Talisman Kinderziektes

Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door adinsx »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Kenneke schreef:Ik dacht dat ik gespaard zou blijven ivm versnellingsbak!
Maar vandaag ook het bekende WHOOP geluidje gehoord. (Wist direct wat het was natuurlijk...)

Morgen ritje garage, ik ben benieuwd...

PS, neem ik de garantie mee over van de vorige eigenaar?

Wanneer hoor je dat geluid eigenlijk? Dan weet ik waar ik op moet letten bij mijn GT205, maar ook bij de eventuele Talismannen die ik ga bekijken binnenkort (april/mei) voor familie.
Is het bij het vanuit stilstand wegrijden? Tussen bepaalde versnellingen? ETc...

@Knippie,
De diesels hebben sowieso een andere (oudere) bak qua techniek.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rcupra
lid
lid
Posts in topic: 70
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 mar 2017 16:19
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Rcupra »

Doet zich voor bij overgang 3 naar 4 bij stevig accelereren.
Renault Talisman Initiale Paris 1.6 TCE 200 EDC 2016-1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jimmy-ilse
Lid
Lid
Posts in topic: 51
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 nov 2017 21:32
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door jimmy-ilse »

Ik blijf erbij. Bakken zijn het probleem niet volgens mij. Zuiver aansturing die koppelingen om zeep helpt
Zeker bij sportief rijden.
Maar begrijp langs andere kant dan ook niet dat het maar juist tussen 3 en 4 alleen is, mocht het de koppeling alleen zijn
Voorheen Renault Talisman Grandtour intense 1.6 tce
Nu Toyota Rav4 2020 hybrid Premium plus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Maxium
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 mar 2014 19:23
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Maxium »

adinsx schreef:
Kenneke schreef:Ik dacht dat ik gespaard zou blijven ivm versnellingsbak!
Maar vandaag ook het bekende WHOOP geluidje gehoord. (Wist direct wat het was natuurlijk...)

Morgen ritje garage, ik ben benieuwd...

PS, neem ik de garantie mee over van de vorige eigenaar?

Wanneer hoor je dat geluid eigenlijk? Dan weet ik waar ik op moet letten bij mijn GT205, maar ook bij de eventuele Talismannen die ik ga bekijken binnenkort (april/mei) voor familie.
Is het bij het vanuit stilstand wegrijden? Tussen bepaalde versnellingen? ETc...

@Knippie,
De diesels hebben sowieso een andere (oudere) bak qua techniek.
Van 4 naar 5de versnelling. Rond 70km/h

Maar wat blijkt nu, ik heb ermee naar het werk gereden en bizar genoeg hoor ik niks meer nu.
Kan het met de temperatuur te maken hebben? Ik heb eens goed doorgetrokken, rustig optrekken, niks meer... Hoe kan dit??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door adinsx »

jimmy-ilse schreef:Ik blijf erbij. Bakken zijn het probleem niet volgens mij. Zuiver aansturing die koppelingen om zeep helpt
Zeker bij sportief rijden.
Maar begrijp langs andere kant dan ook niet dat het maar juist tussen 3 en 4 alleen is, mocht het de koppeling alleen zijn

Als het door sportief rijden zou komen, dan had ik met 32.000 km op klok van mijn Mégane GT al wel een nieuwe bak nodig gehad denk ik. Ik rij veel korte stukken en goed sportief als ik dat zo mag zeggen. (Lees: verantwoord lekker stevig doorrijden en accelereren).
Een wat joelend/fluitend geluid heb ik wel eens gehoord tussen 3/4 en 4/5 overigens, maar vaak verdwijnt dat ook weer. Een beetje zo'n geluid alsof een Intercity van het perron vertrekt.

Ga er eens op letten ;).
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Maxium
Lid
Lid
Posts in topic: 13
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 mar 2014 19:23
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Maxium »

adinsx schreef:
jimmy-ilse schreef:Ik blijf erbij. Bakken zijn het probleem niet volgens mij. Zuiver aansturing die koppelingen om zeep helpt
Zeker bij sportief rijden.
Maar begrijp langs andere kant dan ook niet dat het maar juist tussen 3 en 4 alleen is, mocht het de koppeling alleen zijn

Als het door sportief rijden zou komen, dan had ik met 32.000 km op klok van mijn Mégane GT al wel een nieuwe bak nodig gehad denk ik. Ik rij veel korte stukken en goed sportief als ik dat zo mag zeggen. (Lees: verantwoord lekker stevig doorrijden en accelereren).
Een wat joelend/fluitend geluid heb ik wel eens gehoord tussen 3/4 en 4/5 overigens, maar vaak verdwijnt dat ook weer. Een beetje zo'n geluid alsof een Intercity van het perron vertrekt.

Ga er eens op letten ;).

Ik heb vandaag ook niks meer gehoord... Raar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jimmy-ilse
Lid
Lid
Posts in topic: 51
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 nov 2017 21:32
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door jimmy-ilse »

Dat treingeluid van de intercity in overgang 3 en 4 ging niet weg bij mij en was al aanwezig bij mijn bompa-stijl van rijden. Rond de 2300-2500 toeren al.
En meestal ook met heel voelbare overgang.
Mijn talisman gaat zelden boven de 3000+ toeren. Enkel eens voor in te voegen op de autostrade gaat hij richting 4
Voorheen Renault Talisman Grandtour intense 1.6 tce
Nu Toyota Rav4 2020 hybrid Premium plus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door adinsx »

Serieus? Het is een direct ingespoten motor hè, dus af en toe even wat meer toeren draaien is echt wel nuttig als ie goed warm is.
Ik kom geregeld in de hogere regionen als ie warm is moet ik zeggen. Maar dat verklaart het gemiddelde verbruik van 1:10,1 over 30.000 km misschien ook wel.

De EDC doet ook zijn ding nog wel goed. Vaak grijp ik bij sportief rijden wel even in met de flippers of rij ik op manueel. Maar als ik het goed heb heeft een Talisman nooit de schakelflippers? Ook niet als TCe200 of 225?


Edit: Deze Talisman staat op de shortlist overigens om te gaan bekijken t.z.t.
https://www.bochane.nl/occasions/renaul ... -149704614

Iemand die hem kent?

En we kijken met een schuin oog naar Duitsland. Nadeel: Een Intens is daar niet standaard voorzien van 4Control (best prijzige optie geweest in DL) en ook niet van donkere ramen. Ze zijn er dus wat 'kaler'.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jimmy-ilse
Lid
Lid
Posts in topic: 51
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 nov 2017 21:32
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door jimmy-ilse »

Misschien rare vraag. Maar waarom kijk je niet eens in België?
Invoeren naar Nederland is dat zo duur? Op tweedehands .be staat er regelmatig een mooie op. In Lebbeke staat of stond een mooie 150 pk versie. In Edegem (www.renaultkwanten.be) nu ook eentje.
Ik dacht dat de prijzen voor wagens iets goedkoper waren dan in Nederland .
Ikzelf rijd met de 150 intens Bose versie. Wel geen 4 control op. Rijdt leuker met maar langs andere kant ,wat je niet hebt kan niet stuk gaan.
Vond hem voor mij genoeg uitgerust.
Voorheen Renault Talisman Grandtour intense 1.6 tce
Nu Toyota Rav4 2020 hybrid Premium plus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 25631

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Verwijderd 25631 »

Zojuist onze Talisman voor de 6e of 7e keer teruggekregen. Inmiddels met de 3e versnellingsbak (1x af fabriek en 2x vervangen). Dealer heeft gebeld met Renault Nederland en zij geven, voor wat ik begreep, letterlijk aan dat het niet bekend is of het plaatsen van een nieuwe bak de problemen gaat verhelpen. Dan zou je toch al zeggen dat Renault de problemen heeft onderkent?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EagleForce
lid
lid
Posts in topic: 58
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2010 21:46

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door EagleForce »

Bassieh schreef:Zojuist onze Talisman voor de 6e of 7e keer teruggekregen. Inmiddels met de 3e versnellingsbak (1x af fabriek en 2x vervangen). Dealer heeft gebeld met Renault Nederland en zij geven, voor wat ik begreep, letterlijk aan dat het niet bekend is of het plaatsen van een nieuwe bak de problemen gaat verhelpen. Dan zou je toch al zeggen dat Renault de problemen heeft onderkent?
Dito Bassie........ook 3e bak...........hoeveel KM heb jij erop staan en welke Talisman en bouwjaar heb jij?
Renault Kadjar 1.2 130PK Automaat Benzine Juni 2018
Hiervoor: Renault Talisman Intense 1.6 150PK Automaat Benzine APRIL 2016

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 25631

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Verwijderd 25631 »

EagleForce schreef:
Bassieh schreef:Zojuist onze Talisman voor de 6e of 7e keer teruggekregen. Inmiddels met de 3e versnellingsbak (1x af fabriek en 2x vervangen). Dealer heeft gebeld met Renault Nederland en zij geven, voor wat ik begreep, letterlijk aan dat het niet bekend is of het plaatsen van een nieuwe bak de problemen gaat verhelpen. Dan zou je toch al zeggen dat Renault de problemen heeft onderkent?
Dito Bassie........ook 3e bak...........hoeveel KM heb jij erop staan en welke Talisman en bouwjaar heb jij?
50000km en uit 2017.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door adinsx »

jimmy-ilse schreef:Misschien rare vraag. Maar waarom kijk je niet eens in België?
Invoeren naar Nederland is dat zo duur? Op tweedehands .be staat er regelmatig een mooie op. In Lebbeke staat of stond een mooie 150 pk versie. In Edegem (http://www.renaultkwanten.be) nu ook eentje.
Ik dacht dat de prijzen voor wagens iets goedkoper waren dan in Nederland .
Ikzelf rijd met de 150 intens Bose versie. Wel geen 4 control op. Rijdt leuker met maar langs andere kant ,wat je niet hebt kan niet stuk gaan.
Vond hem voor mij genoeg uitgerust.
We kijken vooral naar Duitsland, omdat we hier maximaal tien minuten van de Duitse grens af wonen, maar België kan ook een optie zijn.
Op een beetje Talisman Intens komt nog 2/3 van de oorspronkelijke BPM bij, zo'n 4000 tot 5000 euro bij het importeren. Dus als ie 23k kost, is het na invoeren 27 tot 28. Dat komt nog best in de buurt van origineel Nederlandse.

Maar goed, het is een afweging die gemaakt moet worden. Meest ideaal vinden we een Intens Estate TCe150 EDC in het zwart. We hebben nog even, maar ergens eind mei, begin juni moet de auto er wel zijn i.v.m. eerste gezinsuitbreiding bij broer. En dat past wat lastig in een Clio III 5-deurs :lol:
Mooie reden dus om een Talisman Estate te gaan aanschaffen.

Hoewel ik me met de volle Mégane GT205 Estate ook prima red met twee kinderen wil hij toch graag een Talisman. Heeft minder met sportiviteit, meer met comfort en ruimte.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Ik had een zwarte intense 200pk. Ook uitgekozen o.a. vanwege kinderen en de bijbehorende volksverhuizing bij elke vakantie of weekendje weg. Prima reisauto voor langere stukken. Heerlijk comfortabel rijden. Ook met hogere snelheden. Maarrrr de electronica heb ik als uiterst onbetrouwbaar ervaren: veel storingen, niet goed werkende opties etc. Qua bak heb ik geen problemen gehad tot ruim 40.000 km, maar als ik dit allemaal zo lees zou ik geen Talisman kiezen, maar met een Clio en een Megane in de familie heb ik het vermoeden dat jullie “fan” zijn..;-)

Ps. Ik zou sowieso de allereerste modellen links laten liggen. Die van mij kwam uit 2017 en heeft volgens mij al wat verbeteringen (geen scheve naden, rammels en loszittende dakdelen). Succes!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

adinsx
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 533
Lid geworden op: 27 dec 2010 10:46
Actief als: particulier
Locatie: Liemers/Achterhoek

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door adinsx »

Haha, fans tja... Mijn autogeschiedenis is achtereenvolgens (circuitauto's uitgezonderd):
R19 Chamade (aankoopprijs € 20,-), Clio II RS182, R19 (weekje tussendoor), Mégane II RS230 R26, Mégane III Estate GTline TCe130 en huidige Mégane IV Estate GT205. En de vrouw is van Twingo I naar Twingo II gegaan en nu een Clio IV Estate.
Al een aardig lijstje dus. Broer(tje) houdt het nog wat bescheiden met een Twingo I, Clio II en Clio III en dus het oog op een Talisman.

Hoe dat komt? We groeiden beide op tussen Renault's. Lekker op de achterbank van een R18 2.0 GTX Break naar Zuid Frankrijk in de zomer bijvoorbeeld. Onze ouwe heer werkt al 42 jaar bij een kleine Renault dealer als chefwp / Cotech en het voordeel daarvan: Lekker zelf sleutelen. :thumb:

Van normaal onderhoud tot de distributieriem. Dus ook een Talisman zal zelf onderhouden worden nadat de garantie er af is, echter... problemen met de EDC doe je zelf natuurlijk weinig aan...
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

brownie
lid
lid
Posts in topic: 31
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 aug 2017 16:56
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door brownie »

5 weken geleden de complete koppeling vervangen.
Van de week 's ochtends de auto gestart. Zet hem in D en geef gas. Auto komt niet voorruit maar het toerental schiet omhoog. Terug in N en weer in D. Toerental schiet omhoog en de koppeling slipt maar hij komt langzaam vooruit. Automaatbak kraakt ook....
Dealer zit 10 min verderop en dus met slippende koppeling naar de dealer gereden. Daarna lease maatschappij gebeld. Auto heeft in 1.5 jaar tijd al 10+ keer bij de garage gestaan. Aangegeven dat ik het zat ben en hem niet terug wil. Na 1 dag dealer aan de lijn, was een software issue. Software is gereset, of ik hem wilde komen ophalen. Heb hem geweigerd, lease maatschappij gaat nu met Renault Nederland praten.
In 1.5 jaar tijd: Digital radio problemen, waterlekkage in auto, krakend stuur, uitvallend dashboard en Navigatie, automatische rem die er niet af wil, stotende automaat bak, etc. etc.
Pas 18000km gereden, ik vertrouw hem niet meer en ben er klaar mee.
Prachtige auto om te zien, en als alles even goed is een fijne auto om te rijden, maar het is altijd afwachten wat er nu weer gaat komen.

Renault Talisman Estate Initiale Paris TCe 200 EDC
Verstuurd vanaf mijn Oneplus 6T met Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Wat mij betreft de enige goede beslissing. Niks is vervelender als in een auto rijden en dat je elke keer hoopt op je bestemming te komen. Hopelijk werkt de leasemaatschappij mee. Het zal uiteindelijk wel neerkomen dattie alsnog wordt gemaakt.

Mijn leasemaatschappij wilde niks van inname weten, hoewel ze wel bekend waren met alles problemen van verschillende Talismanrijders. Ben benieuwd!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dolfke3D
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 mar 2019 02:58
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Dolfke3D »

Ik hoop dat ik binnenkort mijn Talisman zonder fouten krijg net als mijn 2 vorige Dacia's die nooit iets voor hadden.
Ik heb een Cosmosblauwe Grandtour S-Edition TCe 160 EDC GPF gekocht met citypak1 en bose surround erbij, de rest vind ik overbodige luxe die meer gevaar oplevert dan behoed is me gedacht ;) om nog 27K neer te leggen met mijn Lodgy Stepway als inruil mag het wel een perfecte wagen zijn.
Ben benieuwd, zal voor eind mei worden dat hij arriveert.
Renault Talisman Grandtour 1.332cc S-EDITION TCe 160 EDC GPF Komeetblauw ... vanaf 12 april 2019

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jimmy-ilse
Lid
Lid
Posts in topic: 51
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 nov 2017 21:32
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door jimmy-ilse »

Laat ons eens weten hoe de talisman zich gedraagt met de 1.3 . Ben daar zeer nieuwsgierig naar. Verbruik , kracht motor,....
Voorheen Renault Talisman Grandtour intense 1.6 tce
Nu Toyota Rav4 2020 hybrid Premium plus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dolfke3D
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 mar 2019 02:58
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Dolfke3D »

jimmy-ilse schreef:Laat ons eens weten hoe de talisman zich gedraagt met de 1.3 . Ben daar zeer nieuwsgierig naar. Verbruik , kracht motor,....

Ik houd jullie wel op de hoogte na enkele dagen te friemelen om alle persoonlijke instellingen perfect af te regelen. :dance:
Ik weet wel dat mijn dealer al duidelijk zei tijdens het bespreken dat je moet rekenen op 7-8 liter verbruik bij de 1.33 motor van 159pk.
Hij is iets efficiënter dan de voorloper 1.6 en dit in combinatie euro6 norm.
Als je puur als een robot gaat rijden moet 6 liter haalbaar worden, vooral comfort mode dan.

Who cares.. als dat ding maar lekker rijdt he.
:fp:
Renault Talisman Grandtour 1.332cc S-EDITION TCe 160 EDC GPF Komeetblauw ... vanaf 12 april 2019

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jakke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 nov 2017 00:29
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Jakke »

Mijn klacht aan de klantendienst:

'talisman' - de; m; meervoud: talismans, talismannen - geluk brengend en onheil afwerend.
Eind 2017 kocht ik bij garage Sander in Kapellen een bloedmooie Talisman in de fantastische kleur 'nacré'. Tweedehands met 10 km op de teller. Al snel kwam ik tot de vaststelling dat de DAB voor geen meter werkte. Een gekend probleem zo bleek. Extra antenne plaatsen en probleem opgelost. Eind 2018 ergens word ik tijdens het opschakelen (automaat) een raar geluid waar. Gezien het geluid erger wordt en de wagen begint te schokken ga ik langs bij garage Sander. Koppeling kapot. Moet vervangen worden. Ook een gekend probleem bij de EDCbak zo blijkt. Afspraak gemaakt en opnieuw huiswaarts. Ik woon in Aarschot trouwens. Telkens een rit van ongeveer 1.5 uur (enkel). De dag van de afspraak opnieuw naar Kapellen. Ik meld dat ik ondertussen ook problemen ervaar met de electronica. De rlink valt gewoon uit en start 5 minuten later weer op. Deuren ontgrendelen niet en dienen met de knop op de afstandsbediening los gemaakt te worden. 2 dagen later mag ik mijn wagen opnieuw gaan halen. Koppeling gemaakt maar rlink gecrasht. Niets aan te doen. Er moet een nieuwe module in. Die noch in Belgie, noch in Frankrijk in stock is en dus besteld moet worden. Ondertussen: geen radio, geen navi, geen handsfree, geen usb poorten, geen temperatuursaanduiding... Een leuke en vooral erg stille rit van 1.5 uur opnieuw naar huis. En nu komt het. In april vertrek ik op skivakantie naar het verre Oostenrijk. Onnodig te zeggen dat ik hoop dat de rlink daartegen opnieuw functioneert. Ik rijd NIET naar Oostenrijk zonder radio, zonder navi, zonder, zonder, zonder, ... Ik mag hopen dat u, indien mijn wagen niet op tijd klaar geraakt, mij een waardig alternatief kan bieden. Het is mij ondertussen wel duidelijk dat, in mijn geval althans, de naam 'Talisman' wel erg ongelukkig gekozen is! Ik sta dan ook meer dan open voor een compensatie voor al de prul en miserie die ik al gehad met mijn nacré Talisman. De meeste km's die ik heb gereden zijn van thuis naar de garage en terug! Ik stel voor dat mijn garantieperiode wordt verlengd met minstens 3 jaar!! Ik hoop zo spoedig mogelijk een antwoord van u te mogen ontvangen. Ik vermeld er even bij dat uw concessiehouder garage Sander een dikke pluim verdient. Zeker Eric, hoofd van het werkhuis. Die man moet het maar doen om mij telkens het slechte nieuws te brengen. En toch blijft die zijn opperste best doen om mij als klant met een glimlach op mijn gezicht te laten vertrekken. Chapeau. Die man verdient een standbeeld. Echt waar.
Wordt het misschien eens geen tijd dat u een lijst maakt van de fabricagefouten aan de modellen Talisman? En dan een terugroepactie op poten zet? Ieder ander zichzelf respecterend automerk MOET dit toch al overwogen hebben...
Een erg misnoegde Renault-rijder,
Jan Van Eyken

1.6 benzine 150pk EDCbak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jakke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 nov 2017 00:29
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Jakke »

De levering van de nieuwe module is voorzien op... 06 mei. in Frankrijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Herkenbare mail. Ik kan je de reactie van Renault ook voorspellen. Ze geven nl niks om je, laten je gewoon verrekken en dat je hierna nooooit meer een Renault koopt nemen ze voor lief.

Waardeloos merk op alle fronten is mijn ervaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Benny Jacobs
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2019 23:46
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Benny Jacobs »

Ik las op een andere pagina dat er al een paar waren geweest waar de motor zonder reden uitviel,
welnu bij onze doen de volgende problemen zich voor,

1. Aan een rood licht stil staan, start/stop is uitgeschakeld en ineens valt de ganse wagen uit, er komt op te staan zet in stand P, en vervolgens terug opnieuw starten en je kan verder rijden. dit heeft hij nu al 15 x gedaan, gsm en sleutel liggen gescheiden van elkaar.

Ben al verschillende keren terug naar de garage geweest, eerst hebben ze de batterij vervangen, erna het matje wat in de zetel zit, nogmaals het matje wat in de zetel zit vervangen, maar hij blijft het doen.

2. ik heb er Tv schermpjes inzitten voor mijn dochtertje zodat ze een filmpje kan kijken op een lange weg. Helaas is ze nooit verder als 5-10 minuutjes geraakt, de schermen vallen uit, ook hier terug naar de garage geweest. Toen hebben ze de sigaret aansluiting vervangen, de schempjes vervangen, maar ook hier krijgen ze het niet opgelost.

Ik heb me een metertje aangeschaft zodat je ziet wat er gebeurt met de 12V spanning in de auto, en hier was ik toch wel ferm van verschoten.

Bij de start kreeg ik 13,5V en 14V wat normaal is want de batterij laad terug op maar dan komt het, eens aan het rijden zakt de spanning 14V-10V-8V-6V tot je op de rem gaat staan en dan ineens 16V en terug zakken en terug stijgen.

graag jullie reacties

Talisman TCE200 initiale paris van juni 2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Battery vervangen bedoel je de accu?
Start en stop uitgeschakelt? Waarom?
Ik zou beginnen met de auto in de standaard modus te brengen dus zonder schermen en met verse accu en start en stop

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Benny Jacobs
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2019 23:46
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Benny Jacobs »

Idd de accu, volgens de garage was dat het eerste wat ze vervangen, had de start stop uitgezet omdat er volgens renault daar een probleem mee kon zijn.

Ze hebben de wagen telkens uitgelezen maar gaf geen probleem aan.

Spanning blijft op en af gaan, volgens mij een probleem met de alternator of de stroomverdeler of de massa klem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Merk je savonds ook iets aan de verlichting?
Flikkeren aan uit of iets dergelijks?
Gebeurt het ook bij stationair draaien?
Volgens mij moet je de laadspanning kunnen meten bij stationair.
Veel verbruikers inschakelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jakke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 nov 2017 00:29
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Jakke »

Ik heb telefoon gekregen van de klantendienst dat ze mij een deftige vervangwagen gaan bezorgen om op vakantie te gaan. Dat is toch al iets...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Benny Jacobs
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2019 23:46
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Benny Jacobs »

De verlichting werkt normaal, ook bij stationair draaien geen problemen daar, enkel bij het rijden

Zou het kunnen dat het de massaklem is die los zit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

De vervangende auto is erg netjes van Renault. Nu hopen dat ze je eigen auto weer kunnen herstellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mils
lid
lid
Posts in topic: 52
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 jan 2017 01:00
Actief als: particulier
Locatie: België

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mils »

Idd. Erg netjes maar toch niet meer dan normaal. :think:
Talisman sedan Tce 200 Initiale Paris FO Nacré wit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Is idd normaal. Maar Mijn ervaringen zijn echt bedroevend. Ik vind zelfs dat de dealer al direct vervangend vervoer had moeten aanbieden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jakke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 nov 2017 00:29
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Jakke »

Knippie schreef:Is idd normaal. Maar Mijn ervaringen zijn echt bedroevend. Ik vind zelfs dat de dealer al direct vervangend vervoer had moeten aanbieden.
De dealer kan en mag daar niet zelf over beslissen. Die geeft het defect in op de computer en daar staat dan 'ja' of 'nee'. ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knippie
lid
lid
Posts in topic: 98
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 jan 2017 19:30
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Knippie »

Een dealer kan toch vanuit klantvriendelijkheid zelf beslissen of hij een auto mee geeft? De eventuele kosten verhaalt hij dan of bij Renault of niet. Maar goed, jij rijdt straks met een muziekje naar Oostenrijk, das het belangrijkste.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Jakke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 nov 2017 00:29
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Jakke »

Zou ik ook denken. Maar tegenwoordig heeft een concessiehouder niet veel meer te zeggen, laat staan dat ze zelf nog beslissingen mogen nemen die financiële gevolgen hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Dolfke3D
Lid
Lid
Posts in topic: 16
Berichten: 51
Lid geworden op: 11 mar 2019 02:58
Actief als: particulier
Locatie: Antwerpen

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Dolfke3D »

Spijtig om dit te horen van je Talisman, gekke maandagzieke wagen noem ik zoiets.
Bij alle merken auto's kom je wel eens iets tegen dat je denkt bij jezelf, waarom net bij mij.
Dealers en fabrikanten zijn twee verscheidene dingen, dat zie je meestal bij het massaal binnen roepen van wagens.
Dit zijn dan ettelijke duizenden wagens met exact hetzelfde probleem waar een oplossing voor word gevonden.
De dealer kan het fixen.
Individuele wagens die hier en der eruit springen geven ze meestal geen bal om.. Tis verkocht basta.
Laat de dealer maar dat probleem oplossen denken ze dan bij Renault he..
Ik heb nog maar weinig mensen een spiksplinternieuwe wagen terug weten te krijgen na aankoop van een gedrocht vol fouten.
Je moet al echt een talisman rond je nek hebben hangen en bidden dat je bij de goeden ter aarde hoort om dat geluk te hebben.

Weet je waar ik het van op mijn zenuwen krijg...
De fabrikant zelf weet eigenlijk van toeten of blazen uiteindelijk van al die kleine of grote storingen.
Er zijn bij Renault vele bediendes werkzaam die niet anders doen dan problemen verzamelen en die in statistieken gieten.
Wanneer die statistieken een bepaald probleem ophelderen en er is een oplossing voor dan zal de dealer ook wel over die oplossing beschikken binnen de kortste keren.
En komen er nieuwe wagens van de band gerold dan is het al te hopen dat er aanpassingen zijn gebeurd aan heel het proces om enkele misfits uit het leven de filteren.

Maar...
Wanneer individuele problemen zoals EDC en DAB en te snel verslijtende banden zich voordoen en dit komt weinig voor dan zal er niet makkelijk een perfecte oplossing voor komen.. het zal allemaal lang aanslepen en de mensen uiteindelijk wegjagen van Renault.

Bij BMW, VW AUDI, FORD en MERCEDES en waarom niet bij bijna alle merken heb je ook die auto's die op een maandag of vrijdagnamiddag gemaakt zijn met aardige fouten achteraf.

Zo zal ik dus nooit nog Ford kopen, never again, jamais... wat een gekloot ik heb meegemaakt met 2 exemplaren dat wil je niet weten.
Mijn maat zal nooit nog Mercedes rijden... haha jaja echt waar.
Midden winter platte batterij en sensoren die flippen, man man... sta je aan de kant minus 5 graden met alle ruiten open!

We moeten echt geluk hebben dat er niets scheelt met je wagen als die van de band komt en de beste componenten heeft die duurzaam werken.
Zo heb ik dus 2 nieuwe Dacia's gereden en nooit iets aan gescheeld.. sober rijden maar zorgeloos.

Ik hoop dat je alsnog in april op reis kan met een feilloos werkende auto... duimen maar.
Renault Talisman Grandtour 1.332cc S-EDITION TCe 160 EDC GPF Komeetblauw ... vanaf 12 april 2019

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht