demontage dakdragers renault

Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
dannyhappy11
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2016 19:23
Actief als: particulier

demontage dakdragers renault

Bericht door dannyhappy11 »

Hoi. Hoe kan ik, indien mogelijk, de orginele dakdragers demonteren van mijn Renault Megane Break Autentique,1.6 16v benzine,bjr.:2002?
Bvd voor info en mvg; Danny Verheijden, Urmond.

P.s.
Net nog foto bijgevoegd; ziet eruit alsof je het met een autosleutel moet doen, maar die heb ik er niet bijgekregen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Harm
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 632
Lid geworden op: 30 nov 2011 20:04
Actief als: particulier

Re: demontage dakdragers renault

Bericht door Harm »

Er horen speciale sleuteltjes bij de slotjes van de dakdragers. Als je die er niet bij hebt gekregen dan zijn er 2 opties:

1 * Naar een Renault garage en kijken of ze een sleutelbak hebben waar een passend sleuteltje in zit. Zodra je een van de kapjes open hebt (het zijn afdekkapjes die omhoog scharnieren) dan kun je binnenin het sleutelnummer vinden en sleuteltjes bij bestellen.

2 * Met voorzichtig geweld een platte schroevendraaier erin steken en wat duwen en draaien, dan gaat het slot vaak wel open. De slotjes moeten een kwartslag tot een halve slag draaien om open te gaan.
Nadeel: het slot is daarna vaak kapot. Via de garage kun je wel nieuwe slotjes met sleutels bestellen en die monteer je ook makkelijk in het kapje. In principe hoef je maar een slotje kapot te maken op deze manier, want als het goed is zijn alle vier de slotjes gelijk (tenzij er ooit een vervangen is natuurlijk).

Heb je het kapje eenmaal open met sleutel of schroevendraaier, dan zit erachter een bout. Ik meen me te herinneren dat dit een Torx bout is, dat lijkt op een inbus, maar heeft net een andere binnenkant. Zo'n Torx sleutel in de juiste maat hoort ook bij de auto te zitten, kijk eens in het reservewiel, daar zat ie bij mij. Zit hij er niet bij dan kun je een Torx sleutel kopen bij een ijzerwarenzaak, voor pakweg 5-10 euro. Met de Torx bout draai je de dakdrager los of vast.

Overigens kun je de dakdragers als ze eenmaal los zijn ook pal naast elkaar aan de achterkant zetten, zie bijgaande foto's. Dat staat wel leuk en zo werd het door Renault geleverd destijds. Uiteraard kunnen ze er ook helemaal af.

Succes! Groeten, Harm
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Smutsel
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jun 2018 11:00
Actief als: particulier

Re: demontage dakdragers renault

Bericht door Smutsel »

Weet iemand welke maat inbus ik kan gebruiken om mijn dakdragers vast te zetten? Ik heb namelijk via marktplaats 2 dakdragers gekocht maar ik heb geen idee meer waar ik de boutjes heb gelaten :fp: :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht