Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Bij mij staat alleen nog de .334 versie in de store, terwijl ik in de auto .344 heb.
Van het weekend even de nieuwe kaart van de dealer in de auto doen en kijken wat hij dan aangeeft.
De easyconnect site geeft trouwens ook nog de .344 versie aan als update.
Ik vind het wel een gemiste kans van Renault dat je zelf moet bellen om een SD kaart te krijgen met V10.15.
Dat is niet wat je noemt "aan klanten binding doen".
Gisteren moest ik voor iets anders bij de dealer zijn en daar ook het probleem aangehaald met de kaart updates.
Ik werd vriendelijk doorverwezen naar RN Klantenservice.
Medewerker van RN bevestigde dat er inderdaad al een update was (V10.15) maar dat deze niet downloadable was.
Omdat ik nog een abonnement heb op de kaart update service krijg ook ik via de dealer een SD kaart.
Medewerker vroeg wel hoe ik op de hoogte was van deze update.
Niet erg klant vriendelijk allemaal, zeker niet voor klanten die betaald hebben voor de update service.
Ik kreeg 3 jaar gratis bij de aanschaf van mijn nieuwe Captur.
Wanneer beide abonnementen zijn verlopen toch maar eens kijken voor een echte TomTom navigatiesysteem.
Dan krijg ik wel 4 updates per jaar plus extra mogelijkheden.
Snap niet dat het zo moeilijk is om een goed werkende Rlink store te maken.
Overal kan je dingen downloaden en ergens opzetten, maar bij Renault gaat het steeds fout. Kunnen ze niet gewoon via dat easyconnect alle updates doen. Even alles downloaden om een usb stick zetten en klaar.
Het gaat allemaal zo omslachtig. Nooit begrepen waarom Renault ook zoveel versie achterloopt met de kaarten van tomtom
WJvH schreef:
Wanneer beide abonnementen zijn verlopen toch maar eens kijken voor een echte TomTom navigatiesysteem.
Dan krijg ik wel 4 updates per jaar plus extra mogelijkheden.
Ik krijg de laatste tijd steeds weer aanbiedingen van TomTom met 30% korting op een high end systeem met levenslange kaartupdates, -flitsers, -verkeersinformatie. Updates via WiFi etc. En dat voor €299
Erike1 schreef:Snap niet dat het zo moeilijk is om een goed werkende Rlink store te maken.
Overal kan je dingen downloaden en ergens opzetten, maar bij Renault gaat het steeds fout. Kunnen ze niet gewoon via dat easyconnect alle updates doen. Even alles downloaden om een usb stick zetten en klaar.
Het gaat allemaal zo omslachtig. Nooit begrepen waarom Renault ook zoveel versie achterloopt met de kaarten van tomtom
Het blijven Fransen dus alles is kennelijk ingewikkeld voor ze, ik heb de de afgelopen 2 jaar meerdere keren contact met Renault Nederland gehad over de kaartupdates iedere keer krijg je het verhaal te horen dat het omzetten naar R-Link ingewikkeld is, ik heb ze zojuist nog aan de lijn gehad met de vraag waarom kaart versie 1015 niet bij de updates staat, als antwoord kreeg ik dat sommige mensen het wel via de update krijgen en andere niet(lekker duidelijk antwoord) ik krijg nu een nieuw sd kaartje met kaartversie v1015 via de dealer. Op mijn opmerking dat je dan nog bijna een jaar achter loopt met de kaartupdates kreeg ik als antwoord dat het onmogelijk is voor Renault om gelijk op te gaan met TomTom toen ik zei dat dat ook niet mijn verwachting was maar dat een jaar "achter lopen" wel erg lang is had de medewerker geen antwoord. Ik vind het ook erg vreemd dat je via een forum er achter moet komen dat je een nieuw sd kaartje kan krijgen. Ik heb ook aangegeven dat ik in 2017 voor € 149,- 3 jaar kaartupdates heb gekocht maar dat het aantal updates dat je krijgt nihil is. Ik heb in 2017 dus voor € 149,- kaartupdates aangeschaft en voor € 139, live services ik had beter een nieuwe TomTom kunnen aanschaffen dan had ik ieder kwartaal een nieuwe kaart gehad(voor nop) en ook gratis live services. Mij zijn ze dan ook als klant kwijt, mijn volgende auto word zeker geen Renault.
PedroN schreef:
Ik krijg de laatste tijd steeds weer aanbiedingen van TomTom met 30% korting op een high end systeem met levenslange kaartupdates, -flitsers, -verkeersinformatie. Updates via WiFi etc. En dat voor €299
Ik krijg deze aanbiedingen ook.
Gezien de prijzen die je bij Renault betaalt voor 3 jaar Kaart Update (€149,00) en 3 jaar Live Service (€139,00)
is de keus, denk ik, snel gemaakt.
We moeten nu alleen even de garages goed in de gaten houden met welke versie de nieuwe auto’s uitgeleverd worden. Zodra er een nieuwe versie gesignaleerd wordt meteen allemaal massaal aan de bel trekken
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145 (4-2024)
Noir Etoile
Packs: Full screen, Advanced driving assist, City Premium en draadloze oplader
PedroN schreef:
Ik krijg de laatste tijd steeds weer aanbiedingen van TomTom met 30% korting op een high end systeem met levenslange kaartupdates, -flitsers, -verkeersinformatie. Updates via WiFi etc. En dat voor €299
Ik krijg deze aanbiedingen ook.
Gezien de prijzen die je bij Renault betaalt voor 3 jaar Kaart Update (€149,00) en 3 jaar Live Service (€139,00)
is de keus, denk ik, snel gemaakt.
En bij de meeste nieuwe auto's (ook straks bij Renault) heb je de optie voor Android auto of Apple Carplay dan kosten de kaarten en file informatie niets en de meeste mensen hebben toch al een data abonnement op hun smartphone.
Je zou even moeten kijken of er bij de (nieuwe?) auto ook 3 jaar updates bij inbegrepen zijn, lijkt mij wel in ieder geval. Die prijzen die je ziet zijn voor de verlenging denk ik
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145 (4-2024)
Noir Etoile
Packs: Full screen, Advanced driving assist, City Premium en draadloze oplader
Ik heb net mijn nieuwe sd kaart met 10.15 in de auto gedaan! De kaarten werken maar mijn rlink geeft aan dat een systeem update mislukt is! Als ik in de store kijk geeft hij 1 update en dat is de .334 versie terwijl ik .344 heb! Ik heb bij beheer 3 sd kasten staan! Twee van bijna 8gb en 1 van 450mb . Op de twee grote geeft hij aan dat ik kaart 10.11 heb! De auto geeft aan 10.15! Wat moet ik nu doen? Heb dus geen update gezien naar .346
Erike1 schreef:Ik heb net mijn nieuwe sd kaart met 10.15 in de auto gedaan! De kaarten werken maar mijn rlink geeft aan dat een systeem update mislukt is! Als ik in de store kijk geeft hij 1 update en dat is de .334 versie terwijl ik .344 heb! Ik heb bij beheer 3 sd kasten staan! Twee van bijna 8gb en 1 van 450mb . Op de twee grote geeft hij aan dat ik kaart 10.11 heb! De auto geeft aan 10.15! Wat moet ik nu doen? Heb dus geen update gezien naar .346
Bij mij precies het zelfde verhaal, gisteren heeft mijn vrouw een nieuw sd kaartje kunnen ophalen bij de dealer.
Die overigens in het dashboard kastje naar het sd kaartje ging zoeken terwijl deze bij de Twingo gewoon tussen de voorstoelen zit.
Het blijft een ontzettende rotzooi dat hele R-Link gebeuren, ik ben er helemaal klaar mee.
Gisteren ook gebeld met klantenservice van Renault Klantenservice (0800-0303 optie 2) en aangegeven dat kaart 10.15 niet beschikbaar is voor mijn Clio met Rlink1. Bekend probleem bij Renault. Na verificatie door Renault (a.d.h.v. kenteken) kon men zien dat mijn abonnement nog actief was en wordt het kaartje via de dealer geleverd.
Vr. Gr.
Marcel
Je kunt je ergeren aan van alles en nog wat, maar je bent het niet verplicht
-----
Renault Clio V TCE 100 Bifeul Intens met Easy Life Pack, Pack Easy Link, Pack Style Intens Noir (bj 2020), Blanc Glacier
Renault Espace V dCi 130 Intens(!) (bj 2016) Gris Platine R-Link2
@Erike1, gewoon je nieuwe kaart in je auto laten zitten. Dat is voor nu de nieuwste versie. Het heeft geen enkel zin om nu iets anders te doen op je computer.
Ik heb al sinds eind mei een nieuwe sd-kaart met 10.15, afgelopen tijd krieeg ik steeds de melding in de R-Link dat er update was. Bewust de sd-kaart niet in de laptop gedaan om eventuele problemen te voorkomen.
Gisteren zag ik na opstarten laptop nog steeds de melding om de updates te plaatsen op de sd-kaart. Zojuist zet ik laptop aan en is de melding dat de R-Link geheugenkaart up-to-date is......
Is en blijft iets vreemds.....
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05
Wel raar dat sommige mensen wel de .346 update krijgen en andere met een nieuw kaartje niet.
Blijft allemaal vaag. Waarom gooien ze op easyconnect de laatste update en dan met usb, veel makkelijker.
Gisteren viel continu mijn Navigatie weg begon dan kaarten opnieuw te laden. Een enkele keer viel ook de radio volledig uit. Start uit zichzelf meteen weer op. Iemand hiermee bekend? Is dit een soft- of hardware falen?
Renault Captur Initiale Paris (Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé QNC+GNE / Panoramisch glazen dak)
Voor het weekend een nieuw SD kaartje met Europe 10.15 bij de dealer mogen ophalen. Ik was de vierde in een paar dagen en de dealer vroeg zich af wat er aan de hand was. Communicatie is bij Renault kennelijk een algemeen probleem - niet alleen naar de klanten maar ook naar de dealers.
Maar nu iets anders - ik zet altijd na een update wat eigen spul bij de kaart, met name POIs met adressen van vrienden, familie en klanten, dat soort dingen. Ik heb er een goede gewoonte van gemaakt om dat op een kopie SD kaart te doen, die ik maak met behulp van https://docs.google.com/document/d/1_HN ... sp=sharing. Ging tot nu toe altijd feilloos.
Maar het lukt me niet om van deze nieuwe kaart een werkende kopie te maken. Ik blijf de melding krijgen dat de kaart niet gebruikt kan worden.
Is het iemand gelukt om een werkende kopie van 10.15 te maken en zo ja - hoe dan?
RenaultCaptur schreef:Gisteren viel continu mijn Navigatie weg begon dan kaarten opnieuw te laden. Een enkele keer viel ook de radio volledig uit. Start uit zichzelf meteen weer op. Iemand hiermee bekend? Is dit een soft- of hardware falen?
Klinkt als een (online?) update. Dat heb ik ook wel eens. Kan op heel ongelukkige momenten gebeuren.
lexs schreef:Voor het weekend een nieuw SD kaartje met Europe 10.15 bij de dealer mogen ophalen. Ik was de vierde in een paar dagen en de dealer vroeg zich af wat er aan de hand was. Communicatie is bij Renault kennelijk een algemeen probleem - niet alleen naar de klanten maar ook naar de dealers.
Maar nu iets anders - ik zet altijd na een update wat eigen spul bij de kaart, met name POIs met adressen van vrienden, familie en klanten, dat soort dingen. Ik heb er een goede gewoonte van gemaakt om dat op een kopie SD kaart te doen, die ik maak met behulp van https://docs.google.com/document/d/1_HN ... sp=sharing. Ging tot nu toe altijd feilloos.
Maar het lukt me niet om van deze nieuwe kaart een werkende kopie te maken. Ik blijf de melding krijgen dat de kaart niet gebruikt kan worden.
Is het iemand gelukt om een werkende kopie van 10.15 te maken en zo ja - hoe dan?
Nee van 10.11 was het over het algemeen geen probleem maar van 10.15 een kopie maken is mij ook nog niet gelukt. Steeds de melding dat de kaart niet gebruikt kan worden op dit systeem (of woorden van gelijke strekking)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145 (4-2024)
Noir Etoile
Packs: Full screen, Advanced driving assist, City Premium en draadloze oplader
Zijn er meer mensen die, na het verkrijgen van het SD kaartje met V10.15, het oude SD kaartje hebben moeten inleveren bij de dealer? Nadat ik eerder het SD kaartje met V10.15 had gekregen via de dealer, belde de zelfde dealer mij vorige week met de mededeling dat RN het oude kaartje terug wil.
WJvH schreef:Zijn er meer mensen die, na het verkrijgen van het SD kaartje met V10.15, het oude SD kaartje hebben moeten inleveren bij de dealer? Nadat ik eerder het SD kaartje met V10.15 had gekregen via de dealer, belde de zelfde dealer mij vorige week met de mededeling dat RN het oude kaartje terug wil.
Bij mij werd ie door de medewerker van de garage persoonlijk in de auto geplaatst en hij nam het oude kaartje mee
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145 (4-2024)
Noir Etoile
Packs: Full screen, Advanced driving assist, City Premium en draadloze oplader
Zou me niets verwonderen dat het een vorm van eigen belang is, kunnen ze het kaartje gebruiken in de leenauto's...
Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique eco2 (met R-Link en achteruitrijcamera)
Applicatie: 11.346.3206684-8060 GPS: 2.18.911.318008
Kaart: Europe v11.05
Ik krijg die balk niet. Ik krijg wel te zien dat ik 3 updates heb. Als ik daarop doorklik, blijkt dat er maar één update is - de 1011 kaart.
Ik heb inmiddels 1015 via de dealer gekregen. Dat zie ik nergens in de store terug.
Dus ik denk dat er iets veel fundamentelers is wat niet geevalueerd kan worden bij Renault. Misschien de competentie van de IT specialisten?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb al wat lopen zoeken op dit forum nadat carminat gebruikers melden dat ze ineens geen gps lock hebben en op een vreemde plek staan. Zo sta ik ook ineens 20 kilomter naar het oosten. Bij gps status geen enkele sateliet lock Dus ik dacht GPS...
Ik heb een Renault Captur gekocht uit 2018 met TomTom navigatie versie v990v8348.
Wat moet ik doen om hier de meest recente kaart op te krijgen?
Moet ik hiervoor een abonnement afsluiten bij Tomtom?
Heeft iemand een instructie voor het updaten van...
Ik heb via RLink mijn TomTom Live verlengd, maar heb na nu na een week nog steeds geen actuele verkeersinformatie zichtbaar in RLink. Mijn dealer verwijst me naar TomTom, maar daar kom ik ook niet verder, behalve een oneindige chatbox. Ik ben een...
Hallo,
Betreft Renault Megane Coupe Cabrio 2012.
Twee knopjes (Repeat en Light) op het centrale bedieningspaneel van TomTom (met joystick ) reageren niet.
Als ik ze probeer in te drukken gebeurt er niets, ze lijken muurvast te zitten.
Iemand enig...