Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Loes schreef:Goedemorgen, als mag wil ik even wat vragen over een kaartupdate die ik wil uitvoeren voor mijn tomtom van mijn captur uit 2018.
Ik heb een europa kaart ,versie 1005.
De Sd kaart verwijderd uit auto. Heb via RLink Toolbox de sd kaart in laptop gestopt en daar heeft hij de kaart geüpdate. Na gegeven moment gaf hij aan dat het klaar was. Daarna kaart in auto gedaan, auto starten en laat hij de europa kaart wel weer in maar geen andere versie . Nog steeds de 1005. Hoe kan dat?
Bij mijn auto heb ik 3 jarig live abbonement dus ga er eigenlijk vanuit dat ik dan gewoon nieuwe kaart kan downloaden . Abbo loopt af op 21 maart 2020.
Wat doe ik fout? Wie kan mij helpen. Alvast bedankt
Je moet Renault Nederland even bellen en zeggen dat je een nieuwe versie wil, zij zorgen dan dat er bij de dealer een nieuw kaartje voor je klaar ligt met in ieder geval versie 10.15
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Serieus? en dan gewoon gratis?
Als je nog een geldig update abonnement hebt wel
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Duidelijk! heb geen maps update genomen. Kost een hoop en weinig updates
Vandaag op de Tomtom Start de nieuwe kaart 10.40 geinstalleerd. Daarmee lopen we met de R-link nu 15 maanden achter.
@Noudje, ik verwacht niet dat ze bij Renault ook maar iets voor je gaan doen. Ik verwacht wel dat je kort voor het aflopen van je abonnement een mailtje krijgt waarin je wordt uitgenodigd om nog eens €139 neer te tellen voor weer drie jaar wanprestatie.
@lexs, een beetje late reactie aan @Noudje want in een eerder bericht van haar heb je kunnen lezen dat zij van Renault een gratis 3-jarig map update service krijgt.
Ik heb me enkele weken geleden ook beklaagd bij Renault over de update frequentie van mijn abonnement, dat in april afloopt. Ik werd vandaag gebeld. Net als JurJo heb ik een verlenging van 12 maanden gekregen. Ik heb nog geprobeerd om er 36 maanden van te maken, maar dat ging hem toch echt te ver. .
De meneer vertelde wel dat versie 10.45, met de nieuwe snelheidslimieten voor Nederland, in mei wordt verwacht. Dat zal een fysieke update zijn, die via de dealers wordt verspreid. Ik ben benieuwd.
lexs schreef:Ik heb me enkele weken geleden ook beklaagd bij Renault over de update frequentie van mijn abonnement, dat in april afloopt. Ik werd vandaag gebeld. Net als JurJo heb ik een verlenging van 12 maanden gekregen. Ik heb nog geprobeerd om er 36 maanden van te maken, maar dat ging hem toch echt te ver. .
De meneer vertelde wel dat versie 10.45, met de nieuwe snelheidslimieten voor Nederland, in mei wordt verwacht. Dat zal een fysieke update zijn, die via de dealers wordt verspreid. Ik ben benieuwd.
Kwamen die snelheidslimieten niet via TomTom Live binnen?
lexs schreef:
De meneer vertelde wel dat versie 10.45, met de nieuwe snelheidslimieten voor Nederland, in mei wordt verwacht. Dat zal een fysieke update zijn, die via de dealers wordt verspreid. Ik ben benieuwd.
Dan zouden ze wel heel erg up to date zijn, zou leuk zijn maar daar geloof ik niet zo in.
of de mei die genoemd werd moet mei 2021 zijn
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145 (4-2024)
Noir Etoile
Packs: Full screen, Advanced driving assist, City Premium en draadloze oplader
Voorheen:
Renault Captur TCe 150 EDC GPF Intens (5-2019 t/m 4-2024)
Two-tone Gris Casiopée / Noir Etoilé KNG + GNE & Easy Life Pack
BTW. een paar dagen geleden vertelde ik al dat ik versie 10.40 op de Tomtom Start had gezet. Inmiddels wordt door Mydrive Connect 10.45 aangebvoden. Ik ga binnenkort eens kijken wat dat is, mogelijk idd de nieuwe snelheidslimiten.
@king006 - nee, de snelheidslimieten zitten in de kaart gebakken.
lexs schreef:@king006 - nee, de snelheidslimieten zitten in de kaart gebakken.
Kan dat wellicht per auto verschillen? ik heb namelijk recent een weg gehad welk 80 aangaf en nu 60. (hoort ook 60 te zijn)
Wellicht dat de Renault Zoe zulke wijzigingen wel vanuit TomTom Live krijgt?
De laatste kaart was immers van april/mei 2019 en daarin stond nog 80 KM.
Ik had Europa kaart V1011 in de Captur en nog geen V1015 kaartje bij de dealer gehaald. Na inloggen in de R-link store zag ik bij beheer SD kaart dat V1015 aangevinkt was. Vervolgens SD kaartje in de pc gedaan en de update naar V1015 werd binnen gehaald (5GB aan data). Daarna SD kaart weer in de auto. R-link systeem wilde een software update uitvoeren en vroeg om een herstart van het R-link systeem. Daarna V1015 in de auto.
Zijn die versies van Renault echt gelijk aan die van TomTom? anders zou dat betekenen dat de update die nu uitgerold wordt van Augustus 2018 is. Dat lijkt mij toch stug?
Ik lees op veel plekken dat mensen de update zo kunnen uitvoeren. Hoe kan dat? kregen jullie de optie 'Map update' dan gratis? als ik V1010 van Benelux wil updaten moet ik hem kopen.
Ja, het zijn de versies van TomTom maar die moeten dan eerst weer ‘geschikt’ gemaakt worden voor het R link systeem.
Persoonlijk had ik een mapupdate van 3 jaar maar weinig updates gehad...
JurJo schreef:Ja, het zijn de versies van TomTom maar die moeten dan eerst weer ‘geschikt’ gemaakt worden voor het R link systeem.
Persoonlijk had ik een mapupdate van 3 jaar maar weinig updates gehad...
Dan lopen ze wel erg achter zeg! zitten we op V1015 terwijl V1045 bij TomTom uit is
Wij hebben een Renault Zoe van nog geen 4 maanden oud en geen kaart update service. Ik zou de kaart dan moeten kopen, terwijl als Renault eens wat vaker en sneller updates zou uitvoeren ik een veel recentere versie had gehad. Ik denk dat ik maandag maar eens ga bellen met Renault en eis dat ik hem gratis krijg. Beetje pruts werk zo bij Renault
DomDomDom, aangezien R-link aangaf dat er updates waren heb ik er voor gekozen om deze te installeren want wat kan er nou misgaan? In de R-link store gekozen voor synchroniseren en mijn kaartje in de PC gedaan. Toen naar de auto en die meldde dat het systeem bijgewerkt ging worden. Na nog geen 2 minuten de melding: Systeem bijwerken... Update mislukt.
Je begrijpt het natuurlijk al, geen kaarten meer te vinden en met geen mogelijkheid meer terug werkend te krijgen, ook niet via de R-link toolbox die het systeem ging herstellen e.d. ook niet meer aan de praat te krijgen. Diverse keren geprobeerd maar het mocht niet baten.
Wordt weer een ritje langs de dealer.
BTW: het was een kaartje met 10.15 er op
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145 (4-2024)
Noir Etoile
Packs: Full screen, Advanced driving assist, City Premium en draadloze oplader
Voorheen:
Renault Captur TCe 150 EDC GPF Intens (5-2019 t/m 4-2024)
Two-tone Gris Casiopée / Noir Etoilé KNG + GNE & Easy Life Pack
Dan had je waarschijnlijk al kaart 1015.v9146; en de update in de r-link store is versie 1015.v9144. Ik denk dat het daarom fout gegaan is. Bij mij staat er ook nog een tweede update en dat is een systeemupdate, maar dat kun je niet goed zien. Dat is n.l applicatienummer 11.346 met aan het eind nr8060. Ik heb daarover gebeld met Renault Nl.
Renault twingo 3 expression 70pk, wit met striping
Renault Captur intens Tce140 EDC GPF, pack camera en pack navigatie
Ja ik had het kunnen weten en ook beter niet kunnen doen, ik heb niet zo'n goede ervaringen met het updaten in de Renault. Een echte TomTom geeft zelden of nooit problemen en die update ik 4 keer per jaar en in 4 jaar tijd heb ik 1 keer een probleempje gehad maar dat lag toen aan de servers van TomTom, maar Renault en TomTom updates is niet zo'n goede combinatie!
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145 (4-2024)
Noir Etoile
Packs: Full screen, Advanced driving assist, City Premium en draadloze oplader
Voorheen:
Renault Captur TCe 150 EDC GPF Intens (5-2019 t/m 4-2024)
Two-tone Gris Casiopée / Noir Etoilé KNG + GNE & Easy Life Pack
Gisteren zag ik dat er onder andere een kaart update was, gedaan via de toolbox. SD kaartje in de auto gedaan: geen kaarten gevonden. Op advies van de dealer via een USB stick de nieuwste rlink update erop gezet, ging prima. Ook via de toolbox geprobeerd een backup terug te zetten, nope, werkt nog steeds niet.
Klantenservice gebeld, die hebben meegekeken in de rlink store en volgens hun gaat het mis omdat de SD kaart 4 gig is, en het zou 7 gig data zijn. Apart wel dat mijn Benelux kaartje tot gisteren prima werkte. Nu ging de medewerking toestemming vragen dat ik een nieuwe SD kaart krijg waar dan wel heel Europa op staat met de nieuwste kaart erop. Ben benieuwd....
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Dat zegt meer over de totale onkunde van Renault Klantenservice! heb van de week ook contact met ze gehad, maar de service is ronduit slecht en geven regelmatig totale foutieve informatie. Voor jouw beeld:
1) SD kaart van alleen benelux is 4 GB
2) SD kaart van Europa is 7 GB
Ik had ook benelux (4GB) en heb nu Europa V10.15 met een 7 GB kaartje. Het schijnt (geen idee of het echt zo is) dat ze liever nu Europa leveren dan Benelux. Mogelijk willen ze stoppen met Benelux om zo minder kaart updates te hoeven uitbrengen.
@king006 Hetzelfde hier, heb als vervanging door Renaults beroerde update nu zonder kosten een Europa kaart, mij hoor je er niet over klagen
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Riesbak schreef:@king006 Hetzelfde hier, heb als vervanging door Renaults beroerde update nu zonder kosten een Europa kaart, mij hoor je er niet over klagen
Mij ook niet over enkele maanden schijnt V10.45 uit te komen. De laatste update van TomTom.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Beste forum
Vandaag online een nieuwe kaart aangekocht voor mijn Scenic IV. Zoals het hoort een USB stick van 32GB geformatteerd op Fat32, en minstens 2 minuten in mijn wagen gestoken. Daarna de nieuwste R-Link 2 toolbox gedownload en geïnstalleerd...
Ik heb al wat lopen zoeken op dit forum nadat carminat gebruikers melden dat ze ineens geen gps lock hebben en op een vreemde plek staan. Zo sta ik ook ineens 20 kilomter naar het oosten. Bij gps status geen enkele sateliet lock Dus ik dacht GPS...
Ik heb een Renault Captur gekocht uit 2018 met TomTom navigatie versie v990v8348.
Wat moet ik doen om hier de meest recente kaart op te krijgen?
Moet ik hiervoor een abonnement afsluiten bij Tomtom?
Heeft iemand een instructie voor het updaten van...
Ik heb via RLink mijn TomTom Live verlengd, maar heb na nu na een week nog steeds geen actuele verkeersinformatie zichtbaar in RLink. Mijn dealer verwijst me naar TomTom, maar daar kom ik ook niet verder, behalve een oneindige chatbox. Ik ben een...
Hallo,
Betreft Renault Megane Coupe Cabrio 2012.
Twee knopjes (Repeat en Light) op het centrale bedieningspaneel van TomTom (met joystick ) reageren niet.
Als ik ze probeer in te drukken gebeurt er niets, ze lijken muurvast te zitten.
Iemand enig...