Aanchaf Grand Espace 2.0T uit 2010
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 6
- Laatste bezoek: 10 okt 2011 20:14
- Actief als: particulier
Aanchaf Grand Espace 2.0T uit 2010
Na vele jaren trouwe dienst van onze Grand Espace Etoile 2.0 benzine uit 2000 overwegen we nu de aanschaf van een nieuw type Grand Espace 2.0T. Reden is dat de nieuwe Espace 2 ton mag trekken, handig voor een zware caravan. Zou onze huidige Espace dat kunnen (lees mogen, want de auto kan het zeker) trekken, dan zou deze nog niet vervangen worden, want het is en blijft een heerlijke auto. Maar dit terzijde.
We hebben een Selection Business 2.0T van begin 2010 op het oog. Dat is er een van de 3-de fase. Vragen die ik heb zijn:
1) Wat zijn de ervaringen met een fase 3? Fase 1 moet je niet hebben lees ik. Fase 2 is veel beter. Maar hoe zit het met fase 3?
2) Wat is het verschil tussen een Selection Business en bv een Expression of Celcium?
We hebben een Selection Business 2.0T van begin 2010 op het oog. Dat is er een van de 3-de fase. Vragen die ik heb zijn:
1) Wat zijn de ervaringen met een fase 3? Fase 1 moet je niet hebben lees ik. Fase 2 is veel beter. Maar hoe zit het met fase 3?
2) Wat is het verschil tussen een Selection Business en bv een Expression of Celcium?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 09 dec 2021 08:32
Re: Aanchaf Grand Espace 2.0T uit 2010
Kan aan mij liggen, maar kwam de fase 3 niet pas dit jaar uit?
Hide post links |
-
Ah, is dat zo? Dan ben ik op het verkeerde been gezet. Ik heb in ieder geval begrepen dat vanaf model 2010 de 2.0T zuiniger geworden zou zijn. Of is dat ook incorrect?
Maar als het inderdaad fase 2 is dan vervalt mijn eerste vraag. Mijn 2-de vraag blijft wel open.
[ Posting via iPad ]
Maar als het inderdaad fase 2 is dan vervalt mijn eerste vraag. Mijn 2-de vraag blijft wel open.
[ Posting via iPad ]

Hide post links |
De phase 3 is eind 2010 uitgekomen, dus het kan inderdaad een phase 3 zijn.
Maar jij hebt het over Celsium, Selection Business en Expression.
Phase 3 zijn maar 2 uitvoeringen; Celsium en Initiale. Celsium is de minst luxe.
Selection Business is volgens mij phase 2, maar dat weet ik niet zeker.
De volgorde van minst luxe naar luxe (Phase 2) =
Authentique
Expression
Dynamique
Privilege
Initiale
Phase 1 is inderdaad niet heel goed, als je geluk hebt dan heb je een goede.
Phase 2 is een stuk beter.
Phase 3 is nog niet veel van bekend, omdat die nog maar net nieuw is.
Volgens verhalen is de 2.0 dci een hele goede motor.
Of de 2.0T zuiniger is geworden, dat zal ik je niet vertellen.
Zelf rijd ik gemiddeld 1 op 10. Als je extreem zuinig rijdt, dan is 1 op 12 te halen. Rijd je met caravan van 1400 kg dan neemt die 1 op 7/8,
Hij is vanaf phase 2 wel betrouwbaarder geworden.
Ik hoop dat ik je heb geholpen.
Maar jij hebt het over Celsium, Selection Business en Expression.
Phase 3 zijn maar 2 uitvoeringen; Celsium en Initiale. Celsium is de minst luxe.
Selection Business is volgens mij phase 2, maar dat weet ik niet zeker.
De volgorde van minst luxe naar luxe (Phase 2) =
Authentique
Expression
Dynamique
Privilege
Initiale
Phase 1 is inderdaad niet heel goed, als je geluk hebt dan heb je een goede.
Phase 2 is een stuk beter.
Phase 3 is nog niet veel van bekend, omdat die nog maar net nieuw is.
Volgens verhalen is de 2.0 dci een hele goede motor.
Of de 2.0T zuiniger is geworden, dat zal ik je niet vertellen.
Zelf rijd ik gemiddeld 1 op 10. Als je extreem zuinig rijdt, dan is 1 op 12 te halen. Rijd je met caravan van 1400 kg dan neemt die 1 op 7/8,
Hij is vanaf phase 2 wel betrouwbaarder geworden.
Ik hoop dat ik je heb geholpen.
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 17 mar 2012 20:40
- Actief als: professional
ik kan nog meedelen dat ik zelf niet echt vertrouw op de Turbo van de 2 liter benzine.
de plaats en smering is nog steeds het zelfde gebleven en heb er al menig stuk zien gaan.
de plaats en smering is nog steeds het zelfde gebleven en heb er al menig stuk zien gaan.
Hide post links |
-
Ah, dus de turbo is het zwakke punt. Is er aan te geven onder welke omstandigheden deze kapot gaat? Niet warm laten worden of af laten koelen? Of bij extreme belasting? We willen wel de bergen in vol beladen met een zware caravan erachter. Nooit een probleem geweest met ons vorig model Espace. Maar is het met deze anders?
[ Posting via iPad ]
[ Posting via iPad ]

Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 17 mar 2012 20:40
- Actief als: professional
Zou niet precies kunnen zeggen waardoor het komt maar hij zit hoog achterop het blok en wordt naar mijn idee veel te heet en heeft weinig ruimte voor koeling. En als die goed heet is en je zet de motor uit stopt ook gelijk de olietoevoer. Optijd de olie laten verversen scheelt al wel en de goede olie gebruiken.
[ Posting via iPhone ]
[ Posting via iPhone ]

Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 07 okt 2019 09:13
tsja schreef:Ah, dus de turbo is het zwakke punt. Is er aan te geven onder welke omstandigheden deze kapot gaat? Niet warm laten worden of af laten koelen? Of bij extreme belasting? We willen wel de bergen in vol beladen met een zware caravan erachter. Nooit een probleem geweest met ons vorig model Espace. Maar is het met deze anders?
[ Posting via iPad ]
Mij is verteld dat de turbo van de Espace na 2006 een stuk minder defect raakt. De plaatsing is anders waardoor deze beter gekoeld wordt. Bij iedere turbo geldt wel dat je na een rit even de motor moet laten draaien voordat je hem afzet.
Verder is het,helaas, niet alleen de turbo die problemen veroorzaakt. Onze Espace, type2 heb ik het dan over, heeft regelmatig storingen en gaat er dan ook uit. Problemen tot nu toe: Turbo, (watergekoelde) dynamo, dashboard unit, electronische meldingen die niet terug te vinden zijn, automatische transmissie die foutmeldingen geeft, remschijven die kromtrekken, accelaratieprobleem bij koud weer (onder vriespunt) en warm weer(>25 graden).
Verder is het een zware auto dus de banden slijten snel.
Buiten dat is het een auto die fantastisch rijdt. Een enorm fijne reisauto, ik zal hem wat dat betreft dan ook wel missen....
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Laatste bezoek: 22 jan 2012 15:42
Even reagerende op het trekken van een caravan dan mag de Espace 2000kg trekken. Dit is echter wel met alleen de bestuurder en een lege auto. Bij meer personen / belading geldt een maximaal trekgewicht van 1550 kg.
De Espace 2.0T staat er bekent om dat hij zijn vermogen niet bij een laag toerental heeft. Dus ga je met een zware combinatie op pad houd er dan rekening mee dat er op sommige hellingen met de koppeling gespeeld moet worden wil je de koppelingsplaten niet veel belasten. Dit is bij een 2.0 dci veel minder aan de orde omdat deze de kracht bij een lager toerental heeft. Mocht de turbo kapot gaan houd er dan rekening mee dat deze kosten richting de € 2000 gaan.
De Espace 2.0T staat er bekent om dat hij zijn vermogen niet bij een laag toerental heeft. Dus ga je met een zware combinatie op pad houd er dan rekening mee dat er op sommige hellingen met de koppeling gespeeld moet worden wil je de koppelingsplaten niet veel belasten. Dit is bij een 2.0 dci veel minder aan de orde omdat deze de kracht bij een lager toerental heeft. Mocht de turbo kapot gaan houd er dan rekening mee dat deze kosten richting de € 2000 gaan.
Hide post links |
-
Weer iets nieuws voor mij. Op het kenteken staat toch dat je 2 ton mag trekken, ongeacht hoe zwaar de auto beladen is? Ik weet zeker dat de auto veel meer kan trekken aangezien onze huidige Grand Espace3 2.0 16v (140pk) vol beladen de caravan van 1700kg TMM zo tegen 11% helling optrekt. Maar ja, volgens het kenteken mag ik maar 1580kg trekken. Staat er dus ergens in de handleiding dat bij volle belading er maar 1550kg getrokken mag worden?
[ Posting via iPad ]
[ Posting via iPad ]

Hide post links |
-
Re: Aanschaf Grand Espace 2.0T uit 2010
Even navraag gedaan bij Renault betreffende te trekken last:
" Van Renault mag u als u de auto maximaal belaad tot 2555kg nog 1595kg trekken.Andersom, om 2000kg te mogen trekken mag u maximaal 4150kg treingewicht-leeggewicht auto 1760kg-2000 aanhang nog 390kg laden in het voertuig. "
Dus bottom line is dat de combinatie (technisch) niet meer dan 4150kg mag wegen. Wettelijk mag er 2000kg getrokken worden, ongeacht de belading van het voertuig. Je rijbewijs moet dat wel toestaan (B + E)
" Van Renault mag u als u de auto maximaal belaad tot 2555kg nog 1595kg trekken.Andersom, om 2000kg te mogen trekken mag u maximaal 4150kg treingewicht-leeggewicht auto 1760kg-2000 aanhang nog 390kg laden in het voertuig. "
Dus bottom line is dat de combinatie (technisch) niet meer dan 4150kg mag wegen. Wettelijk mag er 2000kg getrokken worden, ongeacht de belading van het voertuig. Je rijbewijs moet dat wel toestaan (B + E)
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-