gezamenlijke TomTom kaart update

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Meerwaldt1963
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 106
Lid geworden op: 20 jun 2014 20:09
Actief als: particulier

gezamenlijke TomTom kaart update

Bericht door Meerwaldt1963 »

Misschien een idee...

Wanneer een nieuwe sd-kaart van bv. TomTom Europa wordt aangeschaft en gekopieerd met r-link explorer,
heb je het backup bestand met de sd kaart gegevens.
Aangezien de sd kaart nog niet is geactiveerd kun je meerdere sd kaarten aanmaken voor gebruik.
Wanneer je 1x per jaar een nieuwe sd-kaart betaald uit een gezamenlijk potje van bv. 125 man, heb je een nieuwe kaart voor 1 euro.
Zo wordt het rijden met r-link TomTom een stuk goedkoper.

Is mijn beredenering juist of niet.
Renault Captur Dynamique TCe90 / R-link / Pack Style / Park City Camera

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mwes
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 apr 2014 08:20
Actief als: particulier

Re: gezamelijke TomTom kaart update

Bericht door mwes »

Zou mooi zijn !
* Renault Grand Scénic TCe 130 Energy, Série Limitée R-Cinema, 7/2014*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bas1975
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 226
Lid geworden op: 10 jul 2014 17:02
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: gezamelijke TomTom kaart update

Bericht door Bas1975 »

Buiten dat het illegaal is, vraag ik me af of het werkt. Vroeg of laat maakt R-Link contact met R-Link Store en zal dan ID va kaart uitlezen. En waarschijnlijk blokkeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: gezamenlijke TomTom kaart update

Bericht door Axel57 »

Als iedereen nu gewoon tegen RN blijt zeuren dat de kaart updates veel te duur zijn gaan ze er misschien eens wat aan doen?

Zag laatste een TomTOm voor 109euro met Life Time kaart updates, daar moet RN dan toch ook wat mee kunnen?
PS bij de meeste navigatie leveranciers is Life Time Update tegenwoordig standaard.


Ik heb nu 9.3 en de laatste versie is 9.6 weet iemand hoelang het dan duurt voordat je die gratis hebt.

Niks zo vervelend als een oude kaart in je bijna nieuwe Captur. Nu rijden wij niet heel veel buiten de bekende wegen maar toch.
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: gezamenlijke TomTom kaart update

Bericht door Theo-R-link »

Ik heb op twee jaar nog maar eenmaal gehoord van een gratis kaartupdate en dat was voor die V960. Schijnbaar omdat er iets was fout gelopen bij V955. En enkel mensen die dat volgden op de computer, of beter nog, lid waren van dit forum wisten dat.
Wat het gebruik maken van elkaars kaart betreft, ik geloof nooit dat dit werkt. De beveiliging is natuurlijk hard verminderd, want vroeger kon men enkel op een SD kaart van Renault een kopie maken en nu op alles. Maar ik denk dat uw nummerplaat juist in de kaarten zit! Wat het wettelijke betreft: inderdaad Renault houdt daar streng toezicht op, want toen Menavrus aankondigden dat ze goedkopere kaarten voor R-link gingen brengen, kregen ze snel problemen.
Persoonlijk vind ik dat Renault wettelijk ook niet in orde is door kaarten te leveren die achterhaald zijn en heel duur.
Dus met mijn geweten zou ik geen problemen hebben.
Wat het aandringen bij Renault betreft, dat kan voor jezelf iets opbrengen (persoonlijk ontving ik op 2 jaar al 450€ aan tegemoetkomingen voor R-link) maar ik denk dat niemand bij Renault de moed of de kracht heeft dit systeem te herzien.
Dat is zoals in de politiek, vaak weet men dat men fout zit, maar durft niet op zijn, al genomen, stappen terug komen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Timelord
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 124
Lid geworden op: 01 jul 2010 20:42
Actief als: particulier

Re: gezamenlijke TomTom kaart update

Bericht door Timelord »

Toen wij de auto kregen werden er in Apeldoorn rotondes weggehaald. De kaartupdate die we toen deden heeft nog steeds de rotondes er op staan. Ik vraag me dan ook af of updaten wel zo'n goed idee is (voor zoveel geld). Beter enkele jaren wachten lijkt me een beter idee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: gezamenlijke TomTom kaart update

Bericht door Theo-R-link »

Ik heb twee jaar rondgereden met een Benelux kaart. Ik wachtte vanaf begin dit jaar op een update (de laatste was in Oktober en had ik gemist) maar die kwam er niet. Toen bood men Europa V960 aan voor 0 euro, en ik heb die gekocht en met veel problemen geïnstalleerd. Ik rijd maar 6.000 km per jaar, dus als ik drie updates per jaar moest doen, wordt dat wel duur per km. Maar dat wil niet zeggen dat ik bv tijdens mijn verlof in de Ardennen niet nodig heb.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht