Opties wel of niet beschikbaar?

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
AWDK
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 94
Lid geworden op: 02 mei 2015 21:01
Actief als: particulier

Opties wel of niet beschikbaar?

Bericht door AWDK »

Hallo ik ben weliswaar nieuw op dit forum, maar heb al diverse onderwerpen over de captur gelezen. Maar ik toch wat vragen aangaande eventuele opties/wensen op de Captur. Voor alle duidelijkheid ik bezit (nog) geen captur maar het is een serieuze optie om mijn huidige 10 jaar oude golf plus te gaan vervangen. Mijn voorkeur gaat uit naar de Dynamic of de HH versie beide de 120 Pk benzine, mede gezien een aantal opties die ik graag in de Captur zou willen hebben.
Het meeste is wel voorzien maar enkele, sommige serieuze soms kleine maar handige opties/gadgets zitten er schijnbaar niet op of is me onduidelijk of ze nu wel of niet leverbaar zijn.
Daarom zoek ik her en der wat info over de Captur en heb zo al verschillende onderwerpen hier op dit forum gelezen. O.a. Het draadje " captur is perfect...maar". Daar las ik dat er geen automatisch dimmende binnenspiegel beschikbaar is? Dit verbaast me en had eigenlijk verwacht dat dit wel min of meer standaard zou zijn. Ik zie echter af en toe wel advertenties waarin capturs worden aan geboden met o.a. een automatisch dimmende binnen spiegel.
Ook las ik ergens dat er geen bandenspanning controle aanwezig zou zijn, in de carconfigurator wordt dit echter als standaard vermeld bij de Dynamic en de HH uitvoeringen.

Daarom mijn vraag aan dit forum zijn de volgende zaken nu wel of niet leverbaar of wel niet standaard op de Captur?
- automatisch dimmende binnenspiegel?
- is het bandenspanning controle systeem nu wel of niet een standaard voorziening (op de Dynamic of de HH)?
- automatisch inklappende buitenspiegels?
- is xenon verlichting af fabriek leverbaar. Of alleen de after sales (light) versie, die actie is geweest, kost nu €499.
- hoeveel boxen/speakers heeft de capture eigenlijk?

Ik zie jullie antwoorden graag tegemoet, alvast bedankt.
Sinds 23-03-2019:
Captur TCe 150EDC Intens, Blue Ocean/Gris Platine, Bose, afneembare trekhaak.
Vorige:
Captur TCe 120EDC XMOD, Rouge Flame/Noir Etoilé, Chrome Pack Interieur, Xenon, Armsteun (hoog/Clio), Chromen spiegelkappen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Opties wel of niet beschikbaar?

Bericht door Axel57 »

Geen dimmende binnenspiegel, banden controle is standaard bij alle auto's vanaf 2015, geen automatisch inklapbare spiegels wel handmatig, Xenon is inmiddels af fabriek leverbaar of via de dealer achteraf (nu zelfs gratis geloof ik), 6 speakers geloof ik met een bass boost of zoiets klinkt vind ik in mijn Dynamique best aardig.

Kun je hier iets mee?
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
AWDK
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 94
Lid geworden op: 02 mei 2015 21:01
Actief als: particulier

Re: Opties wel of niet beschikbaar?

Bericht door AWDK »

Hallo Axel57, bedankt voor je reactie.
Blijft vreemd dat ik wel advertenties op internet tegen kom waarbij o.a. wordt aangegeven dat er toch een automatisch dimmende binnen spiegel aan wenig is.
Zijn er misschien die deze toch hebben en kunnen aangeven of ze die zelf hebben gemonteerd of laten monteren of direct bij de leverancier hebben laten monteren?
Sinds 23-03-2019:
Captur TCe 150EDC Intens, Blue Ocean/Gris Platine, Bose, afneembare trekhaak.
Vorige:
Captur TCe 120EDC XMOD, Rouge Flame/Noir Etoilé, Chrome Pack Interieur, Xenon, Armsteun (hoog/Clio), Chromen spiegelkappen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Opties wel of niet beschikbaar?

Bericht door Axel57 »

Wat bedoel jij met advertenties op internet? Gebruikte Capturs?
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
AWDK
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 94
Lid geworden op: 02 mei 2015 21:01
Actief als: particulier

Re: Opties wel of niet beschikbaar?

Bericht door AWDK »

Ja, inderdaad advertenties van te koop aangeboden gebruikte Capturs.
Sinds 23-03-2019:
Captur TCe 150EDC Intens, Blue Ocean/Gris Platine, Bose, afneembare trekhaak.
Vorige:
Captur TCe 120EDC XMOD, Rouge Flame/Noir Etoilé, Chrome Pack Interieur, Xenon, Armsteun (hoog/Clio), Chromen spiegelkappen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Opties wel of niet beschikbaar?

Bericht door Axel57 »

Weet uit ervaring dat die regelmatig foute informatie bevatten.

Zover ik weet is het niet leverbaar op de Captur. Waarom weet ik ook niet.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
AWDK
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 94
Lid geworden op: 02 mei 2015 21:01
Actief als: particulier

Re: Opties wel of niet beschikbaar?

Bericht door AWDK »

Oké bedankt.
Ik heb dit op mijn huidige auto ook en vindt het toch wel een fijne optie. Het zal niet zo zijn dat er daarom de Captur nu als kandidaat af valt hoor.
Sinds 23-03-2019:
Captur TCe 150EDC Intens, Blue Ocean/Gris Platine, Bose, afneembare trekhaak.
Vorige:
Captur TCe 120EDC XMOD, Rouge Flame/Noir Etoilé, Chrome Pack Interieur, Xenon, Armsteun (hoog/Clio), Chromen spiegelkappen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Opties wel of niet beschikbaar?

Bericht door Axel57 »

Ik had het op mijn Megane ook maar nu dus ook niet meer, kan niet zeggen dat ik hem echt mis. Wij rijden dan ook niet veel in het donker en met de getinte achteruit heb je toch al minder last.

Succes met alles uitzoeken.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 14612

Re: Opties wel of niet beschikbaar?

Bericht door Verwijderd 14612 »

Ben het met Axel eens. Advertenties op internet of van aanbieders via de bekende sites als gaspedaal.nl etc. staan vol fouten. Neem maar eens het volgende simpele voorbeeld: airconditioning aanwezig en dan staat verderop ineens climate control (in dezelfde advertentie). Er is een behoorlijk verschil in werking en in (meer)prijs. Vaak is op het bijgeleverde fotomateriaal al te zien dat het bijv. om een handbediende airco gaat, maar climate control verkoopt zo lekker. Je moet echt niet altijd geloven wat er staat, de verkoper vinkt even snel wat opties aan en weet soms zelf niet eens wat hij in zijn showroom heeft staan!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
AWDK
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 94
Lid geworden op: 02 mei 2015 21:01
Actief als: particulier

Re: Opties wel of niet beschikbaar?

Bericht door AWDK »

Ja dat de advertenties niet allemaal juist zijn is me ook op gevallen.
Dat van de getinte achterruit dat die ook al een hoop scheelt had ik geen rekening mee gehouden.
Beide bedankt voor jullie reacties.
Sinds 23-03-2019:
Captur TCe 150EDC Intens, Blue Ocean/Gris Platine, Bose, afneembare trekhaak.
Vorige:
Captur TCe 120EDC XMOD, Rouge Flame/Noir Etoilé, Chrome Pack Interieur, Xenon, Armsteun (hoog/Clio), Chromen spiegelkappen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 5
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: Opties wel of niet beschikbaar?

Bericht door Axel57 »

Ik heb de spiegel in het donker nog niet een keer omgezet. Dus dat privacy glas zal toch wel helpen.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
AWDK
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 94
Lid geworden op: 02 mei 2015 21:01
Actief als: particulier

Re: Opties wel of niet beschikbaar?

Bericht door AWDK »

Dat maakt een zelfdimmende spiegel dus niet echt nodig, zoals je ook al eerder schreef.
Bedankt
Sinds 23-03-2019:
Captur TCe 150EDC Intens, Blue Ocean/Gris Platine, Bose, afneembare trekhaak.
Vorige:
Captur TCe 120EDC XMOD, Rouge Flame/Noir Etoilé, Chrome Pack Interieur, Xenon, Armsteun (hoog/Clio), Chromen spiegelkappen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

avdb55
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 jan 2014 20:22
Actief als: particulier
Locatie: Waddinxveen

Re: Opties wel of niet beschikbaar?

Bericht door avdb55 »

@awdk: vind jij een zelfdimmende binnenspiegel handig? Met de huidige stand van de techniek zou ik het, ondanks dat ik heel snel de dimstand gebruik, bewust weglaten uit de configuratie. reden: het beeld met ongedimde spiegel is veel donkerder. Oftewel je ziet er minder in.
Overigens gebruik je vanwege de hogere zit de dimstand wel minder dan in "standaard" auto´s. Maar die ervaring heb je waarschijnlijk vanuit de Golf Plus al.

De elektrisch inklappende spiegels zitten niet standaard op iedere Captur. Het is zelfs niet standaard in het Dynamique pakket, maar is het onderdeel van het pakket Pack City (en dus ook Pack City Camera). Zie de configurator.
let wel op: het inklappen gebeurt wel elektrisch, maar niet automatisch! Het commando om in te klappen moet je zelf geven! En wel door de bedieningschakelaar voor de spiegelverstelling in een bepaalde stand te zetten.
Ik gebruik het alleen in de wasstraat.

De geluidsinstallatie in de Expression heeft 4 luidsprekers, de Dynamique heeft er 6.

En dat Xenon bouwt de dealer eventueel in, maar het is Xenon light. Zou ik vooraf eens goed bekijken (lees ook de info en de ervaringen op het forum). Wel is het zo dat de standaard verlichting als zwak wordt ervaren. Een update naar Philips Extreme Vision of Osram Nightbraker bevalt de meesten echter wel.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 14612

Re: Opties wel of niet beschikbaar?

Bericht door Verwijderd 14612 »

@avdb55 Goed verhaal :thumb: Ik sta vooral helemaal achter het upgraden van de standaardlampen naar bijv Osram Nightbreakers. Is een wereld van verschil en max 5 minuten werk per lamp (stelt niks voor dus). Bij mij zitten de Nightbreakers er al ruim 25000 km. in, dus ze gaan ook nog lang mee :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
AWDK
Lid
Lid
Posts in topic: 7
Berichten: 94
Lid geworden op: 02 mei 2015 21:01
Actief als: particulier

Re: Opties wel of niet beschikbaar?

Bericht door AWDK »

@avdb55, bedankt voor je aanvullingen.
Ik heb in de Golf Plus ook een zelfdimmende spiegel en pas toen ik op het forum las dat deze niet leverbaar is op de Captur realiseerde ik me hoe handig dat ik dit toch wel vindt.

Over de electr. inklapbare spiegel, ook die zitten nu op de Golf, en gebruik ik eigenlijk nooit ik vergeet het meestal. Mede daarom had ik bij uitschakelen van het contact het automatisch inklappen van de spiegels wel makkelijk gevonden.

@avbd55 en Stellingen90; Over de vervanging van de standaard lampen in de verlichting heb ik inderdaad hier op het forum gelezen en zal ik eventueel rekening mee houden als de Captur er komt. Ik ben ook benieuwd naar de er varingen en verschillen tussen de "echte" xenon af fabriek en de latere inbouw bv bij de garage beide van renault, maar van de laatste heb ik dus gelezen dat dit een versie is waarbij minder felle xenon lampen worden gebruikt.
Is dit de enige versie xenon beschikbaar voor de Captur of is er verschil tussen het direct mee bestellen of de latere inbouw?

Bedankt voor jullie aanvullingen.
Sinds 23-03-2019:
Captur TCe 150EDC Intens, Blue Ocean/Gris Platine, Bose, afneembare trekhaak.
Vorige:
Captur TCe 120EDC XMOD, Rouge Flame/Noir Etoilé, Chrome Pack Interieur, Xenon, Armsteun (hoog/Clio), Chromen spiegelkappen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

captur1947
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 222
Lid geworden op: 07 mei 2014 15:53
Actief als: particulier

Re: Opties wel of niet beschikbaar?

Bericht door captur1947 »

Je kun ook vrijblijvend een keer bij een Renault dealer kijken en vragen !
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht