auto trilt bij gas geven Onderwerp is opgelost

Plaats reactie

Topic author
Verwijderd 5770

auto trilt bij gas geven

Bericht door Verwijderd 5770 »

Hoi,

Sinds deze week een probleem met de auto.
Als ik rij met de caravan erachter of onder belasting dan begint zodra ik gas geef de auto te trillen.
Vorige week heb ik de auto al bij de dealer gehad want bij het starten van de koude motor kreeg ik een gesis te horen bij de cilinders vandaan. Ze dachten aan het brandplaatje onder 1 van de verstuivers maar ze konden bij de tweede keer niks meer vinden. Auto hebben ze wel gecontroleerd bij de Renault maar ik weet niet of ze nu wel het plaatje hebben vervangen. Ze hebben ook een reinigingsmiddel toegevoegd aan de diesel.

Mijn vraag is, past bovenstaand probleem in dit plaatje of zou er nog iets anders aan de hand kunnen zijn. De trilling is voelbaar in de stoelen en zichtbaar op het dashboard. Als de auto warm is dan lijk het wel iets minder te zijn. Het verbruik aangegeven op boardcomp was ook vrij hoog met de caravan. ( 12.5/100)
Wie kan me er iets van vertellen..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Verwijderd 5770

Re: auto trilt bij gas geven

Hallo,

auto is nu 4 dagen bij de Renaultdealer geweest en het probleem doet zich nog steeds voor.
Ze hebben het lager vervangen van de uitgaande as van de versnellingsbak want deze had wel wat speling.
Dit schijnt een bekend probleem te zijn volgens hun maar het probleem van schudden/trillen bij het accelereren doet zich nog steeds voor. Aandrijfas is uitgewisseld van een andere espace maar dit help dus ook niet.
Motorsteunen zijn nagekeken en 1 vervangen maar ook dit mocht niet baten.Wielen zijn rondom uitgebalanceerd en de motor loopt netjes volgens de monteurs.
Nu denken ze aan de versnellingsbak want ze hadden bij het aftappen van de versnellingsbakolie wel wat metaalgruis gezien.
Ook bij de tweede keer aftappen kwamen ze weer metaalgruis tegen.
Auto schakelt en koppelt voor de rest prima, eigenlijk nooit geen problemen mee gehad.
Nu sta ik dus voor de keuze ... een revisiebak van renault kost incl koppeling 2400 euro.
Dan krijg je nog wat arbeidstijd van een kleine dag erbij dus dan loop ik tegen de 3000 euro aan.
Bovendien heb ik nu al kosten van 800 euro voor iets wat nog steeds niet verholpen is... :roll:
En wie zegt dat het aan de bak ligt, misschien is het toch de koppeling of iets dergelijks..
Wat me ook opvalt dat de trilling (die pas begint bij het iets gas geven na de 2000 toeren) voelbaar is in de stoel en niet zozeer in het stuur.. :think:
wie kan me helpen of herken hier iets van

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RPH
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 25 mei 2012 22:19
Actief als: particulier

Bericht door RPH »

Heb het zelfde gehad. Trillen, niet in het stuur maar de auto zelf.
Bij mij begon het tijdens het rijden met de caravan, maar zonder caravan was het ook duidelijk voelbaar.
Eerst banden laten nakijken, waren een week eerder vervangen, was niks mis mee.
Het probleem bij mij was de aandrijfas, krom dus. Nieuwe laten monteren en het was opgelost.
Wat mij opviel is dat je het trillen bij een bepaalde snelheid (80-100km/h) voelde en niet zozeer bij het gas even.

Succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Verwijderd 5770

Hoi,

auto is helemaal binnenste buiten gekeerd maar nog steeds geen resultaat.
Wel 2 nieuwe motorsteunen gekregen en dat is al een wereld van verschil. Motor klinkt en voelt veel rustiger.
Bij de eerste renault garage wel opgevallen maar niet vervangen en de tweede renaultgarage heb ze het dus wel vervangen.
Bij de tweede garage hebben ze ook nieuwe aandrijfassen geprobeerd maar het probleem blijft. Ze hebben nu mijn oude weer teruggeplaatst en ze gaan volgende week toch maar de bak opentrekken. Ze vermoeden dat het toch dan te maken heeft met het vliegwiel. Bij de eerste garage wilden ze meteen de complete versnellingsbak vervangen maar deze garage gaat stap voor stap verder.. Hij schakelt en koppelt goed, motor loopt als een zonnetje, rolde zo door de apk heen..
dinsdag breng ik hem weer weg en dan zullen we het wel horen.. word vervolgt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 19 mei 2025 19:37

Bericht door mechanic »

Om wat voor auto gaat het eigenlijk en welke motor?
Mogelijk heb je een defect massa vliegwiel. Dit is pas te controleren na demontage bak+koppeling.
Metaalgruis in de bak olie is meestal foute boel, dat wel...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Verwijderd 5770

Hoi,

Grand espace 4 uit 2005 1.9 dci.
Bij de 125 000 nieuwe motor door renault
staat nu 164000 op... schakelt goed en koppelt goed.
Staat nog steeds bij de renaultgarage... daar zijn ze tegen verscheidene dingen aangelopen wat ze dus bij de eerste renaultgarage niet hebben gezien.
Waaronder verstuiver toch los, motorsteun kapot... daar heb ik ze nog niet gehoord over metaalgruis in de versnellingsbakolie.
Ze weten wel van het hele verhaal van de andere renaultdealer af.. De verstuivers zijn nu opgestuurd om te testen...
afwachten maar..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Raytheman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 26 nov 2019 09:08

Bericht door Raytheman »

klinkt misschien wat bot maar ik zou gewoon door blijven rijden tot het echt goed kapot is. Dan weet je tenminste zeker wat er vervangen moet worden. Op deze manier loop je erop leeg..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco

Bericht door mechanic »

Tot je dadelijk toch schade inwendig hebt en je een nieuwe motor en of bak moet. Daar schrik je helemaal van. Dat zijn 1000-en euro's. Een motorrubber en een verstuiver zijn in vergelijking daarvan een stuk goedkoper. En door een losse verstuiver kan een motor absoluut in de soep draaien. Je moet uitsluiten om verder te komen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Raytheman
Lid
Lid

Bericht door Raytheman »

Als ik lees dat de teller nu al naar de 3.000 gaat..een ruilmotor met bak is goedkoper hoor! 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco

Bericht door mechanic »

Dat denk jij....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Verwijderd 5770

Hoi,

Ik loop er op deze manier zeker op leeg. Ik heb nu alleen nog maar de eerste rekening betaald van 180 euro incl.
Daar begon het dus mee ...het brandplaatje van één van de verstuivers. Daarna is hij beroerd gaan rijden.
Je verwacht toch van de Renaultgarage dat ze daar dan weer naar kijken ... Ik heb hetzelf ook meerdere malen aangegeven bij de garage dat de problemen na die ene garagebezoek zijn ontstaan.
Deze adviseert dus uiteindelijk vervangen complete versnellingsbak en nu al een rekening van rond de duizend euro incl.
Nu dus bij de andere Renaultgarage en dat is afwachten of ze gelijk hebben me de verstuivers.
Als dat zo is dan heeft heel dit verhaal nog wel een staartje voor de eerste dealer. Als er zelfs een verstuivers los zit dan vraag ik me eigen af of ze er wel überhaupt naar hebben gekeken. Voorlopig krijg die nog geen cent van me..

Maar niet te snel oordelen, even afwachten...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Verwijderd 5770

Wat ik nu helemáál vergeet te vertellen dat inderdaad nieuwe verstuivers zijn besteld. Vanmiddag hebben ze gebeld. Ze zijn er bijna zeker van dat het daar aan heeft gelegen...
Maar zoals ik zei... Even afwachten want eerst zien..( rijden) dan geloven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Raytheman
Lid
Lid

Bericht door Raytheman »

Een vervangend blok met garantie is echt niet zo duur hoor.
voorbeeldje
2004 , 78.000 km voor 1650 euro met 1 jaar garantie

http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/o ... 10024855a6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Verwijderd 5770

bij de 125000 in 2007 is er al een nieuwe motor ingegaan onder garantie van renault.
Lijk me een beetje vroeg voor een nieuwe motor... en het is in het ergste geval de versnellingsbak, geen nieuwe motor :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco

Bericht door mechanic »

Ja, en jij denkt dat je met die 1650 klaar bent? Wat denk je van een nieuwe koppeling, een revisie bak incl garantie, een turbo (meestal ook slecht) div leidingen, pakkingen, een ruime dag arbeid??
Dealer monteert alleen ruil motoren die vanuit renautl worden geleverd. Gezien er veel verschillen zijn onderling. Je bent hoe dan ook meer dan 3000e kwijt al met al.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Verwijderd 5770

Probleem is opgelost volgens de garage. 3 verstuivers zijn bij bugli in Harderwijk afgekeurd. Revisie of nieuwe ingezet en hij rijd weer als een zonnetje... Nu lig er een mooie uitdaging met de eerste garage die een nieuwe versnellingsbak uiteindelijk adviseerde. En ik had het nog zo aangegeven bij de Renaultdealer..kijk nog eens de verstuivers na want daar is het allemaal mee begonnen. Morgen ga ik hem weer halen.. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

doeke
Lid
Lid
Laatste bezoek: 30 dec 2015 21:18

Bericht door doeke »

Gelukkig maar hagro.....jij kan weer fijn toeren :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

c7rl
Lid
Lid
Laatste bezoek: 02 mei 2025 18:03

Bericht door c7rl »

Goeden dag,

Ik heb exact dezelfde problemen en symtomen. Alleen heb ik een 2.0 16v phaseII uit 2006. Daarnaast is de acceleratie beroerd 0-100 in 21 sec en zijn top is nog maar 150 km/h. Geen olie verbruik, bougies vervangen, achterste motorsteun vervangen.

Ik hoor ook iets in de uitlaat rammelen.

Wat kan het zijn?
Renault espace IV Phase III exp 2.0T 100% dealer onderhouden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut