Hallo allemaal,
Ik ben sinds 2 jaar de trotse eigenaar van een grijze Twingo uit 2008, een automaat. Nu had ik al wel eens gelezen dat Renault bekend staat om hun storingsgevoelige automatische versnellingsbakken. Wel een paar kleinere storingen gehad (bij het terugschakelen bij afremmen/het laten kruipen/bollen van de auto ging ie de fout in), maar omdat je zelf verder kan schakelen niet zo erg.
Eerder dit jaar een storing gehad die nog al ernstig was: de auto blokkeerde volledig en alleen stilleggen en opnieuw starten zorgde ervoor dat ik weer verder kon rijden. Bij de garage binnengebracht, maar die hebben niets kunnen ontdekken en hebben de versnellingsbak gereset. Daarna reed hij weer als vanouds.
Tot van de week na een paar kleinere storingen (bij het terugschakelen bij het afremmen) het blokkeren opnieuw gebeurd. Heeft iemand dit al eens eerder aan de hand gehad en weet die wat het precieze euvel kan zijn? Wellicht moet er meer gebeuren dan alleen de versnellingsbak resetten. Dan kan ik dat aan de garage doorgeven of ze daar naar zouden kunnen kijken.
Storing automatische versnellingsbak Twingo 2008
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 26 sep 2015 13:47
- Actief als: particulier
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
-
Problemen automatische versnellingsbak met caravan
door Vertrokken - 46088 » » in Aandrijving, wielophanging, besturing, remmen van de Captur 2 - 4 Reacties
- 1042 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken - 46088
-
-
- 1 Reacties
- 627 Weergaves
-
Laatste bericht door Renault47
-
- 2 Reacties
- 641 Weergaves