Centrale deurvergrendeling werkt niet meer
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 28 okt 2015 07:22
- Actief als: particulier
Centrale deurvergrendeling werkt niet meer
Renault Magane Grandtour 1.5 DCI (?) uit Jan 2006
Herkent iemand het volgende probleem??
Ik wou onlangs mijn deur sluiten met mn card (zoals gebruikelijk) alle portieren gingen op slot, althans dat dacht ik.
ok ik hoorde niet het geklik, dus toch maar even checken. Wat blijkt mijn linker portier was gewoon nog open (niet op slot)
de rest van de deuren wel, rondje gemaakt en al gouw bleek ook de achter klep niet op slot te zitten, Raar.
Na een paar keer van alles te proberen toch maar naar de dealer, die kon het zo niet oplossen, de card maakt wel gewoon contact daar ligt het niet aan. de portier kan ik wel van binnen uit open doen maar niet meer sluiten (op slot)
Bij het uitlezen op de computer kwam ook geen fout melding. Het lijkt er sterk op dat er ergens een storing zit, alsof hij geen contact met de computer kan maken.
Is dit een bekend probleem? of moet men nu idd alle bekleding er af gaan afhalen om de storing te vinden? zoals is geadviseerd. of de computer onder de stuur vervangen, nog maar niet te spreken over de evt extra kosten die er overheen gaan komen,
Bouwjaar :
Brandstof :
Herkent iemand het volgende probleem??
Ik wou onlangs mijn deur sluiten met mn card (zoals gebruikelijk) alle portieren gingen op slot, althans dat dacht ik.
ok ik hoorde niet het geklik, dus toch maar even checken. Wat blijkt mijn linker portier was gewoon nog open (niet op slot)
de rest van de deuren wel, rondje gemaakt en al gouw bleek ook de achter klep niet op slot te zitten, Raar.
Na een paar keer van alles te proberen toch maar naar de dealer, die kon het zo niet oplossen, de card maakt wel gewoon contact daar ligt het niet aan. de portier kan ik wel van binnen uit open doen maar niet meer sluiten (op slot)
Bij het uitlezen op de computer kwam ook geen fout melding. Het lijkt er sterk op dat er ergens een storing zit, alsof hij geen contact met de computer kan maken.
Is dit een bekend probleem? of moet men nu idd alle bekleding er af gaan afhalen om de storing te vinden? zoals is geadviseerd. of de computer onder de stuur vervangen, nog maar niet te spreken over de evt extra kosten die er overheen gaan komen,
Bouwjaar :
Brandstof :
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 13 apr 2025 10:25
Re: Centrale deurvergrendeling werkt niet meer
Gaat de deur en de achterklep wel op slot als je de schakelaar in de auto bedient?
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, Captur limited 0.9, Kadjar 1.3 intens
Hide post links |
-
Alleen werkt de kofferklep. D deuren gaan niet op slot
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
Soms wil het los nemen van de min klem van de accu , nog wel eens iets resetten.
Radiocode opschrijven en ramen opnieuw inleren is dan wel noodzakelijk.
Radiocode opschrijven en ramen opnieuw inleren is dan wel noodzakelijk.
Hide post links |
-
Volgende de garage zou de uch Niet mee goed werken.
Ze gaan eerst grondig op zoek waar het probleem ligt. Ik wacht hun uitslag rustig af. Hoop dat het niet een heel duur verhaal gaat worden. wou nou net voor een estade gaan sparen , maar dit probleem had ik niet verwacht, ik had nog even gezocht op deze forum, maar kwam niet echt op een soort gelijke ervaring. toch bedankt voor de reacties.
Ze gaan eerst grondig op zoek waar het probleem ligt. Ik wacht hun uitslag rustig af. Hoop dat het niet een heel duur verhaal gaat worden. wou nou net voor een estade gaan sparen , maar dit probleem had ik niet verwacht, ik had nog even gezocht op deze forum, maar kwam niet echt op een soort gelijke ervaring. toch bedankt voor de reacties.
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 10 jul 2016 10:37
Ik heb een renault megane 1.5dci. Ik heb het vervelende probleem dat mijn deuren niet op slot kunnen. Ik hoor wel een klik als ik de afstandbediening indruk. De computer geeft als storing aan dat mijn deur aan bestuurders kant open staat. Deze foutmelding komt direct iedere keer als ik ga rijden. Deur is goed afgesloten dus dat is het probleem niet. Iemand een idee waar ik het best kan beginnen te zoeken? Groet Will
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 22 mei 2025 19:41
Waarschijnlijk je slot inwendig defect.
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Laatste bezoek: 10 jul 2016 10:37
Beste mechanic. Kan het ook zijn dat er een sensor niet goed werkt? Of staat dit met elkaar in verbinding? Gr will
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 22 mei 2025 19:41
Je display geeft aan dat de deur 'open' blijft staan. Deze deurschakelaar zit in het slot als ik me niet vergis.
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 23 apr 2021 16:36
Mijn Megane 3 grandtour uit 2011 gaf ook problemen, namelijk het bestuurders portier ging regelmatig niet meer met de centrale vergrendeling van slot. Ik vind dit forum vaak erg handig maar kon voor dit probleen geen oplossing vinden. Ik heb dit inmiddels kunnen oplossen en vandaar dat ik mijn ervaring even met jullie deel.
Ik heb het slot gedemonteerd en open gemaakt.
(Deur bekleding verwijderen, cilinder verwijderen, handvat verwijderen, handvat binnendeel los schroeven, slot los schroeven en de boel uit de deur halen, genoeg info over te vinden.)
Het slot open maken kan zonder dat de onderdelen rond je oren vliegen, wel moet je een aantal kunstof puntlassen verbreken. Mijn slot bevat 1 motortje met een wormwiel. Dit motortje zit over de twee contacten geschoven en kun je dus verwijderen zonder iets stuk te maken. In mijn geval is het motortje niet stuk maar loopt ook niet meer als nieuw. Mijn conclusie is dat het slot vervuild is waardoor het iets minder soepel loopt. Zeker als het koud is wordt het vet in het slot iets dikker waardoor het motortje onvoldoende kracht levert om het slot nog te bewegen en het bromt daardoor alleen. Nadat ik alles heb schoon gemaakt en alle draaipunten van een druppeltje olie heb voorzien (ook aan de binnenkant) werkt alles weer prima. Om de boel weer netjes dicht te maken moet je het motortje eerst naast het tandwiel plaatsen en dan pas het deksel terug zetten.
Voor de zekerheid heb ik ook een los motortje besteld bij Ali (FC-280SC-18180) Het is even prutsen maar een nieuw slot kopen is dus niet nodig.
Ik heb het slot gedemonteerd en open gemaakt.
(Deur bekleding verwijderen, cilinder verwijderen, handvat verwijderen, handvat binnendeel los schroeven, slot los schroeven en de boel uit de deur halen, genoeg info over te vinden.)
Het slot open maken kan zonder dat de onderdelen rond je oren vliegen, wel moet je een aantal kunstof puntlassen verbreken. Mijn slot bevat 1 motortje met een wormwiel. Dit motortje zit over de twee contacten geschoven en kun je dus verwijderen zonder iets stuk te maken. In mijn geval is het motortje niet stuk maar loopt ook niet meer als nieuw. Mijn conclusie is dat het slot vervuild is waardoor het iets minder soepel loopt. Zeker als het koud is wordt het vet in het slot iets dikker waardoor het motortje onvoldoende kracht levert om het slot nog te bewegen en het bromt daardoor alleen. Nadat ik alles heb schoon gemaakt en alle draaipunten van een druppeltje olie heb voorzien (ook aan de binnenkant) werkt alles weer prima. Om de boel weer netjes dicht te maken moet je het motortje eerst naast het tandwiel plaatsen en dan pas het deksel terug zetten.
Voor de zekerheid heb ik ook een los motortje besteld bij Ali (FC-280SC-18180) Het is even prutsen maar een nieuw slot kopen is dus niet nodig.
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 01 dec 2024 14:02
Auto geeft aan rechterdeur open maar is goed gesloten , automatische vergrendeling gaat niet meer dicht met key card ,met knop binnen 7 seconden vasthouden en een deur open werkt het nog wel om de deuren op slot te doen ???
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-