klik in stuurinrichting

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
gabberdb
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 dec 2006 13:53

klik in stuurinrichting

Bericht door gabberdb »

hallo,

ik rij nu sinds een tweetal maanden met een Renault Scenic (BJ 2001). op zich een heel erg leuke auto om mee te rijden.
als de wagen koud staat zit er een klik in mijn stuurinrichting. precies of het stuur spand een beetje. dit is vooral het geval als ik naar links draai. als de motor koud, dan draait mijn stuur ook vrij stroef.

Echter wanneer de motor warm gelopen is dan verdwijnt ook de klik en zijn er helemaal geen problemen meer.

volgens de dealer ligt dit aan het feit dat de stuurbekrachtigingsolie nog niet warm genoeg is na het starten.

vind dit echter een rare uitleg. iemand een ideetje?

thanks

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

martmarbus
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 273
Lid geworden op: 12 apr 2005 15:59
Actief als: particulier
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door martmarbus »

Hebben ze niet overwogen om er nieuwe olie in te doen?
Het kan namelijk zijn dat de olie oud is en er vocht bij is gekomen, waardoor je bij kou een soort van schifting krijgt en daardoor de olie vrij stroef is.

Mart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

renoldie
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 333
Lid geworden op: 15 okt 2004 20:15
Actief als: particulier
Locatie: Witteveen

Bericht door renoldie »

Heb dit probleem ook bij een megane van 2000. Heb de oorzaak nog niet gevonden. Verversen van de olie heb ik nog niet gedaan/aan gedacht.
Dacht eerst aan een loszittend stuurhuis, of speling ergens. Maar niets te vinden. :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3246
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16