Eerste verbruikscijfers

Gebruikersavatar

Topic author
Helly Hansen
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 72
Lid geworden op: 19 jan 2015 20:22
Actief als: particulier

Eerste verbruikscijfers

Bericht door Helly Hansen »

Beste forumleden. Mijn eerste 1000 km zit erop, maar ik ben nog verre te spreken van het verbruik. Dat schommelt zo rond de 7,6/100 en als ik jullie verhalen lees dan is dit erg veel. Ik rij meestal stukken rond de 15 km en dat is deels 80 km en deels snelweg, waar ik dan maar rustig aan doe en zo rond de 110 rij. Schakelen doe ik tijdig en uitrollen doe ik ook netjes. Momenteel scoor ik rond de 70/100 (ritrapport), maar gebruik niet de eco stand want dat vind ik geen rijden. Nu lees ik dat de motor (90 tce) pas los komt bij meerder km en dat dan het verbruik ook terugloopt. Kunnen de ervaren gebruikers dit beamen of reden deze ook gelijk 5,8/100? Of zijn dit allemaal sterke verhalen van rijders welke in hun eigen sprookjes geloven? Als het wel klopt vanaf hoeveel km kan ik dan verwachten dat het brandstofverbruik afneemt?

Verder ben ik uitermate tevreden met mijn HH uitvoering. Wilde alleen een lakstift bestellen in de kleur rouge flamme, echter deze kon Renault nog niet leveren, maar de dealer heeft hem speciaal voor mij moeten laten maken. Jullie ook problemen met leveren van laktstiften?

Ben benieuwd naar jullie reactie.
Renault captur Helly Hansen voormalig eigenaar sinds 26 februari 2016 kleur rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

powerboot
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 362
Lid geworden op: 26 mei 2013 15:30
Actief als: particulier
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door powerboot »

Hallo Helly, dat gebruik kan wel eens komen, door nog te weinig kilometers, gaat na verloop meer KM zuiniger rijden,+ de ritten die jij rijdt word de motor niet eens warm? dus dan gebruikt hij veel meer? op de lakstift , wacht ik al 15 maanden dus wacht geduldig? word als het goed = allemaal beter?

:fotoplease2: Groeten Rob-PowerbootCappie. :fotoplease:
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Captur-002
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 okt 2014 18:53
Actief als: particulier

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Captur-002 »

Hallo HellyHansen

Wij rijden een een HH 120 EDC het verbruik bij ons is niet zoals de fabriek voor schrijft ik geloof dit ook niet op de lange stukken loopt hij 1 op 14 op de korte stukken 1 op 11 à 12 vooral met de automaat ga je wat lekkerder rijden ik maak mijn eigen niet druk onder het verbruik het gaat mij om het rijden en hij rijdt lekker dat vindt ik belangrijker dan het verbruik
De lakstift is door de dealer bij het eigen schadebrijf laten aanmaken
Onze vorige auto's Honda accort Mazda 626 coupe 2x Alfaromeo 75,33,145 2x 146 2x 147 2x Opel tigra
Fiat Punto sport FIAT bravo 2x Renault megane coupe Monaco, Nu Renault Captur Helly Hansen
Rouge flamme / Noir 120 EDC Automaat. Nu Kadjar 130 TCe Gris Titanium 19" velgen Extreme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 14612

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Verwijderd 14612 »

Ben het met @Powerboot helemaal eens. Verbruik wordt pas als de motor goed is ingelopen (en dat is pas na >3500 km) beter. Verbruikscijfers van 5.8/100 heb ik nog nooit gehaald, terwijl ik rustig rij. Ik rij veel op 80 km. wegen met regelmatig een lange rit over de snelweg (daar rij ik 115-120 op de teller). Verbruik ligt bij mij vrij stabiel op 6.1/6,2 per 100 km. Krijg het niet beter en hoeft van mij ook niet want 1:16 vind ik een prima waarde.
Gebruik van de ECO-stand is daarbij echt niet nodig en heeft ook niet erg veel invloed. Overigens zijn alle waarden zoals afgelezen van de boord computer en dus wat gunstiger dan de (harde) werkelijkheid. Maar... het wordt dus beter zeker als je je snelheden op snelwegen beperkt houdt, want bij snelheden (ruim) boven de 120 is de TCe 90 een behoorlijke slurper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 34
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Axel57 »

Wij rijden ook hoofdzakelijk korte stukken en ons verbruik ligt sinds de aanschaf gemiddeld op 1 op 14 over 7500km.

De boordcomputer is inderdaad wat aan de positieve kant.

Zelf check ik regelmatig op autoweek de verbruikcijfers van mede captur gebruikers. die liggen op een iemand na ook allemaal rond de 1 op 14,5.

Morgen gaan we voor ons doen weer eens wat verder rijden... ca 500km met vooral snelweg eens kijken of dat het verbruik positief beinvloed.

ps de 120Tce met automaat verbruiken iets meer brandstof.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gsus
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 137
Lid geworden op: 29 dec 2013 10:46
Actief als: particulier

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Gsus »

@ captur-002: Sinds enige tijd kennen we het fenomeen "punt achter een zin". Probeer het ook eens...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Captur-002
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 okt 2014 18:53
Actief als: particulier

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Captur-002 »

Gsus,
Oké volgende keer een punt...........
Onze vorige auto's Honda accort Mazda 626 coupe 2x Alfaromeo 75,33,145 2x 146 2x 147 2x Opel tigra
Fiat Punto sport FIAT bravo 2x Renault megane coupe Monaco, Nu Renault Captur Helly Hansen
Rouge flamme / Noir 120 EDC Automaat. Nu Kadjar 130 TCe Gris Titanium 19" velgen Extreme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gogol
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 nov 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Gogol »

Ik heb mijn eerste tankbeurt gehad en zit nu op een gemiddelde van ongeveer 1 op 15 (6,9 l/100 km) met de 120 tce motor. Daar ben ik heel tevreden over. Het traject is gemiddeld over stad, buitenweg een snelweg. Op de snelweg haal ik ongeveer 1 op 18 bij 90 km/u. De auto wordt nog zuiniger en het is winter. Volgens de computer haal ik 90 van de 100 punten op acceleratie/anticipatie.
Captur Helly Hansen 120 Tce
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 34
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Axel57 »

@Gogol 6.9/100 is dat op de boordcomputer?

Dat is volgens mij 1 op 14.49 nu is dat volgens mij nog redelijk netjes voor de 120Tce.


Ik sta nu op 1 op 13.94 over 7397km.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Gogol
lid
lid
Posts in topic: 15
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 nov 2014 22:08
Actief als: particulier

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Gogol »

Axel57 schreef:@Gogol 6.9/100 is dat op de boordcomputer?
Boordcomputer gaf 6,8 aan en volgens tanken was het 6,86 om precies te zijn
Captur Helly Hansen 120 Tce
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 34
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Axel57 »

mmm geluks treffer :lol:

Bij ons wijkt hij meestal wat af zal ik maar zeggen. Van de 15x getankt kwam het maar een keer overeen.

1 op 20 is volgens opgaaf maar dat is niet rieel maar dat weet iedereen. Ik had zelf gehoopt ooit 1 op 17 te kunnen halen maar 1 op 14 is het momenteel.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 21
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Huite »

Axel, haal je schoonmoeder dan ook eens van het dak... :mrgreen:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 21
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Huite »

@HH
Mocht je meer verbruiksdiscussies over de Captur willen lezen:
verbruik-captur-t15718.html?hilit=verbruik
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 34
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Axel57 »

Vond het de ideale oplossing. :lol:
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pascal62
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 195
Lid geworden op: 30 aug 2013 18:11
Actief als: particulier

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Pascal62 »

Na 10000 km geeft de board computer bij mij een gemiddeld verbruik van 7.5 aan, veel zuiniger krijg ik hem niet of beter gezegd zou het rijplezier te veel gaan beinvloeden.
Het liefst zou ik nog hoger in zijn toeren willen rijden, de motor vraag daar soms gewoon om :-)
Renault Captur Dynamic Tce90, Ivoire en dak Noire Etoile, pack City Camera, Wielen Diamantee Noir, besteld op 3-8-2013, productie order datum 6-8-2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 34
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Axel57 »

Gisteren van Middelburg naar Leiden dat zijn 120/100/80 km wegen stond de teller bij aankomst op 6.8. Had hem voor vertrek nog even volgegooid.

Is de waarde van de boordcomputer.

Op de terug weg van Leiden via Gouda (100/80/50) weer naar huis (120/100) toen stond de meter helaas op 7.1. Denk dat we iets meer tegenwind hadden.

Na de heenreis deed het Start/stop systeem het bij elk verkeerslicht in Leiden. Bij vertrek door Leiden niet een keer....

Om mee te rijden is het gewoon een heerlijke auto. Met 1 op 14 niet superzuinig maar onze vorige Megane 1.6 grand tour kwam maar aan 1 op 12 over de 5 jaar dat ik er mee gereden heb. Heb in de zomer toen we hem net hadden wel een aantal keer 1op15 gehaald. Maar het gemiddelde blijft zo rond de 1op14 hangen.

Heb op alle snelwegen de CC aangehad. Misschien ter extra info zitten dan met 2 volw en 2 kind in de auto.

http://www.autoweek.nl/verbruik/13518/r ... mique-2014
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 21
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Huite »

Over de eerste plusminus 5K zit ik volgens BC nu op een gemiddelde van 4,4.
Zal als die (echt) is ingelopen en als het weer wat warmer wordt nog wel wat lager worden schat ik in.
Kan ik wel mee leven! 8)
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 34
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Axel57 »

@ Huite

Ja 1 op 22 met vooral snelweg neem ik aan, das netjes toch.

Al een beetje aan de diesel gewend?
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 21
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Huite »

Ja, 90 a 95% snelweg inderdaad.
Dieseltje bevalt steeds beter, vooral dat hogere koppel is erg prettig.
En die 70 kg extra op de vooras geeft de auto wat meer rust.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 14612

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Verwijderd 14612 »

In een eerder leven heb ik ook regelmatig diesels gereden (maakte toen aanzienlijk meer km's dan nu) en dat beviel eigenlijk altijd erg goed. Precies als @Huite schrijft: heerlijk hoog koppel bij lage toeren en meer rust in de auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 34
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Axel57 »

Mijn eerste Renault (Megane 2004 Grand Tour had een 1.5Dci met 80pk aan boord) vond het een heerlijk motortje en die zijn alleen maar beter geworden neem ik aan.

Alleen jammer dat het omslag punt zo hoog ligt, dacht als je over 5 jaar rekent moet je meer dan 25000km per jaar doen. Dat haal ik niet.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 21
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Huite »

Dat omslagpunt zal wel kloppen je.
Daar komt nog bij dat het 2e hands in Nederland bijna niet meer gevraagd wordt.
Je kunt een dieseltje dan ook maar beter helemaal "aftrappen".
En dat is ook precies wat ik van plan ben!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 34
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Axel57 »

Bij ons is het idee er ook een jaar of 7 tot 10 mee te doen.

Heb er 5 jaar garantie bij genomen dus dat moet ie zeker mee, wie weet wat de Renault tegen die tijd voor aanbieding doet....
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

captur1947
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 mei 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door captur1947 »

Als hij maar boven de 1 op 12 km blijft ben ik tevreden, rij gemiddeld 1 op 14 km :thumb:
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Helly Hansen
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 72
Lid geworden op: 19 jan 2015 20:22
Actief als: particulier

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Helly Hansen »

Bedankt voor jullie reacties op het verbruik. Geef de burger weer moed :D Toch wel vreemd dat Renault kennelijk niet in staat is om direct lakstiften te produceren, immers de capturs rijden al een tijdje rond en ook de clio's met dezelfde kleuren.
Renault captur Helly Hansen voormalig eigenaar sinds 26 februari 2016 kleur rouge flamme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 21
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Huite »

@HH
Vraagje, wat wil je precies met een lakstift?
Heb n.l. bijna 60K met mijn vorige Cappie gereden en bij inruil was er (opvallend genoeg) nog vrijwel geen steenslag te zien.
Bovendien ziet het niet uit als je steenslag o.i.d. met een lakstif gaat zitten bijwerken.
Kun je n.m.m. beter door een restyler laten doen. Is natuurlijk wat duurder dan een lakstift maar dat prijsverschil haal je er bij inruil weer uit.

Maar goed, dat zijn dus (slechts) mijn ideeën bij dit onderwerp! :dance:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

captur1947
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 mei 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door captur1947 »

Ben het helemaal met Huite eens :thumb:
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Eric H »

Wij krijgen hem met 3 chauffeurs voorlopig niet onder de 8.0 op 100. Wel altijd een score tussen de 88/90 op de 100
Het leek na de vorige tankbeurt wel of hij op 8.0 bleef vaststaan, 3 chauffeurs die allen verschillend rijden ook wat de ecostand betreft en geen enkele wijziging op de aantal kilometers tot ik weer ging tanken, nu na de nieuwe tankbeurt met daarop 265 km te hebben gereden en dus een reset gedaan om te kijken of het gemiddelde nu wel veranderd staat ie op op 8.8 op 100 en nu kijken of ie omlaag wil of weer deze stand aanhoud.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Captur-002
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 okt 2014 18:53
Actief als: particulier

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Captur-002 »

wij rijden 8,3-100 km.
Onze vorige auto's Honda accort Mazda 626 coupe 2x Alfaromeo 75,33,145 2x 146 2x 147 2x Opel tigra
Fiat Punto sport FIAT bravo 2x Renault megane coupe Monaco, Nu Renault Captur Helly Hansen
Rouge flamme / Noir 120 EDC Automaat. Nu Kadjar 130 TCe Gris Titanium 19" velgen Extreme

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door FrankV »

Dit zijn onwaarschijnlijk hoge cijfers. Onze Captur staat nu op 6,5 l/100 km (volgens de boordcomputer). Moet ik wel zeggen dat mijn vrouw de meeste kilometers maakt en zij is een rustige rijdster (maar zeker niet "sloom"!). Redelijk afwisselend snelwegen & 80 km wegen, weinig stadsverkeer.Eco stand altijd aan tenzij we snel moeten ontwasemen.
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 34
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Axel57 »

@FrankV dat zijn hele nette waarden zeker voor een automaat.

Scheelt heel veel dat jullie geen stads km maken, maar zelfs op de wat langere ritten kom ik er met mijn handbak nog niet aan.

Bij ons wijkt de BC toch meestal wel iets af. Hebben jullie al veel km gedaan met de Captur? Wat is het gemiddelde sinds de aanschaf?
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door FrankV »

We hebben nu ruim 16.000 km op de teller staan. Als de auto 1 jaar oud is (begin mei) zullen we wel 20.000 of iets meer gereden hebben.
In het begin was het verbruik wel iets hoger (rond de 7 l/100 km). We hebben de BC al een tijdje niet gereset, dus die 6,5 is het gemiddelde over de laatste paar duizend km.

Ik hou het verbruik niet handmatig bij, dus het totaal gemiddelde weet ik niet. De EDC automaat is niet te vergelijken met de "oude" automaten met vloeistofkoppeling (veel verliezen). Als het goed is, zou die zelfs zuiniger kunnen zijn dan een handbak (kiest zelf het optimale toerental).

In principe zou de 90 TCe zuiniger moeten zijn, maar de 120 TCe moet minder hard "werken" dus ik denk dat dit ook scheelt.
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 34
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Axel57 »

Ja op papier en in de praktijk is toch anders. Veel kleine motoren moeten inderdaad hard werken zeker bij hoge snelheden.

Heb onlangs met 2 bijna nieuwe Nissans met automaat gereden, maar voor mijn gevoel maakten die veel toeren (qua geluid) en gebeurde er niet heel veel, is misschien ook wennen om met een automaat te rijden. :)

Er is er een op auto week die blijkbaar alleen snelweg rijdt en die doet 1 op 16.8 met de 0.9tce.

Mijn vrouw rijdt ook dagelijks met de Captur maar vooral in de stad en dat komt het verbruik niet ten goede maar ja dat is bij elke auto zo. Ik weet wel als we 80km rijden op cc de meter regelmatig 1 op 20 aangeeft maar ja dat is geen gemiddelde.

Maar blijft een mooi verbruik bij jullie.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Marguerite
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 589
Lid geworden op: 10 jul 2014 10:41
Actief als: particulier
Locatie: Delft

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Marguerite »

Ik rij nu 3,5 maand met de TCe 90 en voornamelijk stad, laat ik zeggen 70% stad en de rest grote weg. Gereden 6500km.
In de koude periode durfde ik niet eens te kijken naar de verbruikscijfers, zó slecht waren ze. Gelukkig ziet het er nu beter uit en zit ik op 1 op 14 over de laatste 2 tankbeurten.
Maar ik hoop echt dat het nog beter gaat worden! Bij vorige auto's was 1 op 14 het dieptepunt.....
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 34
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Eerste verbruikscijfers

Bericht door Axel57 »

Ik heb van de zomer wel een aantal keer 1 op 15 gehaald had gehoopt dat het nog iets beter zou worden. Maar door de kou is het nog wat minder geworden. Maar ja hij doet het beter dan de Megane die haalde maar 1 op 12 gemiddeld. 1 op 14 is gelijk met onze Fiat Punto uit 2004 waar mijn vrouw eerst mee reed (en ik nu :lol: ).

Fabriek 1op 20, volgens dealer zou 1op18 moeten kunnen. Daar had ik al mijn vraag tekens bij maar 1op 16 had ik toch wel een beetje op gehoopt maar ja.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht