Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
afgelopen weekend naar Parijs gereden en weer terug.
eco stand uitgelaten en bijna gehele weg met cruisecontrol gereden.
1076 km in 11 uur, verbruik 6,1 op 100 km.
zeer netjes,uiterst tevreden.
Renault Captur Dynamique TCe90 / R-link / Pack Style / Park City Camera
alleen terugweg rond Parijs 5 km file gehad.
snelheidsborden netjes aangehouden doch niet harder dan 120km p/u, alleen af en toe met inhalen naar 130km p/u.
bijna constant cruisecontrol aan gehad.
Renault Captur Dynamique TCe90 / R-link / Pack Style / Park City Camera
Sinds woensdag met een grote smile rond rijdende in onze nieuwe Captur DCI (90pk versie).
Uiteraard erg op het verbruik aan het letten, want dat is een van de voornaamste redenen waarom wij deze auto hebben gekocht.
Afgelopen dagen vooral woon-werk gereden, een rit van telkens 50 kilometers, waarbij overwegend 80 en 100km/u wegen waarbij ik netjes op de cruisecontrol rij, vroeg opschakel, anticipeer, gebruik maak van start-stop, eco-stand etc.
(Jaja ik probeer echt eco te rijden, want de lol qua vermogen zit toch sowieso absoluut niet in deze auto. Voorheen altijd 200+pk auto's gehad, dus dit is zo'n grote stap terug, dat ik dan ook maar gelijk voor zo zuinig mogelijk rijden ga en dus mijn mindset heel anders is nu).
Het gemiddelde verbruik van de afgelopen dagen geeft mij 4.2/100, dus 1 op 23.8
Dat lijkt mij al zeker niet gek!?
Aangegeven wordt dat inrijden belangrijk is en hij daar zuiniger van wordt. Kan ik dit merkbaar verwachten na zeg circa 3000km inrijden?
Verder valt mij op dat hij op de cruisecontrol soms een beetje 'in lijkt te houden' en heel soms zelfs een 'hikje' geeft. Alsof heel kort de brandstoftoevoer oid even wordt afgesloten. Dat voelt niet echt prettig en heb ik vroeger met al mijn andere (volkswagen/audi) personenauto's nooit gehad. Anderen hier ook last van?
Die 4,2 l/100km is - neem ik aan - de weergave van de boordcomputer?
Ga er maar van uit dat die veel te optimistisch is. Ik zit nu - na 35.000 km op 5,13 l/100 km.
Van een verbruiksdaling na 3.000 km heb ik niets gemerkt. Zeer constant.
En ja, een hik alsof er even geen brandstof komt heb ik nu in totaal 3x waargenomen. Te weinig om actie te nemen.
Als dat nu in korte tijd al meerdere keren gebeurd is, lijkt het me niet normaal. Ik zou het storingsgeheugen uit laten lezen.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250
De hik heb ik één keer ervaren. Het gevoel van ietsjes inhouden soms op cruisecontrol al vaker. Ik zal het een aantal dagen nog aan kijken en anders retour dealer.
Merk jij ook soms Wat gevoel van inhouden op de cc avdb55?
Het verbruik van 4.2/100 is idd op de boordcomputer. Heb nog niet hoeven tanken dus zal vanaf volgende volle tank het verschil met daadwerkelijk aantal liters uitrekenen.
Net terug van vakantie. De hele familie in de Tce90, de hele kofferruimte volgepropt, bagagewagentje erachter met volledige kampeeruitrusting erin en daar weer een dakkoffer op. Heen en weer naar de Dordogne, totaal 2600 km gereden. Op de snelweg 120 km op de cruise control en vrijwel altijd de airco aan. Zowel heen als terug redelijke tegenwind......
Gemiddeld gebruik op snelweg obv werkelijke tankbeurten 1:12,5 (8.0 l/100 km)
Boordcomputer is iets optimistischer: 1: 13,5 (7.4 l/100 km)
Ritten zonder de aanhanger en over de Franse binnenweggetjes (max 90 km/u) : 1:14,5 (6.9l/100 km)
Niet heel zuinig, maar ben niet ontevreden.Het onderstel is op de hobbelige binnenweggetjes toch wel ietsjes oncomfortabel gebleken. Verder prima. Ook op de steile delen. Genoeg vermogen boven de 2000-2500 rpm.
Toevoeging: gemiddeld verbruik in Nederland gemeten aan de pomp is rond de 1:14,7 (6.8 l/100 km)
@mechanic, is dat ook met volle belasting en aanhanger?
Wij reden met de Megane 1.6 over de afgelopen 7 jaar ook 1 op 12.
Met de Captur nu 1 jaar in ons bezit doen we 1 op 14,4. De laatste 3500km proberen we wat rustiger te rijden dan rijden we 15.7.
Wij gaan over twee weken ook weer naar Frankrijk en ben benieuwd hoe hij het dit jaar gaat doen. De eerste vakantie was de auto nog geen week oud. Heb toen ook in Frankrijk 3 x SP95-E10 getankt dat wilde ik dit jaar maar niet doen. Het is wel iets goedkoper maar we reden er ook een stuk minder zuinig mee.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.
Het hoeft ook niet per se aan de auto te liggen. Vorig jaar hadden we een Grand Scenic 2.0 automaat uit 2004 leen en die zat rond de 1 op tien. Daar paste overigens wel alles in 1 keer in
In Frankrijk wordt alle SP95 vervangen door SP95-10. Dan zou je moeten kiezen voor SP98?
120 pk benzine automaat hier. Stadsverkeer en provinciaal: ruim 1:16 (BC: 5.7)
Snelweg tot 120 1:15
Ga je sneller dan gaat het verbruik exponentieel omhoog. (helaas niet je tijdwinst)
Ben tevreden met dit verbruik. Gebruik vrijwel altijd de eco stand want rijdt ook wat gelijkmatiger. En natuurlijk is de truuk om niet (of zo min mogelijk) te remmen. Voor zover dat een vlotte doorstroming niet hindert.
Heb sinds een week een captur uit 2017 in de rode kleur met zwart dak , hiervoor jaar of 8 een renault scenic automaat gereden .
Ik heb na 371 km getankt en er ging precies 25 liter benzine in wat uitkomt op 14,85 km per liter brandstof , ik heb hierbij zo zuinig mogelijk gereden en moet hierbij vermelden dat deze kilometers allemaal in de stad zijn gereden .
Ik heb nu de auto op de eco stand gezet en ga dan eens kijken naar het verbruik , merk gelijk het verschil in acceleratie als de ecostand actief is , stuk langzamer , gelukkig vind ik het geen probleem om wat minder snel weg te rijden dus vind de ecostand nog lekker relax rijden ook .
Met alleen stadsverkeer is dat een keurig verbruik. Ik heb sinds september vorig jaar een Captur 0.9 en gebruik de ecostand niet meer. Ik vind het toch wel prettig om o.a. bij invoegen wat meer vermogen te hebben. In de stad zal het zeker uitmaken omdat je minder snel kan optrekken, maar op de 80 km wegen en snelwegen maakt het bij constante snelheid op de cruise control niet uit, het rijden verandert dan niet en de boordcomputer blijft hetzelfde verbruik aangeven.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, nu Captur limited 0.9
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Na ongeveer een week in bezit te zijn van een Grand Scenic Initiale Paris 1.3 TCE 160 automaat (2018) heb ik deze vaststellingen, vragen en opmerkingen. De wagen heeft 90.000km.
Ik blijf het een prachtige wagen vinden, zeker met het Amethyst Noir...
Een onverwacht probleem met de koppeling van mijn Renault Espace 2000 TSE eerste model 1985.
Ik startte, trapte de koppeling in, wilde achteruit schakelen en dat ging niet. Het schurende geratel van een niet goed ontkoppelde versnelling ken je...