Chippen of niet?
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 05 apr 2016 08:20
- Actief als: particulier
Chippen of niet?
Ik denk erover om de kadjar 1.2 tce na ontvangst te laten chippen. Weet iemand hoe het zit hiermee. Als ik bel om te informeren zou de motorgarantie blijkbaar overgenomen worden. Wat dan met de rest van de garantie? Vervalt deze ook of blijft deze tellen? 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Laatste bezoek: 17 jan 2017 16:51
Re: Chippen of niet?
Zou zowieso nog wachte tot ie uit rodage is, des pak tegen 5000 km ...
Je kan ook beter opteren voor herprogrammeren van de ecu ...garantie is in theorie op motor weg, voor de rest blijft deze as is ....
Ben er ook over aan het denken, moet eerst nog wel wagen hebben en afwachten hoe die presteert. ...
Je kan ook beter opteren voor herprogrammeren van de ecu ...garantie is in theorie op motor weg, voor de rest blijft deze as is ....
Ben er ook over aan het denken, moet eerst nog wel wagen hebben en afwachten hoe die presteert. ...
Kadjar bose tce titanium grijs,safety pack,parking pack,leder pack,winterpack downgrade 17’’!
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 18 okt 2020 21:44
als men uitleest dat je gechipt bent omdat bv je versnelling bak het begeven heeft of iets anders wat kapot gaat wat mogelijk te maken zou kunnen hebben dat hij gechipt is , ben je daarop je garantie kwijt, ook al is het niet direct de oorzaak.
weet niet hoe het juridisch zit , dit werd me verteld door mijn dealer omdat ik aangaf dat het hikken en stoten misschien wel opgelost zou kunnen worden door de motor te laten chippen.
weet niet hoe het juridisch zit , dit werd me verteld door mijn dealer omdat ik aangaf dat het hikken en stoten misschien wel opgelost zou kunnen worden door de motor te laten chippen.
Megane 4, 2018
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 10 aug 2016 22:13
Zou fijn zijn als de dealer als francise (o.i.d) deze mogelijkheid (chippen) gratis zou bieden incl garantie certificaat (100000KM)
Gewoon, als aftermarket (niet strafbare) service. (in NL tenminste)
Gewoon, als aftermarket (niet strafbare) service. (in NL tenminste)
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
Wat bedoel je met franchise? Een vrijstelling van de verzekering?
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 18 okt 2020 21:44
had ik ook al voorgesteld Kad in mijn Jar, daar wilde ze niet aan beginnen omdat RN bezig is met het probleem. en in principe de eerste 2 jaar RN de garantie geeft. Ik heb er 3 jaar bij gekocht dus ben voorlopig gedekt, maar dan nog vind ik wel dat men over de brug moet komen . zeker voor die klanten die na twee jaar aan de goden zijn overgeleverd.
Megane 4, 2018
Hide post links |
Ik heb mijn vorige Duster ( 1.6 16v ) laten "herschrijven" en daar 5 jaar zonder problemen mee gereden. Mijn nieuwe Duster 1.2 TCe heeft een piggybag, laten doen bij V-tune in Huizen. Van 125 naar 153pk en vooral het koppel in de tweede versnelling is merkbaar toegenomen. ( van 205nM naar 245nM )
De RN verkoper gewoon het verhaal verteld en hij vroeg me zelfs om informatie !
De RN verkoper gewoon het verhaal verteld en hij vroeg me zelfs om informatie !
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Wat is een piggbag? Een kastje dat je inbouwt?
BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
Klopt. Stelt niets voor en als je de auto verkoopt/inruilt kun je hem er met een kwartiertje ( max. ) weer uithalen.
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 27 feb 2025 20:53
@ Fuego1971, is een piggbag hetzelfde als een powerbox?
Mijn ervaring is dat een powerbox foutcodes in het diagnose systeem kan opleveren. Dit komt omdat de powerbox signalen van het motormanagement (inspuitcomputer) aanpast naar de inspuitpomp. Metingen van de verbrandingen past deze box echter niet aan, wat dus kan resulteren in foutcodes. In dat geval is chip-tuning toch een betere oplossing, omdat je het motormanagement zelf aanpast i.p.v. manipuleert.
Mijn ervaring is dat een powerbox foutcodes in het diagnose systeem kan opleveren. Dit komt omdat de powerbox signalen van het motormanagement (inspuitcomputer) aanpast naar de inspuitpomp. Metingen van de verbrandingen past deze box echter niet aan, wat dus kan resulteren in foutcodes. In dat geval is chip-tuning toch een betere oplossing, omdat je het motormanagement zelf aanpast i.p.v. manipuleert.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 10 aug 2016 22:13
Een powerbox helpt vermoedelijk niet tegen hikken omdat de foute inspuitmomenten worden overgenomen (effe uit de heup geschoten:-))
De boel moet gewoon overschreven worden lijkt me, dus dan beter chippen wellicht.
wie weet het?
De boel moet gewoon overschreven worden lijkt me, dus dan beter chippen wellicht.
wie weet het?
Kadjar TCE Intens met pack easy park assist. Rouge flamme
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
Een powerbox zorgt er net voor dat de wagen verkeerde info krijgt zoals temp en druk waardoor hij rijker wordt.
BMW 730 D 258 pk 2014
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut