Radio Scenic gaat niet meer aan na Bluetooth instelling

Niet iedereen heeft vermeld over welke Scenic het ging, deze zijn hier beland.
Kan jij helpen?
Laat je innerlijke Sherlock Holmes los en ontdek welke Scenic wordt besproken!
Plaats reactie

Topic author
cweijden
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 08 nov 2014 10:29
Actief als: particulier

Radio Scenic gaat niet meer aan na Bluetooth instelling

Bericht door cweijden »

Hallo,

Mijn telefoon (LG90) heeft bij koppelen via bluetooth (radiosat) wat moeite om gekoppeld te blijven. Elke 15 seconden of zo wordt de koppeling verbroken en opnieuw gemaakt, waarbij de radio even wegvalt. Overigens blijft na een paar minuten de koppeling gehandhaaft. Vanochtend zat ik in de bluetooth instellingen te kijken en zag daar een optie "prioriteit geven" (of iets dergelijks, want helaas kan ik dat nu niet meer zien). Ik dacht: misschien dat die instelling gaat helpen met dit koppelingsprobleempje.

Helaas... vanaf dat moment reageert geen enkele knop meer en na uitzetten van de radio door het open doen van de bestuurdersdeur is de radio ook niet meer aan te krijgen. De navigatie werkt overigens nog wel.

Voor ik kosten bij de dealer ga maken: is er iemand die dit probleem kent en heeft kunnen oplossen?
Is op een of andere manier de radio/radiosat te resetten?
Bij voorbaat dank voor meedenken en hulp!

Coen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
cweijden
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 08 nov 2014 10:29
Actief als: particulier

Re: Radio Scenic - update accu daardoor (?) leeg

Bericht door cweijden »

Update ter info voor diegenen die een vergelijkbaar probleem hebben:

Twee dagen na hierboven genoemd probleem kregen we de deur niet meer open met de electronische sleutel, en reageerde de auto verder ook nergens meer op.
Wat bleek: accu (origineel, 4 jaar oud) helemaal leeg getrokken.

Mijn vermoeden, en die van de dealer: het vastlopen van de radio heeft voor een lekstroom gezorgd die de accu helemaal leeg getrokken heeft. De accu is ondertussen vervangen, en het probleem met de radio lijkt ook opgelost. Wat de oorzaak is van de vastgelopen radio en leeggelopen accu is echter niet duidelijk. Fingers crossed dus dat het niet terug komt.

Paar leerpunten in dit hele proces:
- Kijk uit met bluetooth instellingen. Je radio kan erop vastlopen. Eenmaal vastgelopen kan hij enkel uit (althans je hoort niets uit de speakers, en het scherm geeft niet aan dat hij aan is) door de portier van de bestuurder te openen, maar of hij dan echt geen stroom meer vraagt is de vraag. Alle radio knoppen reageren in ieder geval niet meer, en hij gaat eenmaal uit dus ook niet meer aan. Na vervangen van de accu is alles in ere hersteld. Radio reageert zoals het hoort.
- Dat de accu na 4 jaar ineens heel slecht wordt is onwaarschijnlijk, en het is ook wel heel toevallig dat hij uitvalt vlak na start van het radio probleem. Wat de ultieme oorzaak is, is dus niet bekend, maar het lijkt erop dat die vastloper een lekstroom heeft veroorzaakt.
- De accu bleek in capaciteit (Amperage) te veel ingeboet te hebben door die lekstroom (platen in accucellen zijn waarschijnlijk krom getrokken), en moest vervangen worden. Opvallend was dat de dealer aangaf dat de electronica deels uitgeschakeld wordt bij 80% capaciteit om de computers te beschermen. Je kan dus ook niet meer starten.
- Samen met een buurman probeerden we voor de accuwissel nog de auto te starten, maar dat lukte niet. Met accukabels (andere auto met lopende motor) konden we wel de electronica starten, maar de startmoter gaf niets meer dan een halve slag. De dealer gaf aan dat huis-tuin-keuken accukabels niet voldoende stroom kunnen leveren om op een geheel lege accu te starten. Het zou zelfs schade aan de accu kunnen geven.
- Weer los van de accu van de buurman kreeg ik de deuren niet meer dicht. Alleen die van de bestuurder met de sleutel.
- Ander bijkomend probleem bleek de handrem. Die kregen we er niet van af. Aanduwen, of uberhaupt de auto van z'n plek krijgen bleek onmogelijk. Renault routeservice met een powerstarter moest er aan te pas komen om naar de garage te komen. Er moet ergens een mechanische ontsluiting van de handrem zijn. Moet ik nog een keer naar op zoek...

Waar was die tijd dat je een auto nog kon aanduwen, sleutel draaien, beetje gas pompen en gaan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut