Talisman Kinderziektes


larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 28
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door larsdijkstra 16v »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

2016 was nog niet zo'n heel goed bouwjaar. Echter moeten zaken wel een keer goed opgelost worden, ze hebben er nu ruim ervaring mee
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 28
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MFB »

Ondertussen heeft de dealer (eindelijk op aandringen) mijn IOS issue met Carplay opgelost. Had ze maar getipt dat R-Link geupdate moet worden naar minimaal software versie 7.

Helaas lijkt de Talisman wel half uit elkaar te vallen na 3,5 jaar. Had een los rubber bij het voorraam, een rubber los bij de passagiersdeur, een hoogglans zwart paneel B-stijl wat los liet, en een midden armsteun wat niet meer dicht wilde. En als klap op de vuurpijl een ontsteking welke ochtends bij koud weer niet helemaal lekker verliep (lees niet starten, of starten en bij terugval toeren weer uitviel).

Ondertussen wel allemaal weer opgelost. En rij weer rond.... dit zal helaas niet lang meer duren. Werkgever heeft besloten alle diesels in de vloot met vervroegd pensioen te sturen. Dus ook mijn Talisman gaat eruit. Door het "groene" beleid van de werkgever en de gestegen leaseprijzen is een nieuwe Talisman benzine geen optie meer :( Was ansich een prima auto.

Over een paar maanden verwacht ik nu een Skoda Enyaq IV80 (yup aan de stekker.... ik ben benieuwd).
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

exroosje
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 227
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door exroosje »

tss wat een window dressing van die werkgever. Wat is er objectief "niet groen" aan een recente euro6D diesel tov een euro 6D benzine model.... Moeten aan dezelfde normen voldoen en worden daar in een real world test op genormeerd....

(Overigens hebben de 1e generatie diesels in de Talisman zoals de DCI160 wel degelijk nog een grote discrepantie tussen papier en werkelijkheid - die hebben dan ook geen adblue...)
Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MFB
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 28
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:20
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door MFB »

Onnodige citaten verwijderd.

Als u direct reageert op het vorige bericht dan liever niet de "citaat" knop gebruiken.
Moderator

Ben het zeker met je eens. Het overviel mij sowieso dat ik plots een nieuwe auto moest gaan uitzoeken. Heb nog wel even gekeken of de Talisman Estate Intense TCE140 pastte in het budget, en dat kon ansich wel maar dan zonder Bose en zonder 4-Control. Net beide opties die ik wel als zeer prettig heb ervaren. Beide opties er toch bij leverde een gigantische stijging op van de leaseprijs i.v.m. de 19" velgen die nu bij het 4-control pakket zit. En tja eerlijkheidshalve is nu ook bijtelling en kosten voor mij belangrijk geworden.

Had graag nog een periode de Talisman willen rijden, was mij (op wat kwaliteits dingetjes na) prima bevallen.
Wagenpark:
Huidig: Renault Talisman Estate Intense ('17 - ..)
Huidig: Mini Cooper Clubman ('20 - ..)
Vorig: Volkswagen Golf VII Connected
Vorig: Audi A3 SB Proline S
Vorig: Audi A1 SB Admired
Vorig: Audi A3 Ambition Proline
Vorig: Opel Astra GTC Sport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mc G
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2021 09:03
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mc G »

Ik heb alles in een mail bij de dealer voorgelegd zijn nog wat punten bijgekomen o.a kraken en tik achter als ik over een drempel ga, motor sloeg bijna af bij remmen auto staat ook in 1 klap stil en sloeg ook af toen ik naar de R stand ging, dodehoek detectie werkte gister niet en ga zo maar door...
Ijlen lange mail heb afspraak gemaakt ga ik met de monteur rijden zal m wel weer een tijd kwijt zijn...
Heb de talisman in oktober gekocht met een jaar volledige fabrieks/Bovag garantie maar denk dat ik m lekker in oktober weer weg doe als de problemen blijven komen, nu is het gratis straks gaat t wel een hele dure auto worden 😉

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nasolini
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 apr 2021 10:40
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door nasolini »

Ik ben zelf ook zoekende naar een Renault Talisman TCE150 (2016 of 2017) maar moet zeggen dat ik door dit forum toch een beetje begin te twijfelen. Mijn hoop is er een beetje op gevestigd dat bij een occassion de meeste problemen inmiddels al wel zijn opgelost. Of is dit een te hoopvol gedacht?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mc G
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2021 09:03
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Mc G »

Nasolini ik heb een occassion uit toevallig wat blijkt een slecht bouwjaar 2016 heb de 200 pk initiale paris lees hierboven wat er allemaal mis mee is...
T is zo zonde van zo mooie auto, ik heb nog hoop dat alles gefixt word voordat de garantie eraf is ( oktober) anders ga ik langzaam kijken al voor wat anders als de problemen zich voor blijven doen al denk ik wel dat je geluk met een auto moet hebben, toen ik hem kocht reed hij als nieuw niks mis mee alles werkte reed super (69.000 km )
Nu inmiddels ook niet heel veel km gemaakt zit nu rond de 74.000 km in 5000 km zoveel ellende 😎🙈

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



berenburg
lid
lid
Posts in topic: 160
Berichten: 643
Lid geworden op: 25 jan 2013 11:55
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door berenburg »

Inmiddels 120k erop.
Na de modificaties eigenlijk geen isseus meer.
Moeilijk te zeggen goed of slecht, ik rij er elke dag met veel plezier in, op helaas veel te vroeg overleden accu na geen moment stil gestaan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Ro808
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2018 01:17
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Ro808 »

In de 90-er jaren probleemloos kilometers gemaakt in achtereenvolgens een Super 5, Twingo en Clio.

Mijn schoonvader stapte destijds over van Volvo naar Renault (Laguna Grand Tour), waarbij de ene (elektrische) storing de andere opvolgde.
Vrienden hadden soortgelijke ervaringen met lease Megane's en Laguna's.

Sindsdien adviseer ik iedereen die een Renault overweeg vooral verder te kijken.
Sinds ca. 2000 zijn auto's in toenemende mate wegwerpproducten geworden, ongeacht merk.
De complexiteit (elektronica, gadgets, milieumeuk etc.) en inferieure materialiseren maakt dat moderne auto's vaak binnen 10 jaar economisch total loss zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



zandbak
lid
lid
Posts in topic: 12
Berichten: 257
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:29
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door zandbak »

Waardevolle bijdrage… het klopt dat de Laguna 2 een drama auto was, maar dat was echt niet het geval bij de zeer betrouwbare Laguna 3. De Laguna 3 had standaard 3 jaar volledige garantie, hadden destijds alleen Japanse auto’s. Ik heb met mijn Kadjar, Scenic 4 en Talisman geen enkel elektrisch probleem gehad. Kan ook niet slechter zijn dan bijvoorbeeld een VW, want Renault zit vandaag de dag vol met continental en Bosch elektronica. Renault staat vandaag de dag bekend als een betrouwbaar merk in de pechstatestieken.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 13
Berichten: 2010
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door nikk »

Ro808 schreef: 28 feb 2022 16:59 In de 90-er jaren probleemloos kilometers gemaakt in achtereenvolgens een Super 5, Twingo en Clio.

Mijn schoonvader stapte destijds over van Volvo naar Renault (Laguna Grand Tour), waarbij de ene (elektrische) storing de andere opvolgde.
Vrienden hadden soortgelijke ervaringen met lease Megane's en Laguna's.

Sindsdien adviseer ik iedereen die een Renault overweeg vooral verder te kijken.
Sinds ca. 2000 zijn auto's in toenemende mate wegwerpproducten geworden, ongeacht merk.
De complexiteit (elektronica, gadgets, milieumeuk etc.) en inferieure materialiseren maakt dat moderne auto's vaak binnen 10 jaar economisch total loss zijn.
Wat Pepone zegt. Verder klopt je bewering simpelweg niet. Ik heb oa een 2000 Megane en een 2002 Espace. Goed onderhouden en je rijdt er vrij probleemloos mee rond. Ze doen in ieder geval niet onder voor andere merken. Zeker de Megane is bovengemiddeld probleemloos.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 1400
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Pepone »

Ehhh, ja ik zeg wel eens wat, maar zie het hier niet zo gauw staan. :wink:

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Poppie
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2021 22:01
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Poppie »

Hey hey.. mijn talisman EDC 150 had last van het gekende Whoop geluid dus ben ik naar op zoek gegaan naar een andere bak... Had ik eentje gevonden met 18k op de teller via onderdelenijn met koppeling en vliegwiel... Na veel zwoegen en zweten de bak zelf vervangen... Eerste ritje in de straat niks op te merken.. nadien eens op snelweg gas erop bij 120/130 aan 4000 toeren slipt de koppeling door... Eens trg op de binnenwegen was er trg het Whoop geluid 🤬🤬 iemand die toevallig weet welk onderdeel er moet worden vervangen binnenin de bak zelf?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Michelhabets
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jul 2022 17:28
Actief als: particulier

Re: Talisman Kinderziektes

Bericht door Michelhabets »

Beste iedereen,
Ik ben sinds een maandje in bezit van een talisman estate dci 110pk.
Heb een versie overgenomen welke alle optie pakketten had behalve het glazen dak.
Ben er tot nu toe enorm blij mee en hij rijdt echt als een zonnetje en enorm ontspannen.
Heb inmiddels heel wat berichten al gelezen en heb blijkbaar wel een minder wenselijk bouwjaar (2016) maar dat mag de pret niet drukken.

Heb de r link naar 7 laten updaten en vervolgens zelf android auto geactiveerd met ddt4all
Enige waar ik nu nog tegenaan loop is dat bij de verschillende gebruikers profiel de spiegel positie niet aan het profiel gekoppeld word en ook niet aan de stoel positie. Dus deze moet altijd handmatig versteld worden.

Nu lees ik in de handleiding dat als je een stoel hebt met electrische verstelling (welke ik heb zowel in leuning als hoogte en voor /achter) dat dit wel zou moeten.

Nu lees ik ook berichten dat dit alleen op initiale Paris zou zitten...

Ik kan geen eenduidig antwoord vinden. Kan iemand me helpen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht