Ik ben op zoek naar een andere auto. De afgelopen jaren hebben wij Volvo's gereden, maar toen onze vorige overleed, zijn we in een Subaru Forester gestapt. Laten we zeggen dat dat niet met ons matcht.

Ik heb een beetje een onzeker gevoel ten aanzien van Renaults. Een vriend van mij had een Megane II waar we twee bakken van hebben gewisseld in 1,5 jaar. Een kennis van mij had een prachtige Espace 3.0 diesel die gereviseerd was toen hij hem kocht en een ton later weer met een kapotte kop en een kapotte turbo aan de kant stond. Daarnaast rookte de Vel Satis 2.2 DCi van mijn ouders zijn koppeling op bij het rijden met hun caravan in de Zwitserse Alpen. Kortom, mijn ervaringen met Renaults zijn niet zonder problemen dus.
Ik heb twee interessante Espace's gezien. Vanwege het diesel gedoe, ben ik aan het kijken naar LPG G3 motoren. Ik heb een Renault Espace 2.0 16V Authentique uit 2002 gezien en een Renault Espace 2.0 Turbo Privilege uit 2004. Twee hele verschillende auto's. Maar goed, voor ik ergens aan begin, wil ik wel wat meer weten over de risico's. Ik vind het mooie auto's met lekker veel ruimte en licht, maar de vraag is of ik er goed aan doe. Ga ik er plezier van hebben, of ga ik er op leeglopen? Of kan ik beter gewoon weer op zoek naar een andere V70 automaat op gas?
Alle hulp/input is welkom.