aanschaf eerste espace

Forumregels
Een kleine richtlijn waar je 'welke-vraag' zou kunnen plaatsen.

Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, Dynamo, etc.

Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.

Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, velgen, banden, versnellingsbakken

Carrosserie en interieur
Stoelen, Deuren, Schuifdak(en), Bumper, Airco, Raammechanieken etc, dat soort dingen
Gebruikersavatar

Topic author
vepa996
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2012 17:51
Actief als: particulier

aanschaf eerste espace

Bericht door vepa996 »

Hallo,

Ik sta op het punt om een espace aan te gaan schaffen. Ik aas een beetje op een 2.0 16v 2006 zonder turbo. Ik kan alleen zo weinig vinden aan reviews over dit type motor. Ik heb er een zien staan met 160dkm op de klok voor 6000 is dit een goed blok om die met deze km aan te schaffen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door RichTrip »

Een beter blok kun je niet krijgen, alleen is de 2.0 16V wat licht voor de Espace, dus zal die iets zwaarder wordern belast. Maar iedere andere motor in een Espace heeft meer kans op problemen. Hooguit de 3.5 V6 motor is een gelijkwaardige aanrader, maar die is niet goedkoop qua onderhoud en verbruik.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hjmjansen
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jun 2012 16:26
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door hjmjansen »

Een espace met een standaard motor, 2.0 turbo geeft het laagste verbruik (1:11) op lange afstanden.
Denk wel aan garantie.
Ikzelf heb espace 2004 gekocht. Na 2 jaar nieuwe turbo, na 4 jaar geheel nieuwe motor. Ook airco die maar half werkte en soms helemaal uitviel. Alles onder garantie.
Ook na de 5 jaar garantie kun je bij sommige verzekeringsmijen de garantie uitbreiden tegen redelijk maandpremie.
Er zit zoveel electronica in deze auto dat, als er iets kapotgaat, het in de papieren gaat lopen.
Maar wel met heeel veel rijplezier.
Daarom rijdt ik, ondanks de gemelde problemen, weer in nieuwe espace 2010.
Nu nog geen problemen gehad.

Groeten

Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

doeke
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 feb 2012 09:54
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door doeke »

Volgens mij verbruikt een 2.0 16V hetzelfde als een 3.5 V6. Dus het verbruik is hetzelfde. Onderhoud is iets duurder......maar als je beslist een 3.5 aan te schaffen heb je momenteel de allerbeste motor die in een espace thuis hoort. Dus: ga voor een 3.5 V6 ( die van mij loopt met gemak 1 op 12.5) :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door Pleiades »

Een 2.0 16v verbruikt een stuk minder, de 2.0T automaat ongeveer hetzelfde als de V6. Maar dan moet je eens gaan kijken wat regulier onderhoud van een 3.5 V6 kost, daar worden sommige mensen niet vrolijk van. Dus als je niet teveel uit wilt geven aan de auto en het onderhoud is de 2.0 16v de betere keus, en ook een goede keus want het is een goed blok. Alleen lichtelijk underpowered voor een Espace.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

doeke
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 feb 2012 09:54
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door doeke »

Deels mee eens Pleiades. Doch het neemt niet weg dat een in goede staat verkerende 3.5 V6 ver te preferen valt boven de andere benzine varianten. Dat de kosten qua onderhoud gemiddeld hoger uitvat dan van de 2.0 of 2.0 T valt mijns inziens wel mee. UIt de diverse internet reactie, ook van uit dit forum, valt mij op dat de 2.0 T verre van probleemloos is. Een greep: "om de vier jaar een nieuwe motor" en " weer een turbo mankement"......wat kost dat wel niet??? Een 3.5 V6 motor incluis automaat is zeer degelijk en vrijwel probleemloos. Ok.....schijfremmen zijn wat groter, banden iets duurder, olie ook wat prijziger, bougies vervangen is wat omslachtiger....monteur kan niet gemakkelijk bij motor onderdelen.

Laat dan jaarlijks een (grote) beurt cq onderhoud gemiddeld 1500 euro kosten......dat is wat een 2.0 T ook kost, .....en wellicht wel veel meer als men alle T problemen meeneemt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vepa996
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2012 17:51
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door vepa996 »

Thanx voor de vele reacties. natuurlijk zou ik wel een V6 willen rijden, maar ik koop die auto om met de familie op pad te gaan en daar heb ik geen 2250 pk voor nodig. underpower ben ik tegen gekomen. dat geloof ik graag maar als je redelijk kan invoegen met de bolide is dat genoeg, als hij me maar niet ik de steek laat op de linker baan ter hoogte van de van brienenoordbrug.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door Pleiades »

Maar doeke, de 2.0 16v heeft geen turbo. Dat is gewoon een 136 pk blok. Je kan er perfect bij meekomen, misschien is het af en toe even terug naar zn 5.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

doeke
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 feb 2012 09:54
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door doeke »

Vepa 996....het is niet nodig die pk's telkens te benutten, het gaat om het algemene rijplezier.....en geloof mij dat geeft een 3.5 V6 absoluut.
Ik wens je wijsheid tijdens de aanschaf! Succes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

doeke
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 feb 2012 09:54
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door doeke »

Pleiades....ik weet dat een 2.0 16v de turbo moet ontberen :D en 136 pk is genoeg.....zonder 7 personen incluis bagage plus dikke caravan en...wind niet tegen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door DHL »

De 1900 diesel heeft 115 pk en zo rijden er duizenden.... Denk dat het met 135 pk wel meevalt hoor. Beetje minder koppel dan een diesel, maar die motor zal z'n werk wel doen. En wetende dat het een goede motor is, zou ik in het geval van TS niet twijfelen...Een Espace is niet gemaakt om mee te koersen. Heb zelf 150 pk en dat voelt zeer goed aan. Nooit het gevoel te weinig kracht te hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vepa996
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2012 17:51
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door vepa996 »

Volgende week woensdag een proefritje maken in de groene espace 2.0 16v uit 11 2006. Ben benieuwd. Het is het instap model dus weinig luxe, buiten een trekhaak om, vergeleken bij de fiat croma emotion die ik nu heb.
Ik kan nergens van dit type een negatieve ervaring op het net vinden, dus dat is top.
Hopelijk passen er 3 kinderstoetjes naast elkaar dan is de aanschaf een stapje dichterbij.
Ik zal de volgende keer een paar foto,s van de bolide toevoegen.
heeft er al iemand ervaring met parkeer ass. inbouwen aan de achterzijde, het liefst met een camera, mijn meisje is maar 160 cm hoog.
gr egbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 3
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door RichTrip »

Als jij daar geen drie kinderzitjes op 1 rij in kunt krijgen, dan ligt dat echt aan de kinderzitjes en niet aan de Espace..... :mrgreen:
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vepa996
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2012 17:51
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door vepa996 »

dan zal dat dus geen probleem zijn...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door Pleiades »

Ik weet uit ervaring dat het past.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vepa996
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2012 17:51
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door vepa996 »

thanks, ik dacht ook al te hebben gelezen in specificaties op de auto week dat de breedte voldoende is voor kinderstoeltjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

spacious
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 117
Lid geworden op: 22 mar 2012 20:43
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door spacious »

veel plezier morgen met de proefrit!

Is het trouwens een 6 of 7 persoons uitvoering. Wel mooi dat het een fase 2 is. 2.0t inderdaad ontwijken, 3.5v6 leuk als je hem tegenkomt, qua brandstof zal het allemaal niet zoveel uitmaken.

laat maar even weten hoe je proefrit was.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vepa996
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2012 17:51
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door vepa996 »

Helaas door werkzaamheden niet toe gekomen aaan een proefrit.
Nu ben ik op het net Espaces tegen gekomen uit de bouwjaren 2004 en 2005 zowel een hele mooie 3.5 v6 als een aantal 20 16v(zonder turbo) rond de 160dk a 180dk
Kan iemand mij vertellen of dit de mindere bouwjaren waren voor deze blokken. De turbo's waren niet zo suc6vol deze jaren geloof ik. Als ik de licht units bekijk zie ik namelijk geen verschillen.
Maar die zullen er ongetwijveld zijn.

Al vast weer bedankt voor jullie antwoorden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gertarkema
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 mei 2009 17:16

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door gertarkema »

Ik kom nog even terug op de eerdere posts, ik rijd een Espace 3, 2.0 16v van 2002, maar dat is wat mij betreft een probleemloze motor. Het enige is inderdaad dat deze wat onderbemeten is en je bij wegrijden wel eens wat resonantie hebt. Na ca 70d kilometer (140-210d) heb ik wel een beetje ervaring mbt onderhoud enzo. Verbruik 1:12 in de zomer en 1:11 in de winter. Gevoelige onderdelen in de buurt van de motor; stuurpomp ( bij ca 160d moeten vervangen), katalysator ( 180d) ashoes versnellingsbak (drooggelopen bij 204d).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

spacious
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 117
Lid geworden op: 22 mar 2012 20:43
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door spacious »

de 3.5v6 schijnt idd een probleemloze motor en bak te zijn. Qua onderhoud weet ik niet of er heel veel verschil is in prijs, de v6 zal wellicht wat duurder zijn. verbruik moet je op korte stukjes 1:9 rekenen, terwijl als je vanaf 20-25 km kijkt, je wel 1:10 kunt halen. De 2.0 turbo's zouden niet zuiniger zijn heb ik me laten vertellen (maar die moest je sowieso inderdaad niet hebben ;-)) De 2.0 zijn idd ook niet slecht, maar als ik de keuze had....Let bij de 3.5v6 er op dat de 120k/240k beurt gedaan is, dat zijn dure onderhoudsbeurten. Ik zie ze wel eens staan met 119.500 km, tel er dan nog maar rustig 1000-1500 euro bij op voor de beurt. De 2.0 weet ik niet hoe dat zit.

ivm je kinderstoelen moet je er dus even op letten dat je een 7 persoons bij voorkeur grand espace vindt, dan ben je met de stoel configuratie het meest flexibel.

verschillen tussen fase 1 en 2 ben ik niet in thuis of hier veel kwaliteitsverschillen in zijn. Bekijk het zo: in zowel het geval dat je een 2007 espace zou komen voor bijvoorbeeld 12k of een espace uit 2005 voor bijvoorbeeld 5k, in beide gevallen zal je ze richting 0 oprijden. Voor het verschil in prijs, kan je dan nog wat laten versleutelen mocht het nodig zijn en bovendien weet je dat met een nieuwere ook nooit zeker (en dan is het zuur als het geld op is). Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf hoe je de auto gaat gebruiken: als primaire auto en relatief veel kilometers, of meer voor de uitstapjes waar je de ruimte echt nodig hebt.

succes met je zoektocht

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

76-er
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 mei 2009 13:03

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door 76-er »

Even inhaken op alle turbo-bashing: van wat ik heb begrepen zouden de turboproblemen vanaf phase 2 (2006) moeten zijn afgelopen. En v.w.b. de 2.0 16v: inderdaad probleemloos, heb er 7 jaar eentje gehad in een E-III. Jammer dat deze motor niet leverbaar was (en is) op de huidige Grand. Die vermeende underpower zal me een biet zijn, daar heb je geen Espace voor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vepa996
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2012 17:51
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door vepa996 »

wederom erg bedankt voor de tips en ervaringen. Ik ga lekker door met zoeken en houd jullie op de hoogte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vepa996
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2012 17:51
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door vepa996 »

goedemiddag heren,

Ik ben bezig om de markt te verkennen en uit te zoeken of een espace 3.5 v6 bij ons gezin zou passen. De auto's zijn zeer compleet en het brandstof gebruik ligt rond de 1 op 10. dat is acceptabel als je rond de 7000 dk per jaar rijdt. alleen de afschrijving ( waar ik behoorlijk alergisch voor ben) is erg hoog. Ik kijk dus ook naar bouwjaar 2003 2004. zit daar verschil in. En wat draaien die blokken gemiddeld voordat ze echt heel veel onderhoud nodig hebben.

al vast bedankt voor jullie input

Egbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

spacious
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 117
Lid geworden op: 22 mar 2012 20:43
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door spacious »

1:10 is wel te halen met de 3.5v6, hoewel met veel korte stukjes het wel richting de 1:8-1:9 gaat. Met 7000 km is dit idd redelijk acceptabel voor een auto van dat gewicht. met de 120 en 240 moeten er bij de 3.5 v6 een snaar (of meerdere?), bougies, brandstof filter etc vervangen worden wat redelijk prijzig is. Het blok heeft in tegenstelling tot de 2.0 een distributieketting, die normaliter nooit vervangen hoeft te worden.

De 3.5v6 die overigens altijd met een automaat (SU1) wordt geleverd, wordt in meerdere auto's toegpast zoals Nissan Murano, Infinity FX, Nissan 350Z en volgens mij nog wel wat andere modellen voor de amerikaanse markt.

Probeer er eentje te vinden die renault dealer onderhouden is, en vraag dat evt na bij een renault dealer (kunnen ze allemaal terug zien in het systeem over heel nederland, dus hoeft niet zelfde vestiging te zijn), wellicht willen ze je die info geven als je aangeeft dat je de auto bij hun in onderhoud wil doen.

Heb je iets in te ruilen? anders zou je ook nog de gok kunnen wagen om particulier er eentje te kopen, reserveer in dat geval een bedragje voor onvoorziene uitgaven. Ik heb ook recent de keuze gemaakt om een 2003 3.5 v6 aan te schaffen die eigenlijk nagenoeg niet meer afschrijft, op basis van betrouwbaarheid van het blok en dat we ook met deze auto niet al te veel km's per jaar plannen te rijden. Ga je er wel 15-20k per jaar mee rijden, dan gaat het in de papieren lopen, qua banden, onderhoud en benzine verbruik...Ik heb er nog geen moment spijt van gehad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Robtser76
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2013 21:13
Actief als: particulier
Locatie: Hoensbroek

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door Robtser76 »

Ik heb met interesse dit stuk gelezen over de aanschaf van een eerte Espace. Zelf ben ik op dit moment ook aan't orienteren en morgen ga ik mijn eerste proefrit maken in een 2.0 16V. Daarnaast loopt ook nog een optie op een 2.0 16V met Turbo.

Beide zijn overigens voorzien van een LPG-G3 installatie. De uitvoering zonder Turbo is af fabriek, die met Turbo is later ingebouwd door een door Renault erkende instalateur. Beide zijn ook uit 2005. De Turbo is een Initiale, dat is zeker.

Zijn er nog zaken waar ik op kan/moet letten bij de aanschaf van deze voitures?
2006 Grand Scenic 1.5 dCi Expression Comfort Tech Road
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

spacious
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 117
Lid geworden op: 22 mar 2012 20:43
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door spacious »

Afhaand op verhalen zou ik de turbo laten staan. Zeker op lpg zal deze heel wat gelopen hebben en is het vragen om problemen, of geluk hebben. Regel minimaal half jaar garantie of beding lage prijs.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Robtser76
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2013 21:13
Actief als: particulier
Locatie: Hoensbroek

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door Robtser76 »

De prijs voor beide is enigzins gelijk. Die zonder turbo is via een Bovag garage en garandeerd inderdaad 6 maanden en een gratis APK voor volgend jaar (dus 1 extra). De Turbo is via een particulier. De eerste heeft iets meer als 3 ton gelopen, maar heeft bij 145dkm een nieuwe motor gehad. De ander heeft momenteel 112dkm gelopen. De laatste jaren weinig mee gereden naar eigen zeggen. De wagen wordt nu door zijn vrouw gebruik voor ca. 12km p/dag.
2006 Grand Scenic 1.5 dCi Expression Comfort Tech Road
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door Pleiades »

Korte stukjes rijden zijn niet goed voor een turbo. De auto komt niet op temperatuur en dat vinden een hoop componenten niet fijn... Dus die zou ik persoonlijk laten staan.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Robtser76
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2013 21:13
Actief als: particulier
Locatie: Hoensbroek

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door Robtser76 »

Gelukkig zijn het geen korte stukjes. In 7 van de 10 ritten zijn de dagelijkse ritten van en naar kantoor, ca 90km enkele reis. Wordt het dan interessanter? Waar zit eventueel een breek punt in wanneer wel en wanneer geen Turbo, of is het echt zo dat de Turbo gewoon afgeraden wordt, hoe dan ook?
2006 Grand Scenic 1.5 dCi Expression Comfort Tech Road
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Robtser76
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 jan 2013 21:13
Actief als: particulier
Locatie: Hoensbroek

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door Robtser76 »

Uiteindelijk toch afgezien van de Espace met turbo en LPG en we zijn voor een maatje kleiner gegaan. Maar daar vertel ik elders over. Bedankt voor de goede adviezen en tips! :thumb:
2006 Grand Scenic 1.5 dCi Expression Comfort Tech Road
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vepa996
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 12
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2012 17:51
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door vepa996 »

mannen,

even weg geweest maar ga me nu echt serieus orienteren. heb een grand espace 3.5 v6 2004 216dk gezien men zegt datie dealer onderhouden is........... is dit een mooie km stand denk max 5dk per jaar te gaan rijden.

groetjes egbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 7
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door mechanic »

Ook al rijd je zo weinig met een auto, zou ik een andere nemen dan deze espace.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

plorie
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 jul 2012 14:48
Actief als: particulier
Locatie: Papendrecht

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door plorie »

En waarom dan wel? Als de prijs netjes is zou dat een prima koop kunnen zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 8
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door DHL »

Wellicht dat door de kilometerstand hoge onderhoudskosten te verwachten zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 7
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: aanschaf eerste espace

Bericht door mechanic »

Kijk, als je budget beperkt is dan is een goedkope espace automaat met een v6 en hoge km-stand gewoon een slechte keus.
Iedereen weet wat er kapot gaat, dus waarom zou je dat riskeren. Heb je geld als water zou ik het ook doen, maarja in andermans portemonnee kijken is moeilijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht