horten en stoten bij koude moter


zandbak
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door zandbak »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Dat bedoel ik helemaal niet. Ik doel op de restwaarde van je auto als gevolg van een slechte reputatie vanwege het "horten en stoten". Het probleem van de Kadjar staat ook al in verschillende reviews op autoweek en op andere fora.

Een beetje snuggere koper gaat als hij in de markt is voor een nieuwe of tweedehands auto ook op internet zoeken naar gebruikerservaringen en reviews en zal dan al snel stuiten op zaken als "horten en stoten". Zo kun je op die manier ook genoeg ellende vinden over de tsi en dsg problemen van VW producten van 2011 of ouder, dat heeft de dagwaarde van deze serie VW producten dan ook geen goed gedaan.....
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

M.v.H.
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 apr 2016 16:06
Actief als: particulier
Locatie: Oudewater

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door M.v.H. »

Maak mij een beetje zorgen!! Mijn Kadjar TCe 130 word in januari geleverd, ben benieuwd wat hij doet. Blijf het ook vreemd vinden dat niet iedere TCe 130 deze problemen heeft!
Kadjar 1.2 TCE BOSE,Noir Etoile GNE, Pack Easy Park Assist, Pack Lumiere, Pack Winter, Pack Treeplank Model 2017 :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Harrepiet
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2016 18:04
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Harrepiet »

Er schijnen ook Kadjars rond te rijden zonder problemen en bij de diesels al helemaal niet.De automaat ook niet dus ik zou me direct geen zorgen maken maar wel allertijden blijven en direct aan de bel trekken bij een stotterende motor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

McSherman
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 sep 2016 08:43
Actief als: particulier
Locatie: Gemert

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door McSherman »

Ik weet niet wanneer het horten en stoten zich gaat manifesteren, maar ik rij vanaf 09-09-2016 en bijna 3000km verder, geheel zonder problemen in mijn Kadjar Intens Tce130.....
Renault Kadjar 130Tce Intens met Pack Easy Park Assist Bleu Cosmos.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Harrepiet
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2016 18:04
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Harrepiet »

Kreeg net te horen dat het horten en stoten een producteigenschappen zijn die bij de Kadjar horen.Dus ik zou die koop gauw ongedaan maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kad in mijn Jar
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2016 20:41
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar »

Ik ben ook weer gebeld door RN,

Verklaring is dat het een product eigenschap is volgens Renault.
De kneep zit hem in de definitie van product...
Daar gaan ze in de boot met de beredenering.
Is in de verklaring het product een RN Kadjar, dan is het waar. De Kadjar hikt inderdaad.
Is het product een moderne nieuwe personenauto (zeg maar waar de consument uit kan kiezen als ie shopt in de prijsklasse van rond de 30 mille) dan is het niet waar.
Want hikken is geen product eigenschap van een moderne nieuwe personenauto van rond de 30 mille (zelfs niet van een nieuwe van 10 mille overigens)

Ik vraag me af hoeveel gedupeerden er zijn.
In m,n uppie is het wel lastig tegen de multinational.
Ik denk dat we toch contact met de media moeten opnemen, misschien dat zij een oproep uitzenden zodat er wat beweging komt.

Vragen aan lezers van dit forum:
1). Wie ziet het zitten om recht te doen zegevieren? (naast ontbinden, wat voor mij niet meer 100% ($) gaat lukken)
2). Wie heeft nog KJ van 2015 die hikt EN nog niet is teruggewenst voor een (al dan niet onsuccesvolle) update?
3). Wie heeft contacten bij TNO NLR of zo om voor relatief weinig een onafhankelijke versnellingstest bij constante belasting en cruisecontrol op een rollenbank te doen?
4) Wie heeft een goede ingang in de Mediawereld om hier een mooi televisie programmaonderwerp van een kwartier aan te wijden? (of gewoon Radar.nl?)

Belangrijk: het gehik begon na precies 300KM.
Als we daar de oorzaak van kunnen aantonen in de (originele) software hebben ze wat uit te leggen :naughty: .
Ten eerste omdat je als consument het bij de proefrit niet kon constateren als zijnde een KJ producteigenschap, en ten tweede een tijdlijn-setting (TSN) in de software sterk naar uitstootfraude ruikt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kad in mijn Jar
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2016 20:41
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar »

en we zijn los:

Under the current framework (Article 30 of the Directive 2007/46/EC) only the Member State that has type approved the vehicle in question can decide to demand a recall or, in severe cases, a full withdrawal from the market. Other Member States can only ask the Member State which approved the vehicle to take action. The Commission can only take action indirectly.
Under the proposed reform, any Member State would have the right to order recalls or market withdrawals for non-compliance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kad in mijn Jar
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2016 20:41
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar »

Daarom geen update?:-(

Under the current system, only the Member State that has type approved a vehicle can impose penalties for breach of the type approval procedure. The general obligation on Member States to make the penalties effective, proportionate and dissuasive complements the general civil and criminal law of Member States that may be applicable if allegations of fraud are confirmed.
More specifically, Article 30(1) of Directive 2007/46/EC states that if a Member State, which has granted an EC type approval, finds that new vehicles do not conform to the type it has approved, it should take the necessary measures, including, where necessary, the withdrawal of the type approval, to ensure that the production of vehicles is brought into conformity with the approved type. Article 46 of the same Directive requires Member States to determine the penalties and to take all necessary measures for their implementation. Under Article 13 of Regulation (EC) No 715/2007 Member States have to set out penalties applicable in case of breaches by manufacturers of the provisions of the said Regulation.
The proposed reform of the type approval framework would empower the Commission to impose penalties in case of non-compliance. Car manufacturers who are in breach of type approval legislation (e.g. defeat devices or fake declarations) would risk administrative fines of up to €30,000 per vehicle which can be levied by the Commission if no fine is being imposed by the Member State. Fines can also be imposed on technical services if they fail to carry out the tests rigorously. Member States would also have to inform the Commission every year on the penalties they have imposed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kad in mijn Jar
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2016 20:41
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar »

dus:

In the case of a car, if the seller is ensuring that the emissions are reduced to the correct level, then the overall performance of the car must remain in conformity with the contract. If this is not the case the consumer may ask for a price reduction or to get his/her money back. The Unfair Commercial Practices Directive (Directive 2005/29/EC) stipulates that traders may not provide consumers with misleading information likely to cause them to conclude transaction they would not have concluded otherwise, including in relation to the marketing of cars.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door zandbak »

@ kad in mijn jar, je hebt de garage volgens mij al meerdere kansen gegeven dus ik zou als jou was er gewoon mee stoppen en het koopcontract ontbinden. Het product voldoet namelijk niet aan je verwachting dan wel wat je als consument van een dergelijk product mag verwachten. Is gewoon geregeld in de wet, dus brief laten sturen door advocaat en klaar.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Kad in mijn Jar
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 6
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 sep 2016 20:41
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Kad in mijn Jar »

ja wil ik wel maar na een jaar en overspuiten en trekhaak monteren, afgewogen tegen de grootte van het probleem (doet zich alleen voor in 2 en 3 ) ben je afhankelijk van een rechter met 0 komma 0 technisch inzicht.
Daar gok ik liever niet op. (geloof me het zal altijd een schikking worden waar je van baalt. 50% van het eerste jaar afschrijving is nog steeds teveel)
Mocht er animo zijn,.. is het veel beter om problemen bij de bron op te lossen. (Leuke afweging, jij 15000 schade, of RN 10 miljard (hebben we allebei net zoveel last van deus rechtvaardig)
Men denkt altijd dat het niet lukt, maar ik heb eerder al wat succesjes geboekt;-) .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

Wat mij sedert de update van deze zomer 2016 opvalt, is dat je als bestuurder - in mijn geval was de update een (groot) "succes" - eerder de indruk krijgt dat alles (of toch bijna) in orde is t.o.v. de ervaringen van de passagier naast de bestuurder.

Ik verduidelijk : na de uitgevoerde update die pakweg 2 uur duurde (?), kreeg ik een heel andere auto onder de voet (initieel geleverd in oktober 2015). Snedige acceleraties en een "smooth" en vloeiend optrekken vanuit zijn eerste tot z'n zesde op 120 km/u.

M'n geluk kon niet op.

M'n ontgoocheling ook niet, toen m'n echtgenote het stuur overnam, eveneens enthousiast reageerde, ondervond ik als passagier naast de bestuurster, schokkende verschijnselen bij het constant rijden in een vaste snelheid (zoals 50 - 70 - 90 of 120 km/u).

Dan vraag je je af wat is hier toch aan de hand ... ? Zou het dan toch aan de rijstijl van de bestuurder (bestuurster) liggen ? Helemaal niet dacht ik. Het is zoals Renault Belux netjes laat weten : je moet er leren mee leven want het is een typische eigenschap van de auto en zoiets als : "Je stelt te hoge eisen aan het model Kadjar" (sic).

Begin deze maand ging de auto binnen voor een onderhoudsbeurt en ja ook voor een "update" van het motormanagement. Opnieuw doet zich dat fenomeen voor : als bestuurder ervaar je een lichte verbetering (jawel), als passagier lijkt het er helemaal niet op.

Je wordt er moedeloos van. :(

O ja, tijdens dat laatste werkplaatsbezoek werd er gereden met een identieke Kadjar met enkele honderden kilometers op de teller. Of die auto ook schokte ?

Jawel hoor. Eerder miniem maar het schokkend rijden was er ... en wat was de climax ? De passagier naast de bestuurder merkte op dat de auto "schokvrij" reed. Als bestuurder leek dit helemaal niet zo.

Dat was de op zijn minst gezegd, mijn eigenaardigste recentste ervaring tot nu toe in deze materie. :fp:
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

Komt er zo een roemloos einde aan het downsizen ?
Hallo Renault ?
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

Ik wist dit al lang eigenlijk... Downsizen heeft geen voordelen, behalve op papier. In de praktijk verbruiken ze evenveel als een grotere motor met meer vermogen. Komt daarbij dat ze typische onaangename zaken gaan vertonen zoals hakerig rijden, te weinig koppel,... Een kleine motor in een grote wagen is altijd een slechte combi. Ik heb me dan toch laten vangen aan een gedownsizde motor en weet het nu zeker... nooit meer. Onder de 2000cc ga ik niet (tenzij voor mijn vrouw, maar die rijdt enkel stad en heeft niet zo'n hoge verwachtingen...). En zolang er V6 beschikbaar zijn, liever een V6. Da's de reden waarom ik niet meer met Renault rij. Had die wagens wel graag maar ze hebben al grote motoren uit hun aanbod geschrapt. Jammer.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door zandbak »

De 1.5 ecoboost van Ford en de 1.4 tsi van VAG zijn anders best fijne motoren.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

Heb ooit een 1.2 TDI gekocht voor mijn vrouw... 8 maanden en k heb dat spel buiten gesmeten. Da was ne motor voor een zitmaaier.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door zandbak »

Klopt, is een bagger blok. Ik vind de 1.6 tdi ook niet zo fijn als de 1.5dci.
Echter de benzine blokjes die ik noemde vind ik echt fijne blokken.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



frankrs6
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jun 2016 13:32
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door frankrs6 »

Ook die van mij hort/stoot licht, totdat ik zoals hier eerder geschreven bij koude motor de schakelindicator negeer en zachtjes tot 3000rpm op trek en dan pas schakel, niks aan de hand. De hierboven staande bewering dat de downsize blokken niet zuiniger zijn, kan natuurlijk ook in de prullenbak. Gemiddeld rijd ik 1:14,5 met de kadjar, toch netjes vergeleken met een gelijke grote/zware auto van een aantal jaren terug zonder downsize blok. En als ik echt m'n best ga doen ga ik naar de 1:16,5. Benzine 1.2 dus. De enige auto die daarbij in de buurt kwam was m'n 98'er carisma 1.6 (geen gdi dus!), die 1:15,5 reed als ik extreem mijn best deed. In een auto die een pak lichter was, en aanzienlijk minder frontaal oppervlak... Ik vind het uiteindelijk jammer dat Renault het niet 100% kan oplossen, maar kan ermee leven. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat die van mij een lease is voor 2 jaar ipv prive aankoop. als het prive aankoop was zou ik er wellicht anders in zitten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

Ik zou die bewering niet te gauw in de vuilbak smijten hoor... Pas alle hedendaagse technieken op een iets groter motorblok toe en je bent zeker even zuinig. Die kleine motoren zijn er voor het fiscale voordeel. Neem bvb de bij jullie niet ingevoerde Lattitude. Verbruik met 175 pk, 2000 cc diesel: 8 liter. Nu 3000 CC V6 diesel, 258 pk, verbruik 6,8 liter. En mijn rijstijl is niet veranderd zulle. Kleinere motoren zijn bij gelijk gebruik niet zuiniger! Jij vergelijkt een oude motor met een recente. Vergelijk eens twee recente motoren. Nog een voorbeeld: Seat Ibiza 1.2 TDI, verbruik 7 liter. Renault Scenic 1.5 dCi (grotere motor en viercilinder) verbruik 7 liter...

Je zegt het zelf,... die wagen is nu zo gedownsized... dat hij ervan gaat schokken.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rvdgaag »

Ja DHL, de 3 liter Diesel van BMW is ongeveer het beste dieselblok ter wereld, de waterpomp is electrisch, dynamo koppelt af als er geen stroomlevering nodig is etc etc. Daarom is hij ook zeer efficient. Je kan een BMW echt niet vergelijken met een Renault wat betreft engineering (en veel andere vlakken ook niet).

Ik heb letterlijk 29 jaar alleen maar BMW gereden, nu een Espace en die bevalt redelijk, zodra de kids niet meer mee moeten (3 lange pubers) gaat de Espace eruit en staat er weer een mooie 4 of 5 serie voor de deur, rijdt toch net even beter en geld kosten ze allemaal :-)
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dingelbert
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 49
Lid geworden op: 10 jul 2013 10:52
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Dingelbert »

Naast het feit dat ik een fervent Renaultrijder ben, waag ik me ook al jaren op BMW-motoren. Voor mij en mijn mede-rijders is het KFR (Konstant Fahr Ruckeln)-fenomeen bij BMW bekend. Dat horten en stoten waar op dit forum over gesproken wordt, lijkt erg veel op dat KFR. Er is al van alles geprobeerd: toevoegingen aan de benzine tot monteren van een weerstand bij de luchtinlaat (waardoor de motorsoftware bedot wordt en daardoor een rijker mengsel aflevert). De overeenkomst is dat de software kennelijk het mengsel zeer arm bepaalt, waardoor de motor soms "tekort" komt. De ene BMW motor heeft er meer last van dan de andere, de ene Kadjar heeft er meer last van dan de andere (mijn auto verwaarloosbaar in de eerste versnelling, mijn BMW-motor niet (meer)). Niet meer, want hier blijkt - na een omzwerving m.b.t. werkplaatsen , dat de zeer zeer precieze afstelling wonderen doet. Velen kunnen het goed, een enkeling kan het echt goed. Misschien dat dat ook het antwoord bij de Kadjar zou kunnen zijn?
Google maar eens op KFR.... je schrikt
Peter
Dauphine, Gordini, R5, R5 TS, R5 Alpine, Alpine A310, Fuego, R9, R11, R11, R11, R21 Nevada, Laguna I, Laguna I, Laguna I, Laguna II, Laguna II GT, Laguna II, Nissan Qashqai, Kadjar TCe 130 Bose en Clio TCe 90 S&S Authentique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



VanM
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2016 12:51
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door VanM »

Het googlen bracht mij bij een Duits forum, waar berijders van de Kadjar benzine exact hetzelfde probleem hebben. En ook daar gevallen waarbij de dealer blijft volhouden dat het aan de banden ligt of aan het wegdek. Hoe herkenbaar! http://www.kadjar-forum.de/index.php/Th ... /?pageNo=4
Voor wie het wil nalezen. Ook daar geen oplossing, maar een erkenning dat het samenhangt met het motortype, het willen halen van de euro 6 norm, het inspuiten, etc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door zandbak »

Renault had er goed aangedaan om het vermogen af te knijpen naar 115pk, zoals Nissan dat ook heeft gedaan. Vervolgens hadden ze een 1.6 met 180 pk of zo er bij kunnen voeren.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

Ja, dat klopt volledig... Ook de 1.6 met 200 pk is niet vrij van schokjes bij het optrekken.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rvdgaag »

Jouw (ex)probleem DHL is opgelost met een recente softwareaanpassing van de automaat, een vriend van me is helemaal tevreden nu.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

Ha ok, da's iets nieuws. Zijn ze allemaal terug geroepen?

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rvdgaag »

Geen terugroep volgens mij, ik denk dat Renault nieuwe software laadt wanneer je reclameert of wanneer de auto voor onderhoud binnen staat.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door WillemS »

Of is het het zgn "piepsysteem"
Kan ook nog dat er al een TSB is, even navragen bij de Dealer.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Guglielmo
Lid
Lid
Posts in topic: 32
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 aug 2015 15:59
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Guglielmo »

Wat is het zgn "piepsysteem" en wat is een TSB?
Eigenaar Renault Megane IV TCe-130-EDC-Bose sinds Januari 2017
Daarvoor Renault Kadjar Tce-130 Intens, Megane III Dynamic, Clio III Dynamic Estate, Clio III Dynamic, Megane II, Clio II, Megane I, Twingo, Clio I, 14GTL, 5TL, 5GTL, 12TS, 12TL en 8 Major

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 16
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door rvdgaag »

TSB is een technisch service bulletin, piep systeem geen idee, dat kan van alles zijn bij een Renault :-)
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

Had dit toen op punt gestaan, dan reed ik er nog mee. Maar Renault ontkende en zei dat het een producteigenschap was. Dus ik moest niet rekenen op een update... Sta me toe te zeggen dat Renault hier tov een trouwe klant wel in de fout ging. Ik ga het hele verhaal niet vertellen, maar alles wat kon mislopen toen ik een dieselversie wou kopen (en hiervoor de nodige opleg zou doen) is misgelopen. We hebben nu wellicht een derde wagen nodig. Gevolg is dat ik ook uitkijk nu bij de andere merken, daar waar het vroeger zeker en vast een scenic zou zijn die er bij kwam...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door zandbak »

@ DHL, Ik kan me voorstellen dat een bepaald merk je voorkeur heeft. Zo is dat bij mij BMW, mooie auto's om te zien en de techniek is ook mooi (allemaal persoonlijk natuurlijk). Ik zou persoonlijk nooit bij één automerk blijven plakken, er is zo veel mooi's ook elders te koop. Ik heb nog nooit achter elkaar hetzelfde merk gekocht. Ik kijk altijd wat er in de markt beschikbaar is op het moment dat ik een nieuwe auto nodig heb. Dat vind ik ook het leuke dat ik dan lekker alle opties van verschillende merken af kan gaan, zo kwam ik door proefritjes te maken er achter dat ik de Golf eigenlijk een hele fijne auto vond. Zo ontdek je nog eens wat :-)
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

Ja, daar heb je wel gelijk in...

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door WillemS »

Het "Piepsysteem" wordt gebruikt bij veel bedrijven en instellingen.

Men doet wat aan een probleem alleen als de klant komt klagen(piepen) anders niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 35
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door Renos »

Ik rij nu met de Kadjar benzine 1.2 met een update van begin augustus 2016. Spectaculair is de verbetering van het motormanagement nu niet bepaald, maar het verschil is groot.

Na een drietal maanden kan ik de toestand evalueren als stabiel, hetgeen betekent dat de auto nog wel eens schokt maar eerder miniem.

O.a. bij een koude start en een koud wegrijden, lijkt het schokken verdwenen te zijn : is dit de bevestiging dat de motor op bedrijfstemperatuuur een te arm mengsel krijgt ? Ik denk het wel, vermits bij een koude motor het mengsel automatisch rijker is ... en de schokken verdwijnen.

Opvallend - en dat heb ik reeds in een vorige post uiteengezet - als bestuurder lijkt het schokken helemaal minder erg t.o.v. de passagier die juist dat schokken als erger ervaart. Mogelijks is dit een subjectieve ervaring.

Finaal is er toch wat aan 't bewegen en ter illustratie daarvan verzekerde de technieker die de update uitvoerde - mijns insziens heel vakkundig - mij dat Renault Frankrijk uiterst verveeld zit met het stilaan huizenhoge wordend probleem.

Kunnen die kerels in Frankrijk het toch maar klaarspelen om uit de negatieve publiciteit te blijven.
Zeg nu zelf, wie heeft sedert najaar 2015 al eens in een (auto)vakblad of andere media een negatief verslag gelezen of gezien over de schokkende Kadjars ?
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 51
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: horten en stoten bij koude moter

Bericht door DHL »

Tja Renos, wellicht rijden er veel meer goede Kadjars rond dan Kadjars met problemen hee.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht