TomTom kaartupdate.....

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Gebruikersavatar

seegersj
Lid
Lid
Posts in topic: 53
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 feb 2014 00:49
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door seegersj »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

@MaHeDu
Inderdaad zoiets. De rest van je verhaal is ook identiek. Maar ik heb ook de oplossing. Ga naar je producten en vink daar de 10.5 kaart uit. Synchroniseer en start in de Rlink app "Start mijn downloads". Dat maakt ruimte vrij op de kaart. Daarna weer terug naar jouw producten en vink daar de 10.11 kaart aan. Synchroniseer en dan ook nog even "Start mijn downloads".
Succes
Gr. Jo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



groen_duiven
lid
lid
Posts in topic: 75
Berichten: 134
Lid geworden op: 13 mei 2016 22:35
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door groen_duiven »

Ook hier geen update wanneer ik sd-kaart in laptop doe.

Na uitvinken van die kaart van 4513 MB de kaart geschoond.
In de auto geen kaart.
Kaart opnieuw in laptop en de nieuwe kaart van 4666,3 MB geïnstalleerd

En nu inderdaad V1011 in de auto
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Erike1
Lid
Lid
Posts in topic: 53
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 apr 2015 15:35
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Erike1 »

Na het lezen van alle berichten hier, was ik een beetje huiverig om de kaart up te daten.
Toen ik SD kaart in de laptop deed ging hij zelf updaten. Na 20 min kaartje in auto en update was na 5 minuten klaar. Ik dacht dat kan nooit. Maar toen ik bij de kaartversie keek stond er gewoon V1011.
Ik was verbaasd hoe snel en vlekkeloos het verliep.

Wat moet de laatste versie van Rlink zelf zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Corner
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 46
Berichten: 118
Lid geworden op: 04 jul 2017 20:16
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Corner »

Erike1 schreef:Na het lezen van alle berichten hier, was ik een beetje huiverig om de kaart up te daten.
Toen ik SD kaart in de laptop deed ging hij zelf updaten. Na 20 min kaartje in auto en update was na 5 minuten klaar. Ik dacht dat kan nooit. Maar toen ik bij de kaartversie keek stond er gewoon V1011.
Ik was verbaasd hoe snel en vlekkeloos het verliep.

Wat moet de laatste versie van Rlink zelf zijn?
11.343.xxxxx Zie bijlage...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Erike1
Lid
Lid
Posts in topic: 53
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 apr 2015 15:35
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Erike1 »

Thanks, dan klopt dat ook:)
Verbazingwekkend snel en goed gegaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Schermafbeelding 2018-12-03 om 18.34.56.png
Schermafbeelding 2018-12-03 om 18.35.12.png
update!
auto naar de garage voor onderhoudsbeurt en meteen de SD kaart updaten die door Kees van Tilburg (klantrelaties) daar is laten bezorgen.
Helaas kwam de SD kaart in de verpakking mee naar huis, het was versie 1005...
Thuis opnieuw een ander account aangemaakt want mijn account met wachtwoord lag bij de dealer waar niets mee is gedaan, en warempel daar kwam uit de update die hij aangaf versie 1011. Helaas is die weer niet te downloaden, heb het al 15 x geprobeerd maar steeds is de service weer niet beschikbaar, probeer het later opnieuw.
Gek word ik er van. Ben er al 3 weken mee bezig geweest, meerdere keren per dag.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

seegersj
Lid
Lid
Posts in topic: 53
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 feb 2014 00:49
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door seegersj »

@JurJo
Wat doe je precies om je kaart te downloaden?
Gr. Jo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Greg600
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2018 10:29
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Greg600 »

Corner schreef:UPDATE
Zonder enige problemen de download/update procedure doorlopen. Moet wel zeggen dat ik geen orgineel SD kaartje gebruik, maar een back-up van 128GB.
Kaartupdate in auto is nu v1011.v9023
Ik moet dus mijn complementen geven aan Renault, want dit is mijn eerste keer zonder problemen. :clap:

UPDATE: 12:36
:think: RLink blijft aangeven dat er een update van kaart v1011.v9022 gereed staat in "Mijn RLink" maar in auto zit kaart v1011.v9022 :doh:
Hi. Zou je kunnen schrijven hoe je een kopie van een 128GB kaart kunt
maken? Ik heb geprobeerd, maar heb alleen een kopie van de kaart gemaakt
met dezelfde capaciteit van 8 GB op de nieuwe 16 GB. Mijn excuses voor mijn
Nederlandse taal, maar ik gebruik de Google-vertaler. Regards
Captur Tce 120KM FL
Megane Bose dci 130KM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Corner
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 46
Berichten: 118
Lid geworden op: 04 jul 2017 20:16
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Corner »

Greg600 schreef:
Corner schreef:UPDATE
Zonder enige problemen de download/update procedure doorlopen. Moet wel zeggen dat ik geen orgineel SD kaartje gebruik, maar een back-up van 128GB.
Kaartupdate in auto is nu v1011.v9023
Ik moet dus mijn complementen geven aan Renault, want dit is mijn eerste keer zonder problemen. :clap:

UPDATE: 12:36
:think: RLink blijft aangeven dat er een update van kaart v1011.v9022 gereed staat in "Mijn RLink" maar in auto zit kaart v1011.v9022 :doh:
Hi. Zou je kunnen schrijven hoe je een kopie van een 128GB kaart kunt
maken? Ik heb geprobeerd, maar heb alleen een kopie van de kaart gemaakt
met dezelfde capaciteit van 8 GB op de nieuwe 16 GB. Mijn excuses voor mijn
Nederlandse taal, maar ik gebruik de Google-vertaler. Regards
:think: Inmiddels beantwoord via PB
Helaas kan ik je hier niet meer mee helpen dan beschreven in PB.
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Zojuist weer eens geprobeerd mijn versie 1011 te downloaden maar helaas service nog steeds niet beschikbaar.
Heb het risico genomen om mijn nieuwe SDkaart met versie 1005(via de dealer) in mijn computer te stoppen want ik wilde hem eigenlijk kopiëren.
Begint hij onmiddellijk te downloaden in de toolbox. Eerst stond er 5 uur te gaan maar dat veranderde in ongeveer 2 1/2 uur. Nu nog 26 minuten te gaan. Ben benieuwd of de nieuwste versie erop staat of dat mijn nieuwe kaart 'geheel is leeggemaakt'.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mr Clio
Lid
Lid
Posts in topic: 71
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2016 11:17
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Mr Clio »

@ JurJo is het uiteindelijk gelukt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

@Mr Clio
helaas niet. Toen het downloaden eindelijk klaar was gaf de toolbox een bericht met rood kruis dat het fout was gegaan en dat ik contact op moest nemen met de klantendienst.
Ik dacht dan ga ik in ieder geval de kaart maar kopiëren voor het geval dat maar hij was leeg 'getrokken'. Toen in de auto in het systeem en begon hij toch de kaart Europe te laden maar helaas gewoon versie 2005.
Toen ik weer binnen kwam werd ik gebeld door dhr van Tilburg en heb ik samen met hem (tevergeefs) alle stappen doorgelopen. De service bleef dus 'tijdelijk niet beschikbaar probeer het later opnieuw'.
Hij gaat het (weer) met Frankrijk opnemen want volgens hem moet het toch de verbinding zijn van mijn abonnement (europekaart) met mijn account, welk account dan ook.
Ik heb nog even aangehaald dat versie 1005 niet eerder in het downloadprogrjmma voorkwam maar dat hij dus wel als kaart aanwezig is waarop hij zei dat het 1 dag erop heeft gestaan. Het schijnt dat er 1 x per jaar een echte kaart uitkomt voor het geval er problemen zijn zodat men deze kaart kan 'overhandigen' en de andere versies moeten dan gedownload worden.
Dus maar weer afwachten op Frankrijk en het weer doen met de versie 1005 uit mei 2018.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ns_joep
Lid
Lid
Posts in topic: 30
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 aug 2016 09:10
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door ns_joep »

Het rode kruis met de melding dat er iets fout gegaan was herken ik.
Daarna ben ik niet bij de pakken neer gaan zitten, heb de pc opnieuw opgestart.
SD kaart in de laptop en R-Link opgestart.
Meteen weer melding van nieuwe kaartversie en toen liep het als een tierelier.
Nu versie V1011.v9022
Renault Clio E-Tech Full Hybrid 140 - R.S. Line
06-07-2022 : Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

@ns_joep
ik ben ook niet bij de pakken neer gaan zitten en heb de afgelopen 3 weken mijn computer tientallen keren opnieuw opgestart, toolbox meerdere keren per dag opnieuw geïnstalleerd, nieuwe accounts aangemaakt, auto verwijderd uit accounts, honderden keren op update geklikt maar als er maar het houdt op als je steeds maar de melding krijgt 'service tijdelijk niet beschikbaar, probeer het later nog eens'.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Leo1959
Lid
Lid
Posts in topic: 22
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 mar 2018 10:02
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Leo1959 »

JurJo schreef:@ns_joep
ik ben ook niet bij de pakken neer gaan zitten en heb de afgelopen 3 weken mijn computer tientallen keren opnieuw opgestart, toolbox meerdere keren per dag opnieuw geïnstalleerd, nieuwe accounts aangemaakt, auto verwijderd uit accounts, honderden keren op update geklikt maar als er maar het houdt op als je steeds maar de melding krijgt 'service tijdelijk niet beschikbaar, probeer het later nog eens'.
Ik heb die melding “service niet beschikbaar” ook een tijdlang gehad en dat is uiteindelijk opgelost door de dealer icm Renault Nederland. Bij mij was het toen een foute parameter ergens op een server in Frankrijk. Heeft drie weken geduurd voor de oplossing gevonden was maar nu werkt alles probleemloos
Renault twingo 3 expression 70pk, wit met striping
Renault Captur intens Tce140 EDC GPF, pack camera en pack navigatie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 122
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Marguerite »

De nieuwste (normale!) Tomtom versie is nu 1020

1011 is dus tov 1010 alleen een kleine toevoeging op Frankrijk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Dat is nu wel al jaren bekend dat r-link navigatie systeem verder achter loopt op de gewone TomTom kaarten...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cortrans
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door cortrans »

Ze lopen bij Renault dus een half jaar achter bij de huidige Tomtom kaarten . Tomtom zelf heeft afgelopen week versie 1020...... uitgegeven....
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 45
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door lexs »

Ik dacht dat ik alles had meegemaakt met de R-link. Maar het kan nog veel gekker.

Ik probeer dus al weken zonder succes de nieuwe Europe kaart te installeren. Steeds de melding dat het systeem niet beshcikbaar is.
Aangezien ik daar vorige keren ook last van had en het na contact met Renault kon oplossen, probeerde ik dat deze keer weer. Mailtje gestuurd dat het weer niet lukt en of ze kunnen helpen.
Na ruim een week bellen ze op een moment dat ik voor een groep sta en dus niet kan opnemen. Spreken een voicemail in en sturen ook een mail. Kern van de boodschap: Er stond iets niet geactiveerd in mijn account en dat hebben ze hersteld. Ik moet nog maar een keer proberen om te updaten en anders de dealer vragen om te laten zien hoe het moet. Alsof die het weet.

Afijn, die ochtend was ik, voor het telefoontje van Renault, dus met kaart V1000 naar die training gereden. 's Avonds wil ik naar huis rijden en blijkt dat er geen kaart beschikbaar is.

Thuis blijkt via R-link explorer dat de oude kaart inderdaad is verwijderd. Maar updaten lukt nog steeds niet.

Eind van het liedje is dus dat ik deze kerstdagen zonder navigatie mijn weg moet zien te vinden.

Moraal van het verhaal: blokkeer gegevensuitwisseling, zodat deze nietsnutten niet op afstand je systeem kunnen vernaggelen. Wat een @#$!%^? kneuzen daar bij Renault.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 aug 2013 07:15
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door RogerS »

lexs schreef: Eind van het liedje is dus dat ik deze kerstdagen zonder navigatie mijn weg moet zien te vinden.
Als ik deze ellende allemaal hier lees over het updaten van de kaarten dan ben ik toch blij dat ik de moeite heb genomen om Android Auto te activeren op R-Link. Met Google maps altijd de nieuwste kaarten. Ik kan het iedereen aanbevelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cortrans
lid
lid
Posts in topic: 10
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door cortrans »

Dank voor het advies...... beetje jammer dat niet iedere (vrij nieuwe) Renault met R-link over Apple of Android auto is uit te rusten.
Ook ik zou maar war graag Apple CarPlay geactiveerd willen hebben maar dat blijkt helaas met het besturingssysteem 2.2.19...... niet mogelijk te zijn.
In mijn (Mercedes) truck gebruik ik het de hele dag.....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 45
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door lexs »

RogerS schreef:
lexs schreef: Eind van het liedje is dus dat ik deze kerstdagen zonder navigatie mijn weg moet zien te vinden.
Als ik deze ellende allemaal hier lees over het updaten van de kaarten dan ben ik toch blij dat ik de moeite heb genomen om Android Auto te activeren op R-Link. Met Google maps altijd de nieuwste kaarten. Ik kan het iedereen aanbevelen.
Dat kan op de R-Link 1 helaas ook niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 45
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door lexs »

Het is eindelijk gelukt, ik heb europe v1011 geinstalleerd. @

Jurjo, is het bij jou nou ook gelukt? Ik kreeg van Renault NL het advies om voor het updaten gebruik te maken van een incognito venster in Google Chrome. Het lijkt of dat hielp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

@Lexs, nee bij mij is nog niets gelukt. afd Klantrelaties, dhr van Tilburg heb ik 3 december voor het laatst gesproken en hij ging het doorsturen naar Frankrijk waar ik nog steeds op ziet te wachten.
Wat dat incognitovenster betreft, dat heb ik al zo vaak gedaan en ook dat werkt niet en ook Firefox niet en Safari niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 45
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door lexs »

Tja, ik mag niet meer klagen, maar het blijven een stelletje kneuzen daar,als je het mij vraagt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Net nog maar eens geprobeerd maar ook weer bij Chrome 'incognito'

PRODUCTEN UPDATEN
De service is tijdelijk niet beschikbaar, probeer het later opnieuw........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lexs
Lid
Lid
Posts in topic: 45
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 apr 2017 23:33
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door lexs »

For what it's worth - Ik ben geholpen door wouter half van Renault. Hij molt eerst je kaarten, maar daarna kun je wel updaten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Dat traject heb ik al gehad...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Reneetje
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 mar 2014 14:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Reneetje »

Vandaag ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken en de "nieuwste" kaartversie aangeschaft. Gekozen voor West-Europa omdat dit voor mij voldoende is (en bij mislukken blijft de schade beperkt tot 34,95).
Dus hup betalen en na ontvangstbevestiging kaartje in de laptop en fingers crossed.
Na een eerste mislukte poging op de originele TomTom kaart (versie 925) waar ik de de mededeling kreeg dat ik de klantenservice maar moest contacten heb ik de originele R-Link kaart erbij gepakt. Op synchroniseren geklikt en t kaartje in de SD-gleuf geduwd. En jahoor de up-date werd wederom gestart en na zo'n 20 minuten was ie klaar. Geen fout boodschap oid, dus hup naar de auto en op hoop van zegen.
Na alle stappen doorlopen te hebben kreeg ik de melding software update mislukt, maar er was ook goed nieuws.... kaart V1011 was geladen!! Hiep hiep hoera, trompetgeschal, gebak en champagne.
Net ook nog de TomTom SD-kaart gechecked en ... jawel daarstaat V1011 ook gewoon op en werkt ook nog. Dus gewoon weer twee kaarten (eentje reserve) en die software update doen ze bij de volgende beurt maar even laden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Noudje
Lid
Lid
Posts in topic: 91
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 mar 2017 16:10
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Noudje »

mijn vraag gaat niet over de TomTom kaartupdate maar ik weet niet waar elders te zoeken. Dus: bij het straten van mijn auto kreeg ik vandaag de melding dat ik voór 19 april een update van mijn Rlink systeem moet maken, anders wordt een goed functioneren niet gegarandeerd. Maar ik kan helemaal nergens een update vinden. Iemand een idee ?
Captur II Intens E-tech Hybrid 145 - two-tone blanc nacré/ noir étoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvk01
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2017 23:57
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door rvk01 »

Voor 6 april denk ik.

Daar heb ik voor Captur een e-mail voor gekregen.

Die verwees naar deze site
https://easyconnect.renault.nl/software ... =e_mailing

Daar kun je je chassisnummer invoeren om te kijken of je een update nodig hebt.

Het geeft te maken met het gps-tijdsignaal.
**Op 6 april 2019 vindt een verandering in het GPS-netwerk plaats (een verandering in het GPS-tijdsignaal). Het is mogelijk dat je navigatiesysteem dit signaal niet correct kan interpreteren. Om de juiste werking te behouden is een update noodzakelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

ik heb ook die mail gekregen voor mijn Captur met die link waarin je je chassisnummer kunt invoeren.(voor 6 april). De link van rvk01 is handig voor je Noudje.
Dan het bestand downloaden en op een usb stick zetten.
Motor laten draaien, radio aan, Stick in het r link systeem en hij start. Het duurt wel een aardig tijdje maar wonder boven wonder is het allemaal gelukt en zelfs de kaarten stonden er nog in.
Zomaar in 1 keer, dat is wat anders dan met een kaartupdate...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Ik heb dat, enkele tijd geleden, gedaan, kreeg in de auto dat alles OK was, maar gisteren kwam er een waarschuwing in de auto dat ik die update moest doen. Begrijpe wie kan. Benieuwd of hij dat vandaag weer gaat doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 122
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Marguerite »

Theo.
Kijk in de auto of de R link versie de laatste is. 11.344
Dan is het OK.
Ik kreeg ook de melding in de auto + een mail dat het moest gebeuren terwijl ik het allang gedaan had....
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 451
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door Theo-R-link »

Inderdaad 11.344, maar bij Renault Rlink kan je alles verwachten. Zo heb ik in 'Weer' een zestal steden. De helft geeft plots maar klank. Begrijpe wie kan. Mijn TomTom places, geven elke keer 'de dienst is niet bereikbaar' ga ik langs Navigatie kan ik wel Tomtom places gebruiken. Rlink is niets om mee te pronken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JurJo
Lid
Lid
Posts in topic: 323
Berichten: 355
Lid geworden op: 07 dec 2014 13:01
Actief als: particulier

Re: TomTom kaartupdate.....

Bericht door JurJo »

Theo, hij moet ook eerst verbinding maken met het netwerk. Dat start niet meteen met het starten van de auto. Duurt soms even.

"Vergeet niet te controleren of de connectiviteit van je R-LINK is ingeschakeld. Dit heb je nodig om real-time verkeersinformatie te ontvangen. Je kunt dit controleren door naar Menu -> Systeem -> Status en Informatie -> Netwerkstatus te gaan. Als de netwerkstatus ‘niet verbonden’ is, dan kun je dit aan zetten via Menu -> Services -> Instellingen -> Instellingen voor het delen van gegevens"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht