handschoenenkastje/dashboardkastje
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 19 jan 2016 15:16
- Actief als: particulier
handschoenenkastje/dashboardkastje
Goedemiddag Renault forum leden,
ik ben bjorn spiering woonachtig in haaksbergen en ben pas in het bezit van een Renault Megane 2.0 16v uit 2006.
Hier zat nog een oude parrot in deze heb ik al gedeeltelijk weg gehaald. (parrot zelf en de microfoon)
Nu heb ik de bekabeling er nog liggen maar wil ik deze weg hebben, hoe krijg ik deze weg, heb een vermoeden dat deze achter het handschoenenkastje liggen maar hoe krijg ik het handschoenenkastje eruit?
Heb nu ineens trouwens een melding van het airbag en het monteurssleuteltje brand wat kan ik hier aan doen? dit is gebeurd nadat ik de radio er uit had en de kabels van de parrot er af had gekoppelt.
graag hoor ik van jullie wat ik allemaal kan doen.
groeten bjorn
ik ben bjorn spiering woonachtig in haaksbergen en ben pas in het bezit van een Renault Megane 2.0 16v uit 2006.
Hier zat nog een oude parrot in deze heb ik al gedeeltelijk weg gehaald. (parrot zelf en de microfoon)
Nu heb ik de bekabeling er nog liggen maar wil ik deze weg hebben, hoe krijg ik deze weg, heb een vermoeden dat deze achter het handschoenenkastje liggen maar hoe krijg ik het handschoenenkastje eruit?
Heb nu ineens trouwens een melding van het airbag en het monteurssleuteltje brand wat kan ik hier aan doen? dit is gebeurd nadat ik de radio er uit had en de kabels van de parrot er af had gekoppelt.
graag hoor ik van jullie wat ik allemaal kan doen.
groeten bjorn
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 10 mei 2025 13:49
Re: handschoenenkastje/dashboardkastje
Hoi Björn,
Het dashboardkastje is eenvoudig weg te halen. Als je de klep open doet zitter in de bovenkant de torxparkers.
Achterin het kastje zit er ook nog eentje. Aan de zijkant het afdekplaatje (bij de airbag-schakelaar) lostrekken.
Het kastje kun je er dan zo uit nemen.
Bij mij lag de carkit achteraan de console onder het dashboard.
Heb je bij het terug plaatsen van de radio geen bedrading beschadigd.
Groet Martin
Het dashboardkastje is eenvoudig weg te halen. Als je de klep open doet zitter in de bovenkant de torxparkers.
Achterin het kastje zit er ook nog eentje. Aan de zijkant het afdekplaatje (bij de airbag-schakelaar) lostrekken.
Het kastje kun je er dan zo uit nemen.
Bij mij lag de carkit achteraan de console onder het dashboard.
Heb je bij het terug plaatsen van de radio geen bedrading beschadigd.
Groet Martin
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 24 mei 2025 10:01
Vergeet niet dat je bij de scenic 2 ook de middenconsole moet demonteren om het handschoen vak te kunnen demonteren!
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Laatste bezoek: 19 jan 2016 15:16
bedankt voor jullie reactie's!
ik heb verder geen draden beschadigd behalve die van de parrot wie ik eruit wou hebben.
de ene keer komt de storing airbag en de andere keer niet laatst moest ik hard remmen en toen kwam die weer tevoorschijn.
hoe krijg ik het middenconsule open? hebben jullie misschien foto's hiervan zodat het wat makkelijker is en ik weet wat ik precies moet open maken, heb verder geen ervaring met renault, was een opel rijder, daar weet ik wat meer van af.
ik heb verder geen draden beschadigd behalve die van de parrot wie ik eruit wou hebben.
de ene keer komt de storing airbag en de andere keer niet laatst moest ik hard remmen en toen kwam die weer tevoorschijn.
hoe krijg ik het middenconsule open? hebben jullie misschien foto's hiervan zodat het wat makkelijker is en ik weet wat ik precies moet open maken, heb verder geen ervaring met renault, was een opel rijder, daar weet ik wat meer van af.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 24 mei 2025 10:01
Paneel rond schakelpook losklikken.
Dan zie je 2 torx 20 schroefjes zitten.
In de voetenruimte links en rechts zit aan elke kant 1 drukker waarmee de tunnel vast zit.
Niet vergeten de stekker van de raw schakelaar en 12v aansluiting even los te halen.
Dan zie je 2 torx 20 schroefjes zitten.
In de voetenruimte links en rechts zit aan elke kant 1 drukker waarmee de tunnel vast zit.
Niet vergeten de stekker van de raw schakelaar en 12v aansluiting even los te halen.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-