gps-systemen

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
filips
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 nov 2012 08:30
Actief als: particulier

gps-systemen

Bericht door filips »

Beste forumleden

Ik rij al 4 jaar met een Scenic. Omdat er geen gps was ingebouwd heb ik zelf een draagbaar toestel gekocht. Aanvankelijk een Garmin want later werd het een Tom Tom en wel omdat ik met Garmin problemen had met signaalontvangst. Het duurde ettelijke minuten eer ik signaal ontving, het viel soms ook wel weg tijdens het gebruik. Van pure frustratie heb ik het toestel vervangen door een Tom Tom. Helaas ervaar ik compleet hetzelfde.
Mijn gps-verkoper had mij bij de aankoop van een ander toestel de vraag gesteld of ik met een Renault reed.
Door de a-thermische voorruit is de ontvangst nl. niet goed zei hij. Dat werd deze morgen bevestigd door de merkdealer.

Zijn er onder u mensen met dezelfde ervaring en bestaat er een eventuele oplossing voor dit probleem?
Alle positieve reacties van harte welkom en bedankt op voorhand om te helpen meedenken...

mvg
filips

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Keirtje
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 27
Lid geworden op: 05 mar 2012 13:03
Actief als: particulier

Re: gps-systemen

Bericht door Keirtje »

Hoi, dit klopt. Bij alle Scenics die ik na 2000 heb gehad trad dit probleem op. Enkel de rand rond de achteruitkijk spiegel is er goede ontvangst. Mijn eerste GPS was dan ook een PDA met een externe antenne via een lange draad.
je kunt proberen de TomTom links naast je stuur te monteren, ontvangst is dan via het zijraam.
De beste oplossing is om een externe antenne te gebruiken:
http://www.bol.com/nl/p/tom-tom-externe ... 004020087/

Keirtje

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
filips
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 7
Berichten: 11