R-LINK STORE - FOUTMELDING
Exception serveur :
(500 500 TECHNICAL_ERROR)
stackTrace :
(org.apache.tapestry5.ioc.internal.OperationException: 500 500 TECHNICAL_ERROR at org.apache.tapestry5.ioc.internal.OperationTrackerImpl.logAndRethrow(OperationTrackerImpl.java:121) at org.apache.tapestry5.ioc.internal.OperationTrackerImpl.invoke(OperationTrackerImpl.java:88) at org.apache.tapestry5.ioc.internal.PerThreadOperationTracker.invoke(PerThreadOperationTracker.java:87) at org.apache.tapestry5.ioc.internal.RegistryImpl.invoke(RegistryImpl.java:1124) at org.apache.tapestry5.internal.structure.ComponentPageElementResourcesImpl.invoke(ComponentPageElementResourcesImpl.java:146) at org.apache.tapestry5.internal.structure.ComponentPageElementImpl.triggerContextEvent(ComponentPageElementImpl.java:1058) at org.apache.tapestry5.internal.structure.InternalComponentResourcesImpl.triggerContextEvent(InternalComponentResourcesImpl.java:302) at org.apache.tapestry5.internal.services.PageActivatorImpl.activatePage(PageActivatorImpl.java:34) at $PageActivator_af84c110df4786.activatePage(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.internal.services.PageRenderRequestHandlerImpl.handle(PageRenderRequestHandlerImpl.java:57) at org.apache.tapestry5.services.TapestryModule$38.handle(TapestryModule.java:2222) at $PageRenderRequestHandler_af84c110df4787.handle(Unknown Source) at $PageRenderRequestHandler_af84c110df4726.handle(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.internal.services.ComponentRequestHandlerTerminator.handlePageRender(ComponentRequestHandlerTerminator.java:48) at org.apache.tapestry5.services.InitializeActivePageName.handlePageRender(InitializeActivePageName.java:47) at $ComponentRequestHandler_af84c110df4727.handlePageRender(Unknown Source) at net.awl.appshop.lsf.tapestry.security.filter.PageProtectionFilter.handlePageRender(PageProtectionFilter.java:66) at $ComponentRequestFilter_af84c110df4723.handlePageRender(Unknown Source) at $ComponentRequestHandler_af84c110df4727.handlePageRender(Unknown Source) at net.awl.appshop.renault.lsf.front.filters.Log4jFilterTapestry.handlePageRender(Log4jFilterTapestry.java:44) at $ComponentRequestFilter_af84c110df4724.handlePageRender(Unknown Source) at $ComponentRequestHandler_af84c110df4727.handlePageRender(Unknown Source) at $ComponentRequestHandler_af84c110df46e3.handlePageRender(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.internal.services.PageRenderDispatcher.dispatch(PageRenderDispatcher.java:45) at $Dispatcher_af84c110df46e8.dispatch(Unknown Source) at $Dispatcher_af84c110df46df.dispatch(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.services.TapestryModule$RequestHandlerTerminator.service(TapestryModule.java:302) at org.apache.tapestry5.internal.services.RequestErrorFilter.service(RequestErrorFilter.java:26) at $RequestHandler_af84c110df46e0.service(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.services.TapestryModule$3.service(TapestryModule.java:902) at $RequestHandler_af84c110df46e0.service(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.services.TapestryModule$2.service(TapestryModule.java:892) at $RequestHandler_af84c110df46e0.service(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.internal.services.StaticFilesFilter.service(StaticFilesFilter.java:90) at $RequestHandler_af84c110df46e0.service(Unknown Source) at net.awl.appshop.renault.lsf.front.tapestry.common.P3PHTTPHeader.service(P3PHTTPHeader.java:24) at $RequestHandler_af84c110df46e0.service(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.internal.services.CheckForUpdatesFilter$2.invoke(CheckForUpdatesFilter.java:105) at org.apache.tapestry5.internal.services.CheckForUpdatesFilter$2.invoke(CheckForUpdatesFilter.java:95) at org.apache.tapestry5.ioc.internal.util.ConcurrentBarrier.withRead(ConcurrentBarrier.java:85) at org.apache.tapestry5.internal.services.CheckForUpdatesFilter.service(CheckForUpdatesFilter.java:119) at $RequestHandler_af84c110df46e0.service(Unknown Source) at $RequestHandler_af84c110df46d5.service(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.services.TapestryModule$HttpServletRequestHandlerTerminator.service(TapestryModule.java:253) at org.got5.tapestry5.jquery.services.AjaxUploadServletRequestFilter.service(AjaxUploadServletRequestFilter.java:27) at $HttpServletRequestHandler_af84c110df46d7.service(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.upload.internal.services.MultipartServletRequestFilter.service(MultipartServletRequestFilter.java:44) at $HttpServletRequestHandler_af84c110df46d7.service(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.internal.gzip.GZipFilter.service(GZipFilter.java:53) at $HttpServletRequestHandler_af84c110df46d7.service(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.internal.services.IgnoredPathsFilter.service(IgnoredPathsFilter.java:62) at $HttpServletRequestFilter_af84c110df46d1.service(Unknown Source) at $HttpServletRequestHandler_af84c110df46d7.service(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.services.TapestryModule$1.service(TapestryModule.java:852) at $HttpServletRequestHandler_af84c110df46d7.service(Unknown Source) at $HttpServletRequestHandler_af84c110df46d0.service(Unknown Source) at org.apache.tapestry5.TapestryFilter.doFilter(TapestryFilter.java:171) at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:235) at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:206) at net.awl.appshop.renault.lsf.front.tapestry.UrlRewriteFilter.doFilter(UrlRewriteFilter.java:25) at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:235) at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:206) at net.awl.appshop.renault.lsf.front.tapestry.SessionFilter.doFilter(SessionFilter.java:48) at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:235) at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:206) at org.apache.catalina.core.StandardWrapperValve.invoke(StandardWrapperValve.java:233) at org.apache.catalina.core.StandardContextValve.invoke(StandardContextValve.java:191) at org.apache.catalina.core.StandardHostValve.invoke(StandardHostValve.java:127) at org.apache.catalina.valves.ErrorReportValve.invoke(ErrorReportValve.java:102) at org.apache.catalina.valves.AccessLogValve.invoke(AccessLogValve.java:554) at org.apache.catalina.core.StandardEngineValve.invoke(StandardEngineValve.java:109) at org.apache.catalina.connector.CoyoteAdapter.service(CoyoteAdapter.java:298) at org.apache.jk.server.JkCoyoteHandler.invoke(JkCoyoteHandler.java:190) at org.apache.jk.common.HandlerRequest.invoke(HandlerRequest.java:291) at org.apache.jk.common.ChannelSocket.invoke(ChannelSocket.java:779) at org.apache.jk.common.ChannelSocket.processConnection(ChannelSocket.java:708) at org.apache.jk.common.ChannelSocket$SocketConnection.runIt(ChannelSocket.java:901) at org.apache.tomcat.util.threads.ThreadPool$ControlRunnable.run(ThreadPool.java:690) at java.lang.Thread.run(Thread.java:745) Caused by: org.apache.tapestry5.runtime.ComponentEventException: 500 500 TECHNICAL_ERROR at org.apache.tapestry5.internal.structure.ComponentPageElementImpl.processEventTriggering(ComponentPageElementImpl.java:1141) at org.apache.tapestry5.internal.structure.ComponentPageElementImpl.access$3100(ComponentPageElementImpl.java:61) at org.apache.tapestry5.internal.structure.ComponentPageElementImpl$5.invoke(ComponentPageElementImpl.java:1062) at org.apache.tapestry5.internal.structure.ComponentPageElementImpl$5.invoke(ComponentPageElementImpl.java:1059) at org.apache.tapestry5.ioc.internal.OperationTrackerImpl.invoke(OperationTrackerImpl.java:74) ... 77 more Caused by: net.awl.appshop.renault.common.exceptions.LsfWebException: 500 500 TECHNICAL_ERROR at net.awl.appshop.renault.lsf.front.tapestry.pages.product.ManageProducts.onActivate(ManageProducts.java:200) at net.awl.appshop.renault.lsf.front.tapestry.base.GenericPage.dispatchComponentEvent(GenericPage.java) at net.awl.appshop.renault.lsf.front.tapestry.pages.product.ManageProducts.dispatchComponentEvent(ManageProducts.java) at org.apache.tapestry5.internal.structure.ComponentPageElementImpl.dispatchEvent(ComponentPageElementImpl.java:932) at org.apache.tapestry5.internal.structure.ComponentPageElementImpl.processEventTriggering(ComponentPageElementImpl.java:1117) ... 81 more )
@MrClio
Deze melding kreeg ik ook na 2 weken bezig te zijn voor het eerst vanmiddag. Bleek dat Renault klantrelaties zelf een account aangemaakt te hebben omdat 'n doorgebeld account van mij niet doorgegeven was door 'n collega. Ik kreeg een email met advies hoe te handelen. Opnieuw toolbox installeren (dat had ik inmiddels al 15 keer gedaan) dan eerst zonder kaart producten en sdkaart aanklikken en synchroniseren. dan de sd kaart erin en op producten, mijn app, r-link synchroniseren. Zo gedaan, zonder enkel vertrouwen natuurlijk, en het lukt natuurlijk ook niet. weer de service is niet beschikbaar. Ook in de auto begint hij te downloaden en uiteindelijk wordt aangegeven dat de dienst niet beschikbaar is voor dit ogenblik.
Opnieuw mijn auto verwijderd uit de r-link store en opnieuw ingebracht. Toen ongeveer in omgekeerde volgorde gehandeld, eerst mijn producten mijn app en r-link synchroniseren en hij begon warempel te downloaden en moet nog 14 min. Nu afwachten of het alleen de 'verplichten r-link update' is of ook de nieuwe kaart er al in zit.
Mijn SD kaart zit nog niet in de computer.
Wordt vervolgd.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Beste forum
Vandaag online een nieuwe kaart aangekocht voor mijn Scenic IV. Zoals het hoort een USB stick van 32GB geformatteerd op Fat32, en minstens 2 minuten in mijn wagen gestoken. Daarna de nieuwste R-Link 2 toolbox gedownload en geïnstalleerd...
Ik ben benieuwd of je TomTom live abonnement kan gebruiken zonder dat de data verbinding van de r link werkt? Anders wordt het wel een duur grapje ben ik bang.
Ik heb een Renault Captur gekocht uit 2018 met TomTom navigatie versie v990v8348.
Wat moet ik doen om hier de meest recente kaart op te krijgen?
Moet ik hiervoor een abonnement afsluiten bij Tomtom?
Heeft iemand een instructie voor het updaten van...
Ik heb via RLink mijn TomTom Live verlengd, maar heb na nu na een week nog steeds geen actuele verkeersinformatie zichtbaar in RLink. Mijn dealer verwijst me naar TomTom, maar daar kom ik ook niet verder, behalve een oneindige chatbox. Ik ben een...
Hallo,
Betreft Renault Megane Coupe Cabrio 2012.
Twee knopjes (Repeat en Light) op het centrale bedieningspaneel van TomTom (met joystick ) reageren niet.
Als ik ze probeer in te drukken gebeurt er niets, ze lijken muurvast te zitten.
Iemand enig...