startprobleem 19 DTI express 7/2000

Alle overige technische vragen over de Kangoo
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
tuinman
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2006 09:25

startprobleem 19 DTI express 7/2000

Bericht door tuinman »

Sinds vorig jaar zomer start de motor af en toe slecht. Vooral nu het kouder wordt gaat het almaar slechter. Vorig jaar is er naar gekeken bij een garage. Het enige wat het destijds kon zijn was de brandstofleiding. De rubbers zijn daar toen van vervangen. Het ging een tijd beter althans zo leek het. Startmotor, accu zijn in orde. Zelf heb ik helaas weinig verstand van auto's. Wie kan mij verder helpen.
Rene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Het lijkt erop alsof er 1 of meerdere gloeipluggen het begeven hebben.
Laat deze eens controleren.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wekke
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 nov 2006 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Bornem, België

Bericht door wekke »

Rossy schreef:Het lijkt erop alsof er 1 of meerdere gloeipluggen het begeven hebben.
Laat deze eens controleren.

Antonio.
Ik had hetzelfde probleem.
Ondertussen al twe gloeipluggen laten veranderen.
Tip: kies niet voor de goedkope oplossing en vervang ze alle 4.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wekke
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 nov 2006 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Bornem, België

Bericht door wekke »

Ok, het probleem komt terug, alle gloeipluggen zijn vervangen.
Starten lukt soms niet van de eerste keer, niet altijd.
Soms hoor ik als ik het contact opzet een geratel onder het dashboard.
Dit ook weer niet altijd.
Als hij eindelijk gestart is geraakt en hem daarna stil leg kan ik hem zonder enige problemen starten.
Als hij niet gestart geraakt dan word ook de dag teller mee gereset op nul.

Ik denk dat het ergens een elektrisch of elektronisch probleem is, iemand enig idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark en ivonne
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2005 20:00
Actief als: particulier
Locatie: noord scharwoude

Bericht door mark en ivonne »

heeft hij het ook met de reserve sleutel?
ik heb het gehad dat de chip in de sleutel stuk was nieuwe sleutel en geen probleem meer
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wekke
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 nov 2006 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Bornem, België

Bericht door wekke »

Dan zou normaal gezien dat rood lampje moeten blijven branden zeker?
Ik heb het eigenlijk nog niet in het oog gehouden.
Zal dit eens proberen.

Bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark en ivonne
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2005 20:00
Actief als: particulier
Locatie: noord scharwoude

Bericht door mark en ivonne »

die van mij deed het alleen als het rode lampje bleef branden of uitging maar meestal bleef hij knipperen en dan starte hij niet maar het begon met heel slecht starten
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wekke
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 nov 2006 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Bornem, België

Bericht door wekke »

mark en ivonne schreef:die van mij deed het alleen als het rode lampje bleef branden of uitging maar meestal bleef hij knipperen en dan starte hij niet maar het begon met heel slecht starten
Het probleem zit volgens mij niet in de sleutel.
Ik heb met de reserve geprobeerd en dat ging ook soms niet.
Heb op het lampje gelet en dit gaat bij het opzetten van het contact enkele sec branden en daarna uit.
Dan kan ik normaal gezien starten, niet altijd dus.
Hij start enkel niet als hij koud is, warm is nooit geen probleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wekke
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 nov 2006 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Bornem, België

Bericht door wekke »

Probleem is wss ontdekt.
Na het aanhangen van de kast voor foutmeldingen kwam er maar een op, sensor van de krukas.
Deze werd gedemonteerd en gereinigd.
het starten gaat nu veel vlotter.
Afwachten of het zo blijft, anders moet de sensor vervangen worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3243
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Bericht door Mathijs »

wekke schreef:....
Soms hoor ik als ik het contact opzet een geratel onder het dashboard.
Dit ook weer niet altijd.

....
Wanneer je dat geratel hoorde, was dat dan meestal de voorbode dat die slecht zou starten ?
(zit te denken aan een relais wat de gloeibougie's moet bedienen)
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wekke
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 nov 2006 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Bornem, België

Bericht door wekke »

Mathijs schreef:
wekke schreef:....
Soms hoor ik als ik het contact opzet een geratel onder het dashboard.
Dit ook weer niet altijd.

....
Wanneer je dat geratel hoorde, was dat dan meestal de voorbode dat die slecht zou starten ?
(zit te denken aan een relais wat de gloeibougie's moet bedienen)
Meestal als het geratel geweest was starte hij plots wel...
:oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wekke
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 nov 2006 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Bornem, België

Bericht door wekke »

Het probleem komt terug.
Eerste werk, alle gloibougies nakijken, dan zien we wel.

Iemand een idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wekke
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 nov 2006 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Bornem, België

Bericht door wekke »

Alles eens op een rijtje zetten:

Probleem met starten,
Gloeipluggen nagekeken en vervangen,
Probleem blijft,
Aan de computer,
Fout in de krukassensor en vervangen.
Na enkele maanden probleem terug,
Pluggen nagekeken en een stuk, vervangen.
Probleem blijft.

Soms bij het aanslaan van de motor gaat plots het lampje van de voorgloei terug branden en blijft aan.
Dit enkel bij een warme motor.
Moet de motor terug stil leggen en terug starten.
Soms meermaals.
Na het starten draait alles vlot.
Ook hoor ik weer dat geratel van een relais onder het dashboard.

Zou de relais stuk zijn???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Dit zou ook nog kunnen.
Komt niet vaak voor maar het kan wel.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wekke
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 nov 2006 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Bornem, België

Bericht door wekke »

Enig idee achter welke relais ik moet zoeken?
Ik heb geen schema van de electrische installatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Het gloeirelais bevindt zich in de motorruimte.
Volg de kabels die aan de gloeipluggen zitten en je komt hem vanzelf tegen.

Het relais wat je hoort rammelen is waarschijnlijk het knipperlicht relais (alweer).
Het kan een defect relais zijn, een gammele alarmlicht schakelaar of een defecte (knipper)licht schakelaar.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wekke
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 nov 2006 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Bornem, België

Bericht door wekke »

Wat heeft het alarmrelais met het starten te maken?
Mss een domme vraag.
In de garage verwijzen ze mij naar de injectiepomp.
Daar zou zich een slecht contact bevinden.
Het gaat over de verbinding van gaspedaal naar de injectiepomp, bij sommigge modellen is dit een stekker die je aan elkaar kan solderen.
Bij mijn model is het een kabel die rechtstreeks in de pomp verdwijnt. :roll:
Solderen werkt dus niet, optie: een nieuwe of ruilpomp en 1000€ kosten...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wekke
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 nov 2006 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Bornem, België

Bericht door wekke »

Probleem is gevonden.

Eerst de injectiepomp vervangen, deze gaf een foutmelding.
De klepjes bovenaan wist mijn garagist te zeggen.
Het probleem met het blijven werken van de voorgloeiinstallatie en het resetten van de dagteller was hiermee verholpen.
Starten ging daarna soms nog niet, terug uitlezen dan maar.
Fout in de krukassensor, deze was net vervangen.
Probleem met de contacten, draadjes er aan gesoldeerd en opgelost.
Ik rij nu al meer dan 2 weken zonder enige problemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wekke
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 nov 2006 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Bornem, België

Re: startprobleem 19 DTI express 7/2000

Bericht door wekke »

En we zijn weeral terug.
Het probleem blijft terug komen.

Als je zo eens rondhoort op de fora begrijp je het niet dat er zo veel van deze wagens rondrijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: startprobleem 19 DTI express 7/2000

Bericht door BramvT »

wekke schreef:En we zijn weeral terug.
Het probleem blijft terug komen.

Als je zo eens rondhoort op de fora begrijp je het niet dat er zo veel van deze wagens rondrijden.
ALS ze eenmaal draaien, zijn het perfecte dieseltjes (ben blij dat ik vorig jaar niet voor een DCI heb gekozen)....maar ben het met je eens dat dit wel een typische Renault kwaal is..dat slechte starten van sommige diesels.

Ook ik heb vorig jaar van alles en nog wat laten vernieuwen om het starten van mijn 1.9 DTI te verbeteren (gloeibougies, leidingen, censor enz ), maar nog steeds is het niet om over naar huis te schrijven, oke.....hij start nog elke dag, maar je hebt er (na 2x voorgloeien a 10 seconden) met dit weer bijna 10 seconden voor nodig om aan te slaan.
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wekke
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 nov 2006 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Bornem, België

Re: startprobleem 19 DTI express 7/2000

Bericht door wekke »

BramvT schreef:
wekke schreef:En we zijn weeral terug.
Het probleem blijft terug komen.

Als je zo eens rondhoort op de fora begrijp je het niet dat er zo veel van deze wagens rondrijden.
ALS ze eenmaal draaien, zijn het perfecte dieseltjes (ben blij dat ik vorig jaar niet voor een DCI heb gekozen)....maar ben het met je eens dat dit wel een typische Renault kwaal is..dat slechte starten van sommige diesels.

Ook ik heb vorig jaar van alles en nog wat laten vernieuwen om het starten van mijn 1.9 DTI te verbeteren (gloeibougies, leidingen, censor enz ), maar nog steeds is het niet om over naar huis te schrijven, oke.....hij start nog elke dag, maar je hebt er (na 2x voorgloeien a 10 seconden) met dit weer bijna 10 seconden voor nodig om aan te slaan.
Of ze goed zijn kan ik zeker niet beamen maar het zijn wel leuke auto's.
Maandag gaat hij binnen voor onderzoek.
De resultaten zullen wel even uitblijven verwacht ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: startprobleem 19 DTI express 7/2000

Bericht door de mon »

Compressie meten is zoiets waarop je kunt verder gaan met veronderstellen(als,als,als.....)Bij auto 's met een regelmatige smeerbeurt blijft het lang goed.Een oude mercedes moest in de winter in gang getrokken worden.Hij startte dan heel de dag.Niets rook alleen de eerste start 's morgens(walmen).Batterijen,speciale starters,nieuwe gloeiers en kastje enz.Geld voor de haaien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: startprobleem 19 DTI express 7/2000

Bericht door BramvT »

Ik gebruik dit draadje maar even...kan mijn eigen topic over het slecht starten niet meer vinden....het gaat om exact hetzelfde type motor als de starter van deze draad.

Afgelopen winter (ook in Februari tijdens de strenge vorst) startte mijn 1.9 DTI uit 2001 redelijk als hij koud was....maar nu de laatste 2 weken (met hogere temperaturen) lijkt het wel of de diesel terugloopt in de leiding, want ondanks 2x voorgloeien moet ik zeker 4 seconden doorstarten en dan slaat hij pas aan en dus niet zoals een diesel hoort te starten qua geluid.
(gloeibougies + startrelais zijn al een keer vernieuwd)

Hij is onlangs nog uitgelezen en heeft GEEN foutcode....een bevriende werkplaatschef zei tegen mij dat het ook nog kan liggen aan e.o.a. moer/dop op de brandstofpomp, die iets met de retour heeft te maken. :think:

Ik knijp al eerst op het rubber balletje tegen het schutbord (voor als je zonder diesel zou komen te staan) tot hij hard is, maar dat maakt weinig uit.
Dit balletje is samen met de hele leidingset een jaar geleden er nieuw ingezet, maar dat mocht ook niet baten. :(

Is er soms hier een dieselexpert die dit type motor goed kent (F9Q) en mij kan vertellen waar het probleem nu echt zit ?

NB:
alles op het dashbord werkt zoals het zou moeten, gloeilampje gaat keurig uit na 2 seconden...krijg onderweg nooit oplichtende lampjes te zien van storingen of zo...dit probleem had deze Kangoo al toen ik hem kocht in Mei 2010 met 173.000 km, nu staat hij op 283.000 en zit het probleem er nog steeds in.
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

de mon
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 939
Lid geworden op: 17 mar 2010 23:09
Actief als: particulier

Re: startprobleem 19 DTI express 7/2000

Bericht door de mon »

Bij doorlezen topic zie ik ,dagteller op 'o' springen.Is dat de befaamde massakabel niet.Ik heb een nwe batt van 70 Ah en een extra massakabel gelegd van -born naar motor.Mijn radio moet zelfs niet meer opstarten tijdens de motorstart.
Ngk's plaats ik,de rest vreet hij op.De egr moet ge ook zeker testen op gasdichtheid(eruit schroeven dus en erop blazen).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: startprobleem 19 DTI express 7/2000

Bericht door BramvT »

Ik denk dat ik de tip van de Mon maar eens ga opvolgen...en een extra massakabel erop laat zetten van de accu naar het motorblok, want de startproblemen beginnen weer, nu het wat kouder is geworden. :(

Afgelopen zomer ging het wel, accu is door een bekend accubedrijf in mijn stad doorgemeten op een grote testkast...ook hield hij er tijdens het starten een soort tang op geklemd, startmotor vraagt 160A en de dynamo geeft 14,1 V....dat is allemaal in orde zei hij.

Verder ben ik na 153.00 km ermee te hebben gereden, nog steeds dik tevreden met mijn 1.9 DTI :thumb:
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht