beste Renault mensen,
mijn laguna break 1.6 16v op gas heeft bij 2 cilinders aanmerkelijk kompressie verlies.
wat is wijs: een andere motor, prijs varierend van 700 - 1750 euro. of de kop er af halen en reviseren laten.
bijvoorbaat dank
verbrande kleppen
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 26 aug 2006
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Ik zou de kop laten reviseren. Dan weet je dat je daar voorlopig geen probleem meer mee zal krijgen.
Als je een gebruikt blok koopt dan is het nog maar de vraag of je er op vooruit gaat......als je begrijpt wat ik bedoel.
Lijkt me geen moeilijke keuze.
Suc6
Als je een gebruikt blok koopt dan is het nog maar de vraag of je er op vooruit gaat......als je begrijpt wat ik bedoel.
Lijkt me geen moeilijke keuze.
Suc6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
De kop laten reviseren.
De kosten zijn ongeveer gelijk, maar dan weet je wel wat je hebt, namelijk een frisse kop die weer een zelfde aantal kilometers meekan.
Vaak wordt dan de kop ook geschikt gemaakt voor LPG gebruik, wat meestal nog niet het geval is.
Bij een gebruikte motor uit een sloopauto moet je maar afwachten hoe de motor inwendig is, hoe lang de motor al stilstaat(is altijd maar enkele weken!) en hoe ermee omgesprongen is.
Verder is het ook bij de gebruikte motor verstandig om de riemen te vervangen, ook al is dat "net gebeurd".
Die kosten heb je dus eigenlijk altijd.
Je kan geluk hebben dat je een goede betrouwbare motor treft die wel goed behandeld is maar het tegengestelde komt ook voor.
Antonio.
De kosten zijn ongeveer gelijk, maar dan weet je wel wat je hebt, namelijk een frisse kop die weer een zelfde aantal kilometers meekan.
Vaak wordt dan de kop ook geschikt gemaakt voor LPG gebruik, wat meestal nog niet het geval is.
Bij een gebruikte motor uit een sloopauto moet je maar afwachten hoe de motor inwendig is, hoe lang de motor al stilstaat(is altijd maar enkele weken!) en hoe ermee omgesprongen is.
Verder is het ook bij de gebruikte motor verstandig om de riemen te vervangen, ook al is dat "net gebeurd".
Die kosten heb je dus eigenlijk altijd.
Je kan geluk hebben dat je een goede betrouwbare motor treft die wel goed behandeld is maar het tegengestelde komt ook voor.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut