Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb even jullie hulp (bevestiging) nodig.
Ik heb een verouderde kaart en wil deze nu updaten naar KAART VAN EUROPA V1011 (Versie:1011.9022)
De oude kaart staat op een sd-kaart van in totaal 7,39 GB en deze is FAT32 (als ik het goed begrijp is deze kaart helemaal vol en is er geen ruimte meer beschikbaar).
Kan ik nu gewoon via de R-link store een nieuwe kaart (4 666,3 Mb) downloaden en wordt deze dan gewoon over de huidige kaartje geplaatst op het sd-kaartje? Of is het aan te raden deze eerst te kopiëren? Het vreemde is dat ik helemaal geen bestanden zie als ik deze in mijn laptop stop.
Het zou kunnen dat uw 'verouderde' kaart ook te klein is. Ik zou een nieuwe sd kaart kopen met meer dan 8 GB.
Volgens mij als je op de kaart klikt (rechtermuisknop bij mij) en klikt op 'open' zouden er 4 app moeten verschijnen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
JurJo schreef:Schermafbeelding 2019-08-10 om 18.31.15.pngHet zou kunnen dat uw 'verouderde' kaart ook te klein is. Ik zou een nieuwe sd kaart kopen met meer dan 8 GB.
Volgens mij als je op de kaart klikt (rechtermuisknop bij mij) en klikt op 'open' zouden er 4 app moeten verschijnen.
Ik zie niets dan maar het werkt wel dus dat geloof ik wel.
Wat is de max. grootte van het kaartje waar R-link mee overweg kan?
Ok, heb een SanDisk Ultra SDHC kaart - 16GB kaartje besteld die a.s. dinsdag wordt bezorgd.
Dan is het dus gewoon een kwestie van de desbetreffende kaart te bestellen en te downloaden?
Deze moet ik dan downloaden op mijn computer en daarna d.m.v. de R-link toolbox op het nieuwe kaartje installeren?
Sorry voor de "dummie questions" maar ik ben bang dat ik meer kapot maak dan de bedoeling is (ben hier meestal niet zo goed in )
Het is ook niet een ‘fluitje van ‘n cent’. De meesten waaronder mijn persoontje heeft er HEEL veel problemen mee gehad.
Maar het zou idd zo moeten lukken. Tussendoor wl wel even in de auto stoppen en updaten. Zowel voor het r-link systeem als de sd kaart. Wel de kaart steeds op de juiste manier er uit ‘werpen’.
Als u inlogt in de R-link store ziet u rechts 'werkwijze' staan (zie bijlage)
Schermafbeelding 2019-08-10 om 20.50.36.png
als u daarop klikt staat een voorbeeld hoe het o.a. moet en er zijn ook filmpjes van.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Je ziet enkel bestanden op een Apple, of in Windows langs Rlink Explorer. Normaal moet de huidige kaart door de nieuwe vervangen worden. Of het gaat lukken is wat anders. Ik belde vorige keer mer Renault, waar men mij verzekerde dat het zou lukken om West Europa op een kaart van Europa te zetten, maar er kwamen veel telefoontjes, en uiteindelijk de dealer bij te pas, om het te laten lukken. Maar dat hoeft je niet bang te maken, ik probeerde dus een ander soort kaart te installeren.
Ik koop een sd kaartje waar ik de nieuwe kaart op ga zetten. Het oude kaartje gebeurd dus niets mee. Mocht het met de nieuwe kaart niet lukken dan kan ik toch altijd het oude kaartje er weer indoen?
Normaal werkt die wel, maar ik denk dat je niet zal kunnen laden op een lege kaart, ze moet aangepast zijn voor Renault (denk ik)
Je kan wel op een nieuw kaart een kopie maken van.
Maar in elk geval blijft je oude kaart werken als je er niets mee doet.
Ik zou eerst met Rlink explorer een kopie maken van je huidige kaart, en dan op die kaart proberen de nieuwe kaart te zetten.
Ik vermoed dat je dir nog nooit gedaan heb, dus zo duidelijk mogelijk de uitleg.
Als je Rlink explorer nog niet op je computer hebt staan, deze installeren. Dan je huidige SD kaart nemen en in je computer plaatsen (voor alle zekerheid tegen schrijven beveiligen) Dan de TomTom bestanden die je in Rlink explorer kan zien, en deze in een map op je computer plakken.
Daarna nieuw kaart in computer steken, en een kopie maken. in Tools klikken op new SD card. De rest legt hij uit.
Ik zal proberen: Eerst vraagt hij op welke map hij moet installeren (geeft dan je schijven, ook de SD schijf). Je klikt op die schijf en hij vraagt of hij die mag formateren. Uiteraard ja klikken. Dan vraagt hij welke kaarten hij moet installeren en je gaat naar de map waarin je tomtom kaarten staan. Er staan er 4 normaal en een zip bestand, maar je klikt gewoon op één van de bestanden. Dan ok. Dan gaat het lang duren, want hij gaat die kaarten installeren. Ik hoop dat je het begrijpt, want zoiets uitleggen is altijd moeilijk.
Ik raad je wel aan de map met kaarten, die je van de originele SD kaart hebt overgenomen, op het bureaublad te zetten. Dan vind je die terug.
Veel succes
Vandaag de nieuwe kaart (KAART VAN EUROPA V1011 (Versie:1011.9022)) aangeschaft en wilde deze daarna installeren op mijn sd-kaart.
De R-link store gaf inderdaad aan dat er een update is voor mijn sd-kaart.
De sd-kaart in de computer gestopt en ik wilde deze toen via de R-link toolbox installeren .... maar helaas.
Ik heb toen Renault Nederland gebeld en ik kreeg toen iemand van de helpdesk aan de lijn.
Hij gaf direct aan dat het bekend is dat er problemen zijn tussen de KAART VAN EUROPA V1011 (Versie:1011.9022) en de Toolbox en daarom krijg ik van Renault Nederland de desbetreffende kaart opgestuurd.
Netjes opgelost door Renault Nederland want zij kunnen hier ook niets aan doen.
Ik heb hetzelfde probleem. Net als de rest van Europa waarschijnlijk, want de SD kaartjes zijn al weken in backorder. ze kunnen ze kennelijk niet snel genoeg produceren.
Sinds vandaag krijg ik de melding dat de R-Link bijgewerkt moet worden, naast de melding dat ook de kaart van Europa bijgewerkt moet worden (maar die versie staat er al op). Zie bijlage
Schermopname (4).png
. Maar de link voor het updaten van de Rlink " staat niet aan". Iemand hetzelfde probleem ??
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Zojuist ook even gekeken. Er staat in een gele balk dat je de R-Link software moet downloaden. Als je onder "Alles bijwerken" op "werkwijze" klikt staat er uitleg over beheer en zo. Daaronder staat in kleine letters "TOOLBOX VOOR WINDOWS" en "TOOLBOX VOOR MAC". Gebruik de juiste roolbox om die te downloaden.
Gr. Jo
Even gecontroleerd. R-Link toolbox zegt versie 3.4.0.254. Op de website staat bijwerken naar 11.334. Ik heb dus gewoon de oude versie gedownload en geïnstalleerd. Nou heb ik dus ook weer vragen. Hoe zit dat?
Gr. Jo
Via My Renault bleek dat het updaten van de software NIET met de SD kaart maar met een USB stick gedaan moest worden. Heb ik gedaan, geheel volgens de instructies. En wat blijkt: de versie 11.344.3198541-8059 die er nu opgezet is is exact dezelfde als die er al op stond ! Ik begrijp er helemaal niets meer van, maar kennelijk is alles up to date al zegt de de R-Link Store van niet.
Noudje schreef:Sinds vandaag krijg ik de melding dat de R-Link bijgewerkt moet worden, naast de melding dat ook de kaart van Europa bijgewerkt moet worden (maar die versie staat er al op). Zie bijlage Schermopname (4).png. Maar de link voor het updaten van de Rlink " staat niet aan". Iemand hetzelfde probleem ??
Vreemd dat ie bij jou versie 1011.9022 aangeeft, bij mij staat geïnstalleerd versie 1011.9026. Weliswaar een heel klein verschil in versie maar toch vreemd.
Renault Captur TCe 150 EDC GPF Intens (5/2019)
Two-tone Gris Casiopée / Noir Etoilé KNG + GNE & Easy Life Pack
Kaart Europe v1105.v11793
In bestelling: Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145
Noir Etoile
Packs: Full screen, Advanced driving assist en City Premium
Ik kon me niet herinneren dat de R-Link update gekozen moet worden. Vandaar dat ik dacht dat het de software op de PC betreft.
De website blijft volhouden dat ik 2 updates moet doen: R-Link naar 11.344 (ik heb al 11.344.3064886-8056) en het weerbericht naar 2557.
Maar de toolbox download niets. Ik zou verwachten dat het weerbericht gedownload zou worden. Of betekent "Update aanvragen" dat de software rechtstreeks via het netwerk geïnstalleerd gaat worden?
V.w.b. de kaart van Europa, ik heb V1011.V9022 geïnstalleerd staan sinds november.
Gr. Jo
Het weerbericht wordt in de auto zelf gedownload als je gaat naar, geloof ik uit mijn hoofd, applicatiebeheer daar kan je checken op updates.
Het wordt inderdaad wel tijd voor nieuw kaartmateriaal
Renault Captur TCe 150 EDC GPF Intens (5/2019)
Two-tone Gris Casiopée / Noir Etoilé KNG + GNE & Easy Life Pack
Kaart Europe v1105.v11793
In bestelling: Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145
Noir Etoile
Packs: Full screen, Advanced driving assist en City Premium
Gisteren contact gehad met een dame bij Renault Nederland. Naar eigen zeggen had ze verstand van het RLink systeem. Nadat ik haar één ander had uitgelegd ( zoals de mededeling in de RLink Store dat ik 2 updates heb maar die ik niet updaten kan en die overigens al uitgevoerd blijken te zijn) kreeg ik de vraag: maar wat is het probleem, de updates zijn toch al uitgevoerd ? En dat de RLink Store dat niet laat zien, ach, die is misschien nog niet bijgewerkt of zo. IT-matig een waardeloos antwoord, gelijkwaardig aan de gehele wijze waarmee Renault met het RLink-1 systeem omgaat.
Beschamend !
Laat mij daar dan meteen op aansluiten. Er stonden 2 updates klaar: R-Link en weerbericht. Weerbericht intussen geïnstalleerd en de website laat dat ook zien. Er staat nu nog de update van R-Link, Maar die is volgens de auto wel degelijk geïnstalleerd. Mogelijk correspondeert dit met de situatie op de oude website. Daarop werd de laatste tijd na het inloggen 1 update gemeld. Als je de update opvroeg was het antwoord dat er geen updates waren. Tja!
Gr. Jo
Kortom, we zitten met een kaart door TomTom uitgebracht in Juni 2018 en voor ons in R-link in November 2018. De kaart is nu dus inmiddels al 14 maanden oud en ik vraag mij af of er nog een update aankomt. Zo'n lange periode heeft er nog niet eerder tussen gezeten de afgelopen 4 jaar en 8 maanden.
Navigatie is een DRAMA geworden na de invoering van RLink, daarvoor de Carminat serie was prima, ieder 3 maanden een nieuwe kaart met updates van de snelheidcamera's.
Maar ja Renault wilde er meer aan verdienen en RLink is het product er van.
En ze hebben maling aan de klant !
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06
Ik ben er wel voor om na aanleiding van dit bedrog een soort gezamenlijke actie tegen Renault te doen.Bv via de consumentenbond of, nog leuker, radar o.i.d. Maar dan moeten we wel met een flink aantal zijn. Wie doet er mee?
Ik ben best wel geïnteresseerd om mee te doen want de gang van zaken rond de updates is schandalig. Maar ik heb geen behoefte de kar (al dan niet met RLink ....) te trekken.
Kom net bij de dealer vandaan:
Ineens nl de melding: geen kaarten gevonden.
Alle instructies uitgevoerd zonder resultaat. De dealer heeft er anderhalf uur naar zitten staren, maar niks lukte.
Dus ook ik krijg een nieuwe SD kaart.... achteraan aansluiten in de wachtrij, backorder RN.
Nu van de dealer een kaartje uit de la gekregen. Antiek versienummer, maar beter iets dan niets!
Er werd me tussen neus en lippen verteld dat er grote onenigheid is tussen Renault en TomTom. Het contract is opgezegd en TT is daarover not amused.... misschien daarom al deze kaart-ellende....
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Beste forum
Vandaag online een nieuwe kaart aangekocht voor mijn Scenic IV. Zoals het hoort een USB stick van 32GB geformatteerd op Fat32, en minstens 2 minuten in mijn wagen gestoken. Daarna de nieuwste R-Link 2 toolbox gedownload en geïnstalleerd...
Ik heb al wat lopen zoeken op dit forum nadat carminat gebruikers melden dat ze ineens geen gps lock hebben en op een vreemde plek staan. Zo sta ik ook ineens 20 kilomter naar het oosten. Bij gps status geen enkele sateliet lock Dus ik dacht GPS...
Ik heb een Renault Captur gekocht uit 2018 met TomTom navigatie versie v990v8348.
Wat moet ik doen om hier de meest recente kaart op te krijgen?
Moet ik hiervoor een abonnement afsluiten bij Tomtom?
Heeft iemand een instructie voor het updaten van...
Ik heb via RLink mijn TomTom Live verlengd, maar heb na nu na een week nog steeds geen actuele verkeersinformatie zichtbaar in RLink. Mijn dealer verwijst me naar TomTom, maar daar kom ik ook niet verder, behalve een oneindige chatbox. Ik ben een...
Hallo,
Betreft Renault Megane Coupe Cabrio 2012.
Twee knopjes (Repeat en Light) op het centrale bedieningspaneel van TomTom (met joystick ) reageren niet.
Als ik ze probeer in te drukken gebeurt er niets, ze lijken muurvast te zitten.
Iemand enig...