1.5 dci 86pk vraagje

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
a.h.janssen
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2006 00:15

1.5 dci 86pk vraagje

Bericht door a.h.janssen »

Binnenkort krijg ik een nieuwe leaseauto de megane gt 1.5 dci met 86 pk. Dit lijkt mij niet al te zwaar. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze auto het best kan "inrijden" om 'm lekker pittig te krijgen.

Verder ben ik benieuwd of de 1.5 dci met 86 pk qua techniek in feite dezelfde is als die met 106 pk. En is het wijs om de 86 pk evt. te chiptunen voor meer vermogen of verlies ik dan de fabrieksgarantie?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avantime-fan
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 59
Lid geworden op: 12 dec 2005 19:57
Actief als: particulier
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door avantime-fan »

1.5 dCi is een diesel. Verstandig is om de eerste 3000 km niet boven de 2.000 t/min te komen en gewoon rustig rijden. na 3.000 km mag je het gas wel dieper in trappen. Andere lijdt je aan vermogensverlies, door dat de kleppen niet helemaal meer openkunnen.

over het chippen:
de 86 pk`s zijn i.i.g. wel voldoende wil je meer kan je volgens mij ZONDER fabrieksgarantie verliezen h`m laten chippen (excusus als ik het fout het)
Renault Scénic 1.6 16V Authentique Comfort 2005.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Wanneer de auto gechipt wordt vervalt ALTIJD de fabrieksarantie.
Het is een modificatie aan de auto die niet door Renault is toegestaan.
Wanneer de tuner beweert dat dit kan met behoud van de fabrieksgarantie is dit eerder iets om zelf buiten schot te blijven als het fout mocht gaan.
Wanneer de tuner de fabrieksgarantie volgens dezelfde voorwaarden overneemt is het een ander verhaal.
Ik heb me er nog niet echt in verdiept of er nog andere verschillen tussen de 85 pk en de 105 pk versie zitten dan alleen de software.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

duc750ss
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 nov 2006 10:56
Actief als: particulier
Locatie: Brugge Belgium

Bericht door duc750ss »

Chippen is weg met Renault garantie

Rij zelf met 15dci 86 pk van de zaak.
Ben auto liefhebber en heb hem met respect ingereden. In de handleiding van de auto schrijft Renault om de eerste 2500 km niet boven 2500 rpm te gaan. Heb ik ook gedaan en is net geen 120 km/u op de klok.
Dan zegt men ook geen maximum vermogen te vragen voor 6000 km. Dus met andere woorden de toeren gematig op te drijven tot 3000 dan wat later 3500 rpm enzovoort tot je de 6000 km bereikt hebt.

Resultaat, heb nu een megane die goed stil en met veel koppel rijdt. Moet ook op 20.000 km geen olie bijgieten. De Megane loopt 190 km/u op de klok en met beetje geluk kun je net 200 km/u op de klok krijgen, dus de onkost voor te chippen hou je beter aan de kant voor boetes te betalen, aan 3400 rpm in 5 rij je al 150 en met een druk op de gadspedaal loopt ie 170 180 km/u in minimum van tijd.

Verschil tss 105 pk, ik denk andere soft in de cpu en in ieder geval de 6° versnelling.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
a.h.janssen
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2006 00:15

Bericht door a.h.janssen »

Bedankt voor de reacties.... ga in ieder geval maar niet chippen en proberen 'm netjes in te rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Koldijk
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:15
Actief als: particulier
Locatie: Harderwijk

Bericht door Koldijk »

Ik denk inderdaad ook dat dat het meeste effect heeft.

Met mijn bedrijfswagen heb ik de eerste 10.000km ook heel rustig aan gedaan (hoe moeilijk dat soms ook was :roll: )

Goed en rustig warm rijden, dat scheelt een hoop ! Qua vermogen heb ik zekers niks te klagen ondanks dat de hele laadruimte tot op 50cm is afgeladen !
De auto is vlot zat, goed.. het is geen strepentrekker maar menig TDi rijder houdt ik met gemak bij, zeker de 1ste en 2de versnelling en van 4 naar 5. Tot dusver ben ik nog niet boven de 180 (gps) km/u geweest. Motor is heerlijk stil, heel zuinig en uiterst betrouwbaar.

Had dit niet verwacht, was nogal sceptisch over een franse auto na 8 jaar Opel gereden te hebben maar de Megane rijdt boven verwachting !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht