Cilinder stuk

Stel hier de overige vragen die met Twingo techniek te maken hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
hazomer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 dec 2011 14:02
Actief als: particulier

Cilinder stuk

Bericht door hazomer »

Ik heb vorig jaar zomer een Renault Twingo van januari 1997 gekocht bij een plaatselijke dealer.
Na een week begon de ellende. Linkerraam ging niet meer dicht, nieuw mechanisme gekocht en laten maken. Later rechterraam stuk. Daarna deed de verwarming het niet meer, volgens de dealer is de draaiknop in dashboard stuk.
Hoge piep bij benzinepomp, nieuwe pomp gekocht en door diezelfde dealer erin laten zetten. Piep nog steeds niet weg, dealer zegt niets aan te doen. Gewoon blijven rijden, kan geen kwaad.
Twee maanden geleden begint de auto raar te doen en het gevoel dat ie geen power heeft en hoor de kleppen.
De auto bij de dealer neergezet en kreeg te horen dat de derde cilinderkop stuk is. Moet een nieuwe motor in volgens hem maar hij raad mij aan de auto naar de sloperij te brengen omdat een andere motor ongeveer 500 euro kost en dat is de auto niet meer waard. Een nieuwe auto bij hem kopen is beter zegt ie!! Weg 1100 euro plus onkosten voor alle reparaties.
Kan ik hier iets aan doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ricardo
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 aug 2010 19:23
Actief als: particulier

Re: Cilinder stuk

Bericht door ricardo »

Al met al wel een beetje erg veel kosten voor een pas aangeschafte auto, ook al is het beesje 15 jaar oud. Je hebt nu net zoveel kosten als dat je een nieuwe auto had gekocht. Kon er geen coulance vanaf? Zo nee, iedereen vertellen dat je daar nooit moet kopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
hazomer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 dec 2011 14:02
Actief als: particulier

Re: Cilinder stuk

Bericht door hazomer »

Ik ga morgen de auto ophalen en weet eigenlijk niet wat ermee te doen. Een coulance zit er denk ik niet in daar de dealer al zei jammer maar kan er niets aan doen.
Ik vraag mij alleen af of de cilinderkop niet te maken is in plaats van een andere motor. Ik denk namelijk dat de dealer meer geld aan mij wilt verdienen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2013
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Cilinder stuk

Bericht door nikk »

Als het inderdaad de cilinderKOP is die gescheurd is zou je deze kunnen laten vervangen lijkt me. Een exemplaar mag niet teveel kosten op de sloop.
Koop anders een donorauto met bijv een defect automaat oid. Deze heb je voor een 200/300 euro en dan heb je gelijk nog eens een bak extra onderdelen.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
hazomer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 dec 2011 14:02
Actief als: particulier

Re: Cilinder stuk

Bericht door hazomer »

Bedankt voor je reactie, misschien is reparatie mogelijk want naar de sloop brengen krijg ik maar 50 euro.
Ga morgen de auto ophalen en naar een andere garage brengen.
Hou jullie op de hoogte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
hazomer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 dec 2011 14:02
Actief als: particulier

Re: Cilinder stuk

Bericht door hazomer »

Nou de auto staat nu 2 weken in de garage en ze kunnen nog niets vinden.
Ze hebben een andere bobine erin gezet maar was niet de oorzaak. De motor loopt soms goed en maar vaak op 2 of 3 pitten.
Nu rekenen ze mij 150 euro voor iets wat nog steeds niet gemaakt is en stellen ze voor om mijn auto in te ruilen voor een peugeot 106 van 1995 en 150 euro erbij terwijl mijn auto van 1997 is.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ricardo
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 aug 2010 19:23
Actief als: particulier

Re: Cilinder stuk

Bericht door ricardo »

Bougie kabels, bougie's, teveel klepspeling, verbrande kleppen. Maar een beetje garage moet zoiets kunnen vaststellen. Staat ie nog steeds bij de zelfde garage als waar je de auto gekocht hebt? Ik vindt het zo sneu voor je dat ie zoveel problemen geeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
hazomer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 dec 2011 14:02
Actief als: particulier

Re: Cilinder stuk

Bericht door hazomer »

De auto staat nu bij een andere garage dan waar ik de Twingo gekocht hebt.
Echter zij kunnen ook niet vinden en willen nu mijn Twingo ruilen tegen Peugeot 106 van twee jaar ouder plus een bijbetaling van 150 euro.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2013
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Cilinder stuk

Bericht door nikk »

Wellicht kun je laten weten in welke regio je zit en kan een forumlid je een goede garage adviseren.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zoran
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 mar 2012 09:07
Actief als: particulier

Re: Cilinder stuk

Bericht door Zoran »

Cilinder stuk?? dat is wel heel zeldzaam. Hij heeft waarschijnelijk alleen de compressie gemeten en geconstanteerd dat de compressie laag is. Had ik namelijk ook met een megane 1.6 uit 1998, die had bijna 4 ton op de klok, op lpg. En toevallig op cilinder 3 zat er bijna geen compressie. Als de dealer dat geconstanteerd heeft dan hoeft niet per se iets stuk te zijn. Ik heb toen bij mijn megane kleppen gesteld en de compressie kwam weer tegen de 6 - 7 bar op alle cillinders en de auto reed weer als een raket. Een lekke koppakking kan ook een oorzaak van compressie verlies zijn. Ik dent dat je auto gewoon ff door iemand die geen autos verkoopt nagekeken moet worden, zeg maar iemand die z'n brood verdient met repareren. Hoop dat je hier wat aan hebt en wens je verder veel succes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Cilinder stuk

Bericht door WillemS »

In je eerste bericht meld je dat je de kleppen hoort!
Welnu dat wijst erop dat de klepspeling te groot is. Dat zal zeker de kompressie beiinvloeden en ook het rijgedrag(geen vermogen).
Als eerste zou ik naar een goede garage gaan en daar je probleem voorleggen :D
Ikzelf zou denken aan eerst afstellen van de klepspeling, waarbij ik wel de toestand van de nokkenas wil beoordelen.
Heeft deze wagen nl heel veel korte stukjes gerede in z'n leven dan zal de nokkenas wellicht te weinig smering gehad hebben en daardoor ingesleten zijn, ook de aanwezigheid van sludge(mayonaise) veroorzaakt extra slijtage.

Laatst nog een Seat Arosa van 12jaar oud met 150.000 km. (Stads km's.)
De nokkenas en de klepstoters zodanig versleten dat hij niet meer door de APK kwam ivm luchtvervuiling.
Nwe onderdelen kwamen op 602,00 euro bij de Stealer, maar heb ze van de sloop gehaald voor 90,00, uurtje werk en tip top in orde.
mvg
WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
hazomer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 dec 2011 14:02
Actief als: particulier

Re: Cilinder stuk

Bericht door hazomer »

Dus het beste is om de auto op te halen en 150 euro betalen voor het nakijken en ergens anders verder kijken?
Sprak vanochtend een andere medewerker van garage en die vertelde dat de motor eruit lag en de kleppen zijn bekeken en dat alles goed werkt maar dat ze wachten op de bobine!!! Terwijl diegene die mijn auto nakijkt, is nu ziek, zei dat het niet aan de bobine lag. En diegene die ziek is wilt mijn auto omruilen tegen een 2 jaar oudere peugeot 106 met bijbetaling van 150 euro.
Weet het allemaal niet meer maar ik denk dat de beste oplossing is de auto op te halen en 150 euro betalen en iemand anders zoeken. Ik heb namelijk het idee dat het niets ernstig is als de bougies, bougiekabels vernieuwd zijn, en de compressie van de kleppen goed werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Cilinder stuk

Bericht door DHL »

Ja man,....beetje raar verhaal over de garage die aan je wagen werkt als ik zo vrij mag zijn.
Je moet 150 Euro betalen voor een diagnose die er niet is. Ik ben ermee akkoord dat het werk dat een garage uitvoert steeds betaald moet worden. Maar nu lijkt het een beetje dat je je wagen ergens achterlaat, men kijkt er eens naar en men zegt het niet te weten... en jij moet 150 Euro betalen. Bij een goede Renault-dealer zou je wellicht maar 1 werkuur voor diagnose betalen en dan ook werkelijk een diagnose hebben.

Maar zoals ik begrijp doen ze je een voorstel tot aankoop van die Peugeot, maar dan niet vanuit de garage maar door een medewerker van de garage. Zo ja betekent dit dat je daar ook geen garantie op zal hebben en misschien van de regen in de drop komt.

Zelf zou ik weigeren te betalen voor een diagnose die niet gesteld is. Ik denk dat men jou op een niet al te nette manier behandeld momenteel. Heb je rechtsbijstand bij je verzekering? Zo ja, spreek eens met je makelaar over deze zaak.
Ik snap je probleem, wellicht is het niet echt mogelijk veel meer uit te geven voor een andere wagen. Daarom is het zo jammer dat je een makkelijke prooi bent voor zulke praktijken.

Probeer misschien eerst een overeenkomst te vinden tussen jou en de hersteller over die 150 Euro die je moet betalen voor de diagnosestelling zonder resultaat. Zeg dat je niet bereid bent dit te betalen en da wagen niet verder laat herstellen. Desnoods schrijf je dit in een aangetekende brief. Dan kan je nog zien, er bestaan ook gratis juridische adviezen.
Dan zou ik die Twingo op marktplaats zetten en zien wat ik er nog voor krijg voor export (die Twingo's zijn vrij gewild voor export). En met dat geld + eigen geld zou ik kijken wat ik kan kopen... Als je die Peugeot koopt vrees ik dat je van de regen in de drop geraakt.

IMisschien zijn er andere ideeen van de forumleden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
hazomer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 dec 2011 14:02
Actief als: particulier

Re: Cilinder stuk

Bericht door hazomer »

Beste DHL
Bedankt voor je reactie. Ik denk er ook zo over maar was al begonnen dat ik 150 euro te hoog vind. Kreeg te horen dat zij zoveel uren erin hebben gestopt dat dit een vrij laag bedrag is daar een renault dealer het dubbele zal rekenen.
Ik wil nu ook de Twingo terughalen maar ben bang dat ik de auto niet meekrijg.

Ik hou jullie op de hoogte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Cilinder stuk

Bericht door DHL »

Daar kan jij toch niets aan doen??? Men moet binnen een redelijke tijd toch tot diagnose kunnen komen. Zeker van een Twingo die toch vrij eenvoudige techniek heeft...
Succes met de afhandeling iig. En denk na vooraleer je iets betaalt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
hazomer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 dec 2011 14:02
Actief als: particulier

Re: Cilinder stuk

Bericht door hazomer »

Beste DHL,

Ik heb de garage net gebeld dat ik de auto wil ophalen en wat blijkt diegene is niet ziek meer! Heb gezegd dat ik 150 euro teveel vind en hij reageerde dat ik vandaag om vijf uur terug moet bellen want het kan zijn dat het toch alleen de bobine is, want nu denkt hij dat de andere bobine waarschijnlijk ook stuk was. Vanmiddag gaat hij testen met een andere bobine.
Ben benieuwd?

Hou jullie op de hoogte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
hazomer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 dec 2011 14:02
Actief als: particulier

Re: Cilinder stuk

Bericht door hazomer »

Vandaag door garage gebeld.
Ze hebben de oorzaak gevonden, de derde cilinder krijgt geen brandstof wat betekent dat er een nieuwe injector (weet niet of ik het goede onderdeel goed genoemd hebt) in moet. Schoonmaken heeft volgens hun geen zin. Deze zal van de sloop gehaald worden.
Dit wordt mij te veel. Nu doen zij een voorstel om mijn auto te verkopen voor 650 euro minus 250 euro voor het werk wat zij gedaan hebben.
Nou ik zal wel moeten maar toch heel jammer dat mijn autootje waar ik zo gek op was moet achterlaten en nog maar 400 euro terug krijg. Heb de auto nog geen jaar gehad en 1150 euro betaald plus ongeveer 300 euro kosten de afgelopen jaar.
Balen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Cilinder stuk

Bericht door mechanic »

Je kan beter de injector laten vernieuwen door eentje van de sloop, dan 250e verlies leiden van hun arbeid. Zo'n ding kost veel minder en het erin zetten is max 15min werk. Desnoods zelf vernieuwen. Niet meer in zee gaan met deze garage, en auto ook niet daar verkopen.
Een injecor kan je voelen of die werkt door met lopende motor eraan te voelen. Een trilling betekent dat er iig iets gebeurt. Voel je niks, dan werkt die ook niet. Hadden ze toch moeten weten...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
hazomer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 dec 2011 14:02
Actief als: particulier

Re: Cilinder stuk

Bericht door hazomer »

Beste Mechanic,

Ik heb het niet goed doorgegeven maar zij halen een injector van de sloop maar moet daarvoor 250 euro betalen voor het erin zetten, volgens hun 1,5 uur werk, plus de kosten die zij gemaakt hebben met nakijken van de bobine (zij hebben 2x aan toe andere bobines getest maar kwamen erachter dat dit ook niet de oorzaak was en compressie gemeten/deze bleek goed te zijn).

Ik ga proberen de 250 euro omlaag te krijgen en dan de auto meenemen. En daarna nooit meer bij die garage terug komen.

Vind jij 250 euro teveel voor het nakijken wat ze tot nu toe hebben gedaan (bobine, compressie) en injector van de sloop monteren?

Gr.Rina

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Cilinder stuk

Bericht door mechanic »

Compressie meten is 4 bougies demonteren en 4x starten met de druktester erop, zeg 20minuten max.
Een bobine uitwisselen is ook 10min ofzo max, je komt totaal aan een uur met ongeveer met 2x uitwisselen en compressie meten. Een injector vervangen is geen 1.5 uur werk. Weet niet wat hun uurtarief is, maar de injector kost zeg max 50, en een uurtarief van 50e is gangbaar. Dan belasten ze jou 4uur door?? Mijn advies: gezien de auto rijdend binnen gekomen is, moet de auto rijdbaar naar buiten, al is het op 3 cilinders. De gemaakte diagnose kosten door hun zijn erg hoog voor het geen wat ze gedaan hebben, maar er moet toch betaald worden voor het uitgevoerde werk. Dus zo min mogelijk betalen, auto mee nemen en elders de injector laten vernieuwen. Die is plug and play, komt geen computer werk aan te pas.
Weet niet wat de gemaakte afspraken zijn, maar normaal geef je op voorhand toestemming voor ong 1 uur diagnose. Kunnen ze niks vinden dienen ze jou te bellen voor toestemming verder te zoeken. Ze kunnen niet op voorhand dingen gaan doen zonder te overleggen en achteraf alles in rekening brengen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
hazomer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 dec 2011 14:02
Actief als: particulier

Re: Cilinder stuk

Bericht door hazomer »

Beste Mechanic,

Bedankt voor je reactie, ik zal dit zeker meenemen en proberen de prijs te verlagen. Als het niet lukt dan neem ik de auto mee.
Als het goed is wordt ik morgen gebeld.

Hou je op de hoogte

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Cilinder stuk

Bericht door DHL »

Euhm...Als zij je zo behandelen kan je het even goed omdraaien. Heb je een werkorder getekend toen je de auto binnen bracht? Zo niet... auto terugeisen en niets betalen als ze echt niet redelijk willen zijn. Zonder een door jou getekend werkorder kunnen ze je niets maken... Dat is de wet en ze staan wellicht niet boven de wet. Als men dan vraagt waarom je de wagen binnenbracht...hum, lekke band gehad of lichten laten stellen. Is niet echt mooi, maar wat zij doen is zeker niet mooi te noemen.
Als je zegt dat je geen werkorder tekende zullen ze wel weten hoe laat het is. Jammer dat het zo moet lopen. Ik heb het gevoel dat ze beetje misbruik maken van je situatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Zoran
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 mar 2012 09:07
Actief als: particulier

Re: Cilinder stuk

Bericht door Zoran »

Ja het is een hele rare zaak aan het worden. Ben het ook met anderen eens, dat je voor een diagnose "we weten het niet" ook niet zou moeten betalen. En al helemaal geen andere auto daar kopen, kop om kop ruilen is mischien wel een uitkomst maar ervoor betalen voor een 2 jaar oudere 106 is echt absurd. Maar goed, we weten allemaal dat wanneer het even wat slechter gaat met de automarkt dat garagehouders meest walgelijke streken uithalen om een auto te verkopen.

Je kan hier beginnen met terugslaan door te vermelden welke garage dat is en waar het gevestigd is zodat anderen daar geen auto gaan kopen. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Cilinder stuk

Bericht door DHL »

Zoran, er bestaan wel correcte garages hoor. Zelfs wanneer het minder gaat. TS heeft pech dat hij in een bizarre situatie terecht kwam.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
hazomer
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 dec 2011 14:02
Actief als: particulier

Re: Cilinder stuk

Bericht door hazomer »

Hallo allemaal,

Vandaag gebeld daar ik niets meer gehoord hebt.
Heb gezegd dat ik de auto wil komen ophalen en krijg te horen dat hij morgen klaar is. Moeten vandaag nog even injector van sloop halen. Dus gewoon nog niets aan gedaan.
Ik bel morgen op of de auto inderdaad klaar is en ga hem dan ophalen.
Wil hooguit 150 euro betalen maar zeg op voorhand niets, dit regel ik pas als ik daar ben.

Ik hou jullie op de hoogte.

P.S.: ik ga geen namen doorgeven van garagehouders

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht