Nieuwe Kadjar Bose EDC benzine uitvoering

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Ben!
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mei 2016 09:38
Actief als: particulier

Nieuwe Kadjar Bose EDC benzine uitvoering

Bericht door Ben! »

Hallo allemaal,

Vorige week een nieuwe Kadjar Bose EDC benzine besteld met opties Pack Lumire/Pack winter en Pack Easy Park Assist in de kleur zwart.

Ik koop om de 2 jaar een nieuwe auto, hobby en liefhebber, ik heb altijd renault gereden tot volle tevredenheid. Nu een jaar geleden wilde ik een SUV maar de Kadjar was niet in automaat benzine leverbaar, verder gaan kijken en kwam bij de Nissan Qasqai Xtronic uit. Die heb ik besteld maar sinds de afleveringen alleen maar spijt en frustratie en dan met name over het schakelgedrag van de auto. Naar mijn mening is de Xtronic een aanfluiting, zeer hoog in toeren en je rijdt bv.80 km per uur en de bak lijkt in zijn 4 te blijven hangen na een minuut schakeld de bak eindelijk op naar 7 met een schok. Dit diverse keren aangekaart bij Nissan en uiteindelijk een demo gehad in bruikleen om te zien hoe die schakelde, nou precies hetzelfde. Ik moest maar merk het gas spelen omdat de auto dan wel door schakelde of handmatig schakelen! Tja dan had ik wel een schakelbak gekocht!

Nu een proefrit gemaakt met een Kadjar EDC diesel, de benzine uitvoering is er nog niet, wat een enorm verschil met de Xtronic van Nissan, of je van de hel in de hemel kom. Dus de bestelling in werking gezet, nu wachten tot augustus.

Ik heb 2 vragen waar ik hier misschien antwoord op kan krijgen, klopt het dat er rond de spiegels windgeruis is en zo ja is hier een oplossing voor? Zijn de spiegels automatisch inklapbaar of is dit een optie?

Ben.
Renault fan. Voorheen o.a. Clio 1.2/Clio 1.2 quikshift/Megane Coupé 1.6/Megane Coupe 2.0 CVT/Megane Coupé Bose 2.0 CVT/Nissan Qasqai Connect Xtronic (spijt van )en m.i.v september 2016 Kadjar Bose TCE EDC met Pack Lumiere / Pack WInter en Pack Easy Park Assist.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Nieuwe Kadjar Bose EDC benzine uitvoering

Bericht door RichTrip »

Het blijkt inderdaad dat er bij sommige Kadjar rijders windgeruis is rond de linker buitenspiegel. Hier schijnt inmiddels een oplossing voor te zijn. Dus wellicht speelt dat niet meer bij de Kadjars welke nu vanaf de fabriek worden geleverd.
De spiegels zijn af-fabriek inderdaad niet automatisch inklapbaar. Hier is ook achteraf een set bij de dealer leverbaar welke dat wel mogelijk maakt.

Gefeliciteerd alvast met je nieuwe auto!
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ben!
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mei 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: Nieuwe Kadjar Bose EDC benzine uitvoering

Bericht door Ben! »

Bedankt voor je antwoord Richtrip. Zijn de problemen met verbinden Samsung S6 opgelost of zijn die er nog steeds? Ik heb inmiddels wat rond gekeken op dit forum en kwam ook het stotteren bij 50 km per uur tegen, speelt dit ook nog?
Renault fan. Voorheen o.a. Clio 1.2/Clio 1.2 quikshift/Megane Coupé 1.6/Megane Coupe 2.0 CVT/Megane Coupé Bose 2.0 CVT/Nissan Qasqai Connect Xtronic (spijt van )en m.i.v september 2016 Kadjar Bose TCE EDC met Pack Lumiere / Pack WInter en Pack Easy Park Assist.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renos
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 apr 2016 06:21
Actief als: particulier
Locatie: Vlaanderen

Re: Nieuwe Kadjar Bose EDC benzine uitvoering

Bericht door Renos »

Ben! schreef:Bedankt voor je antwoord Richtrip. Zijn de problemen met verbinden Samsung S6 opgelost of zijn die er nog steeds? Ik heb inmiddels wat rond gekeken op dit forum en kwam ook het stotteren bij 50 km per uur tegen, speelt dit ook nog?
Er zijn meerdere topics op dit forum gewijd aan het schokken, horten en stoten van de benzine uitvoering Kadjar.
Uit alle berichten kan men opmaken dat de huidige geleverde Kadjars geen gebreken vertonen in die aard.

Er zijn ook geruchten dat het een bepaalde reeks Kadjars zou betreffen, nl. geleverd in de zomer/najaar 2015 tot begin 2016.

Nogmaals, van deze geruchten kan er weinig hard gemaakt worden.

Persoonlijk (België) rij ik 'n Kadjar geleverd in oktober 2015 die begin januari 2016 "schok" gebreken kreeg. Die zijn tot op heden niet opgelost.

Opvallend dat het probleem meer voorkomt in Nederland dan in België.
Warning : maybe some messages could be sent by an old timer Lenovo T500 laptop, easily and proudly using Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 Bit "Una" operating system.
Never heard about Linux ?
Just give it a damn try if you dare. Just right now. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ben!
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mei 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: Nieuwe Kadjar Bose EDC benzine uitvoering

Bericht door Ben! »

Bedankt voor je reactie Renos, ik zal het dus moeten ervaren als de auto geleverd word.

Zowel het stotteren, windgeruis en koppelen van mijn Samsung S6 levert niet echt heel duidelijke antwoorden op. Zodra ik de auto heb zal ik mijn ervaring hier plaatsen.
Renault fan. Voorheen o.a. Clio 1.2/Clio 1.2 quikshift/Megane Coupé 1.6/Megane Coupe 2.0 CVT/Megane Coupé Bose 2.0 CVT/Nissan Qasqai Connect Xtronic (spijt van )en m.i.v september 2016 Kadjar Bose TCE EDC met Pack Lumiere / Pack WInter en Pack Easy Park Assist.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



sup
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 aug 2015 23:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe Kadjar Bose EDC benzine uitvoering

Bericht door sup »

Ben proficiat met je nieuwe auto wanneer is de planning dat deze wordt uitgeleverd ?? Omtrent Samsung S6 en S7 werkt nog steeds niet werk zelf met goedkoop bluetooth speakertje en hopen dat de Fransen gauw met een oplossing komen. Maar die zijn niet zo snel want heb 6 weken terug gebeld en kreeg te horen dat ze niet verder gaan als de S5. Ik zeg hem voer Nokia maar weer in kon ie niet om lachen. Op Engels en Duits forum ook al veel klachten over want sinds de update naar mm 6.01 werkt niet op R-lINK 2
Kadjar TCE Intens Automaat benzine ( heerlijk ). Rouge flamme. R-link 2 ( oude versie :naughty: :cry2: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1445
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe Kadjar Bose EDC benzine uitvoering

Bericht door larsdijkstra 16v »

Met de Samsung heeft te maken met de laatste schil die Samsung over de laatste versies van Android doet.
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Bas1975
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 226
Lid geworden op: 10 jul 2014 17:02
Actief als: particulier
Locatie: Apeldoorn

Re: Nieuwe Kadjar Bose EDC benzine uitvoering

Bericht door Bas1975 »

Klopt, helaas is de bluetooth standaard een rekbaar begrip. Hoe meer (Samsung) je ervan afwijkt hoe meer kans op problemen. Nokia / Microsoft Lumia's werken echt perfect.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Nieuwe Kadjar Bose EDC benzine uitvoering

Bericht door DHL »

Iphones ook voor de potentiele kopers.
Bij een update van het telefoontoestel wacht ik altijd enkele dagen. Dit om twee redenen. Enerzijds omdat er dikwijls bugs zitten in een update waardoor bepaalde functies van je tel niet meer naar behoren werken (ik volg dit op op een forum), anderzijds omwille van de connectie met je wagen. Maw ik laat altijd anderen proefkonijn zijn lol.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



sup
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 182
Lid geworden op: 17 aug 2015 23:26
Actief als: particulier

Re: Nieuwe Kadjar Bose EDC benzine uitvoering

Bericht door sup »

Weet ik maar bedoelde met Nokia als grapje en met name de oude Nokia, Volgens Samsung waar je een snel mailtje van terug kreeg lag dit toch werkelijk aan de R-Link 2 want R-Link zou er geen last van hebben en als dat waar is dan zit het echt bij Renault. Maar ja nogmaals auto top maar raar nieuwe auto S6 pakt niet en navigatie oude kaarten van 2014.Volgens Renault toch echt de nieuwste kaarten is jammer en gemiste kans.. Stel je voor zeg ik tegen RN rij hier achter bij rondweg die al anderhalf jaar klaar is en mijn nieuwe Kadjar kent de weg niet ( helemaal van slag ) en telefoon gaat S6 maar moet via bleu tooth speakertje van 10 euro want de nieuwe Kadjar R-Link2 kent de telefoon niet. Ik zeg weg kent ie niet en telefoon niet wat zou u vinden.Tjsa zegt ie dat kan das vervelend. Ik zeg dat klopt maar das geen reclame voor een nieuwe auto. In Engeland wordt de fout erkend en er zou gewerkt worden aan een patch die probleem moet oplossen
Kadjar TCE Intens Automaat benzine ( heerlijk ). Rouge flamme. R-link 2 ( oude versie :naughty: :cry2: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Nieuwe Kadjar Bose EDC benzine uitvoering

Bericht door DHL »

Ja, inderdaad... Rlink loopt achter op bepaalde vlakken. Heb ook nog geen enkele update gekregen sinds november (heb de wagen sinds dan). Ik dacht dat er per kwartaal een update voorhanden zou zijn, niet dus...
Dat nieuwste tel toestellen niet werken is een beetje een oud zeer. Was al bij de oude systemen zo. Renault zou korter op de bal mogen spelen.

BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ben!
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mei 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: Nieuwe Kadjar Bose EDC benzine uitvoering

Bericht door Ben! »

Sup, de auto word verwacht augustus dus hoop ik dat er dan updates uitgevoerd zijn, het is tenslotte een nieuw geproduceerde auto, tenminste dat lijkt mij wel omdat de EDC benzine een uitbreiding is. De EDC benzine zou dus een nieuw geproduceerde auto moeten zijn. Ook het stotteren en windgeruis waar ik op het forum over heb gelezen zou dan niet meer voor moeten komen, hoop/denk ik!
Renault fan. Voorheen o.a. Clio 1.2/Clio 1.2 quikshift/Megane Coupé 1.6/Megane Coupe 2.0 CVT/Megane Coupé Bose 2.0 CVT/Nissan Qasqai Connect Xtronic (spijt van )en m.i.v september 2016 Kadjar Bose TCE EDC met Pack Lumiere / Pack WInter en Pack Easy Park Assist.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ben!
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mei 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: Nieuwe Kadjar Bose EDC benzine uitvoering

Bericht door Ben! »

Is er ook een alternatief voor de vishengel ( antenne) die op de Kadjar zit zonder dat de radio ontvangst slechter word? Ik denk dan aan een kortere antenne of een shark finn.

De antenne ontsierd de auto vind ik persoonlijk maar meestal merk je een slechtere ontvangst als je daar iets aan veranderd.
Renault fan. Voorheen o.a. Clio 1.2/Clio 1.2 quikshift/Megane Coupé 1.6/Megane Coupe 2.0 CVT/Megane Coupé Bose 2.0 CVT/Nissan Qasqai Connect Xtronic (spijt van )en m.i.v september 2016 Kadjar Bose TCE EDC met Pack Lumiere / Pack WInter en Pack Easy Park Assist.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kadjar072
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 mar 2016 18:28
Actief als: particulier
Locatie: Heiloo

Re: Nieuwe Kadjar Bose EDC benzine uitvoering

Bericht door Kadjar072 »

Ik heb ook gekeken naar de "shark fin" maar dan werkt DAB weer niet.
Maar achteraf bekeken valt lengte van de antenne wel mee.
Kadjar Energy dCi 110 EDC Extase, Blanc Nacré

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Uitvoerdertje
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 dec 2015 13:12
Actief als: particulier

Re: Nieuwe Kadjar Bose EDC benzine uitvoering

Bericht door Uitvoerdertje »

Je kunt een kleinere antenne van 6 cm er op zetten, ontvangst blijft gelijk.
Is een antenne van peugeot/citroen.
Kost minder dan 10 euro, zie webshop vkv bijvoorbeeld.
Kadjar phase 2, intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ben!
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mei 2016 09:38
Actief als: particulier

Re: Nieuwe Kadjar Bose EDC benzine uitvoering

Bericht door Ben! »

Oke uitvoerdertje, thanks dat ga ik zeker proberen voor dat geld is het zeker waard om te proberen.
Renault fan. Voorheen o.a. Clio 1.2/Clio 1.2 quikshift/Megane Coupé 1.6/Megane Coupe 2.0 CVT/Megane Coupé Bose 2.0 CVT/Nissan Qasqai Connect Xtronic (spijt van )en m.i.v september 2016 Kadjar Bose TCE EDC met Pack Lumiere / Pack WInter en Pack Easy Park Assist.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht