Navigatie UPDATEN DRAMA

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
vlaardingen010
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 aug 2014 20:08
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Navigatie UPDATEN DRAMA

Bericht door vlaardingen010 »

Gekocht in dec. 2014 mijn Renault Trafic 1600 Bi Turbo 140 pk.
Na enige tijd kwam ik er achter dat de KAARTEN in het navigatie sijsteem toch wel heel oud waren.
Er ontbraken hele rijkwegen , bruggen , afslagen enz.
Als je zelf diep in het navigatie sijsteem zelf gaat zoeken vind je de kaarten die erin zitten met het jaar er achter.
Bleek 2012 !!!
Dus je koopt het nieuwste model Renault Trafic in 2015 en je word de weg op gestuurd met 3 jaar oude kaarten.
Bij de dealer konden ze me niet meer vertellen dan stop er USB stick in komt er soort stempeltje op, en dan kan je via
de Renault site een Update kopen en vervolgens er weer terug op zetten. Kosten voor Benelux 65 euro.
De dealer mag zoiets niet doen !
Nou wat een drama om dit zelf te doen.
Ten eerste als je op de renault site een Update download is dat niet voor je kaarten maar voor de software in het apparaat.
ik had een 2 versie nu 5 versie.
Daarna weer die stick erin voor het stempeltje maar nu van de 5 versie.
Eerst profiel aan maken op de Renault site daarna programma instaleren op je computer Renault Media Nav Box.
Moet je nog gokken ook welke Navi erin je bus zit want staan er div. afbeeldigen waar je op kan klikken maar die plaatjes
zijn IDENTIEK en nergens te vinden hoe jouw Navi heet.
Nogmaals een profiel aan maken. Na uren kloten en zoeken eindelijk gelukt die Update op die stick te krijgen.

Renault is op dit punt zwaar KLOTE !! Zeker 5 uur heeft het me gekost om dwars door alle programma's heen zoeken / gokken in de totaal niet gebruikersvriendelijke TROEP !

Vriend van me heeft een VW, die zegt gewoon bij een beurt : kan je gelijk me navi even Updaten ?
En het gebeurd in de werkplaats bij de onderhouds beurt.
Kijk dat is klant vriendelijk !

Zijn er nog meer die zich zo hebben zitten ergeren aan het Updaten van de Navi ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Navigatie UPDATEN DRAMA

Bericht door DHL »

:arrow:

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Navigatie UPDATEN DRAMA

Bericht door DHL »

Bij mij zit er tomtom in de Scenic en tomtom kweet niet wat in de espace en ik moet zeggen dat de updates ten eerste spotgoedkoop zijn en ten tweede poepsimpel uit te voeren zijn... Ook mijn vorige navigatiesystemen waren zeer makkelijk up te daten. Zowel de cd als de dvd versie...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mark L.
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 nov 2012 14:53
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Navigatie UPDATEN DRAMA

Bericht door Mark L. »

In mijn Lodgy zit de MediaNav (is toch van Renault), updaten en kaarten instaleren is kinderspel. Het is een goedwerkend systeem, allen jammer dat er geen tcm beschikbaar is bij de navigatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vlaardingen010
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 aug 2014 20:08
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Navigatie UPDATEN DRAMA

Bericht door vlaardingen010 »

Volgens mij zit er in de nieuwe Trafic ook Media Nav. Troep.
Nou als je dit moet Updaten is het zeker geen kinderspel, ik ben best wel handig met computers maar ben er 4 a 5 uur mee bezig geweest, ken zat mensen in me omgeving die het al zou je ze 14 dagen de tijd geven het nog niet zou lukken.
Ik vond op internet een handleiding van een vriendelijke Renault dealer over hoe en wat;

http://www.bochane.nl/downloads/Media_N ... Update.pdf

Ca 20 pagina's informatie voor een stomme update.

Als je drukke baan hebt en 8/10 uur per dag werkt zit je echt niet op zo'n rampenplan te wachtten.

Snap ook wel als ik het iedere week zou doen dat het dan kinderspel wordt, maar wanneer doe je nu een Update van je Navi?

Ook maakt de programmatuur nauwelijks onderscheid tussen een Update van je sijsteem en je kaarten, waardoor je
helemaal niet in de gaten hebt dat je je sijsteem aan het Updaten bent ipv de kaarten.

Ook moet je 2x een gebruikersprofiel aanmaken eenmaal op de site van Renault en eenmaal voor het te installeren programma op je eigen computer om de kaart te kunnen downloaden.

Bij de receptie van de dealer komt de info niet verder dan stop een USB stick erin voor een "stempeltje" en ga daarna naar de Renault site, totaal verkeerde info omdat je eerst je software versie moet Updaten voor dat je de kaarten erop kan zetten.

Gelukkig ben ik zeer tevreden over mijn 140 pk bi turbo ( mercedes) motor die superzuinig en muisstil zijn werk doet :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mark L.
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 nov 2012 14:53
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Navigatie UPDATEN DRAMA

Bericht door Mark L. »

Een tijdje terug het systeem geupdate en een nieuwe kaart geinstaleerd, ongeveer 30 minuten werk en klaar. Dan zit er wel echt verschil op tussen de MediaNav van Renault en Dacia waarbij die van Dacia dus een stuk beter up to date te houden is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Navigatie UPDATEN DRAMA

Bericht door DHL »

Bi turbo mercedesmotor? Toch 1,6 biturbo die je bedoelt? Da's een zuivere Renaultmotor bij mijn weten hoor.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vlaardingen010
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 aug 2014 20:08
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Navigatie UPDATEN DRAMA

Bericht door vlaardingen010 »

De door Renault ontworpen 1.6 Biturbo diesel staat ook in de div. Mercedes A en B klasse modellen heden ......
Mercedes koopt dus deze motoren bij Renault.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VAN BELLE Jean Marc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 feb 2012 22:48
Actief als: professional
Locatie: Bellegoed, Bellegem, Belgium
Contacteer:

Re: Navigatie UPDATEN DRAMA

Bericht door VAN BELLE Jean Marc »

Hallo mensen,

Net zoals de meeste geavanceerde routeplanners, is ook de NAVI 50 (binnenkort de NAVI 80) eigenlijk een moederbord of eerder een complete pc met wat zaken gedisabled: de LAN5200WRx met bijv. een gewone Windows CE (traag) of Android OS (snellere start), dacht ik.

Als je zoekt op 'hacking' via youtube, dan kun je als computermaniak wel wat meer problemen. Maar let op: Neem dan zeker een full backup van je schijven eerste voor je doet wat in het clipje staat, dat ik je straks hieronder meegeef:

1. Bekijk eerst rustig volledig het clipje nu op https://www.youtube.com/watch?v=R5KsguZ7OkE maar zonder zelf iets te veranderen.
2. Als je er vervolgens een backup van nam, kun je doen wat in het fragment staat, namelijk in het configuratiescherm alle opties zichtbaar maken, dan kun je al heel wat verder en kun je ook browsen op de hoofdmap an Carminat/Tomtom. Met wat geluk, zul je dit op de NAV 80 kunnen via een app echter, ik hoop zelf nog te ontdekken hoe het systeem bij mijn volgnde Vivaro (sorry, is verder wel zelfde als New Renault Trafic) dat toestaat om wat pionier te spelen en jullie hier ook meer te kunnen helpen (pas voorzien in najaar, LED en zetelleveringsproblemen; ik schakel vooral over omwille van lager verbruik en zit al aan 170.000 km met m'n Trafic van 2012, zie andere topics met verbruiksrecord).
3. Op 15:39 van het clipje, zie je hoe je met een script de carminat/navi module kunt 'kraken' en in een explorer terecht kunt komen met gewijzigde Windows CE opstart USB. Let op: Niet voor doetjes, het kan altijd eens mislopen, maar kijken kan meestal geen kwaad, goed kijken al meer, en aankomen meest van al (zoals met vrouwen dus).

Dan kunnen we verder kijken om updates en kaarten zelf up te daten, want die staan wel degelijk in mappen.

Ik zelf zal met het probleem zitten dat ik bijv. ook Bulgaarse kaarten nodig heb, en normaal zijn al de betalende kaarten van TomTom zelf wat goedkoper. Veiligheidshalve bestelde ik wel al de... GPS houder extra voor boven het dashboard.

Tot slot: ik zal in België vooral mijn WLAN kaartje koppelen van 15 EUR/maand aan het NAV systeem via WIFI, zodat mijn nieuwe Trafic/Vivaro nog meer bureau wordt dan ooit tevoren.

Liefs en tot ergens dit jaar nog wellicht.

Dringende vragen: mailtje naar info@logocom.be met referentie: "NAVI 50/80 of R-Link of TomTom vraag". Werk al heel mijn leven in al mijn auto's en moto's met TomTom (Rider ook). +je
1. Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
2. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
3. Als je niet tevreden bent over je vrouw, hoeft zij met jou ook geen vrede te nemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VAN BELLE Jean Marc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 feb 2012 22:48
Actief als: professional
Locatie: Bellegoed, Bellegem, Belgium
Contacteer:

Re: Navigatie UPDATEN DRAMA

Bericht door VAN BELLE Jean Marc »

klopt inderdaad: kaarten 2012 bij model 2015 net geleverd. Dankzij Vlaardingen hier meteen aan het werk gegaannop NAV50 en als inforaticus best gezweet met usb stick, registratie te Hongarije (zelfde systeem Opel en renault) en 132 eur extra betaald maar wow!!! Onder tunnels en op ronde pubten vloeiend mee versus mijn zeer goede Tomtom en zelfs gelijk waar kan ik alle zelfstandigen opsporen bij Info. Min is dat ik geen verkeersinfo abonnement kan nemen en daar was TMC van TT internationaal zeer goed in.

Ook rood kleurtje en getuut bij te snel rijden al zitten niet alle snelheden en flitspalen juist, maar dat is voor alle systemen.

Let op: 1ste grote update incl Oost Europa kon NIET meer in geheugen maar website stond me toe Bulgarije specifiek te selecteren voor mij, en let op: die eerste update duurt zo lang dat je twijfelt of er iets misliep dus motor laten draaien of contact aanhouden!!! +je
1. Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
2. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
3. Als je niet tevreden bent over je vrouw, hoeft zij met jou ook geen vrede te nemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vlaardingen010
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 aug 2014 20:08
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Navigatie UPDATEN DRAMA

Bericht door vlaardingen010 »

Nog even over de navigatie in mijn Renault Trafic.

Buiten het feit dat Updaten een groot DRAMA is , ik weet zeker omdat ik best wel e.e.a. over computers weet , dat er hele volksstammen zijn die het NOOIT voor elkaar krijgen in het oerwoud van linkjes en bomvolle site info , een update te realiseren.

Na mijn laatste Update zit er nu ook flitspaal info op, hoe dom kan een sijsteen zijn !!!!!
Als ik 49 km per uur rij in een 50 km zone gaat het alarm al 500 meter voor de flitspaal zeker 20 seconden onafgebroken staan te klingelen, hoe irritant en DOM kan een sijsteem zijn. Ik rij niet eens te hard en het geluid is NIET uit te zetten.

Ik heb alle instellingen al geprobeerd het OERDOMME navi sijsteem stuurt je rustig door de maastunnel dwars door het centrum met 300 stoplichten op vrijdagmiddag als je van de IKEA in Barendrecht naar Den Haag moet.

Eco in stelling , snelste route het maakt allemaal niet uit , hij neemt gewoon de kortse route ook al kan je het via de rijksweg zonder stoplichten het in 1/3 van de tijd rijden. DRAMA die standaard KLOTE navigatie !!

Dat is nu echt een nadeel van een ingebouwde op maat gemaakte navigatie van een C merk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Navigatie UPDATEN DRAMA

Bericht door larsdijkstra 16v »

Jammer dat je je zo gefrustreerd voelt, niet leuk. Maar om dan het forum zo vol te schelden past niet, andere bewoordingen zijn hier zeker gewenst en worden gewaardeerd. Je zult zien dat je dan ook meer hulp zult krijgen van de forumleden, een net en leuk geschreven stuk is leuker om te lezen en leuker om te beantwoorden :wink: succes!
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VAN BELLE Jean Marc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 feb 2012 22:48
Actief als: professional
Locatie: Bellegoed, Bellegem, Belgium
Contacteer:

Re: Navigatie UPDATEN DRAMA

Bericht door VAN BELLE Jean Marc »

Dank je, Larsdijkstra 16v, en ik ga je opmerking wat versterken:
Mijn eerste impressie met het NAV50 was ook 'wennen', maar dat was met heel mijn New Vivaro 2015 die ik de eerste dag wou verkopen en mijn Trafic 2012 aan 188.000 km behouden...

Maar het draaide om, in tegenstelling tot de galspuwende Vlaardingen010, gaf ik het systeem de tijd en ik stond in de korste tijd verrast over hoe deze Hongaarse softwarefirma veel degelijker blijkt te werken dan mijn al serieuze TomTom:

Updaten was niet simpel, maar ook al twee collega's konden het zonder mijn hulp. Wellicht is de conclusie dat 'specialisten informatica' als mijzelf maar ook Vlaardingen010 meer problemen hebben met de update dan de gewone mens. Dus dat is meteen 13/10 voor NAV50 qua updateprocedure.

Eerste kaarten waren oud, de nieuwste zijn echt veel meer up to date dan mijn TomTom. En vooral dit:
+ Er zit een knop 'UIT' bovenaan het scherm, voor wie zich ergert. Bovendien moet je EERST in je menu de kaart aanzetten of de routeplanner voor hij embetant doet. Als Vlaardingen010 zo boos is op het systeem, waarom zet hij het dan eerst aan en tikt hij zelfs dat hij de voorwaarden gelezen heeft, om zich dan te ergeren aan het door hem zelf geactiveerde navigatiesysteem.
+ De kleinste details zitten in het systeem: Als je boven de snelheid gaat, die hij uit de CANbus haalt, piept hij rustig als die rood wordt. Die wordt, in tegenstelling tot wat Vlaardingen010 zegt, pas als je er iets langer boven rijdt, en de kleur van bijv 70 in het verkeersbord links boven gaat dan naar ROOD zodat je mooi weet dat je echt te snel rijdt.
+ In Nederland werd ik vroeger geflitst à 1 km/h te snel, in België rekenden wij altijd 10% extra marge aan. Dus wat ben ik blij dat het systeem op mijn kilometerteller afgaat en 94 km/h = 90 km/h in werkelijkheid, 52 km/h cruise control = 50 km/h en dan doet het systeem niet echt embetant maar ik ben ingedekt tegen boetes in Nederland dankzij deze werking
+ Bijzonder prachtig is de opmerking over de Maastricht Tunnel: De TomTom en vele andere navigatiesystemen geven het op als ze te lang in een tunnel zijn omdat ze geen satellietontvangst meer hebben. Deze NAV50 haalt zijn snelheid en zelfs stuurinformatie, denk ik, uit de CANbus (ODB2-connector?) waardoor deze zelfs in de Oostenrijkse tunnels geen probleem meer zal opleveren als ik daarna dan een afrit moet nemen. Ik zie dit dus als voordeel.
+ Nog straffer wordt het opronde punten: Waar totnogtoe alle losse navigatiesystemen hun 'kluts' verliezen en houterig verspringen, gaat zelfs op een rond punt met zes afslagen het systeem exact meeroteren om je te tonen hoe het zit.
+ Je kunt ook God spelen en in 2D zetten (vergt wat altruïstisch denken) maar in 3D kun je ongeeer alle zoom en richtingfuncties veranderen. Kon ik evenmin met TomTom
+ Heel jammer vind ik dan wel het gebrek bij NAV50 om Trafic Life HD abonnement te nemen, daar mis ik mijn TMC ontvanger die echter optioneel was bij TomTom (50 EUR) en waardoor in Gent op klaarlichte dag eens mijn beide ruiten ingeslagen waren door een kasseisteen die door beide ruiten in 1 X heen ging omdat ze die TMC ontvanger zagen liggen. Ik vermoed dat mijn ruiten nu heel zullen blijven, al is er al een forumgebruiker die ook kapotte ruiten had voor diefstal uit het extra luik dat nochtans super mooi dicht is bovenaan.
+ Kaartinfo is schitterend, nog maar twee foute flitspalen gehad, waarvan een inderdaad heel embetant piept: flitspaal 30 km/h op autostrade van Kortrijk naar Doornik hier vlakbij waar hij een flitspaal van 120 km/h bedoelt. Ben blij dat het systeem mij erop wijst dat het ook maar door mensen is opgesteld en niet door computers en ik dus zelf verantwoordelijk blijf en ook zelf het gaspedaal mag nog bedienen (als dit systeem perfect zou zijn, mag Vlaardingen002 zijn gaspedaal in de auto vergeten om het nog zelf te bedienen, enkel je ergeren of ervan genieten zal dan nog een aankoopoptie zijn bij de camionettes van 2115?)
+ Touch gevoeligheid en grootte en daglicht instellingen zijn ook heel goed.
+ Systeem start heel snel op en vindt meteen haar ordinaten en positie.
+ Menusystemen zijn erg complex maar als je ze vindt toch ver gaand.
+ Nog straffer: mijn app op mijn Iphone 6plus (houder heb ik manueel aangepast, want enkel 6 pastte in de optionele houder, dus ook schitterd en 13/10 voor NAV50 en mijzelf samen dus weer) kan bij Bulgaars lezen afspelen door de luidsprekers van het NAV50 systeem via optie BT aanzetten ipv USB.
+ Heb nu oud ipodje apart aangesloten ook, en op Frans forum is het al gelukt met usb stick met een filmpje in verkleinde vorm af te spelen. Nog straffer: mijn voice recorder (waarop een aantal ophefmakende processen opgenomen werden en die ik beluister om internationaal te verfilmen in 2019 in Bulgarije en Rusland wellicht), kunnen dus ook daarop probleemloos afgespeeld worden bij lange ritten, enkel CD speler mis ik, maar ik noem dat niet daarom een KUT_systeem, integendeel een KUT heeft bij mijn weten net wel een gleuf en ontbreekt het er niet aan (oei, sorry, ging even uit de bocht).
+ Boxen heb ik vervangen in de deuren en nu is het NAV50 systeem schitterend. Mijn Iphone 6plus app zegt nu bij stand 20 dat ik boven de 80 decibel begin te geraken en op 25 mag ik als 50 jarige lustig luisteren maar is het officieel 90 decibel. Ik heet Van Belle en 1 BEL = 10 decibel, dus dat past ook nu perfect bij mij. Originele kartonboxjes wel af te raden, want blijken S3GO A 4 ohm nummer 28156 max; 40 Watt "Vietnam" te zijn... Extra voedsel voor Vlaardingen010, maar ik ben gewoon overgeschakeld van die Cola light boxen naar echte Coca Cola met 33 klontjes suiker per liter (die ik ook positief gebruik in mijn naastenliefde om bijv. vannacht om 2h30 iemand te depanneren op de autostrade naar Rijsel met een Trafic omwille van boordcomputerproblemen maar die bleken niet relevant dus liet ik ze doorrijden met de foutmelding "DEFECTE INSPUITING" naar Spanje en vermoed dat ze daar vanavond aankomt, indien mogelijk met second opinion onderweg van een Renault Garage ergens in Frankrijk)
+ Talen en landen zijn enorm uitgebreid: Ook Bulgarije en zo zitten er dus in, systeem plant heel snel en nu nog een opmerking over het plannen zelf:
+ Veel handiger is de STANDAARD instelling dat je met + al je tussenroutes gelijk waar kunt tussenvoegen en landen door elkaar kunt plannen.
+ Letterselectie bij intypen van adressen is enorm performant
+ Iets minder is soms zoeken op deeltje van naam waar TomTom achterstevoren kan werken, bijvoorbeeld vannacht embetant toen ik Saint-Leger wou vinden en Leger NIET mocht ingeven bij Stad.
+ of - Het systeem stelt standaard de locatie voor waar je zit
+ Fenomenaal is het door mij extra gekochte adresseninfosysteem: Overal waar je bent, kun je via info alle vennootschappen, dokters en eigenlijk de meeste zelfstandigen op naam en adres vinden van de plaats waar je bent. Gaat 100 X verder dan POI's van TomTom dus.
+ Benzinestations heel actueel, misschien ooit nog met prijzen erbij, maar daar staat mijn Iphone 6+ voor naast te blinken met de app "Brandstofprijzen.be" die rechts onderaan meteen in de buurt mijn Lukoil station ook kan opzoeken (en alles staat dan mooi op facturen met uitstel van betalingen van 15 tot 25 dagen, al moet je daarvoor wel eerst een waarborg storten van anderhalve maand, maar ook dat is tegenwoordig normaal).
+ Kan ook door je passagier bedient worden, terwijl ik die vroeger van de ruit moest halen
+ Perfect afgesteld op je bureauklapstoeldesk met open papierklem en portable die ervoor staan inclusief mijn milkshake (bij voorkeur chocolade, maar hebben ze in al maar minder landen) van de McDonalds onderweg, of mijn blikjes ice tea of cola.
+ Geluid van navigatie is gewoon met een klikje af te zetten.

Dat laatste herleest Vlaardingen002 best ook eens, want ik stel hem drie zaken voor om zingend met zijn NAV50 te werken:
1. Grote knop bovenaan gewoon op 'uit'
2. NAV50 kaarten en route niet gebruiken, zolang zal het systeem je niet lastig vallen ook, het doet het enkel als je het zelf vraagt
3. Als kaartfunctie aanstaat, gewoon op microfoontje klikken en het systeem zal, beter dan gelijk welke vrouw of man, gewoon luisteren en... zwijgen.

Ik zelf was er de eerste dag niet tevreden over, nu erken ik heel nederig dat ik alles samen genomen de NAV50 10 X zo goed vind dan mijn TomToms samen (inclusief de Rider op mijn moto).

Ik mis WEL: verkeersinfo en TMC.
Ik mis WEL: zoeken op deeltje van naam.

Positieve groetjes, +je
1. Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
2. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
3. Als je niet tevreden bent over je vrouw, hoeft zij met jou ook geen vrede te nemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
vlaardingen010
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 aug 2014 20:08
Actief als: particulier
Locatie: Vlaardingen

Re: Navigatie UPDATEN DRAMA

Bericht door vlaardingen010 »

Ik heb toch een navigatie die zijn werk NIET goed doet !

Afgelopen woensdag moesten we van de IKEA , Hamburg 1 in Barendrecht naar Den Haag Centrum

De navi staat in gesteld op SNELSTE route.

Het ding stuurt ons door de Maastunnel dwars door Rotterdam Centrum waardoor we pas na 1,5 uur in Den Haag aankwamen.

Ik dacht thuisgekomen , ik voer dezelfde route in op www.routenet.nl

wat blijkt; beginpunt IKEA , Hamburg 1 , Barendrecht naar Den Haag Centrum

snelste route ; 36 minuten , 46,4 km via de Brienenoord brug !!

korste route; 43 minuten , 34.5 km via de Maastunnel Rdam Centrum was geen 43 minuten maar 90 minuten overigens

Waar heb ik die navigatie nu voor in EERSTE instantie ? Dat hij me helpt de snelste route te vinden toch ?

En dat kan die NIET ! Het prul doet gewoon zijn werk niet goed !

Hij stuurt je dwars door Rotterdam Centrum met 300 stoplichten terwijl je het hele stuk ook over de snelweg kan rijden
met NUL stoplichten............

Verder het geluid uitzetten dat snap ik hoe dat moet, maar het geklingel, wat al 500 meter voor de flitspaal begint tot 1 meter ervoor en wel 20 seconden onafgebroken doorgaat, dat is met geen mogelijkheid uit te zetten, zelfs niet zachter.

Ook al rij de 48 km/uur waar je 50 km/uur mag dan staat het ding de hele F#cking tijd te klingelen, echt irri.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

VAN BELLE Jean Marc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 4
Berichten: 114
Lid geworden op: 23 feb 2012 22:48
Actief als: professional
Locatie: Bellegoed, Bellegem, Belgium
Contacteer:

Als de NAV50 blijft 'drengen', pas dan uw snelheid aan!!!

Bericht door VAN BELLE Jean Marc »

Beste Vlaardingen010,

Ik ben daarnet nog beleefd geweest, maar volgens MIJN NAV50 ben jij een gevaar op de baan en klingelt uw NAV50 wel degelijk terecht! Maar wetenschappelijk is wetenschappelijk en ik heb meteen de New Vivaro 2015 genomen en het gefilmd en online gezet.

1. Hoe werkt de NAV50 (en alle nieuwere navigatiesystemen) met flitspalen en snelheidszones, want je snapt het duidelijk NIET dat de wetgever ingrijpt op die navigatiesystemen, deze software komt nu trouwens van Hongarije en daar mag je je wagen laten staan als je serieus 'over de schreef gaat' en waar je er in Nederland relatief 'goedkoop' nog van af komt), wel ik vat het samen op de clip maar kijk best vaanf 10:25 tot 11:25 waar ik opzettelijk te snel rij, bewust reageer op het geklingel dat u kwalijk neemt van de NAV50 en afrem en nogmaals het doe om mijn NAV50 beter te begrijpen (mens moet machine begrijpen, maar machine begrijpt Vlaardingen010 en mijzelf wel degelijk en wijst beiden terecht):

1.1. Vooraf: bij tijdsgebrek klik meteen naar 10:25 tot 11:12 om geen tijd te verliezen bij de conclusie (snel rijden + remmen, snel rijden + remmen)! Hetgene ervoor is voorbereiding en veilig testen en wat uitleg allerhande met kabouter Kwebbel commentaar over NAV50 maar niet relevant voor het getingel, gedjengel, getuut, gepiep... allemaal terecht negatieve namen om ons terecht te wijzen op onze moderne maatschappij waarin we denken dat veiligheid 100% maakbaar is...

0:18 Instappen en wegrijden: navigatie toon ik instellingsmenu en activeer NIET de optie kaart noch routeplanner
0:35 camera in achteruitkijkspiegel
0:50 - 1:22 test verklikker in gordel, na 30 seconden terecht heel luid en dan volg ik de oproep en klik mij vast
1:15 zes opties en tonen waar je bij INSTellingen dat via Navigatie Aan/Uit je heel het navi en tuutgedoe kunt afzetten voor Vlaardingen010
Daarna parcoursverkenning tot
2:01 nooit in menu navigatie geweest, je ziet flitspaal 70 km/h op 2:10 en er komt geen enkel signaal!
Ik vermoed dat je pas na OK te duwen in navigatie (op
2:45 wat gepruts en nogmaals testen om zeker te zijn en overdreven snelheid: NIETS duidt mij daarop, de muziek overstijgt trouwens eventuele tuutjes even.
4:00 geluid van 'dromen zijn bedrog' van Borsato afzetten (jammer, maar wetenschap gaat voor plezier voor mij, zonder discipline geen vrijheid)
4:53 tot 5:40 moet heel lang wachten voor ik veilig kan keren op de baan
5:54 test 2 ZONDER navigatie te activeren: opnieuw NIETS, te snel maar rem natuurlijk zelf voor de flitspaal
6:12 Scherm 'AKKOORD' van navigatie met deze tekst (niet leesbaar in clip):
"Let op Rijd veilig en houd u aan de verkeersregels. Als u naar dit scherm kijkt terwijl u het voertuig bestuurt kan dit leiden tot een ernstig ongeval. Maak alleen keuzes als u stilstaat. Lees de veiligheidsinstructies in de handleiding zorgvuldig."
(RTFM: we lezen allemaal wellicht dit scherm pas als we hier een topic plaatsen daarover, net zoals de Facebook en Forumregels waarin we hoffelijk moeten blijven met elkaar, maar niet belet mogen worden elkaar te vermanen als het over de veiligheid van de maatschappij gaat, een hoger belang dan het individuele dus).
Vanaf 6:14 is dus het 'getuut' geactiveerd. Ik plan meteen een route, let op het prachtige tussenscherm op
6:28 prachtige scherm waarbij je zoveel tussenpunten kunt kiezen als je wil, en zowel historiek (bij TomTom 'recent') als favorieten werkt fenomenaal goed (menu's veel complexer maar je kunt er dan ook veel meer mee doen, maar dus moet je het ook backuppen af en toe)
6:29 Heel snel, die NAV50 in 1,5 seconde route (van mij standaard ECO) berekend. Grote knoppen, maar ik kijk altijd eerst naar de route, dit moet iedereen leren die even weinig ongevallen als ik wil: afstand houden en altijd prioriteit aan baan en manipulaties auto. Taal staat op Engels, normaal op Bulgaars, maar switch nu graag in zoveel mogelijk talen.
7:00 Eerste test voorbijrijden flitspaal langs andere zijde, systeem getuut en daar kun je al eerste maal mooi afstanden afleiden waarbij systeem verwittigt
7:07 Overschrijding toegelaten snelheid: systeem tuut terecht continu, zelfs in foute richting
8:10 let op precies vasthouden van navigatiesysteem bij terug keren over de baan terug richting flitspaal, TomTom komt altijd achter bij 180 graden draaien en het duurt even voor die weet waar die het heeft, de NAV50 niet!
8:29 filmen spiegel (let op de misschien te grote dode hoekspiegels waar ik al sinds 1989 aan verslaafd werd en zonder dewelke ik mij minder veilig voel rijden)
8:40 houden aan snelheid ditmaal (onder 70): 500 à 450 meter 70 tuut, 300 meter 70 tuut, 150 meter 70 tuut, net voor paal TUUT,
9:40 uitzoeken sneller rijden dan 70 geeft hier geen signaal, wellicht snelheidsinfo over deze baan niet bekend, waardoor NAV50 NIET reageert. Wou hier testen dat je in bebouwde kom los van flitspalen ook verwittigt wordt voor snelheidsovertredingen, is idem op autostrade aan 140 km/h of in Nederland boven 80 km/h, zones 30 nog niet gemerkt (in Gent word je nu massaal beboet daarvoor en dat brengt veel geld op, daar gebruik ik nu mijn begrenzer en gelukkig waren bij boekhoudklanten eerder beboet dan ik want 30 km/h is écht traag, maar het is nu eenmaal zo)
Anders krijg je op de NAV50 rode cijfers in je verbodsbord ipv zwarte cijfers dat je veel te snel rijdt (en ook een signaaltje)
10:35: tuut continu bij boven 70 km per uur op 450 meter voor flitspaal en rem: tuut wordt eenmalig op vaste zaken

conclusie: Wat ik wil aantonen op het forum, als als blijft 'drengen', pas dan uw snelheid aan!

Wat betreft je andere opmerkingen waarbij jij veronderstelt dat een navigatiesysteem beter dan jij zou moeten weten welke route de korste is een tweede punt.

2. Op de NAV50 zitten geen aangepaste IQ routes op tijdperk en gisteren reed ik door Brussel naar Tours en Taxis om 15h15 en had mijn NAV50 gelijk, in het terugkeren had ik overal in Brussel de files te pakken en duurde de terugweg dubbel zo lang, wat voor route je ook neemt (Ring). Idem voor A'dam en R'dam: op sommige uren bestaat er GEEN snelle route en een ongeval onder weg, geeft je een uur cadeau.

Zelf daag ik trouwens al jaren alle navigatiesystemen uit omdat ik al 1,5 miljoen kilometer (1.500.000 km) reed waarvan meer dan de helft van de jaren zonder navigatiesysteem en een paar jaar met een Magellan satellietontvanger toen er nog geen kaarten bestonden, gebruikte ik o.a. om bij de grote zonsverduistering het juiste punt in Frankrijk te zoeken in de velden voor een maximale magische en volledige zonsverduistering met mijn kinderen) en ik win ongeveer in 50% van de tijd ZONDER sneller te rijden door bepaalde afslagen te nemen waarvan ik op spitsuren weet dat ze soms sneller zijn. Meer en meer verlies ik echter van de GPS systemen, dus ze worden beter.

De NAV50 was ook fout naar de nieuwe Waaslandtunnel bij Terneuzen waar je even op de autostrade in België kunt met de vernieuwde oprit die er nog niet in zit.

Wat kun je nu doen om met jouw rijstijl je eigen problemen op te lossen (en voor de andere lezers die ook graag hun zin doen, waar ik geen probleem mee heb, want ik geloof niet in 100% veiligheid en wel dat ervaren chauffeurs beter weten dan computers wat veilig is en geen enkel navigatiesysteem het beter 'zou' mogen weten dan wij met onze 1.500.000 km maar onze zwakke momenten wel kan helpen herkennen, incl. in slaap vallen op lange afstanden en in 30 km zones door net soms zo traag te rijden in een monotone omgeving of met te volle maag).

3. HOME knop, dan INST (van INSTELLINGEN) dan schuifbalkje bij Navigatie van Aan naar 'Uit' zetten en dan heb je een hoofdmenu met 4 opties ipv 6: Radio, Media, Telefoon, Inst.

Tot slot trek ik je vraag door naar de gordelverklikkers, want dat tuut nog veel verschrikkelijker (voegde ik opzettelijk ook in mijn video toe):

Kun je misschien ook even aanduiden of je eerst boos wordt dat je 2 plusuten een enorm getuut krijgt omdat je je gordel niet draagt, maar erg blij bent dat onze camionettes niet de personenwagens volgt waar het getuut BLIJFT aanhouden dat je je gordel niet draagt. Een klant van mij heeft een vrijstellingsplicht en ik hoop die ook te bekomen met mijn versleten rug, maar ik begrijp wel dat dit getuut wettelijk verplicht wordt voor het gros van de chauffeurs...

Toekomstbeschouwing:

Wacht nog 20 jaar en de auto zal geen stuur meer hebben, vrees ik, en de snelheden automatisch volgen, en dan zullen we met heimwee aan onze kleinkinderen vertellen dat wij op het Opel forum nog een had die furieus reclameerde omdat zijn systeem er hem keer op keer op wees dat hij voortdurend echt een stuk te snel reed in de bebouwde kom... Dus niet 48 km per uur maar 54 km per uur bij een flitspaal en tussendoor ook omdat de snelheidsbeperking zelf overschreden wordt (dan tuut het systeem ZOWEL voor de flitspaal als voor de snelheidsbeperking voor dat stuk, dus 2 X zoveel).

Dus Vlaardingen010:
1. Ofwel je navigatiesysteem NIET activeren of het in settings afzetten na je erg boze topic over de NAV50 waar jij niet en ik wel heel erg over tevreden ben (ook al wijst het mij terecht, daarvoor moet je wel enige relationele maturiteit hebben natuurlijk en zelfkritiek aankunnen of een geloofsvolle nederigheid hebben i.p.v. te denken dat heel de wereld naar jouw rijstijl moet luisteren en iedereen dezelfde houding moet aannemen, van mij mag je zo rijden, maar moet je de gevolgen dragen als het misloopt, soms rij ik ook zo en dan moet ik ook eventuele gevolgen moedig dragen, maar moet je ook toestaan dat er voor je een zak rijdt die maar 5 liter op 100 km verbruikt met zijn Vivaro omdat hij nu eenmaal die 80.000 km diesel per jaar zelf moet betalen dan wel doorrekenen aan zijn klanten)
2. Ofwel leer je het NAV50 systeem begrijpen hoe het werkt, en haal je het eruit of sta je het toe dat zijn ding 'haar' werk doet zoals het geprogrammeerd moet zijn en maak je intussen de Hongaren uit, goed wetende dat er ook Nederlanders en Belgen aan werken...

Liefs en hopelijk vat je dit niet te persoonlijk op, want ik denk dat elk van ons af en toe eens... bij zichzelf moet STILstaan en zich even mag bezinnen bij de evoluties van navigatiesystemen. Machines staan best in dienst van de mens.

Bekijk anders nog even de prachtfilm van Robin Williams over "Bicentennial Man" (ik heb soms het gevoel dat ik de omgekeerde evolutie doorga en evolueer van Jean Marc naar die Andrew, dus achterstevoren). +je
1. Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
2. Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
3. Als je niet tevreden bent over je vrouw, hoeft zij met jou ook geen vrede te nemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht