Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Voorpagina / in het nieuws
Forumregels
- Nieuws hoeft niet over Renault alleen te gaan, alles wat interessant is, kan hier geplaatst worden
- Meningen kunnen ver uiteen lopen over sommige (actuele) onderwerpen, speel svp op de bal en niet op de man
- Slechts een linkje plaatsen is niet echt de bedoeling, copy-paste een stuk van de tekst met de bron-link eronder
- Je kan (stukken van) het bericht onder de tags zetten, dan zijn ze alleen voor ingelogde gebruikers leesbaar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 3243
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door Mathijs »

Gemeenten moeten mensen meer bewust maken van de negatieve effecten van het wassen van hun auto op straat. Daarvoor pleit de Bovag, de brancheorganisatie van garagehouders en autowasbedrijven.


In veel gemeenten geldt al een verbod op ‘straatwassen’ of wordt een ontmoedigingsbeleid gevoerd. Maar in veel gevallen werken deze maatregelen niet of niet genoeg, zo stelt de organisatie.

Veel gemeenten investeren, vooral in nieuwbouwwijken, in de aanleg van gescheiden rioolsystemen. Die zijn juist bedoeld om via de straatputten alleen hemelwater af te voeren.
Na een wasbeurt op straat, zo stelt de Bovag, komen alle schadelijke stoffen rechtstreeks in het oppervlaktewater terecht. Het gaat dan om bijvoorbeeld olie- en rubberresten, shampoos en zware metalen.
Als er een enkelvoudig rioolsysteem is komen deze stoffen terecht bij de waterzuiveringsinstallaties.

Steeds meer

Uit onderzoek van de organisatie blijkt dat steeds meer mensen hun auto op straat wassen in plaats van in een autowasstraat. Vorig jaar gaf 40 procent van de consumenten aan hun auto bij voorkeur op straat te wassen, terwijl dat vier jaar eerder nog 33 procent was, zo stelt Bovag.
Bovag heeft de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) gevraagd hun leden (gemeentes) aan te sporen hun eigen ontmoedigingsbeleid of verboden beter na te komen. Ook zouden gemeenten inwoners meer moeten wijzen op de effecten van het wassen van de auto's op straat.
Bron: nu.nl

Volgens mij is dit een discussie die eens in de 5 jaar terug lijkt te komen, zowel in Nederland als in België.

In België heb je GAS boetes, dat zijn Gemeentelijke Administratieve Sancties die opgelegd worden voor zaken waarvan het OM/gerecht mééééh-niet-belangrijk-genoeg-en-te-druk zeggen.
Hier is veel over te doen, omdat per gemeente de regels enorm kunnen verschillen, en je zo ongewild tegen een boete aan kan lopen.
(lees ook deze open ingezonden brief http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... etes.dhtml )
Ze zijn nog niet (althans, niet dat ik weet...) op het idee gekomen om dit in België per boete tegen te gaan, maar wie weet.

Het is daarbij ook niet uitgesloten dat het hele concept van makkelijk cashen zonder rechterlijke tussenspraak overlast voorkomen middels gemeentelijke sancties ook in Nederland zal worden overgenomen.

Tsja, wat dan ? :think:

edit: nog een linkje, iets uitgebreider http://www.flitsservice.nl/phpBB/media/ ... 80301.html
Afbeelding
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door DHL »

Als ik zie wat hier allemaal in de rivier geloosd wordt, vraag ik me toch af of dat beetje shampoo het milieu echt zo zal aantasten. Ik zou erbuiten vallen, heb hier grond genoeg rond het huis waar de wagen kan staan. Dus volgens de letter was ik hem dan niet op straat. Vraag me af waar mijn water dan wel naartoe gaat:) Niet dat ik het doe, ik ga naar de carwash, maar dat heeft een totaal andere reden. Binnenkort mag niets meer. Ze gaan me ooit nog verbieden om een sigaretje te roken in mijn tuin :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 3243
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door Mathijs »

DHL schreef:...Ze gaan me ooit nog verbieden om een sigaretje te roken in mijn tuin...
Dat is in de VS (the land of the free) al verboden wanneer je tuin(of huis, for that matter) aan een publieke grond grenst.
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Princeofgermany
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 157
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:38

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door Princeofgermany »

Ik heb er wel begrip voor, maar ik vind het auto wassen bij de gewoon carwash enorm duur..... Als dit wat gunstiger zou zijn, ging ik liever naar de carwash.
Daar komt bij dat je auto al weer vies is op het moment dat je terug naar huis rijdt vanaf de carwash.....
Huidig: Clio IV Estate 1.5 dci 2015 Dynamique
Twingo 1 1.2 2001

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door grandscenicman »

Princeofgermany schreef:Ik heb er wel begrip voor, maar ik vind het auto wassen bij de gewoon carwash enorm duur..... Als dit wat gunstiger zou zijn, ging ik liever naar de carwash.
Carwash duur ???
Ik ken niet echt de prijzen maar denk dat dit rond de 10 - 15 € moet zijn afhankelijk waar en wanneer je gaat .
Voor mensen die allebei een job hebben , weinig tijd en de mogelijkheid niet hebben om dit zelf te doen , vind ik dat toch niet veel...

Natuurlijk moet je er niet op rekenen dat ze je velgen binnenin ook proper maken en dat ze ff al je deuren en motorkap openmaken om daar ook al het vuil weg te halen.... :mrgreen:

..........laat staan dat ze er een echte wax op "spuiten" ( bordje met "gratis wax" :lol: ) , eerder een vettig goedje dat ervoor zorgt dat je toch denkt dat er "iets" opzit .

Reinigen zal de carwash zeker doen : ze gebruiken immers zeer krachtige reinigers die meteen ook een echte wax verwijderen zodat je helemaal opnieuw kan beginnen mocht je denken dat het voor die 1ne keer geen kwaad kon :cry2:

Als het echt ooit verboden zou worden dan hoop ik maar dat ze genoeg wasboxen voorzien met deftige voorzieningen :
- stroom
- wateraansluiting voor hogedrukreiniger
- mogelijkheid om emmers te vullen met warm water aan een schappelijke prijs (hoef ik geen kannetjes van 10 liter meer mee te nemen van thuis met warm water :shhh: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door DHL »

Als je hier bij ons in de self carwash een kannetje water bovenhaalt, of een spons bovenhaalt om de borstel niet te moeten gebruiken... smijten ze je eruit. Zelf had ik ooit, op een kalme dag, een spons meegenomen om m'n wagen te wassen. De eigenaar had het gezien en ik kon kiezen, opkrassen of de borstel. Nochtans hinderde ik er niemand mee, want stond niemand te wachten ofzo. En ik gebruik ook 5 jetons, denk dat sommigen het zelfs met 3 jetons doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Princeofgermany
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 157
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:38

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door Princeofgermany »

Ik was iedere week m'n auto aangezien ik 1100 km per week rijd. Als ik ik dan 4,5 x m'n auto was komt dat al op tenminste 45 euro per maand. En ik heb tijd genoeg om m'n auto te wassen, ook al werkt m'n vrouw ook :)
En ja, in een gemiddelde carwash wordt de auto alleen voor het oog schoon...
Toen ik nog in Duitsland woonde ging ik altijd naar een carswash waar een complete 'polish' beurt 9,50 kostte.Dan werd je auto voordat hij in de wasstraat ging, eerst met de hand (hogedruk + spons) zó goed schoon gemaakt, dat je al bijna niet meer door de wasstraat heen hoefde.
Maar ja, daar woon ik helaas niet meer...;)
Huidig: Clio IV Estate 1.5 dci 2015 Dynamique
Twingo 1 1.2 2001

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door CPTR »

Bij mij in de buurt hebben ze nu een splinternieuwe carwash geopend (http://biemondcarwash.nl/). Als je ziet wat ze voor dat bedrag allemaal doen, red je dat echt niet voor je eigen uurloon.

Desalniettemin was ik m'n auto's zelf, vind het gewoon een mooi ontspannend klusje in m'n vrije tijd :thumb: . Jammer dat ze dit willen ontmoedigen...

@DHL jetons moest ik even opzoeken haha, zo leer je nog eens wat :mrgreen: .
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door DHL »

Haha... ik ken er zelfs geen ander woord voor eigenlijk. Wat zeggen jullie tegen jetons?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 3243
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door Mathijs »

Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door DHL »

Ok, weet ik nu ook weer:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door grandscenicman »

DHL schreef:Als je hier bij ons in de self carwash een kannetje water bovenhaalt, of een spons bovenhaalt om de borstel niet te moeten gebruiken... smijten ze je eruit. Zelf had ik ooit, op een kalme dag, een spons meegenomen om m'n wagen te wassen. De eigenaar had het gezien en ik kon kiezen, opkrassen of de borstel. En ik gebruik ook 5 jetons, denk dat sommigen het zelfs met 3 jetons doen.
Bij ons is er zo'n grote carwash van ANAC met 10 wasboxen , ben het ooit eens gaan vragen (was met de fiets) of ik er met m'n eigen emmers mocht wassen en zolang je gebruik maakte van de "jetons" was het oké.

Ben dit al vaker gaan doen en elke keer wacht ik netjes tot er een plaatsje vrij komt zo ver mogelijk van de kassa :mrgreen:

........te bedenken dat ik daar van de ( gemiddeld) 5 keer dat ik er kwam , er telkens dezelfde camionet naast me stond met 2 werknemers die op hun dooie gemakje heel hun camionette binnenin aan het sorteren zijn om na het weekend weer lekker aan de slag te gaan met hetzelfde vuile busje....( klusjesmannen , loodgieters oid )

en die mannen stoppen bij mijn weten NOOIT iets in de automaat :discuss:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door BramvT »

Na een wasbeurt op straat, zo stelt de Bovag, komen alle schadelijke stoffen rechtstreeks in het oppervlaktewater terecht.

Het gaat dan om bijvoorbeeld olie- en rubberresten, shampoos en zware metalen.
Ik weet niet wat de BOVAG allemaal voor ogen heeft als de doorsnee man/vrouw de auto staat te wassen, maar het komt zelden voor dat ik de motor en bak eens even een lekker sopje geef, of een staalborstel cq schuurspons over de banden haal. :fp:

Zware metalen die van je lak vallen ?....kom nou, ik rijd geen VW of Audi of zo, maar Renault :mrgreen:
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door WillemS »

We vergeten eigenlijk waar het vuil vandaan komt dat op de auto zit. Van de straat!!!, dus als je het eraf wast, waar dan ook, komt het daar weer terecht, simpel. Bovendien zijn de goede wasmiddelen afbreekbaar in het milieu.
Het is gewoon weer het zoveelste "kul-verhaal", laat je niet opjutten.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

coinoperator
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 mar 2013 10:50
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door coinoperator »

Leuk, verplicht naar de wasstraat.

verplicht je deuren vol deuken
verplicht je auto onder de krassen
allemaal verplicht...

ik riskeer dan de boete wel, de pakkans is toch minimaal en goedkoper dan de schade aan mijn auto's
Zullen we met de Renault Megane?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door Pleiades »

De meeste wasstraten hebben ook wasboxen waar je zelf je auto kan wassen ;)
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

coinoperator
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 mar 2013 10:50
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door coinoperator »

wasboxen waar je het zand van een ander op je auto krijgt.....

Non merci, standpunt = status qou
Zullen we met de Renault Megane?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door Pleiades »

Zand van een ander? Ik snap niet helemaal wat je bedoeld.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door mechanic »

Je auto een keer goed laten behandelen, zodat je de rest van het jaar toe kunt met alleen het afspuiten van de wagen :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door grandscenicman »

mechanic schreef: zodat je de rest van het jaar toe kunt met alleen het afspuiten van de wagen :wink:
Met alle respect maar op die manier krijg je je auto NOOIT proper , tenzij ie constant nat blijft zie je idd niks van vuil op de lak en ramen liggen :naughty:

Mocht dit echt werken dan reed ik voortaan elke week door een wasstraat , er komen dan immers geen borstels of flappen in aanraking met je auto....mooi niet dus :mrgreen:

Vergelijk het desnoods met gewone dreft en afwassen in de spoelbak en afwassen met een vaatwastablet in de.........vaatwas :lol:

In de spoelbak zal je met een afwaskwast of sponsje oid het vuil van je spullen moeten "wrijven"
In de vaat doet het water in combinatie met het tabletje dit MAAR vergeet niet dat er dan ook niks overblijft van enige beschermlaag van je vaat , hoogstens een flinterdunne film die de vaat laat glanzen en meer niet. Proper zal het zeker zijn , net als in de carwash maar elke bescherming tegen nieuw vuil kan je vergeten.

Er zijn filmpjes op youtube te vinden van wasstraten waar ze geen borstels oid gebruiken , ik vraag me echter af of je een echt vuile auto daar ook echt proper uit krijgt. Zeker velgen en ingebrande insektenlijken zal je niet proper krijgen zonder enig "wrijfwerk" .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Peebee1
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 nov 2012 12:59
Actief als: particulier
Locatie: Genderen

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door Peebee1 »

Gewoon met de hand op straat,
op en neer rijden naar de wasstraat is ook milieubelastend :)
Captur 1.0 Zen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door DHL »

Zou een onberijpelijke aktie zijn. Iemand die geen tuin met oprit heeft mag het niet meer en iemand die grond genoeg rond z'n huis heeft, mag het dan wel... Beetje 2 maten en 2 gewichten vind ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Peebee1
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 nov 2012 12:59
Actief als: particulier
Locatie: Genderen

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door Peebee1 »

Dan hoef ik me dus niet druk te maken,
d'r kan een vrachtwagen staan dus een Scenic zeker als ik die wil wassen :D
Captur 1.0 Zen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door DHL »

Haha, ik maak me ook geen zorgen. Ten eerste plaats genoeg, ten tweede, het is voor de Nederlanders en ten derde, zo'n idiote wet gaan ze nooit goedkeuren... Zal wel een reclamestunt van de liga van de carwashuitbaters zijn lol

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door mechanic »

Er is een verschil tussen netjes schoon, of extreem schoon. Aan dat laatste hechte de meeste mensen geen waarde.
Als we een auto verkopen wordt deze vaak behandeld met wax oil of een vergelijkbaar product. Als de auto een jaar later komt voor de beurt en we wassen deze, dan wordt die toch nog heel goed schoon met eigenlijk alleen een mengsel van water/sop uit de hogedrukspuit. Ik heb jou foto's gezien, zo schoon wordt het natuurlijk nooit :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 4
Berichten: 3243
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door Mathijs »

DHL schreef:Haha, ik maak me ook geen zorgen. Ten eerste plaats genoeg, ten tweede, het is voor de Nederlanders
De pest met dergelijke voorstellen is dat ze verrekte besmettelijk uitpakken. Dus ook in België kan dit straks een voorstel worden, met 'verwijzing naar de noorderburen' waar het '(ook) een succes is' <kuch>.
DHL schreef:en ten derde, zo'n idiote wet gaan ze nooit goedkeuren... Zal wel een reclamestunt van de liga van de carwashuitbaters zijn lol
Je mag hopen dat ze zoiets nooit gaan goedkeuren, maar er zeker niet van uit gaan.
Jammer genoeg is politiek allang niet meer geschoeid op het democratisch beginsel, maar meer en meer op lobby-en.
En wie lobby-en er ? Juist ja, de fanatiekers met belangenclubjes en bedrijven met interesses/belangen ergens in.

Ooit zei iemand eens : 'democratie is de dictatuur van de welbespraakten'
Welnu, ipv via referenda gaat die welbespraaktheid via lobbyisten.

De Bovag is er inderdaad NIET voor de consument, maar voor de belangen van garagehouder..
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ingrid-2000TSE
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:53
Actief als: particulier

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door ingrid-2000TSE »

Als de Bovag er bij de gemeenten op gaat aandringen dat een verbod op autowassen op straat gehandhaafd moet worden, dan weet je dat dit niets met milieu heeft te maken. De belangen van een bedrijfstak, plus het makkelijke innen van boetegelden winnen het weer eens van het belang van de burger.

Het schoonspuiten van de vuilnisbakken wordt hier met toestemming en tegen betaling door een bedrijf gedaan, op de openbare weg. Als je daarna de vieze spetters van je auto afspuit, dan heb je kans op een bezoek van de milieu handhavers. :fp:
Als je zonder vervoer zit, leer je je vrienden kennen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

coinoperator
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 mar 2013 10:50
Actief als: particulier
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Autowassen op straat moet worden ontmoedigd

Bericht door coinoperator »

Bovag.....

........ Wij van WC Eend
Zullen we met de Renault Megane?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in